Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 1999.10.15 0 0 44
A MAV es a Volan kapcsolata valoban nem harmonikus. Ahol a vasut gyenge, ott a busz erosodik. Ugyanez forditva nem jellemzo, de azert elofordul: epp Balassagyarmat a legjobb pelda erre.

Az IC szerzoi joga: erdekes felvetes, mintha a MAV se maga talalta volna ki. Amugy melyik IC-buszra gondolsz?

A Szabolcs Volan fele Busz-city nagyon tanulsagos tortenet. Sokat toprengtek a szabolcsiak azon, hogy van-e esely az Intercity ellen Budapest fele. Tettek is egy jaratinditasi probalkozast, de a miniszterium visszautasitotta, mondvan, hogy csak a vonattol venne el az utast. Teljesen jogos volt a dolog, a szabolcsi volanosok is elfogadtak, de mivel mindenkeppen fejleszteni akartak, kitalaltak, hogy akkor nem az Intercity ellen, hanem annak segitsegevel javitanak a kozlekedesen. Ezert jott a Busz-City otlete, ami az IC-re hord. Amit fontos kiemelnem: elobb volt ez, mint az Inter-Pici! Tehat ha ugy vesszuk, akkor a MAV volt etikatlan, hogy rainditott a Volanra.

Semmikeppen nem mondanam, hogy "a MAV-ot kihasznalva, a MAV ellen". A Busz-city miatt talan valamivel kevesebben vannak az Interpicin 50 km-en at, de legalabb ennyivel tobben is vannak az InterCityn, 270 km-en at. En nagyon jo dolognak tartom a Busz-cityt, nagyon szep pelda arra, hogy a Volan rahordo funkciot lat el a vasutra.

Ha mar etikarol esett szo, akkor megkerdezem, hogy etikusnak tartod-e azt, hogy a MAV kozuton is vegez szemelyszallitast, ld. zalaegerszegi IC-potlo busz.

Előzmény: Benyó (43)
Benyó Creative Commons License 1999.10.15 0 0 43
"A MAV szerintem akarmit is csinal, Bp-Veszprem kozott mindig is a busz lesz a nyero"

Könnyű neki: nincs pályafenntartás, és semeddig sem tart megszegni az előírt sebességet.
Csinálná meg ezt egy mozdonyvezető, ha kiderülne, repülne.

Nagyon dühítő szerintem az, hogy a MÁV és a Volán nem együtt, hanem egymás ellen dolgozik. Tipikus példa erre az IC busz (!!!!!- Erre nem vonatkozik "szerzői jog"?), és az, amikor a Nyírségben a Volán Tiszabecsről csatlakozó járatot indított a Nyíregyházi IC vonathoz -- ternmészetesen az IP-vel párhuzamosan. Szerintem ez egy kicsit etikátlan. A MÁV-ot kihasználva a MÁV ellen.
A Volánnak a vasútra ráhordó funkciót kellene ellátnia és távolsági forgalmat ott, ahol nincsen vasúti fővonal (pl. Balassagyarnmat, az O.K.).

Bence

Előzmény: Carpy (8)
Korter Creative Commons License 1999.10.15 0 0 42
Az utasok altal nyitott ajtoknak szerintem a buszoknal nem sok jelentoseguk van, a vezeto - ha akarja - eppugy el tudja donteni, melyiket kell nyitni, melyiket nem. Sot, ha tomeg van, sokszor jobb, ha kulon tudja zarni az egyes ajtokat, nem ugy, mint a 400-asok kozponti ajtozarasa, ahol a tukorben egyszerre kell figyelni 3-4 ajtot.

A villamosoknal viszont szelesebb korben bevezethetnek, mert megfagyok, amikor -5 fokban keresztulfuj a szel a kocsin, pedig se felszallo, se leszallo. Es itt a vezetore se lehet bizni, hogy 8-10 ajtot kulon-kulon nyitogasson...

