Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rapi Creative Commons License 2003.08.25 0 0 151
Helló!

Lenne egy kérdésem a hozzáértőkhöz:

A hétvégén belenyomtam vagy 600 Km-t a Berlingoba (2.0 HDi), mikoris egy rosszabb földúton gyakorlatilag egyik percről a másikra megjelent valami mélyebb zörgés előlről. Ez azután állandósult még viszonylag sima egyenes autópályán is. Nem igazán tudtam eldönteni, hogy a futóműből, vagy a motorból jön-e. A kocsi különben stabil jól megy, csak van ez a mély zörgő hang előlről. Mi lehet ez?

Természetesen pár napon belül viszem, megnézetem a szervizben.

Rapi

FOCUS Creative Commons License 2003.08.25 0 0 150
A Berlingo sokkal inkább személyautó jellegű, mint a Connect, sőt tudtommal arra is épül.
A Connect viszont teljesen új, független haszongépjármű fejlesztés. A Tourneo (nem turneo!) talán éppen ezért kicsit távolabb áll a hagyományos személyautóktól, viszont nagyobb mint a többiek.
Előzmény: drzsoo1 (149)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.08.24 0 0 149
Ha csak annyira jó a Turneo mint pl a berlingo akkor nem rossz (v mint pl a Tranzit). Tekintve hogy új tipus ,ez nem valószínű. A Berlingok kiforrott darabok, alapvetően haszonjárműnek lettek tervezve, emiatt elég strapabírók, nem véletlen rohangál ilyen sok a magyar utakon belőlük. Érdekes módon Lengyelországban nagyon soka a Berlingo Partner Kangoo személy, külön autótelepek vannak erre a tipusra, Szlovákoknál is sok, viszont pl ausztriában alig látni, ott inkább a Sharan, Galaxy, Espace, Evasion kategória fut.

dr.zsoo

peterssen Creative Commons License 2003.08.24 0 0 148
Köszönöm az infót!
Előzmény: drzsoo1 (146)
FOCUS Creative Commons License 2003.08.23 0 0 147
A tetszési index egy dolog, de valóban közelebb áll egy haszongépjárműhöz, viszont jobban is bírja a strapát...
Még csak kb fél éve kapható és nem volt tévés reklámja.
Előzmény: drzsoo1 (146)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.08.23 0 0 146
Én lemezfelnit bontóknál vettem idáig, de érdemes a neten is szétnézni a gumis honlapokon, néha vannak akciós felnik. A bontóknál vigyázni kell hogy nehogy deformálódott felnit vegyél. (karmabolos autókról jönnek!)

A Turneo nekem azért nem jött be mert:
1. Ford (Ez már önmagában nagy hiba!)
2. borzaszóan teherautó formája van. Lásd Fiat Doblo ugyanez. Teherként lehet bel?le látni de mint személyautó szinte egyáltalán nem adtak el bel?le ellentétben a Kangoo-Berlingo-Partnerrel.

dr.zsoo

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.08.22 0 0 145
Köszi!
Előzmény: FOCUS (144)
FOCUS Creative Commons License 2003.08.22 0 0 144
Az észrevételeidet köszönjük, ránézünk! Ha van még dobj mailt ! :)

Hívd fel az auto-fortot 452-9700 szerintem ott van vezethető connect, de ha nincs akkor meg tudják mondani hol van.

Előzmény: Fekete Halfdan (143)
Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.08.22 0 0 143
Nemi kritika az egyebkent csacsi-ragyi (csili-vili) ford.hu-rol:
- Mozilla-val nem mukodik,
- a TurneoConnect arlista HTTP 404 Not found,
- a TurneoConnect katalogusban nagyon szep kepek vannak, de technikai parameterek ohne (ne mososzert akarjanak man eladni) etc.

Maga az auto tetszik, de a webes tartalom :-(

Előzmény: Fekete Halfdan (142)
Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.08.22 0 0 142
A ford.hu-n meg mindig nincs a TurneoConnect a szemelygepkocsik kozott, a FORD-nal no marketing? De ezt mar eccer kerdeztem!
Előzmény: FOCUS (139)
Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.08.22 0 0 141
Olyat meg mindig nem szereztem be! Lehet valahol tesztet vezetni, mondjuk egy nyilt hetvegen es Budapesten?
Előzmény: FOCUS (139)
peterssen Creative Commons License 2003.08.22 0 0 140
T. topiclakók!

