Keresés

Részletes keresés

krivics Creative Commons License 2010.07.13 0 0 6203
Azért találtam egy (letakart) Virginiát, és egy rozsdás Kilo-t a "pumpjet" szemléltetésére.

krivics Creative Commons License 2010.07.13 0 0 6202
A "pumpjet" ként említett meghajtó rendszer "vízsugár hajtómű szerű". (szvsz)

"The nuclear-powered Seawolf has a GE PWR S6W reactor system, two turbines rated 52,000hp (38.8MW), a pumpjet propulsor," (nincs is róla használható kép hátulról....)

Hasonló figyelhető meg a Mk50 torpedón is, amit a wiki (tudom nem mérvadó) a "vízsugár hajtómű" (~pump-jet) szemléltetésére használ.

De ha már Kort-gyűrűs hajócsavar ; a Typhoon (Проект 941) csavarjai azok. (ismét szvsz)

Előzmény: Ramius (6201)
Ramius Creative Commons License 2010.07.13 0 0 6201

Ne beszéljünk zöldséget...

Kort-gyűrűs.

 

A vízsugárhajtómű egészen más.

Előzmény: krivics (6197)
Kuruc71 Creative Commons License 2010.07.13 0 0 6200
"Jó, legyen, én szóltam:), szerencsére Ausztrália és a Falkland is messze van:)"

Most erre mit mondjak ???


Éppen most jelentették be hogy az Ausztrál bányamamut a BHP BILLTON hatalmas olajmezőre talált a Falkland szigeteknél és már a próbafúráson is túl van sikerrel.

Nem csodálkoznék ha mostanság lenne egy közös Brit Ausztrál tengeri gyakorlat arra felé csak úgy véletlen.


:-)


Ui : Milyen idő van mostanság arra felé ? Lehet vinni fürdőrucit ? .-)))
Előzmény: Plieur (6198)
United Snakes Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6199
"az alfáknál meg a wikipedia szerint mindegyik mellett az szerepel, hogy "decomissioned"

Annyiban igaz is, hogy nincsenek rajta éles fegyverek, nem őrjáratozik, nem ad szolgálatot, stb. De valamilyen okból a K-373 toronyszámú Alfát megtartotta az Északi Flotta tesztelési vagy gyakorlatozási célokra. A warfare.ru minden felszíni hadihajó és tengeralattjáró "életútját" leírja, köztük ezét is:

K-373 SSN Alfa 29.12.1979 Admiralty Yard NOR

Laid: 26.06.1972 12.01.1980 entered 6 div (1Fl.) in Zapadnaya Litsa, NOR. 12.07.1980 on duty forces. 10.1980 combat patrol. 04.1981 took part in exercises North-81. 1981 combat patrol. 3.12.1981 nominated as best ship of 6 div. Summer 1982 reapirs in Polyarnyy. 12.1982 nominated as best ship of 6 div. 1982 - 1983 combat patrol. 04.1983 combat patrol. During 21 hours 40 min pursued US submarine. 1984 combat patrol. Took part in exercises Ocean-84. 22.06.1984 damaged during collision with K-140. 26.06.1985 nominated as best ship of 1 Flotilla. 1985 combat patrol. 1986 - 1987 on duty service, combat patrol. 8.12.1989 repairs at Sevmash. 19.04.1990 decommissioned. 06.1991transferred to 33 div (1 Fl.) 1.01.2002 transferred to 11 div (1 Fl.). Test ship.

U. Snakes
Előzmény: Pagalu (6186)
Plieur Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6198
Jó, legyen, én szóltam:), szerencsére Ausztrália és a Falkland is messze van:)
Mindenesetre feltöltött tankerek túlélőképessége:
Oil tankers are not very vulnerable to damage. 61 percent of the ships attacked during the Tanker War were oil tankers. In total, only 55 of the 239 petroleum tankers (23 percent) were completely sunk or declared CTL, compared to 39 percent of bulk carriers and 34 percent of freighters
1982-87, Irak-Irán tankerháború. Volt ott használva mindenféle, Exocet-től repbombáig:)
Előzmény: Kuruc71 (6189)
krivics Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6197
A rajzon....
Amúgy meg "vízsugárhajtómű-jellegű", titkos-letakart :)
Astute
Előzmény: gacsat (6195)
Biga Cubensis Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6196
Ehhez képest a Queen Elisabeth CVF-et már 2009 júliusa óta építik.
Előzmény: Kuruc71 (6194)
gacsat Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6195
Előzmény: Kuruc71 (6194)
Kuruc71 Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6194
Érdekes pletyik cirkulálnak. ( csereképzés keretében pár Ausztrál tengerész a Briteknél és pár Brit itt nállunk kap kiképzét )