Előzmény: Carpy (30)
Korter Creative Commons License 1999.10.15 0 0 41
A miskolci feher lampas rendszerben nekem az tetszett, hogy igen rugalmas. Mentunk az 1-es busszal csucsidon kivul, 40%-os kihasznaltsaggal. De a vezetonek nem volt kedve ellenorizni, meg elso ajtot nyitni, bar muszaj lett volna. Ebbol a kovetkezo eljaras adodott:

Megallo elott 20m-rel feher lampat bekapcsolja, osszes ajtot nyit, utascsere, ajtok zarasa, utana feher lampa lekapcsolva. Igy menet kozben nem bukik le, de az utasok latjak, hogy nem kell elol felszallni.

Előzmény: Járaszája (40)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.15 0 0 40
"aki videkrol jon, es meg az eletben nem latott ilyen buszt, az igencsak csodalkozik, ha nem nyilik ki az ajto."

Hat igen, a sok videki, ha nem tud olvasni, majd a sajat karan megtanulja. En peldaul miskolcon vagyok videki. Beall a busz, egyik ajtoszarnyon behajtani tilos, a masikon kotelezo haladasi irany lefele mutato nyillal. Persze, mivel a KRESZben ez a nyil nem mutat lefele, ezert ez nekem fel sem tunt, a nyil fuggoleges kek, a masik ajton piros, na hat akkor itt kell bemenni. Micsoda rend van itt, meg akarjak gyorsitani az utascseret, gondoltam. Persze volt a tablak alatt magyarazo szoveg is, de azt nem lehetett elolvasni, mert a rancajto kinyilt, es mar nem latszott. Szallok fel ott, ahol nem volt behajtani tilos, erre elkezdenek kiabalni hogy rosszhelyen szallok fel. Aztan megismertem a rendszert, es megertettem, hogy itt nem az utascsere gyorsitasarol, hanem epp a lassitasarol van szo. Es hogy ez a rendszer a videkieknek elso latasra meg bonyolultabb legyen, ezt a rendszert meg egy kis lampaval tovabb bonyolitjak. De azt elismerem, hogy mukodik, a benszulottek ismerik, a videkiek meg majd rajonnek, ha meg negativ az IQ-juk, akkor megerdemlik.
A kulfoldiek lukasztoval valo benazasa tenyleg jellemzo, en is szamtalanszor segitettem ki egy mozdulattal a kulfoldit, akinek az arcan olyankor valami oriasi csodalkozo elismerest lehetett leolvasni, es ezt baromira elvezem. De en nem emlekszem, hogy a BKV barmikor is barhol kitette volna a jegykezelo hasznalati utasaitasat (regebben voltak olyan kepek, ahol egy kez huzta a lukaszto fekete nyilasat, de az sem volt egyertelmu, es ma mar az sincs). Kivancsi lennek egy probaperre, ha en azzal vedekeznek, hogy megfelelo hasznalati utasitas hianyaban nem kezeltem a jegyet. Egyebkent penzt szerintem nem azert szoktak bedobalni, mert azt hiszik jegyet ad (persze nehany kulfoldi lehet hogy tenyleg azert), hanem azert mert igy a lukaszto rossz, nehany forintert meg lehet sporolni a draga jegy leamortizalasat. Egy buszon legfeljebb 3-4 lukaszto van, es eleg darabonkent egy forint is. A Rakoskereszturon ez ellen ugy vedekeznek, hogy a lukaszto nyilasaba egy kis rezcsovet szegecseltek (olyan mint a regi tollbetetek) es igy csak egy nagyon kis res marad, ahol eppen csak egy papirszeletet lehet bepreselni. Ez egy razos buszon -nemi cekkerrel sulyosbitva- igen szep mutatvany. Nekem az jutott eszembe, hogy fejjel lefele kellene felszerelni a lukasztot, ugy kiesne belole az eltomito anyag. De azert ez is hulyen nezne ki. Az uj elekronikus jegykezelok allitolag be vannak kotve a vezetohoz, es ha valamelyik uzemkeptelenne valik, akkor jelzi a vezetonek (pl. ha eltomodott). Aztan kerdes, hogy a vezeto leszarja-e vagy sem. Vegtere most is eloirhatnak, hogy a vezeto minden kor vegen ellenorizze a lukasztokat, de nem csinaljak, akkor az elektronikusnal sem fogjak. Persze ha ezt egy szamitogep lenaplozza, es ezert a sofortol levonnak akkor talan...

