Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

drzsoo1 Creative Commons License 2003.11.05 0 0 211
Mult hét vasárnap teszteltem a kollégám Berlingo II Hdi-jét, 2003 05 havi, az enyém 2000 01 havi. Ami feltünő hogy az uj Berlingo tömegesbbnek hat, ezzel együtt nehézkesebbnek is. Nem tudom hogy az utánfutónak köszönhető, de az enyém lényegesen könnyebben megy, 2000 felett ránt eggyet, a kollégámé is jól megy, de ezt a vehemens gyorsítást nem éreztem(az utánfutó könnyű aluminium, üresen ment). Jobb a zajszigetelése, egyszer se vettem észre hogy utánfutó zörög mögöttem. A váltója puhább, ami jó, viszont sokkal indirektebb, kevéssé érezni hogy beugrik az adott fokozatba. A kormányszervó jobb az újnak, könnyebben jár. A rádio kormányvezérlése elég szerecsétlen, alig érni el bizonyos gombokat, a Blau RC10-es kormánytávvezérlője (ami nekem van) százszor jobb. A felhasznált anyagok kb hasonlóak, a műszerfal a II-esnél egyértelműen szebb. Összességében tetszett a II-es de nem cserélném el az ennyémmel(panorámatető+ABS miatt főként).
Ja, és téligumi. A kollégám Michelin uj Alpin gumija aszfalton kellemesebb mint az én Nokian Hakkapelitta I-esem. Igaz a hakkapelitta kapaszkodóképessége havon biztos hogy jobb.

dr.zsoo

monyesz Creative Commons License 2003.11.05 0 0 210
strfifi !
Szvsz, új autót be lehet hozatni simán, nem kell hogy forgalmazzák nálunk.
Magyarán kimész valamelyik nyugati országba, célszerűen oda, ahol ez a típus a legolcsóbb (az árak uis akár 20%-os különbséget is mutathatnak), és megveszed ! Kimenni persze nem is kell, van olyan cég aki foglakozik ilyesmivel.
Előzmény: strfifi (206)
ciber Creative Commons License 2003.11.04 0 0 209
dr.zsoo-nak

A gumi 84T XT1 -es, emailt küldtem, ha nem kapnád meg, irj újra.
Ciber

drzsoo1 Creative Commons License 2003.11.03 0 0 208
ÉRDEKEL...ÉRDEKEL...ÉRDEKEL!!!!

De tényleg! Pont az a bánatom hogy c vágányra kerül(t volna) a 175/70 es pótgumim. Egy dolog érdekelne hogy ez még az Energy XT sorozatból való v már az uj energy. Nekem a régebbi kellene. Ha olyan, Bp közelében lakom, megbeszélünk vhol egy talit.

köszi!

dr.zsoo

ciber Creative Commons License 2003.11.03 0 0 207
Hátha valakinek erre van szüksége...

Téli gumi felszerelése miatt feleslegessé vált a pótkeréken lévő "0"-km-es abroncs. Berlingo II, 175/70x14, Mich. Energy.2003-as gyártású.
Mondjuk 15-ért odaadnám.
Esetleges érdeklődő magánban kereshet a nick-es cimemen.
Udv Ciber

strfifi Creative Commons License 2003.10.31 0 0 206
Hali mindenkinek!

Csatlakozom az előttem felszólalókhoz. Nekem is volt 1.4i Sx Berlingo-m 5évig majd lecseréltem egy Modutop tetős majdnem fullos 2.0 hdi-re. Hát ég és föld. Azért régi is nagyon jó volt. Sokszor jártam ki vele külföldre is és nagyon kényelmes volt az is. Nagyobb emelkedőkön ugyan igényli a visszakapcsolást, és az előzéseket kétszer is meg kell gondolni. A fenntartása olcsóbb is mint a HDI-é. A motorja viszont(1.4i), - ha használtan veszed, és az első km-eken. nem gyalázták - gyakorlatilag elnyűhetetlenek ezek a 8szelepesek. A kárpitok viszont 1 idő után itt-ott azért hallatják magukat. Bár ha még tudsz várni, akkor érdeklődj, hogy be fogják-e építeni az új 16szelepes 1.4-est, amit először a PUG 206-osba fognak rakni ez év végétől talán.

Whale!

Velem is megtörténik, amíóta csak Berlingóm van. A belső kerékjárati műanyag burkolóelemben van egy hosszanti horony. Na arra áramlik úgy a víz, hogy azt kiforditja és akkor hozzáér a kerékhez, aminek nagyon ijesztő a hangja.

