Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2024.02.12 0 3 106063

Igazából már épp ideje volna így 2024-ben, hogy Kelet-Európában is általánosan engedélyezve legyenek ekkora buszok és trolik, mert nagyon hasznosak tudnak lenni.

 

Mondjuk én nem igazán tudnék mondani most olyan vonalat Budapesten (a többi magyar városban meg főleg nem), ahol ezek indokoltak lennének. És az indokolt szót aláhúznám, mert érdekességként persze el lehetne járatni akárhol, de szerintem annyival nem nyújtanak többet, mint amennyivel drágábbak, és itt nem csak a vételárat kell nézni, hanem az üzemeltetés költségét, az infrastruktúra átalakítását és az esetleges másodpiacot is. Gondolom nem véletlen, hogy ilyen rövid a lista azon városokról, ahol duplacsuklósok futnak (és ugye olyan is volt, ahol belekóstoltak, aztán a következő beszerzésnél visszatértek a normál csuklósokhoz).

Előzmény: Citadis (106049)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.12 0 0 106062

Ja a reptérre volt egy bő 5-7 perc sietése

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106061)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.12 0 8 106061

Arnhemben a Hermes a szolgáltató, sok holland vàroshoz hasonlóan.

Múlt hèten Eindhovenben megyek ki a reptérre, jó gyerekként tömegközlekedve.

Full elelktromos VDL busz, Hermes operáció. Jvez simán megy nyitott ajtóval (igaz egy félreértés miatt), meghalad egy tilos jelzésképet (van előnyberészesítés egy ilyen pajzs jelző alakú valamivel) és a végén menet közben rágyújt. Hàt így nem győzött meg a private operator. Az a baj h mindig 10-15 évvel követjük az eseményeket.

Előzmény: paca664 (106059)
paca664 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 106060

Köszönöm! A Hegibachon a 33-ast láttam Triemli felé lehúzott szedővel fordulni, több egymást követő napon. De ezek szerint valami átmeneti lehetett.

Előzmény: Citadis (106016)
paca664 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 106059

Trolibuszról nincs tudomásom,

 

Arnhem.

Előzmény: zsig (106051)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.12 0 5 106058

Állomány.

A kiadás a BKK kompetenciája.

Előzmény: Hangya Szövetkezet (106057)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2024.02.12 0 1 106057

A tervezett 4 GVM kiadás, vagy állományi darabszám?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106019)
zsig Creative Commons License 2024.02.12 0 1 106056

Jogos, sokan a gazdasági világválság idején becsődöltek, és a MÁV nagy örömmel átvette ezeket annak ellenére, hogy akkor is veszteséget termeltek. De a jobban működő / nagyobb / városi közigazgatáshoz köthető magánvasutak a háborúig kihúzták, amikoris nagyrészük nagy károkat szenvedett és nem volt kilátásban a helyreállítás. A legutolsó államosítások 1950 körül voltak (pl. a Debrecen - Mátészalka HÉV), ezek már klasszikus einstandok voltak.

Előzmény: 1047 005-2 (106055)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.12 0 1 106055

"hogy az előre meghatározott idő letelte után az egész infra átkerül köztulajdonba. A teljes magyar mellékvonali hálózat úgy épült ki és működött a kommunista hatalomátvételig, hogy a tőke megépítette, az állam biztosította a veszteségtérítést, és vagy a MÁV, vagy valamelyik közeli nagyobb magán/állami vasúttársaság üzemeltette szabványosított szerződés szerint, meghatározott díjért cserébe."

 

 

Ez biztos vagy csak csődbe mentek és államosították őket?

Előzmény: zsig (106053)
zsig Creative Commons License 2024.02.12 0 3 106054

Rendben. Béke!

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106052)
zsig Creative Commons License 2024.02.12 0 0 106053

Most, hogy így mondod, még a nyíregyházi CNG MAN-ok és a székesfehérvári elektromos buszok ilyenek, ahol a város tulajdonát képezik a járművek és a Volánbusz üzemelteti azokat. Ezek beszerzésében is EU forrás volt. Nyíregyházán a buszgarázs is a városé, és a volán az üzemeltető. Nem is volt egyszerű megállapodni, a garázs és a buszok is legalább egy évig használaton kívül voltak. 