Előzmény: Bölény (34)
Korter Creative Commons License 1999.10.15 0 0 39
Azert ehhez mar igen szeles latokor kellett !
Amikor az ocean tulpartjan voltunk, lattunk ilyen penzbedobos dolgot. De eszembe sem jutott hozzanyulni addig, amig meg nem neztem harom masikat, hogy hogy csinalja. (Arrol nem is beszelve, hogy elobb elolvastam az instrukciokat.)

Az viszont erdekes rendszer, hogy a New York-i masina nem csak a vezeto szamara irta ki, hogy mennyit dobott be a felszallo, hanem az utaster fele is volt egy kijelzo. Lathattad, hogy az illeto mar nyugdijas vagy berlete van vagy atszallt valahonnan, stb. Vajon mi celt szolgalhatott ez a szemelyisegi jogokra legjobban erzekeny Allamokban ?

Előzmény: John Howard (37)
division by zero Creative Commons License 1999.10.15 0 0 38
:)
Előzmény: John Howard (37)
John Howard Creative Commons License 1999.10.15 0 0 37
Én olyat is láttam a nyáron, hogy az IK280-asba beszálló külföldi - otthon is így üzemel alapon - automatikusan nyomta be a fém százast a lyukasztó tetejábe, mint egy takarékperselybe. Kicsit csodálkozott, hogy nem torténik semmi, megvonta a vállát, kísérletet tett egy másik készülékkel is, a nem-történés megismétlődött. Erre megnyugodva leült, és még ellenőr sem járt arra. Az utasok kuncogtak, a végállomás meg, gondolom, örül a borravalónak.
Előzmény: division by zero (31)
division by zero Creative Commons License 1999.10.14 0 0 36
most mesélte egy ismerősőm, hogy egy 7-es busz ma délután a Gellért tér környékén lerohadt, alánézett és _ömlött_ belőle az olaj, IK435 volt (remélem ez a pontos típus...)
division by zero Creative Commons License 1999.10.14 0 0 35
oldalba vágos ajtót a magyaroknak az IC kocsikba sikerült szerelni...
Előzmény: Bölény (34)
Bölény Creative Commons License 1999.10.14 0 0 34
"Sajnos a vegrehajtasba egy kis hiba is csuszott, mert aki videkrol jon, es meg az eletben nem latott ilyen buszt, az igencsak csodalkozik, ha nem nyilik ki az ajto."

Meg az is, akinek tele van cekkerrel a keze. Amugy az ilyen utasnyitasu ajtoval igen jol lehet "parasztkibaszost" jatszani, amint azt Svajcban volt alkalmam megfigyelni. Szitu: troli vegallomas egy metromegallonal. Troli bent all a vegallomason es csendesen legeleszik, csukott ajtokkal, hiszen azt az utas nyitja. Metro jon balrol, halom utas le, roham a trolihoz. Az elso szerencses versenyzo nyitja az ajtot, ami kb. a tizedik versenyzot ugy vagja pofan, hogy csak ugy zorog. Ui. van egy idokapcsolo, ami x. (keves) mp. utan zarja az ajtot. A fene a takarekos svajci mindenuket. A tapasztaltabbak inkabb kivarjak, amig bezarodik az ajto, kinyitjak, felszall egy par ember, megint zarodik stb. Most oszinten, megeri?!

Szloveniaban is volt elmenyem busszal, meg '86-'87 tajekan. Valami nemet markaju gep volt, nem emlexem, de nem rossz. Leszallashoz keszulodven feszt keresem a nyomnivalot, hat nincs semmi. A sofor a tukorbe nezve allapitja meg, hogy melyik ajtot kell nyitnia.

A 400-asokon az is praktikus, hogy mind belul, mind kivul a nyitogomb kozel van a veszjelzo/vesznyitohoz. Technikai es kozonseges analfabetak elonyben.

