1 már volt, de az nem önhiba volt, én időbe lenn voltam a megállóba, csak a busz felejtett el jönni :S De még a következővel se lett volna gond, hogyha nem állunk majd' 10 percet a dugóba a 10 perces menetidő mellett... 7.30-ra azzal is beértem volna. De ennél korábban már egész egyszerűen nem vagyok hajlandó elindulni egy 10 perces útra. Már így is 40 percet szánok rá... (+ amivel korábban lent vagyok a megállóban a kelleténél)
Én gimibe mindig utolsó pillanat után indultam el :D Igaz, akkor nem kellett BKV-zom, csak lelépcsőzni a napi adagot, sétálni nagyjából 100-150 métert, majd felmenni a terembe :D Általában úgy értem be, hogy kabát levesz, táska letesz, leül, és akkor jött a tanár :D
Fél 8kor nincs kocsiszíni beálló, így a Mester utcáig menő nem nagyon lehet.
Akkor 2 perccel előbb kell elindulni otthonról. Nem nagyon értem meg, hogy 2 percért rohan át sok helyen az agyhalott azért mert úgy esetleg nyer időt. Múltkor 6 perces követésnél futott valaki a villamos után. Elesett, vérezni kezdett a feje és mentőt hívtak hozzá. Végül 40 percet várt rájuk és ennyivel később indult haza. Most erre mit mondjon az ember?
"De ezt a BKV soha a büdös életben nem fogja megérteni, sem elhinni."
Dehogyisnem, elhisszük. Az utazóközönség nem fogja soha elhinni, hogy a körút jelenleg teljesítő képességének 100%-án pörög csúcsidőben. Egy jelzés, egy villamos. Ha egy lámpát bukok, akkor már feltartom a mögöttem lévőt is. Vagyis két tömött combinonyi utas vár azért mert valaki nem képes időben elindulni reggel munkába, és feltépi az a ajtót, ami csukódna. Hangsúlyozom, nem a plexikalitkában lévő emberke siet, hanem az összes többi. De én benne vagyok, tartsunk egyszer egy olyan napot, amikor minden (szabályosan vagy szabálytalanul) futó vendéget megvárunk. Az egy műszakra jutó 4-5 körből teljesülne szerintem talán egy fél. Minket köt a menetrend és a menetidő, ugyanis a szolgáltatásunk elsősorban ezekkel jellemezhető, amint nekiállok taxit játszani, és várok a végtelenségig, amíg elfogy az összes utas a visszapillantómból, a következő megállóban "Hol voltál?!" kérdésekkel várnak, ahol aztán megint elvárnák, hogy várjam meg még Mariska nénit, aki most indul a kapualljból.
"Aki rohan a munkába fél nyolckor, annak ez a két perc is fontos lehet, hogy ne rúgják ki."
Nekem is fontos a munkahelyem, én se arra hajtok, hogy kirúgjanak, ráadásul nálunk különösen nagy hangsúlyt fektetnek a pontos munkára jelentkezésre (én nem tudok nap végén ráhúzni, mert később jöttem be). Időnként amikor én megyek munkába, akkor nem 2 percenként jár a villamos, hanem 30 percenként az éjszakai járat, mégis képes vagyok mindenféle sprintelés, ajtókközévetődés nélkül időben beérni a munkahelyemre. Inenntől kezdve nem értem miért nem lehet 10 perccel hamarabb elindulni munkahelyre/iskolába. Pedig akkor sokkal kevesebb stresszel (tiloson a kocsik és a már induló villamos előtt átrohanással, majd a vezető anyjának emlegetésével), nyugodtabban érne mindneki oda ahová indult. Dehát én ezt nem tudhatom, én csak egy bunkó BKV-s vagyok, akinek ha netán igaza van, akkoris az első pont lép érvénybe ("Az utasnak mindíg ighaza van" -legalábbis ezt hiszi-).
Reggel 7:30-kor nincs kocsiszíni beálló. De ha lenne is, tessék megérteni, utasként, hogyha a körúton mindenkit megvárnánk az életbe nem érne végig a villamos. Egy Moszkva téren, Nyugati pályaudvarnál, Blaha Lujza téren vagy Boráros téren folyamatosan jönnek az utasok a villamosmegállóba! Ha mindenkit megvárnánk gyakorlatilag megállna a körút forgalma.
Aki meg az utolsó pillanatban megy munkába ne lepődjön meg ha elkésik. Én mindig úgy indulok el, hogyha a legkedvezőtlenebb körülmények jönnének össze, kimarad egy busz, vagy mindig lekésem az átszállásokat akkor is beérjek!
Aki rohan a munkába fél nyolckor, annak ez a két perc is fontos lehet, hogy ne rúgják ki. Elég gyakran előfordul, hogy az a két perc nem két perc, mire jön a következő, hanem 4-5. Aztán ki van írva, hogy Mester utcáig, mert kocsiszinbe megy. A következőre meg nem lehet felférni.
Az már 8-10 perc.
De ezt a BKV soha a büdös életben nem fogja megérteni, sem elhinni.