Az előző munkáspárti Brit kormány a sereg finanszírozásával kapcolatban fel tette a kérdést a vezérkarnak hogy "tank vagy hajót vagyünk" az az ajövendőbeli fejleztéeknél csak az egyik fegyvernem fejlesztésére van lesz pénz. Vagy az Afg csapatokat fejlesztik de akkor a flotta max állagmegóvást kap, vagy pedig a flottát de akkor az Afg csapatoknak nem lesz pl Sakál sem.

Az USA plitikát támogatandó az afg csapatok támogatása mellett döntött a POLITIKA. A vezérkar véleménye megkérdezése csak költői kérdés volt. Jól jellemzi a helyzetet hogy már két éve küzd azért a Brit vezérkar hogy írott formában megkapja a Brit kormányzat elvárásait a katonasággal szemben de az csak húzza az időt.

No szóval ez az oka hogy bár a RN-nél vannak látványos dolgok ( Typ 45 Astutte stb ) de mennyiségileg radikálisan csökken a flotta.

Az utóbbi napokban azonban hangsúlyos változás állt be mivel a flottát felkérték hogy tegyen le egy azonnali , közeljövő és hosszútávú igénylistát. Ennek oka hogy az utóbbi hetekben Argentína megint elkezdett mozgolódni a Falkland szigetek ügyében melyre az USA nem hogy támogatólag lépett volna fel a Brit érdekek mellett hanem semleges pozícióba helyezkedett felszólítva a feleket hogy üljenek le tárgyalni az ügyről. Az az burkoltan elismerte valamilyen fokú igényét Argentínánaka szigetekre.

Ez kiverte a biztosítékot a Briteknél és egyelőre úgy néz ki hogy nálluk is átgondolják az uSA érdekek támogatását és Afg könnyen leépítésre kerület.

Ez viszont jó hír lehet a flottának. Nem véletlen kapta meg olyan gyorsan ezekszerint az 5. és a 6. Astutte nuki tengó az építési engedélyt.
krivics Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6193
Nem. Az Alfa osztály volt a gyors, a Mike (osztálynak azért nem nevezném...) meg az extrém nagy merülésű. Aztán rájöttek, hogy ez igen drága játék, nem versenyjárműveket kéne építeni, hanem fegyverrendszereket.
Csak a köztudatban a "titán-gyors-nagyonmerülő Alfa" rögzült.

Volt még egy tipus ami 1000m körül merült (?- a kérdőjel a multidőre vonatkozik), de minimális róla az elérhető infó. Három egység épült a tipusból, speciális feladattal. A teljes legénység tiszt, a világ legkissebb atomtengója. (2000t)
(ПРОЕКТ 1910 "КАШАЛОТ"/"Uniform")
Előzmény: gacsat (6190)
gacsat Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6192
 A nagyobb hajó sérülékenyebb. Legalábbis kevésbé tengerálló. Az igazi óriásokat sokkal kisebb üzemidőre is tervezik, mint a közepeseket. Már csak azért is, mert ha a hajó hossza összemérhető a jellemző hullámhosszal (200m), akkor a tenger 1folytában hajlítgatja. Szerintem 1 métert is hajlik, minden alkalommal.
Előzmény: Kuruc71 (6189)
gacsat Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6191
 Vajon mit csináltak a fennmaradó 60 év üzemidővel?
Előzmény: Biga Cubensis (6187)
gacsat Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6190
Ez a Plavnyik volt a sebességi rekorder is. Nem?
Előzmény: krivics (6188)
Kuruc71 Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6189
Azért egy 50 000 t-ás csöpség nem csak úgy előbukkan a ködből a kikötő elött hirtelen. Azt figyelik már a megközelítési útvonalakon aztán felszólítják. Ha meg nem engedelmeskedik akkor meg elég egy Typhoon is 6 db 2000 fontos bombával késleltetett gyújtással.