Előzmény: Carpy (30)
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 33
A 30-as buszos sztorira valoban az lehet a magyarazat, hogy hirtelen at kellett valahova csoportositani a buszt. Amugy hallgatolagos szabaly, hogy a forgalmistak csak az uresen allo buszokkal rendelkezhetnek, olyat, ami mar tele van, nem "illik" kivonni a forgalombol, meg a legrendkivulibb esetben sem. Persze vannak annyira rendkivuli esetek, hogy...
A masik busz valoszinuleg azert nem indult 20.08-ig, mert a sofor epp akkor szandekozott elkolteni a pihenoidejet es a vacsorajat. Megtagadhatja a sofor a forgalmista utasitasat (vezenyleset), ha a munkaidobeosztasa erre alapot ad. Valoszinuleg errol volt szo. Csodalom egyebkent, hogy este fel nyolckor nem lehet kiallitani egy tartalekkocsit. Plane a buszgarazstol egy kopesre!
Amire viszont vegkepp nincs mentseg, az a felhaboritoan modortalan viselkedes, es az utasok nem-tajekoztatasa. Ettol lesz annyira jellegzetesen BKV-s ez a sztori: a "le vagytok ...." szemlelet altal.

A lyukasztos rendszer szerintem is a BKV egyik szegyene.(A sok kozul.) Lattam en mar turistat evekkel ezelott is ugyetlenkedni a lyukasztoval, amikor meg nem voltak "korszeru" pecsetelos masinak, mert ehhez foghatot nehez talalni Europa fejlettebb felen. Egyszeruen ez Del-kelet europai rendszer, csak hogy ne idezzem Ragikat. Mar Pragaban is evek ota egyoras jegyek vannak.

Előzmény: division by zero (32)
division by zero Creative Commons License 1999.10.14 0 0 32
a BKV ma esti szívatása:
A Keletinél bent áll a 30-as (BU 90-31), szépen telik, kb 10 perc után már majdnem dudorodik az oldala, végre megjelenik a vezető (19:35), utasok örülnek, hogy végre indulunk...
... de nem, beszedi a táblákat, és leküldi az utasokat, mert neki "Máshova kell menni."
utasok kérdése, hogy mi lesz a kilukasztott jeggyel a következő a válasza: "Mitom én, dobják el..."
és mindez kb 10 másodperccel a 20-as gyors elindulása után történik, nehogy mán valaki át tudjon szállni arra...
néhányan mennének reklamálni a végállomás dolgozóinál, ott közlik "Itt nincs panaszkönyv, menjünk Újpest városközpontba, ha reklamálni akarunk!"
Mennénk is, ha lenne busz...
19:38 örvendetes esemény, jön egy másik 30-as (BY 65-92)...
... elhúz a kocsiállás mellett, félreáll, lincshangulat fokozodik...
...a vezető besétál a végállomás épületébe, néhány utas megkérdezi, hogy mikor indul már 30-as? Válasz: "Én 20:08-ig biztos nem." és bevágja az ajtót...
Végül 19:45-kor megérkezik a 3. 30-as (BX 53-07), ami végre 1 perc után el is indul...

Azt megértem, hogy az első busz kellett valami rendkivüli esemény (pl felsővezetékszakadás) miatt valahol pótló busznak, de miért nem indulhatott volna a második azonnal? A BKV dolgozók bunkó magatartását meg végképp nem magyarázza semmi...

Az biztos, hogy ha erre a buszra oda téved egy ellenőr, az tuti nem úszta volna meg 8 napon belül gyógyuló sérülésekkel...

division by zero Creative Commons License 1999.10.14 0 0 31
olyan külföldit is láttam, aki gondolom a "7-173 gyors" elektronikus jegykezelő készülékéhez szokott, és amikor egy "hagyományos készülékkel" találkozott: nagy nehezen felfedezi, hova kell dugni a jegyet, bedugja, vár, nem történik semmi, ki veszi, nézi, átmegy egy másik készülékhez, újra... végül mielött a harmadikhoz menne, egy utas megmutatja a lyukasztó titkát...
Előzmény: Carpy (30)
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 30
Es meg tudod mi az erdekes a 400-asokban? csak Budapesten lattam eddig azt, hogy az utasok nyitjak az ajtokat. A fphelyettes meg is indokolta: majd telen milyen jo lesz, hogy nem nyilnak feleslegesen az ajtok, es nem jon be a hideg...
Sajnos a vegrehajtasba egy kis hiba is csuszott, mert aki videkrol jon, es meg az eletben nem latott ilyen buszt, az igencsak csodalkozik, ha nem nyilik ki az ajto.

