Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.08.06 0 0 121
Bele nem nagyon tudok szólni, mert én Kangoo-s, meg benzines és 50 literes tankú vagyok (úgyhogy ha 600 km-t elautókázok egyvégtiben, akkor a fenekem csapkodom a földhöz), de a meredek lejtőn való felkaptatáskor fellépő rezonanciát a Kangoo-nál is megfigyeltem, és még csak nem is kell, hogy egyenetlen legyen az útfelület - ennyit a sokat istenített elsőkerékhajtásról (Lada, BMW, VOLVO nem nagyon csinált ilyet a seggem alatt)!

Főként akkor fordul elő, amikor pl. Budán megérkezik az ember egy szintesen vezető mellékutcáról az arra merőlegesen, meredeken emelkedő főútvonalra, elsőbbséget ad, aztán látja, hogy nehezen tud kikanyarodni a forgalomtól, és kicsit dinamikusabban kigyorsít, illetve -tana mert beremeg valamelyik oldal (és megfigyelésem szerint az az első futóműrész rezonál, ahol a kisebb terhelés van).

Előzmény: cool_cat (119)
cool_cat Creative Commons License 2003.08.06 0 0 120
Másik dolog a tank mérete (60l). Megemelt hátsó kerekeknél vagy autóemelőről tankolva plusz 5 l belemegy még, igy megnő a hatótávolság 1300 km fölé. A biztonsági légbuborék rovására megy a dolog, úgy mint a VW kocsiknál a túratank.

Ezen a téren milyen tapasztalatok vannak? Lehet pl. olyan gázolajat tankolni, ami felhabosodik, és elég sokág 140-150 km is teli tankon áll a műszer, aztán megállás után hirtelen visszaesik. Sokáig egyhelyben állva járó motorral szintén felmegy az üzemanyagszint, ilyenkor nincs légáramlás és a kocsi alján lévő gázolajvisszahűtő nem funkcionál, a tankba a motorból visszajövő gázolaj felmelegszik és ez megnöveli a szintet.

Előzmény: cool_cat (119)
cool_cat Creative Commons License 2003.08.06 0 0 119
Hol foglalkoznak intercooler beépítéssel, tudsz konkrét elérhetőséget?

Beraktam új gyári lengőkarokat, az eggyel korábbi gyári szérián még cserélhető volt a gömbfej, ezen már nem, egyben van az egész, igaz, h erősített is a széria, nagyobb a csapátmérő, más menetek vannak stb. A gömbfejcsapágyazás müanyag, ezt lehetne fémmel kiváltani, keményebb lesz a futómű és megnő a terhelhetősége a gömbfejnek. Előbb megvárom, h mit bír az új széria, aztán meglátom.

A futómű egy gyenge pontja: nagy meredekségű úton felfelé haladva, egyenetlen vagy csúszós talajon (pl, jégbordás út vagy kigödrösödött murva) erősen berezonál, ha tovább van terhelve, akkor maradandó szerkezeti károsodás is lesz.

Előzmény: drzsoo1 (118)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.08.05 0 0 118
Igazából nem vettem még észre hogy gyenge lenne a futóműve. Előző berlingómon 100 E nél kellett stabilizátort cserélni, másodiknál 80 E-nél. Nekem eszembe se jutna ez a gömbfej kipréselős dolog, meg kell venni a gyári v jó minőségű utángyártottat, ha nem akarod hogy 150 -es tempónál elhagyd valamelyik első kereked. Intercoolert Mo-on is beépítenek, interneten már láttam, de tapasztalatom nincs. Kb 125 LE-re fogja felhúzni a gépet, úgy tudom hogy Tipo intercoolert építenek bele.

dr.zsoo

cool_cat Creative Commons License 2003.08.01 0 0 117
Sziasztok

Peug Partner 2.0 HDI -hez lenne néhány megjegyzésem, kérdésem. A futómű szerintem nagyon gyenge a megadott terhelhetőséghez képest, igaz, h felmentem vele sziklák között ezer méteres szintkülönbségeket, de lengőkarcsere, stb és alacsonyan van az alja, pont elöl, a motornál. A gyári lengőkar (új széria) egyben van, nem lehet rajta gömbfejet cserélni, foglalkoznak valahol ilyennel, felújítással, új, acél perselyes gömbfej besajtolásával? A másik, létezik -e gyárilag 110 LE HDI Partnerben, hol lehetne intercoolert berakatni, turbót, motorvezérlést cserélni/áthangolni és vannak -e erről tapasztalatok? csak a sima chiptuning nem nagyon biztató.