Recept, ami nekem bejött:
Első sárfogó műanyag megvesz - ahol ki szokott fordulni ott van 1 kis patent, az kivesz - erős slag v. nagynyomásúval a furat kitisztít - megszárad - sárfogó műanyag feltesz - Patent VISSZARAGASZT v. pici, nagyon rövid réz facsavarral felerősít. Ha ragasztod jól nyomd oda, hogy tapadjon ám bár ez ragasztótól függ. Ha gondolod, a sárfogót ki is hagyhatod. Nekem ragasztva van, és eddig tökjó.

Kérdéseim felétek:

Most a napokban olvastam 1ik szaksajtóban, hogy sperr differenciállal is fog készülni a francia piacra a berlingo 1.6i v. 2.0hdi motorokkal. XTR néven.
Kérdésem az lenne, hogy valaki köztetek bír-e belső információval, hogy egyedi megrendelés esetén be lehetne-e hozatni. Mert ugyebár Franciáknál van 1.1i benzines Berlingo/Partner.
Amikor kijött a PSA-csoport kishaszonjárműve 1996 nyarán, nem sokkal később lehetett olvasni arról, hogy nyúzópróbának vetettek alá több tucat prototípust a sivatagokban. Ez egy 4*4-es modell volt: Partner Grand Raid.
A másik kérdésem, hogy gyártanak-e a francia piacra négykerékmeghajtású modellt ill. fognak-e? Ne adj' isten M.o.-on is kaphatóak lesznek-e ha 1általán lesznek..?

Jó "egyterűzést" mindenkinek!

drzsoo1 Creative Commons License 2003.10.31 0 0 205
Ja, arról nem volt szó hogy új v használt a cél? Ha új akkor talán akad még 1-2 feeling a márkakereskedésekben. Ha használt, akkor érdemes jól körülnézni mert natúr klíma nélküli 1,9 d 2,45 be kerül(ne) 2,65-ért full extrás Hdi-t lehet kifogni, tehát használtan szerintem inkább a hdi-ben érdemes gondolkodni.

dr.zsoo

drzsoo1 Creative Commons License 2003.10.31 0 0 204
Én is használtam 1.4-es benzinest, átlagos mindennapi körülmények között tökéletesen OK. Ami miatt nekem mégis Hdi van: -Jobb fogyasztás, kb 1.5 literrel kevesebb+a gázolaj olcsóbb. Szeretek autópályán tempósan autózni( 150-160-170 ahogy a forgalom engedi+esetleg klímával) ez a benzinessel nem menne. Előzéskor jól jön 205 nm-es fogatónyomaték.

Ha nyugodt polgári autózás a cél, szerintem ideális az 1,4-es benzines. Ha rangsorolni kéne a motorokat nálam a Hdi-1.6-1.4-1.9d jönne ki. Ha ár érték arányt is nézem akkor 1.6-1.4-Hdi-1.9d sorrendet állítanám fel. Az 1,6-os lényegesen jobban megy mint az 1,4-es ehhez képest nem kerül sokkal többe, korszerübb motor, kevesebbet fogyaszt. A Hdi nagyon jó de irreálisan drága, az 1,9d drága, gyenge, ellenben a fogyasztása se olyan jó.

dr.zsoo

tündérlala Creative Commons License 2003.10.30 0 0 203
Köszönöm!
Előzmény: ciber (202)
ciber Creative Commons License 2003.10.30 0 0 202
Hello lala!

Nekem pont ilyen van, és alapvetően meg vagyok elégedve vele.
Kétségtelenül nem egy versenyautó, de azért városi közlekedésben sincs hátrányban, vidéken pedig szinte nincs jelentősége annak, hogy pár másodperccel később mész százzal.
Szóval szerintem megveheted.
Ahol jobb lenne az erősebb motor: nagy és hosszú emelkedők (nem kéne visszaváltani), kritikus előzések (ezeket inkább elkerülöm).
Hosszútávon még nem igen mentem igy, de a 130-as tempot kb. 4000-es fordulaton tudja, gondolom ez még nem túlpörgetés egy benzines motornak. Az már más kérdés, hogy ilyen temponál egy Berlingo nyilván jóval többet fogyaszt.