Kíváncsi vagyok hogy hol és milyen áron lehet hozzájutni (használt v. új) lemezfelnikhez a kedvenc autóinkhoz ?(Berlingo@Partner) Ugyanis nyakunkon a tél :-)) és téligumit kell lassan szerelni. Télen biztos minden ilyesmi drágább lesz...

Üdv:

FOCUS Creative Commons License 2003.08.22 0 0 139
No és a TransitConnectről mi a véleményetek?
drzsoo1 Creative Commons License 2003.08.22 0 0 138
Nagyon JÓÓÓ! Én is keményen büntetem a lámer autósokat, pl a multkor a tag a párhuzamosan haladó utat (pl mint az Andrássy út szervizutja) a zebrán és a járdán keresztül akarta megközelíteni, mindehhez még indexelt is. Nekem se kellett több. Rátámaszkodtam a dudára, a fazon olyan gyorsan eliszkolt hogy öröm volt nézni.

Tegnap voltam a szervízben ( Cit Lackó Vác) a tükröt megrendelni. Egy ugyanolyan óceánkék berlingo HDi áll 1 hónapja ott mint az enyém.Kiderült hogy az alacsony-nyomású üzemanyagrendszerben a szivattyú kimúlt, és egyelőre még Fr. o-ból sem sikerült bekérni az alkatrészt! Elég ijesztően hangzik. A gazdája lötybölt gázolajjal etette, állítólag a fémrészeket az AC-ben teljesen lerágta az üzemanyag, vszínű vmilyen savas karakterű szennyezés miatt. A bácsi pénztárcája felnőtt egy ilyen autóhoz, de észben sajnos még nem tart ott hogy felfogja hogy ezt a motort akár 1 szar tankolás is kikészítheti.

dr.zsoo

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.08.21 0 0 137
Tegnap este tüzijáték után vittem sógorékat haza Dunaharasztiba: Hungária krt. - Gubacsi út - M5 kivezetés (Nagykőrösi) - M0 - 51-es. Ez valami eszméletlen, vagy 3 kocit és 1 nagyobb csatit láttam, mindenki ment mint állat, folyamatosan haladtak a szembejövő forgalommal (villamossal is), a jobb szélső sávból 3 sávon keresztül balra kanyarodva satuzni kényszerítették a belső sávokban közlekedőket (autóban 2 gyerekkel) etc.! Világított ez a sötét, paraszt, echte magyar "nyomom a gázt, oszt mindenki takarodjék" stílus :o(

Ja kedvencem: kétsávos Margit-krt. kétindex kitesz és beugrik a tékába videjóért este fél tízkor, amikor még ölég tisztességes a forgalom, oszt csodálkozik, hogy nyomom a dudát ezerrel...

Előzmény: drzsoo1 (136)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.08.20 0 0 136
Külön köszöntöm én is a dCi-s forumlakót, én is kíváncsi leszek a tapasztalatokra.

Sajna kiütöttem a Berlingo-t. Lebontottam az autó jobb oldalát. Pár mp-re babráltam a cd-t (cd ki majd csere)közben az előttem menő satuzott egyet. Mire felnéztem csak annyit láttam hogy a tag az út közepén parkol. Kormány félre, de későn, j oldali sárvédőt végighúztam és sajna az elektromos tükör is elszállt. Előbbi 28 E utóbbi 39E plusz javítás fényezés, 100 ezerből talán kijön. A tag természetsen indexet se használt, meg volt győződve róla hogy neki ilyen esetben nem is kell. "Ha meg akarok állni, megállok." Nem próbáltam meggyózni az ellenkezőjéről ( megállni tilos tábla stb) mert ugyis én voltam a hibás másrészt négy tagbaszakadt paraszt ült az autóban.
Most hogy fényeztetni kell a szekeret, legalább be tudom rakatni a tolatóradart is, amit előtte le akartam a színre fujatni.

dr.zsoo

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.08.20 0 0 135
Hurra, vegre egy dCi-os kollega, nagyon kivancsi vagyok!!!
Előzmény: karpat111 (134)
karpat111 Creative Commons License 2003.08.19 0 0 134
Csatlakozom peterssen kollegahoz, csak nekem Renault Kangoo II 1.5 dCi -rol lesznek hamarosan tapasztalataim. 150 Km. alatt vegig zsenialisnak tunt a dolog. :)
Előzmény: peterssen (133)
peterssen Creative Commons License 2003.08.17 0 0 133
Üdvözlet Mindenkinek!