drzsoo1 Creative Commons License 2003.07.27 0 0 116
Hát igen, a berlingo családi és munkaautó is. Nyáron a vászontető miatt cabrio, ha kell a beteg kutyát szállítom vele a gazdájával együtt, ha a csaláb nyaralni megy, a kiságyat és a biciklit is bepakolhatom a csomagtartóba, és 3/4 résznél tovább még egyszer se bírtam pakolni. A feleségem hátul a 2 gyerekülés között hátul kényelmesen elfér, emellett autópályán se kényszerülök a külső sávba. Ja és emellett 6 liter körül fogyaszt. Azt hiszem ennél jobb autót nehezebben találni (legalábbis számomra). 1 év alatt kb 40 e-t megyek vele. Kiváncsi lennék az 1,5 dci kangoo tapasztalatokra is.
Eddigi hibák: -ajtókitámasztó tönkrement(érdekes hogy mindkettő berlingonál rossz volt a vásárlás idején)
- 85 e km nél kigyulladt a töltéslámpa menet közben. (állítólag egy kis dióda szállt el 15 e Ft volt)
- A levegőszűrő egyik tartócsavarja leesett. Emiatt alapjáraton iszonyatos kerregő hangot adott, már azt hittem a vezérlés szállt el. ( ez már az autó vételénél megvolt, de ennek ellenére megvettem, szerencsémre nem volt nagy baj)
-nem működött a világítás visszajelző sípolója (kiderült hogy gyárilag kisajnálták a full extrás Hdi ből, holott az 1.4-es alaptipusban is benne volt. (14e Ft)
- Tárcsa és betétcsere (60 e Ft)
- Stabilizátor jobb oldalon kopogott, csere ( 24 e Ft)
Természetesen csak márkaszervízbe viszem a gépet.
Most csinálok egy hdi renszertisztítást, ( Tunap gyártmány) és imádkozom hogy a magyar szennyezett gázolaj ne tegyen kárt az üzemanyagrendszerben.

dr.zsoo

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.07.25 0 0 115
Dokikám, 3-4 hónap alatt 15 ekm? Az szép, de gondolom dolgozol vele :-)
Előzmény: drzsoo1 (110)
monyesz Creative Commons License 2003.07.25 0 0 114
Én most sorozatban vezetek egy céges Partner HDi-t (alig párezer km van benn, klímás). Nagyon jól megy, öröm vele autózni, az utasok is jól érzik magukat ! Érdekes viszont hogy én úgy veszem észre, hogy 50-nél nem szereti ha 4. fokozatba rakják inkább a 3.-t szereti. Azt hittem hogy ez a motor elviseli a magasabb fokozatot, de persze a váltóáttételezés is belejátszik ebbe.
130-nál többet én nem mentem vele (4 személlyel autópályán) - kb 2900-at forog ott - mivel még bejáratós, de bírna többet is.
Előzmény: drzsoo1 (113)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.07.22 0 0 113
Az a titka a Hdi-nek hogy 170-es tempónál 3700 körül pörög a motor, 150 körül 3000 és 3200 között, tehát a motorzaj itt egyáltalán nem vészes. Szélzaj az van, sőt nekem a panoráma vászontető már 120 felett is hallatszik, de szerecsére nem durván. Halfdan, figyelem az oldalad, nagyon jó, főleg az hogy hibanaplóba is régen került bejegyzés:-)))
Legutoljára az autó 6,1 et evett kb 1/3 úton klímával, vegyes kisvárosi és országúti használatban.

dr.zsoo

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.07.21 0 0 112
Én eccer mán 180-at (5000 rpm) kitapostam a Kangooból (1.6-os), de 160-170-et nem utazom vele, mert 150 felett már ordit a motor és nagyon nagy a menetzaj (lég- és futóműzaj). Pont 145-nél pörög 4000-en a motor, az nékem ippeg elég...

Minimálfogyasztása 5,6 liter volt egy 320 km hosszú, alföldi etapon, többnyire 80-120 km/h-val autóztam, és a felét a 4-es úton tettem meg rendesen előzgetve (nem akartam elhinni :-)

Autópályás fogyasztást pontosat nem tudok mondani, de egy 500 km-es gurulásból 350 km volt autópálya, szabályszerűen 130 km/h-val (a többi Budapest), és igy jöttem ki 7,4 literre (klima ohne). Ja, és most, hogy mindenfele nyaralunk/rohangálunk a kölkökkel jött le a teljes futott km-re vetitett átlagfogyasztása (10 ekm-en, amiből 60% Budapest) 8 liter alá.