Üdv: ciber

tündérlala Creative Commons License 2003.10.29 0 0 201
Most készülünk a zasszonynak venni egy Berlingót, 1.4-es benzinest, 5 ülésest.
Valaki meg tudja mondani, hogy nagyon gyenge az 1.4-es motor?

lala

monyesz Creative Commons License 2003.10.28 0 0 200
Ausztriába nem szabad átmenni október 1 után téligumi nélkül, mert ott könnyen elkapja az embert egy havazás (esetleg már a határon át sem engedik téligumi nélkül az autót, az elég nagy szívás)
Én már évek óta használom a Rain-X-et. Van párátlanító változata is, az is jó (azt persze belülre kell kenni).
Ez a Tunap micsoda, mire való ? Én a szívódízel BX-embe évente kétszer adok Wynn's tisztító adalékot.
Előzmény: drzsoo1 (199)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.10.26 0 0 199
Átmentünk csütörtökön Ausztriába, autópályán (M7-Veszprém-Győr-M1) 150-160-as utazó, majd Hegyeshalomnál kb 1 óra dugó, utána 100-120-as tempó+Bécsi városi lendületes autózás során 6,6 literes átlag jött ki. Ami viszont döbbenetes volt: Visszafele Bécstől masszív havazás ( kissé kopott nyárigumival:-((( ) a magyar határtól zuhogó eső. Kb 2 hete tettem fel a szélvédőre a Rain-X et. Egyik hozzászólás szerint 90 felett ablaktörlőt se kell kapcsolni. Na ez úgy néz ki hogy a határtól Budapestig kb 3-szor! kapcsoltam be az ablaktörlőt akkor is csak megszokkásból, miközben percenként mentem el az éppen akkor a pályára szabadult kamionáradat mellett. Ismerős dolog hogy ilyenkor a kamion által fröcskölt illetve szétporlasztott víztől még a leggyorsabb ablaktörlőfokozat mellett se mindíg látni ki rendesen. Számomra megdöbbentő volt a különbség, érdemes egyszer kipróbálni.

dr.zsoo

Törölt nick Creative Commons License 2003.10.24 0 0 198
Üdv mindenkinek!

Mai napi jótanácsom Berlingo(Partner) tulajdonosoknak.

Ne menjetek nagy és mély útszéli pocsolyába 50-nél gyorsabban!

Én megtettem és a kerékjárati dob-burkolat konstrukciójának köszönhetően,kiszakadt a patentszem a kasztniból,ami rögzíti ezt a műanyag darabot.Az ív alsó részét a víz feltekerte a gumira.Az első lámpáig azt hittem,hogy "kiszakadt a kerekem",olyan hangos volt.

Szóval csak óvatosan:-)

Whale

drzsoo1 Creative Commons License 2003.10.24 0 0 197
Megcsináltam a Tunap rendszerrel a tisztítást, a tankba kellett tölteni, kb 4000 Ft volt, az autó fogyasztása is csokkent egy kicsit. A cég olajcserénként (20 E km) ajánlja. Nem tudom, ezenkívül van e más az üzemanyagrenszerbe, a tunap-nál, a katalogusban megnézem. Még éppen időben hagytad abba a gázolaj spórolást. Ez az autó nem alkalmas erre. Elég egy rossz tankolás, rögtön befigyel egy magasnyomású szivattyú halál. (ld xsara picasso topic)Örüljünk neki hogy ilyen jól megy, keveset fogyaszt.

dr.zsoo

peterssen Creative Commons License 2003.10.23 0 0 196
Ja, akit érdekel:

Valamelyik cégnél láttam Michelin Alpint a mi méretünkben 25e körül: Cora, Auchan vagy Metro, már nem emlékszem pontosan, de e három áruház akcióit néztem.

Nekem most sajnos egy picit olcsóbb kell.

Üdv.:

Törölt nick Creative Commons License 2003.10.23 0 0 195
Doktor bácsi!

A Tunap-cuccal végeztél már?Mennyibe került?Mi lett az eredménye?A tankba beöntőset csináltad vagy a bonyolultabbat?

Én épp most határoztam el (4900 km után),hogy hagyom a fenébe az "olcsó" gázolajat,tankolásonként 3-400 Ft nem ér meg egy esetleges generált.

Valszeg én is a Michelin-t választom+felni,mert a 35 pénz szerintem nagyon jó ár,tekintve,hogy egyébként csak a gumi 38.

Előzmény: drzsoo1 (194)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.10.22 0 0 194
Michelin forever!:-)
Akárhányszor vettem más gumit mint a michelin, megbántam. 1 kivétel van, a nokian, hakkapelitta 1 téli, nyáriban már nem vennék. mellesleg futásteljesítményben messze a tööbiek felett teljesít. A nyárira min 50 e km, nálam 80-100 e km-t mentek.

üdv a topicban Whale!

dr.zsoo

Rapi Creative Commons License 2003.10.22 0 0 193
Hello!

Én direkt rákérdeztem erre az akciós Michelin-re. 35-ért az Alpin 2-t (v. Új Alpin néven is találkozhatsz vele) kapod lemezfelnivel. Szóval ez tényleg nem kifutó modell. Az is igaz, hogy nem idei minta! Talán tavalyi?