 

Amúgy ha megnézzük, a vasúti hálózatunk döntő többsége magántőkéből, koncessziós engedély, vagy valami kezdetleges licit után kiadott üzemeltetési engedély és kamatbiztosítás mellett épült ki, amikoris egy piaci szereplő, tőkés csoport adta a pénzt, a közigazgatás a lehetőséget és az esetleges veszteségek megtérítését annak fejében, hogy az előre meghatározott idő letelte után az egész infra átkerül köztulajdonba. A teljes magyar mellékvonali hálózat úgy épült ki és működött a kommunista hatalomátvételig, hogy a tőke megépítette, az állam biztosította a veszteségtérítést, és vagy a MÁV, vagy valamelyik közeli nagyobb magán/állami vasúttársaság üzemeltette szabványosított szerződés szerint, meghatározott díjért cserébe. A hazai városok villamosai szintén döntően (persze az 1945 utáni fejlesztéseket leszámítva) hasonlóan működtek, csak ott egy óriási belga-angol tőkéscsoport vitte az üzemeltetést is egy trösztben. Ennek a trösztnek Budapesten is volt kevés érdekeltsége. Szóval nem új dolog ez, csak a szoczialiszmusz után kicsit szokatlan. 

Előzmény: torqmatic (106031)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.12 -1 4 106052

Illő tisztelettel a személyes viszonyunkra a nyilvános vitát abbahagyom (máshol sem akarom folytatni) mert ez a mondat annyira felháborító és értelmetlen, hogy nem is mondok semmit se:

 

" jelentős fejlesztéseket fejlesztőnek/tulajdonosnak, és nem üzemeltetőnek kell csinálnia, mert az üzemeltetői érdek különböző mértékben, de mindig eltér, mint azé, aki utána a polgári életben akarja learadni a babérokat, vagy esetleg a számlát kell állnia. "

 

Előzmény: zsig (106051)
zsig Creative Commons License 2024.02.12 0 0 106051

Nem tudom fejből, dán és svéd metróüzemeltetésben van piaci szereplő. Trolibuszról nincs tudomásom, villamosnál pl. Stockholmban a 7-es vonalat egy helyi egyesület üzemeltetni, a város beszerezte a járműveket, átadta a pályát és nosza. 

Egyben szinte biztos vagyok, a jelentős fejlesztéseket fejlesztőnek/tulajdonosnak, és nem üzemeltetőnek kell csinálnia, mert az üzemeltetői érdek különböző mértékben, de mindig eltér, mint azé, aki utána a polgári életben akarja learadni a babérokat, vagy esetleg a számlát kell állnia. 

 

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106024)
Alien Angel Creative Commons License 2024.02.12 0 0 106050

Köszi.

Előzmény: trizs77 (106047)
Citadis Creative Commons License 2024.02.12 0 3 106049

Semmi ördöngösség nincs a duplacsuklós trolik esetén, a kormányzott D tengelynek köszönhetően pont elfér mindenhol, ahol egy sima csuklós is. A második csukló "seprése" az egyetlen, amiben eltér, legalábbis a Hess esetében.

Igazából már épp ideje volna így 2024-ben, hogy Kelet-Európában is általánosan engedélyezve legyenek ekkora buszok és trolik, mert nagyon hasznosak tudnak lenni. Öröm, hogy végre azért két újabb ország csatlakozott a körhöz. Üröm, hogy nem Mo. (Azért én kicsit megmosolyogtam, hogy nem mehetnek Szlovákiában vasúti átjáróba, miközben mi Zürichben átlagban 3 percenként keresztezünk egyet.)

Előzmény: 18-09 (106029)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 106048

Vannak esetek amikor az aggregátorozás praktikusabb.