Előzmény: drzsoo1 (110)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.07.20 0 0 111
Javaslom berlingo ill partner tulajoknak hogy ha gyári tartozék vásárlásán gondolkodnak, inkább keressenek ausztriába járó ismerőst mert kb 40%-kal olcsóbb odakint. Pl a tetőcsomagtartó alaprúd a magyar 32 E helyett kerek 20 E-ből megvan.

dr.zsoo

drzsoo1 Creative Commons License 2003.07.19 0 0 110
Jó lenne ha a berlingo-parner ill kangootulajok összeszednék magukat és felébresztenék ezt a szegény topicot. Jómagam eladtam a sima diesel berlingot, és egy Hdi-t vettem helyette. Ég és föld a különbség, ezzel tartós 160-170-et lehet utazni, klímával. A régi diesel 140-et már csak küszködve tudta. Fogyasztása átlagos körülmények között 5.8-6.2 l, klímával 6.5 körül, autópálya 150-160 as utazó klímával, 7.3 körül. Szerecsére full extrásat fogtam ki, 3 éves, van egy panorámatető is rajta, hihetetlen jó, amikor nem süt a nap, nagyon kellemes, ajánlom mindenkinek. 100e km-nél tart a gép, én 15 e Km-t mentem vele, hiba nélkül.

dr.zsoo

drzsoo1 Creative Commons License 2003.03.22 0 0 109
Köszi Halfdan!!!

Jól sejtettem hogy az 1.9 D Berlingonak ennél jobban kellene mennie. Kollégám is azt mondta annak idején hogy 140-et simán ment a D65 ös Kangooval. Jövö héten viszem beállítatni a Berlingot.

Az mindenesetre meglepő számomra hogy ilyen sikeres tipusok mint a Berlingo/Partner és Kangoo és nincs rendes topic...

dr.zsoo

Jenci S Creative Commons License 2003.03.21 0 0 108
Elköszönök, nem lesz Kangoom. Sok az a 380.000 Ft, amivel levitte a Renault a Megane kombi árát. No meg a Kangoo is drágább lett, anélkül, hogy pl. alapból járna annyi extra, mint dajcslandban. No mindegy. Talán amikor a 2006-os új Kanggoo majd kifut, újra benézek ide. Alig várom már a Meganet.
Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.03.20 0 0 107
Szoval megkerdeztem az egyik haveromat D65-os, hosszu "platos" Kangoo: vegsebesseg 155 km/h, fogyasztas 8-10 liter, szinte kizarolag Bp-en maszkal, ti. ettermi catering autorol van szo.
Előzmény: drzsoo1 (106)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.03.17 0 0 106
Üdv!

Én is gyakran szállítok a berlingoban ebet (állatorvos vagyok) emiatt is jó hogy ha ki van csomagtartó bélelve letörölhető müanyaggal. Az alján levő filcbetétre természeresen tettem egy csomagtérbélelő tálcát, elég jól bírja a gyűrődést. Kiváncsi lennék a D65 motorú kangoosok tapasztalataira is,mennyit megy a gép mennyit fogyaszt. A berlingó kezd az őrületbe kergetni a 120-as csúcssebességével. Azt hiszem átnézetem a motort mert sztem ennél többet kéne mennie.

dr.zsoo

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.03.17 0 0 105
Bocsánat, így már valószínűleg olvasható és érthető lesz:

Néhány kép fenn van az új Kangoo-ról a Genfi Autószalon honlapján.

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.03.17 0 0 104
Néhány kép fenn van az a Genfi Autószalon honlapján.
Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.03.17 0 0 103
Kössz, drzsoo1! Gondoltam nem árt némi segítség, ha valaki sokat problémázik, milyen avtomasinát vegyen. Vásárlás előtt elolvastam egy csomó hozzászólást/tapasztalatot itt-ott, és meg kell, hogy mondjam én is tisztában voltam azzal, h. valószínűleg "stabilabb" kocsi a Berlingo, dehát így is a Kangoo mellett döntöttem.

Hogy miért?
1. Nem kellett a dízel (az ára és a "dízelsége" miatt), márpedig a Berlingo-ban a nagy zsuga a 2.0 HDi.
2. Kívülről/belülről jobban tetszik a Kangoo.
3. A Kangoo-nak "pozitívabb" töréstesztje.

Mindenesetre egy francia pali írta a kangoo4x4.com-on, hogy most nyúzza a második Kangoo-ját, de nagy valószínűséggel a következő kocsija egy Multipla lesz... :-)

PS: Ja, a Kangoo csomagtartójában egyetlen darab nagy, műanyag takarólemez van. Jó is meg nem is. A kutya miatt teljesen OK, ti. nem kell a kárpitot agyonporszívózni, hogy tiszta legyen.