Üdv:
Rapi

Előzmény: Törölt nick (191)
monyesz Creative Commons License 2003.10.22 0 0 192
Whale !
A Michelinnek nincs kifutó mintája, az idén is Alpin 2 van használatban. Meg Klébert árulnak még az akcióban.
Előzmény: Törölt nick (191)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.21 0 0 191
Üdv mindenkinek!

Most találtam rá a topicra.Július óta hajtok egy HDi Berlingo Feelinget(Tiziano vörös).Egyelőre jó,bár indexkapcsolót kell majd rajta cserélni.Fogyasztása városban 7 körül(~750 km 50 lityi gázolajjal).Kedvencem a Hegyalja út,amikor sok versenyző állva marad a 205 Nm mellett:-).

A Citroennek van idén is akciója.Michelin gumi+felni 35 píz bruttó.Nem tudom pontosan,de lehet,hogy nem az idei minta,hanem a kifutó tavalyi.

Whale

monyesz Creative Commons License 2003.10.21 0 0 190
A kettő közül inkább a Debica. Haladni mindkettővel lehet, de megállni inkább csak a debicával (gumis szerint). Viccen kívül, a Debica mögött a Goodyear áll (annak volt ilyen téli mintázata), a Matador mögött senki...
Esetleg szóba jöhet még a Barum az olcsó kategóriából, az Continental-gyerek.
Előzmény: peterssen (188)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.10.20 0 0 189
Nem katasztrófa egyik sem, nekem pl matador Mp56-ost adtak 4 db-ot az autóval, az előző tulaj meg volt vele elégedve. Én elcseréltem a 4 db-ot 2 Nokian Hakapelitta 1-esre amit az előző autómmal adtam oda. Vettem hozzá még kettőt. Nagyon jól megy havas talajon, nekem pedig elég gyakran kell saras uttalan utakon vergődnöm. A nokian a továbbhaladás záloga.

dr.zsoo

peterssen Creative Commons License 2003.10.20 0 0 188
Igen, nézegettem azokat is. A márkakereskedői akciók (legalábbis a PSA-nál) elég drágák. sztem nem éri meg ott venni. A függetlenek már jobbak.

Elkezdtem gondolkozni, annak meg olcsózás lett a vége :-)
Szóval, ha másod (harmad?) gyártóban gondolkodna az ember: Pölö: Debica Frigo directional vagy Matador MP56 nagyon rossz választás volna? (Ha a nagy kacagás után feltápászkodtatok a földről tudnátok erre mondani valamit? :-)) Ez teljesen tévút?

Üdv.:

Előzmény: monyesz (187)
monyesz Creative Commons License 2003.10.20 0 0 187
Szokott márkakereskedői akció lenni ilyenkor tél elején, amibe az acéltárcsa nagyon jutányos áron van beszámolva. Az idén nincs ilyen ?
Vagy esetleg van márkafüggetlen akció, ahol négy gumi+acéltárcsa esetén szintén elég jó árak jönnek ki. Pl. www.gumiportal.hu
Előzmény: peterssen (186)
peterssen Creative Commons License 2003.10.20 0 0 186
Uraim, köszönet a jó tanácsokért, marad a 15".

A ráció az lett volna, hogy kap a mobil valami bontott felnit télire, de nincs. Se 15" se 14" se semmi. Ami van, az meg túl drága bontottnak. Végighívtam rengeteg francia bontót, sehol nincs elfogadható áron. Talán most van itt a szezonja? :-))

Most kap a jószág téligumit, tavasszal meg majd kap egy új felnit.

Üdv.:

Előzmény: monyesz (185)
monyesz Creative Commons License 2003.10.20 0 0 185
Igen mindenképpen meg kellene próbálni, mert a felni szélessége és átmérője is más.
Előzmény: peterssen (183)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.10.17 0 0 184
Én se tenném fel a 14-est. Érdekes hogy a berlingo I Hdi a katalógus szerint 15 ös felnivel jött, én eddig csak 14-essel láttam.

dr.zsoo

peterssen Creative Commons License 2003.10.17 0 0 183
Köszi az infót. Közben nézegettük az első keréknél a helyet, ami megmaradna a fék meg a felni közt... hááááát határeset. Vagy felmenne, vagy nem. Mindenképp próbálni kellene.

Köszi mégegyszer.

Előzmény: monyesz (182)
monyesz Creative Commons License 2003.10.17 0 0 182
A lyukkiosztás és az ET-szám alapján jónak kell lennie (6x15" 4x108x65 ET18 és 5.5x14" 4x108x65 ET24). Viszont a 185/65R15 guminak nincs igazán jó váltómérete R14-ben, talán a 195/70.
Előzmény: peterssen (181)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!