Hali. Kár hogy nem nagyon megy ez a topic, Nekem két hete van egy 2006-os Berlingom és 1000 km-en 4 személy + csomagok, 90- 100 néha 110 sebességnél 5.4 literes fogyasztás jött ki, gondolom nagyjából minden rendben lehet az autóval? 120000 km van benne.
Na, műszerek visszajelzők működnek. Hogy miért is vagyok kétségbe esve? Mert nem indul az autó. Jó áron hozzájutottam bontott BSI, Transzpander, Motorvezérlő trióhoz. Átraktam, tök jó minden. Autó megy, műszerek oké, öröm...
Eltelt 1 hét, most meg az istennek nem akar elindulni. Köszörül mint állat, izzítás kattan (bár effektív még nem néztem meg van-e), kézi pumpát megnyomkodtam, de semmi...
Valakinek ötlete, hogy mit nézzek meg?
Melóznom kéne vele már, most meg csak nézegetem... :-(
Pont ilyesmi kérdéssel akartam én is kezdeni: a 2010-es Partner Tepeere milyen felni kell? Az, hogy Outdoor, az gondolom tökmindegy nem? 16", de milyen ET? Gondolom az osztókör az mindenhol ugyanaz pözsóéknál nem? Vagy itt valami differencia van?
Épp ezért vitem el egy szakszervizbe. De kiben bizzunk ha nem a márkaszervizbe. Igaz az előző kocsim egy Renault ScenicII-es volt és már ujkorában az első héten észrevettem hogy a kocsi mindig balra az utest közepe fele akar meni de csak nagyon kicsit. Hét alkalomal mentem vissza 4 különböző szervizbe mindenütt azt mondták ez igy normál működés. De bárki beült és vezete a kocsimat mindenki azt mondta ez egy kicsit balra tart. Kivébe a márkaszerviz szakemberei, szerintűk ez normális.
A szakszervízben biztosan jól tudják, de ettől függetlenül én nem lennék nyugodt, ha az autóm generátora ennyit töltene.
Főleg, ha hosszú távon. Új technológia ide vagy oda, az akkumulátor (mint konstrukció) nem változott ebben a kérdésben régóta és annál ha tartósan nagyobb feszültséggel töltöd, akkor szépen megfőzi az akkumulátort és mehet a kukába.
Nem mellékesen én még egyetlen jól üzemelő, újabb autónál sem mértem 14,4 V körüli max. értéknél nagyobbat. (16-ot meg csak akkor, ha valami besz**t.)
Meg tudja valaki mondani nekem hogy a 2001-es brelingomban mekkora maximális töltőfeszültséget mérhetek? Régen az volt, hogy 14,4V max ugye, de azóta már változott ez az intelligens töltési rendszereknek köszönhetően, ami néha akár 16V-ot is ráküldhet az akkura. A kérdésem lényege, hogy lehet-e ilyen a berlingoban, mert bizony mértem ennyit. Amennyiben nem, akkor ez egy probléma forrása lehet...
Na átnyálaztam hétvégén az autót. Csatlakozók, vezetékek, testelések, biztosítékok úgy tűnik rendben. Mégsem szűnik a hiba. Mindehhez még hozzá jön a bontott másik műszeregység, amivel nem csinál semmit, csak az olajnyomásjelző világít. Egyre jobban gondolkoztat, hogy esetleg a BSI szarakodik...
Hát ez már meghaladja a villanyászati képességeimet, sajnos.
Budapesten az XIII. ker. Alig utcában van egy autóműszer javító (Haudek műhely), ha minden kötél szakad és meg tudod oldani, oda érdemes lehet elvinni.
Ma vásároltam egy 2004-es kangoo-t (A képen)! Keresek hozzá oldalsó tárolódobozokat, amiket a tetőkérpit mellé, az ajtók fölé lehet szerelni! Pontosan nem tudom a nevét, de egyes felszereltségi szinten gyári extra volt! A segítséget előre is köszönöm!
Két csat van rajta így van. Viszont nagyon kevés azon dolgok száma ami működik. A fura az, hogy gyújtásra teszem, és először az olajnyomás lámpa világít, semmi más. Utána felkapcsolódik a műszeregység megvilágítása, a számláló nullán áll, villog a STOP felirat és ennyi. Ezek után ha indítózok az autó szépen beindul, elalszik a STOP lámpa meg az olaj, minden mutató fekszik, kivéve az üza jelzőt...
Annyit csináltam, hogy elhoztam a bontóstól egy órát, ugyanazon évjárat, szám stimmel, csatik egyformák, és ezzel a műszerrel még ennyit sem csinál, tök sötét. A bontós állítja, az óracsoport jó... :-)
Nincs valakinek ehhez az autóhoz kapcsolási rajza, illetve egyéb hasznos dolgok?
Ezt az autót nem ismerem, mert most jutottam hozzá, csak pár napot használnám havonta a másodállásomhoz és nagyon beleszerettem, szép kívül belül. Csak hát az a fránya elektromosság... :-(
Lehet, hogy hülyeség, de mintha több csatlakozó lenne rajta - nem biztos, hogy jól emlékszem, lehet, hogy másik típussal keverem. De ha így van, akkor nem lehet, hogy az egyik csatlakozó nem érintkezik, vagy valahol az adott kábelcsoporton belül máshol van egy kontakt hiba?
Rossz lehet olyan szinten az óracsoport, hogy nem megy a kilométeróra, fordulatszámmérő, vízhőmérséklet,, visszajelzők közül: index, töltés, izzítás? Olaj, STOP felirat, üza szintjelző, világítás megy...
Most tudnék gyorsan venni egy bontott egységet, de nem tudom nem komolyabb-e a probléma?
Ha valakinek volt hasonló és leírná mi segített a problémán azt megköszönném!
Oldalsó irányjelzôk Tolja kissé elôre a lámpatestet, majd maga felé húzva pattintsa ki a helyérôl. Fordítsa el az izzótartót negyed fordulattal.
De a kiszedett lámpatest mintha egybe lenne öntve, ott nem lehet forgatni semmit sehová... Mégis hogyan tudom kicserélni a 2008-as Berlingo Firstben az oldalsó irányjelzőben az izzót?
(ezt tegnap már kérdeztem a sima Berlingo topicban is de hátha erre többen járnak :)
Azért az enyém nem volt ennyire leharcolt (úgy 160-170e km körül lett cserélve). Nem lehet, hogy valami ott a környékén nem a neki szánt helyére került és az gyilkolta így szét?
Valóban a kuplungbowden haldoklott, a probléma a dologgal annyi, hogy ezt még bőven garanciális korában is előadta az autó, így a Wallis féle bemutatott "Esküszöm, sose láttunk még ilyet" semmi más nem volt, mint a vevő szopatása. Talán nem véletlen, hogy be is zártak :D
Íme a bowden érintett szakasza, ezt a részt takarta a bowden külső háza, de mivel lejött róla a védőburkolat, valószínűleg bele-bele akadt a házba és ezért nem jött fel a pedál. Ha kézzel felhúztam, jó esetben visszahajlott az a kis bowdendarab, ami beakadt és újra hiba nélkül működött...
Hát, a "mit"-re tudom a választ, de hogy mennyi lesz, azt passzolom. Az alkatrészt meg tudod nézni a netes boltokban motorkód alapján. Szerencsére van többféle bowden is hozzá...