Első az orr elé hogy komolyan gondoljuk. A többi meg ha kell akkor a közepibe. Ha a hajó túl is éli de aki a fedélzetén van az bizony "szétszórt" vagy ropogós lesz.

És akkor ez csak egy Typhoon volt.


A kulcs a felderítés hogy legyen idő a reagálásra, és az a reagálás ne csak egy "holy shit" legyen.


:-)))



Nem régen elkaptak egy Észak Koreai teherhajót amit aztán üzenet képpen az Ausztrál légierő egy F-111 se szépen lebombázott. Először pukkant aztán égett, majd pedig sistergett amikor merült.
Előzmény: Plieur (6182)
krivics Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6188
A rekorder elvileg a "Комсомолец" (Проект 685 "Плавник"/Mike) volt a rendszeresített hajók között. Nem volt egy gyakori hajó, konkrétan egy volt belőle...
Kb. max 1250 m re tervezték, 1000 m szolgálati mélységgel. (minthogy 1000 m-en képes volt torpedót indítani)

Az Alfákat ("Лира" 705, 705К) kivonták, már írtam korábban a bizmut hűtésű reaktor üzemeltetési problémáiról. A tervezett átalakításra vízhűtéses reaktorral (705Д) meg nem lett pénz. (A tipusnak egyébként tök átlagos 350m/max 450m volt a tervezési mélysége).
Ennél a projektnél a titán a kisméretű test elérésének volt az eszköze. ( A különleges reaktor viszont kb. egy perc alatt futott fel max. teljesítményre, ami dinamikusabbá tette a hajó mozgását az átlagos nyomottvizes reaktorokkal szerelt egységekhez képest.)

A "Viktor"-ok (Проект 671) közül ha rendszerben áll(?) még egység akkor az a "Щука" 671РТМ(К) / Victor-3 tipus. (400m/600 max)


(forrásanyag)
Előzmény: United Snakes (6185)
Biga Cubensis Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6187
Alfákról egy érdekes infó:

The facilities completely broke down early in the 1980s, and since then, the reactors of all of the operational Alfa submarines were kept constantly running. This led to extra wear on the reactors and required that the vessels be constantly manned. Indeed, the difficulty of trying to externally heat the submarine reactors was one of the reasons that the Alfa class was taken out of service in the late 1980s. The reactors of the Alfa class submarines were never refuelled as were the pressurised water reactors of other types of submarines, for it was simply not technically possible to remove the fuel assemblies without the metal coolant solidifying in the process. The term "single use reactors" is therefore applied to the Alfa reactors. The reactors of the Alfa class submarines had an operational lifetime of 70 years altogether.
Előzmény: Pagalu (6186)
Pagalu Creative Commons License 2010.07.12 0 0 6186
oks elfogadom a sierra rekordot, annyi megjegyzéssel, hogy ezek nem hivatalos adatok, már csak azért sem, mert az orosz hatóságok napjainkban is nagyon szigorúan veszik a titokvédelmet és nem valószínű, hogy hivatalos technikai-műszaki adatokat kiszivárogtatnának.

az alfáknál meg a wikipedia szerint mindegyik mellett az szerepel, hogy "decomissioned"

lásd: http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_class_submarine
Előzmény: United Snakes (6185)
United Snakes Creative Commons License 2010.07.11 0 0 6185
"...igen, volt az alfa-osztály, melyről legendák keringtek, 800 m-es mélységről a titántest miatt. az interneten a tesztmerülésükről azt írják, hogy 400 m. egyébként az összes alfát a 90-es években kivonták a szolgálatból. azért írtam az akulákról, mert azok jelenleg is szolgálatban állnak és minden valószínűség szerint a kortársak közül ők tudnak a legmélyebbre merülni."