Nagy nehezen csak ide találtam. Szóval szeretnék én is bejelentkezni errefelé, egyenlőre főleg olvasásra. Véleményem majd egy P. Partnerről lesz kb 1 hó mulva...
Üdv:

drzsoo1 Creative Commons License 2003.08.14 0 0 132
Pedig fel lehet rá készülni hogy sokáig fog futni az XH1. Nekem most tart 100 E nél a Berlingo az eredeti XT1 175/70-es 14 colos gumival, tökéletes egyenesfutás, elöl kb 3-4 mm es futófelületmélység, hátul ennél is jobb, tehát még nem csereérett! (Na jó, 2 télen téligumi futott!)Nem is tennék fel nyári gumiban mást mint Michelint, tehát örüljünk neki hogy gyárilag ezt kapták a szekerek.

Egyébként Budapesten nagyon gyakran megfordulok, Vácon pedig még gyakrabban:-))

dr.zsoo

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.08.14 0 0 131
Hűha, szerintem a Kangoon is ilyen gumi van :-/
Előzmény: Rapi (130)
Rapi Creative Commons License 2003.08.14 0 0 130
Helló!

Egy kis rémtörténet:

Július 27.-én hoztam el a kereskedőtől a Berlingomat. 5 azaz öt nap múlva defekt... a gumi totálkáros. Gondoltam veszek egy darab új gumit és minden O.K. A Cit. kereskedés közli nekik nincs ilyen tipus (Michelin Energy XH1) sőt egyetlen beszállítótól sem tudtak szerezni mert ez a Michelin kifutó modell a gumigyár más mintázatra váltott. Hosszas utánjárásra azért tudtam szerezni egy elfekvő darabot. Hurrá!
Na a múlt hét végén Sümeg közepén!!! sikerült rátolatni egy kólásüvegre. Második defekt egy hónapon belül. Most kicsit nehezebben sikerült gumit szerezni de még sikerült. (Szegedi cég, a győri lerakatában talált egyetlen darabot, amit nagyon kedvesen egyből idehoztak pestre nekem egy velük kapcsolatban álló partnerhez ahol átvehettem - na ez több mint európai kiszolgálás!)

Tanulság: autó vásárláskor nem árt tisztázni pontosan milyen gumival jön az új kocsi, mert kifutó modell esetén macerás lehet a gumipótlás.

Rapi

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.08.14 0 0 129
Nincs kihegyezve rá a szemed ;-) Nem t'om merre, laksz, de Pesten egy csomó új Kangoo személyautót látni. Egyébként az összesített (világ) eladási lista is azt mutatja, hogy az eladott Kangook száma kb. fele a Berlingo-Partner csapaténak.

Egyébként az én érzésem szerint meg kevés a Berlingo-Partner személyautó, de kishaszongépjármű az van dögivel.

Előzmény: drzsoo1 (128)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.08.13 0 0 128
Rapi!

Árat nem néztél? A Berlingo ugyanis minimum 100 E-rel olcsóbb azonos felszereltségi szinttel (lehet hogy még több a különbség).

Más
Furcsállom hogy az új kangoo személyautókból gyakorlatilag egy darabot se láttam még. Teherből is csak 1-2-t találtam. Statisztika alapján pedig kb annyinak kellene lenni mint pl a Berlingoból (legalábbis pl a Német statisztikák alapján) Mo-on ugyanis tavaly a Berlingoból ill Partnerből kb ugyanannyit adtak el, a Kangoo nem is került rá erre a listára (ugy tudom az első 30 autó került rá eladott db-szám alapján).