Előzmény: 7-es troli (106042)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 106047

A végén már olyan bordó mint itt a tető hajlatban.

 

kevés típus élte végig az életét azonos színben.

Általában az üzemeltetési idő alatt több színárnyalat is előfordult.

 

Ez a mostani - itt a képen is bemutatott - piros szín akkor volt rajtuk amikor egy -egy felújításból vagy/és főjavításból ismét utcára mentek.

Előzmény: Alien Angel (106044)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 106046

Szigorúan trolikra értettem a dolgot a lenti hozzászólásban, de igen valóban Kecskeméten is a sokadik üzemeltetőre vannak bízva azok a romok.

Előzmény: torqmatic (106031)
nemeza Creative Commons License 2024.02.11 0 4 106045

Szerintem teljesen vállalható a dízelgenerátoros önjárás is. Ha nem további 10-15 év üzemeltetés a cél, elég egy arculatosítás, műszaki gatyábarázás klíma alapos tisztításával, javításával aztán menjenek.

Akkumulátoros üzemhez azért kellhet alapos átalakítás + engedélyezés..

Előzmény: 7-es troli (106042)
Alien Angel Creative Commons License 2024.02.11 0 0 106044

Ezeknek is olyan volt a piros fényezése, mint a mai troliknak, vagy bordósabb? Nehéz megítélni fényképekről.

Előzmény: trizs77 (106043)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 106043

Utoljára 72-n utaztam ilyennel.

Akkor épp a Thököly-ig járt.

 

Előzmény: MCA-001 (106038)
7-es troli Creative Commons License 2024.02.11 -1 0 106042

Ha forgalomba állás elott kapnának egy kis ráncfelvarrást, akkor a dizelgen helyett nem illeszthető be akkupakk? 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106040)
7-es troli Creative Commons License 2024.02.11 0 0 106041

“Kocsi nincs“

 

Majd a 263T utasszállításra alkalmassá lesz téve, es mehet is forgalomba. :)

 

viccet félre téve: köszönöm a válaszokat, valami hasonlóra gondoltam én is.

 

Máshonnan is van tervBen használ szóló vagy csuklós vétel?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106040)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.11 0 4 106040

A megérit hogy érted?

Kocsi nincs, a 412-nél kevésbé lukas és fenntarthatóbb.

Éppen a dízel aggregàtokon lehet gondolkodni, hogy lehet/szabad e cserélni.

A billegés sok elemű, ami üzemi kompetencia és megugorható egy stabilabb, nem eltörő, kiugró stabilizàtor rúd konstrukció beszerelése.

Előzmény: 7-es troli (106034)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.11 0 9 106039

Örömteli esemény, tavaszra üzemképes és így bemutatható lesz.

Előzmény: MCA-001 (106038)
MCA-001 Creative Commons License 2024.02.11 0 21 106038

Ikarus 60T életre kelt:)




"Örömmel tudatom, hogy az IK60RTR trolibusz megtette 49 év után saját "erőből" 69 évesen az első iskola körét a telepen.Köszönöm szépen a megvalósításhoz szükséges segítséget és munkát."
forrás: FB

trizs77 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 106037

köszi.

Előzmény: 1047 005-2 (106036)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 106036

Igen,ahogy a BKV-sok is majdnem.

Előzmény: trizs77 (106035)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.11 -1 0 106035

Ezek 2004-es, azaz 20 éves trolik ?

 

 

Előzmény: 7-es troli (106034)
7-es troli Creative Commons License 2024.02.11 0 0 106034

Akkor a korábbi 10db-ból 2 már nincs meg…

 

http://trollino.mashke.org/englisch/betrieblich.napoli.php

 

A beüzemelhető 6db mellé a másik 2is jönne alkatrésznek?

Mikor lettek ezek leallitva, es átlagosan mennyi km van bennük?

Megéri még 20 évesen megvenni őket?

Adizel-aggregátos önjáró uzem maradna bennük?

Ha jönnek, mikor várhatóak?

 

http://trollino.mashke.org/images/napoli130mr.jpg

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106032)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!