Nekem azt tanították, hogy a Boráros téren akkor csukjak, amikor a Mesternél a lámpák pirosak. A körút ilyen, ha jön a lámpa nincs pardon, jön a következő. A felháborodásokat azért sem értem, mert legkésőbb 2 perc múlva jön a következő kocsi, de akkor sokat mondtam. Hasonló hely a Nyugati pályaudvar is az Oktogon felé, ahol a villamossíneken már tilt a gyalogos lámpa,m ezzel egyidőben a villamosnak nyit a jelző, de még átrohannak a tiloson, és engem szíd, hogy ottmaradt... . Ráadásul elég rövid a szabad is. Természetesen, a 6-os már állt is be utánam a megállóba. Egyébként minden utasnak üzenem (elsősorban az ajtót felfeszegető, lámpát elbuktató nagyfiúknak), nem a vezető siet, nagy valószínűséggel ő az egyedüli, aki azért pénzt kap, hogy a villamoson ül, akkor is, ha egy helyben ácsingózik... .
Valószínűleg el kell érnie a lámpát a Mester utcánál, vagy már jön a következő szerelvény Mester utca felől. Ha csúcsban a körúton mindig megvárnák még mindenki felszáll, nem 32 perc, hanem 52 perc lenne legalább a menetidő, és egymásra torlódnának a villamosok.
Hány másodpercig köteles a járművezető a megállóban állva nyitott ajtókkal várni, ha nincs lámpa (pl. Boráros tér)?
a) amíg a le- és felszállás befejeződik
b) amíg a jármű megtelik
c) legalább 30 másodpercig
d) egyéb megoldás éspedig: ...........
Azért kérdezem, mert rettentően dühítő, minden reggel, amikor leszállnak az említett megállóban, majd megindul a felszálló tömeg befelé, simán felférne még kétszer annyi is, de elkezd csöngetni és rácsukja az ajtót a felszállókra, akik ott maradnak a járdaszigeten. Mert ugye nem mindenki feszegeti vissza az ajtót, hogy benyomuljon.
A vezető bácsi/néni erre azt mondaná, hogy a szerelvény megtelt, pedig dehogyis telt meg, bőven férnének még fel. És az sem igaz, hogy mindenki az ajtóban áll meg,
mert mennének a népek befelé is, hogy a mögöttük lévő felférjen, de egyszer csak becsukódik az ajtó... a felszállás közepén... minden reggel ugyanígy...
Erre a stílusra külön képzést tartanak vagy ez már eleve a vérükben van a vezetőknek? (Tisztelet a kivételnek.)
A 2018-ason hétfőn eléggé el volt csúszva az utastájékoztatás. A megállók előtt jól mondta be a következő megálló, a megállóba érkezve viszont hallgatott. Majd onnan kihúzva a megállóközben mondta be az elhagyott megállót.
Egy munkás szerint sokkal rosszabb állapotban van mint gondolták. Előfordulhatott volna, hogy alulról egy 10-20 kilós darabka leesik egy éppen arra közlekedő hajóra, de szerencsére ez nem történt meg.
Tudja-e valaki, hogy a jelenlegi tervek szerint meddig tervezik a Margit híd lezárását, tehát meddig tartana a felújítás (és az ezzel együtt járó lassú villamos?)
Valóban, nekem is rémlik. Azonkívül 2008.12.30-án is koccant ez a kocsi a Teréz körúton, ezt hiteles forrásból tudom (Te írtad aznap ide a topikra :-) ).
A 2012-es kocsi ma délután kisebb sérülésekkel állt Próbajárat felirattal a Móriczon (korábban ugyanez a kocsi állt hosszú hónapokig, miután beleütközött egy busz a Margit körúton):
A bemondásokkal kapcsolatban az jutott eszembe, hogy a mai ember milyen béndzsa, elkényelmesedett és töketlen... Kiszolgáltatottá tette önmagát nagy
okosságában.
Régen, ha valahová mentünk, semmink nem volt, a szó szoros értelmében, csak egy szál térkép, mégsem tévedtünk el még sehol. Ha a térkép régi volt, régi utcanevekkel, akkor is követtük a főutak vonalát és érdekes, az a főutca még ugyanott volt abban a városban, csak lehet, hogy már nem Felszabadulás út, hanem Széchenyi út, Kossuth út, de attól még az volt a város főútja... és így tovább. Meg aztán kérdezősködtünk is, és mindig nagyon kedvesen útbaigazított mindenki. Soha nem mondta senki, hogy mit zavasz, hülye turista.
Ma pedig? Ott áll a turista az Oktogon utcatábla alatt és kérdezi, hogy hol az Oktogon... Mert ő a 6-os villamost keresi... Miközben két 6-os húz el az orrunk előtt, elég nehéz nem észrevenni...
Minden kiírva hatszázszor, a járműveken megálló-kiírás, átszállási kapcsolatok, bemondás, de persze utcanévtáblák és térképek most is vannak, na meg laptop, wifi, internet a mobilon, nem beszélve a gps-ről a kocsiban és így tovább, mégis mindenki folyton eltéved és önállóan nem tud elmeni két sarkot, ha egy másik városba utazik...
Kérdezném a kedmes topiclakókat, hogy fotózott-e ma valaki 11:45-11:50 körül a Nyugati és az Oktogon között. Az ekkortájt a 2012-esről készült képeket szeretném elkérni eredeti méretben a címemre. Köszi.