dr.zsoo

drzsoo1 Creative Commons License 2003.08.13 0 0 127
Elvileg a common-rail-t azért (is)találták ki hogy csendesebb legyen a szekér. Ez sztem sikerült is, elég barátságosra sikerült levenni a diesel kerregést, 100 körüli tempónál egyszerűen nem is hallani a motort. Az pedig tény, hogy a 8 szelepes halkabb mint a 16 szelepes. Én a benzinesek motorvezérlö elektronikájától fázok, fater xantiája is eccer leállt egy kanyarban, hát nem kívánom senkinek azt az élményt. Legújabb rekordom a berlingóval mult héten kevés klíma, elővárosi forgalomban 5,5 l/100 km-re jött ki egy 800 km-es út során. A hagyományos 1.9 d nél az 5,8 liter már meseszépnek tűnt...

dr.zsoo

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.08.08 0 0 126
Azer eccer mar kiprobalnek egy ilyen HDi-t milyen bevulrol...

Rettenet, hogy mennyire odzkodom a dieseltol, le kene kuzdenem! De ha az 1,9 TDi Passat is olyan kivulrol, mintha lancfureszt porgetnenek a fulem mellett. Bar egy szot se szolhatok, ti. a 16 szelepes Kangoo se egy Ford Capri :o)

Előzmény: Rapi (123)
Rapi Creative Commons License 2003.08.08 0 0 125
Igen, vásárlás előtt megnéztem mindkettőt, majd a szín döntött.... berlingo szahara-ezüstmetál :)
Előzmény: monyesz (124)
monyesz Creative Commons License 2003.08.08 0 0 124
Én írtam a 4-es fokozatot. És mivel a két autón jóformán csak a márkajel különbözik, ez nem is meglepő...
Előzmény: Rapi (123)
Rapi Creative Commons License 2003.08.08 0 0 123
Sziasztok!

Már egy hónapja Berlingo tulaj vagyok én is (új 2.0 HDI), hétfőn viszem az első szervízre (2000 Km). Tapasztalatom ezért még nem sok van, de az a kevés csak jó! Az első tankolással majd 1000 Km mentem vegyesen város-autopálya, klimával-klima nélkül. Igaz nem is nyomtam, hiszen bejáratós még.

Pályán is max. 150-ig nyomtam egy rövid ideig, ekkor kb. 3000-et pörgött. 130-ig gyorsul mint a bolond, 130-tól már egy kicsit nehezebben.

Valaki irta, hogy a Partner nem szereti a 4.-et városban 50-nél.... hát a berlingo se, tapasztalatom szerint a 3. úgy 40 - 70ig jó.

Vásárlás előtt a Picasso-s, C3-as topikokból sok hasznos infóhoz jutottam, jó lenne ha ez a topic is feléledne.

Üdv: Rapi

drzsoo1 Creative Commons License 2003.08.07 0 0 122
Most voltam a 100 ezres szervizen, 48 rugó volt a vége, gyakorlatilag semmi se volt rossz. Ebből 22 e az olaj (uj tip Total quarz 9000 5/30 ) 11 e a mdíj. Nagy sajnálatomra gázolajszűrőt nem cseréltek. Az AX ben anno 20 e ként kellett nem tudom mitől lett ez most 40 e. Remélem bírni fogja.
A nagy kálváriám a berlingó csomagtérbetéttel van. Még májusban megrendelte egy ausztriában dolgozó ismerősöm. Kinéztem az ottani katalógusból, és az osztrák honlapon a cikkszámot, megrendeltem, erre küldtek egy tök máshogy kinéző terméket!!! Nem is jó az én berlingómhoz (csak oldalajtó nélkülihez OK) ráadásul hogy tetézzem a bajt kettőt is rendeltem belőle, másik a kollégámé lett volna. Az érdekessége az hogy a cikkszáma a terméknek ugyanaz volt. Nosza, visszautaztattuk szőnyegeket Ausztriába, aholis a tag aki foglalkozik ezzel, éppen szabira ment, majd amikor visszajött, a citroen ausztria éppen ezzel foglalkozó kollégája ment el szabira. Kb 3 hónapja trónol a pénzem náluk, most Franciao.-gal levelezgetnek hogy ezt a félreértést tisztázzák. Az érdekesség az hogy a Magyarországi Berlingo tartozékkatalógusban is benne van ez a termék, cikkszám ugyanaz.

dr.zsoo

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!