Ez konkrétan nem igaz, mert a jelenleg is rendszerben álló tengók közül a Sierra class egységei a merülési bajnokok. A hivatalos orosz merülési rekordot is egy Sierra tartja 445 méterrel, a "Nizhny Novgorod" nevű egység követte el 1998-ban az Atlanti Óceán északi részén. A Sierrák is titán ötvözetű tengók, és annyiban hasonlítanak a Seawolf SSN-ekre, hogy belőlük is csak 3 egység van szolgálatban, ( mindhárom az Északi Flottánál ) és baromi drágák voltak. Erre a problémára hozták ki párhuzamosan az SSN Victor-III. osztály nevű "olcsóságot", amely minden paraméterében egyszerűbb, és lebutítottabb képességekkel rendelkezik. Az Alfák esetében egyébként a 800 méter költői túlzás, 600 méter körüli merülést rebesgettek, de hivatalos regisztrálása még ennek sem történt meg. Amúgy a warfare.ru szerint az egyik Alfát kiképzési célokra megtartotta a Flotta...
U. Snakes
Előzmény: Pagalu (6130)
gacsat Creative Commons License 2010.07.11 0 0 6184
Tanulj nyelveket. Jobb mint bámulni a mónikasót. Ráadásul a nyelviskolákban igen kedvező az ivararány. 18-30 éves hölgyekből erős a túlkínálat.
Előzmény: VBL (6177)
gacsat Creative Commons License 2010.07.11 0 0 6183
Szerintem aTVben láttam magyarul. Persze én mindent megnézek, minden nyelven, úgyhogy semmi sem biztos. Megnézted a linket?
Előzmény: VBL (6173)
Plieur Creative Commons License 2010.07.11 0 0 6182
Aha. Menj ki a kikötőbe, nézd meg az 50000 t-nál nagyobb kereskedelmi hajókat.
Van fogalmad mit bír ki egy 165000t-ás bulk carrier, esetleg egy 155000 t-ás crude oil carrier, különösen ha némileg átalakítanák?
Amit az SS Ohio és legénysége megtett és kibírt 42-ben nincs kizárva a jövőben sem. És az Ohio rakománnyal volt.:)
Előzmény: Kuruc71 (6181)
Kuruc71 Creative Commons License 2010.07.11 0 0 6181
Szerintem a jelenlegi helyzetben minden be nem jelentett nem Brit hajót először neutralizálnak az az egy semleges helyre irányítják és csak az átvizsgálás után közelítheti meg egyáltalán a kikötőt. Ha nem engedelmeskedik akkor BUMM.

Legalábbis ez a szokás a kikötő védelem területén.
Előzmény: Plieur (6180)
Plieur Creative Commons License 2010.07.10 0 0 6180
Aszongya szar időjárás, vihar, 1 db. "némileg átalakított" kereskedelmi hajó amely befut Port Stanley-ba:) mikor a légierő nem tud felszállni:)
Blokkhajó és aknák Mare Harbour környékére:)
http://www.sea-seek.com/zone/Islas_Malvinas_Falkland_Islands
Előzmény: Kuruc71 (6179)
Kuruc71 Creative Commons License 2010.07.10 0 0 6179
"Kihagytad az egyenletből, hogy egy argentin inváziós erő mozgósítása is időbe telik, műholdakkal észlelhető (nem publikus usák segítség #1), ez idő alatt további tengeralattjárók irányíthatók a térségbe (nem publikus usák segítség #2) és a szigetek védelme is megerősíthető légi úton szállított szárazföldi egységekkel vagy repülőgépekkel.

Persze megint más helyzet, ha sikerül meglepetésszerűen elrejteni egy jól felszerelt tengerészgyalogos ezredet valami teherhajón, és azzal Stanley kikötőjébe jutni vészhelyzetet mímelve, vagy ilyesmi.
"


Pont ez az !

Mondjuk tengókról több lépésben spec egységeket tesznek partra amivel meglepetés szerüen lerendezik a reptér 4 vadászát illetve a légvédelmi rak indítókat. Még csak közel se kell menni mert irányított pct rakétákkal km ről megoldható. Ez után jöhet az Arg légierő és a mozgósítás nélküli légideszant. Ha partraszáltak valahol és onnan elkezdenek nyomulni majd partraszálnak egy másik helyen akkor gyönyörűen megosztható a Brit védelem. Nem sokat tudnának tenni a Britek addig amíg levegőböl operálnáak az Argentínok. A Typ 23 as önmagában kevés. Ha kap egy szalvót Exocet ből akkor igen könyen bajba kerülhet. A más országok segítségékent befutó meglepikről ( Venezuela pl ) meg ne is beszéljünk.