Előzmény: drzsoo1 (101)
lamella Creative Commons License 2003.03.17 0 0 102
Hali!
Kipufogóban mindenkinek segítenek itt
KIPUFOGÓ SZAKMŰHELY. Javítást is vállalnak!
drzsoo1 Creative Commons License 2003.03.15 0 0 101
Profi az oldalad Halfdan! Az hogy kicsit csúnyább lesz az uj kangoo, tény, az viszont csak előnyére válhatna ha a citroenre hasonlítana :-)))(de nincs így)

A hibanapló elég meglepő! Kollégám most vesz HDi berlingót, én csak tervezgetem (nincs benne osztva nyíló hátsó ajtó mint a kangoonál :-((( )
Én a citroen minőségről csak jókat tudok mondani. 70E rel vettem a sima dízel berlingót (hibátlan volt) 30E km-t mentem vele, azóta se jött elő semmi.Ami hiányzik az uj berlingókban hogy a csomagtartóból kihagyták a kárpítozást. Az enyém még szépen ki van burkolva,alján textilszőnyeg, a mostaniakban kis takarolapocskák maradtak.

Amiben szerintem erős a berlingo, az az értéktartás. Igaz hogy kicsit drágáb( ha az extrák árait nézzük már közel se biztos) viszont nagyon jól tartja az árát, a piacon viszonylag kevés az eladó belőle. (Ez persze a használtautó vásárlóknak nem biztos hogy jó!)

dr.zsoo

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.03.13 0 0 100
A múlt héten voltam olajat cseréltetni a Renault Házban és szétkapták a műszerfal közepét, ti. klattyog(ott) valami a levegő beömlő nyilások mögött. Kb. 4 napig bírta és újrakezdte, úgy láccik nekem köll szétszedni és megigazítani/kibélelni valamivel :-(
Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.02.24 0 0 99
Szerintem is rondább lett, tiszta Citroen az orra.
Előzmény: DonQuijote (98)
DonQuijote Creative Commons License 2003.02.22 0 0 98
Újabb képek, jól elizélték...
Jenci S Creative Commons License 2003.02.18 0 0 97
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?f=4&i=37142&t=37142

-szóval ilyen lesz az új Kangoo. Állítólag két-három héten belül rendelhet?! Örülnék, ha maradna az új árlista (na meg a keresked?nél kialkudott kedvezmény). A képek a megadott oldalon lefelé scrollozva érhet?k el.

Jenci S Creative Commons License 2003.02.12 0 0 96
Sajnos úgy tűnik elfogyott a Chanson széria. Pedig holnap már szerződtem volna... Na mindegy. remélem lesz a közeljövőben valami hasonló, lehetőleg klímás akció.
DonQuijote Creative Commons License 2003.02.10 0 0 95
Tényleg: Magyarországon miért nincs Renault-plus garancia?
Nem tudom miért nincs, lehetne. Bár meggondolandó, mert fogadni mernék, hogy akkor négy évig márkaszervizbe is kell hordani.
érdemes-e a metált kérni
Nem hiszem, hogy lenne racionális érv a metál mellett, ez inkább izlés dolga, nem?
Előzmény: Jenci S (93)
FOCUS Creative Commons License 2003.02.10 0 0 94
Nem értem mi a gondod a Tourneo-val. A Transit Connect személyszállító változata a TourneoConnect.

Mi az ami tetszik/nem tetszik Connectban nektek a versenytársakkal összehasonlítva?

Előzmény: Fekete Halfdan (69)
Jenci S Creative Commons License 2003.02.10 0 0 93
Egyenl?re minden racionális érv a Kangoo mellett szól. Néhány nagyon negatív felhasználói hozzászóláson kívül az összkép azért biztató. Tényleg: Magyarországon miért nincs Renault-plus garancia? Az Eu-ban 4 év teljeskör? csak 200 Euro. Esetleg, ha átruccanok a határon, én is megköthetem? Miután elég jó ajánlatot kaptam az egyik keresked?nél, azon gondolkodom, hogy érdemes-e a metált kérni? Valaki azt mondja, nem, mert z?rösebb javítani. Mások szerint viszont tartósabb. Mit gondoltok?
Előzmény: DonQuijote (92)
DonQuijote Creative Commons License 2003.02.10 0 0 92
Egyébként engem is érdekelne, hogy ha nem Kangoot veszel, akkor mit?
Előzmény: Jenci S (84)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!