Ha pedig a légifölény meg van akkor a Brit szárazföldi alakulatoknak légvédelem nélkül reszeltek. A Britek megint piszok messze lesznek a saját bázisuktól míg az Argentínok 400 mérföldre.

Párhuzamosan a szárazföldi akcióval pedig lehet egy kombinált felszíni légi tengóvadászatot tartani. Ha tudd hogy jönni fog a tengó és van időd felkészülni rá akkor a tengónak igen nehéz dolga van. Ha a Brit captain rászánja magát a támadásra akkor most rentgeteget fog kockáztatni és cca 50 % os esélye lesz hogy elkapják.

Ahogy én csinálnám :


- Segítség kérés akitől lehet. Infó technika katonák.

- Spec egységek partraszállítása rejtett módon.

- Spec egységek lerendezik a lérakindítókat radarokat és a vadászokat, meg amit tudnak.

- Ez után eje egységek ugranak a kikötőtől cca 30 km re. ( első front )

- A várható Arg légitámadás miatt a Typ 23 as vagy akár Typ 45 is kénytelen közel menni hogy a légiernyőt ki tudja terjeszteni a csapatok fölé. Ha nem teszi ugye az gyorsan lerövidíti a dolgot mert a Briteket kibombázzák a gatyájukból.

- Viszont azzal hogy a hajó közel jön a szigethez bizony kiszolgáltatottá is teszi magát mert a szigetek hegyei hatalmas radarholtereket okoznak és a három hegytetőre telepített radar infója nélkül nem tudják előre honnan mennyi repgép jön. Ebből kifolyólag és a szárazföldön lévő arg csapatok folyamatos infójának köszönhetően a hajó meglephető. Gyakorlatilag könnyűcépont bármilyen korszerű is. ( nincs reakcióideje a holttér miatt )

- Amikor a fregatt romboló medret ért jöhet a légierő akikmost majd hogy nem büntetlenül bombázhatják a Briteket. Cca 24 max 48 órán belül a Brit csapatok kapitulálnak.

- Az esetleges tengó az mi a legmacerásabb de a konvoj taktikávalés a légi tengóvadász egységekkel a dolog megoldható.

- Ezek után lehet a bázist megerősíteni és várni a Brit választ.


Ha meg
Előzmény: indiscriminating power (6178)
indiscriminating power Creative Commons License 2010.07.10 0 0 6178
Kihagytad az egyenletből, hogy egy argentin inváziós erő mozgósítása is időbe telik, műholdakkal észlelhető (nem publikus usák segítség #1), ez idő alatt további tengeralattjárók irányíthatók a térségbe (nem publikus usák segítség #2) és a szigetek védelme is megerősíthető légi úton szállított szárazföldi egységekkel vagy repülőgépekkel.

Persze megint más helyzet, ha sikerül meglepetésszerűen elrejteni egy jól felszerelt tengerészgyalogos ezredet valami teherhajón, és azzal Stanley kikötőjébe jutni vészhelyzetet mímelve, vagy ilyesmi.
Előzmény: Kuruc71 (6169)
VBL Creative Commons License 2010.07.09 0 0 6177
Most jön le nekem a Hostile Waters micro torrent -tel. Attól tartok "külföldiül" fogom hallgatni, de majd a látvány kárpótol. :-))
VBL Creative Commons License 2010.07.09 0 0 6176
Köszönöm a segítséget, működik a dolog.
Előzmény: indiscriminating power (6137)
VBL Creative Commons License 2010.07.09 0 0 6175

Pontosítok, nagyon precíz vagyok.

Crimson = bíborszínű, vagy karmazsinvörös. Szerintem a honi forgalmazóknak nincs joguk teljesen új címet adni, de ez már OFF, bocsi.

Előzmény: VBL (6173)
VBL Creative Commons License 2010.07.09 0 0 6174

Mától 30 x 40 cm  -es méretben ez a fotó (is) díszíti a szobámat. Sajnos a nyomtató kissé "komorabbra" adta, de 280 Ft -ot megért (az üres keret adott volt szerencsére.)

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!