Sose felejtem el, egy oreg batyo le akart szallni, de nem jelzett. Megallt a busz, de az o ajtaja nem nyilt ki. Nyomogatta a vilagito lampat az ajto felett, de azt nyomogathatta, vegul lejjebb ment egy lepcsofokkal, es megkocogtatta az ajtot. Ebben a pillanatban nyomtam meg en mogotte a leszallasjelzot a kapaszkodooszlopon, es amikor a papa megkoccintotta az ajtot, az kinyilt. Erre o szeles vigyorral: -Aha! Hat igy mukodik!
Kivancsi vagyok azota hanyszor kocogtatta hiaba...

Előzmény: Bölény (28)
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 29
No igen, a Szombathely-Budapest viszonylat meger egy hozzaszolast. Ott van ugye a Volanbusz-jarat, reggel 6.45-os bp-i, 14.40-es Szhelyi indulassal, 4 es fel oras menetidovel. Valaha, amikor meg nem volt ennyire gyors, akkor 6.00-kor indult Pestrol, bement szepen Fehervar, Varpalota, Ajka, ... ahogy az dukal. Most mar egeszen elviselheto, bar a Szombathelyiek nyilvan nem hasznaljak a Budapestre utazasra, mert pont akkor megy, amikor ok jonnek. A Vasi Volan fent emlitett jarata (Szhely indul x5.55, (15)17.10) is egy tunemeny, kb 4 eve kozlekedhet, eredetileg gyori megallassal teveztek, csak a Kisalfold Volan is beintett, meg a Volanbusz is. A hetvegen eleg eros, de hetkozben gyenge, a vasiak nem tul boldogok tehat tole. Erdekes, hogy akkor inditottak be, amikor az IC vonat is elert Szhelyre. Van tehat keresnivaloja a busznak, amire nem kell a 320 forintos helyjegy...
Es a csucsbrutal jarat is ott van, amit mar nevtelen is emlitett, ami valaha Varpalota-Szhely-Varpalota jarat volt, csak a sumegi menetrendi talalkozon a palotaiak beetettek a tobbieket, hogy ok csak egy keso esti budapesti fordulot kernek. Mindenki rohogott rajtuk, hogy nem lesz utasuk. Aztan jott a trukk: elkuldtek Pestre a szombathelyrol jovo jaratot. Rogton ok lettek az utolso jarat Ajkarol, Devecserbol is, es nem is rossz! Igaz, hogy Varpalotan soforcsere van, mert ez a tav meg egy lonak is sok. Szhely-Bp 5 ora 20 perc, Borgatafurdoi beteressel...
Előzmény: Wolverine (26)
Bölény Creative Commons License 1999.10.14 0 0 28
A régebbi Várbuszokról, amelyek VW-kooperációban készültek, azt hallottam, hogy motorikusan nem bírták a kiképzést, és nyilván az se vált előnyükre, hogy manuális váltójuk volt. A 400-as sorozatú midibuszokról pedig mintha azt olvastam volna a közelmúltban, hogy a BKV a tervezett élettartamuk felénél már le akarja őket cserélni a sok porbléma miatt.

Arra gondoltam, hogy tulképpen miért is akarjuk mi feltalálni a spanyolviaszkot? Számos országban jól működik az iránytaxi rendszer, nekem konkrét tapasztalataim Svájcból és Izraelből származnak. Mindkét helyen Ford Transitokat, VW Transportereket meg hasonlókat láttam ilyen üzemmódban közlekedni, és látszólag jól bírták. Az a 8-10 ülőhely, amit beléjük tudnak préselni nem sok, de max. sűrűbben járnak, ami a szolgáltatás színvonalát is emeli. Persze napközben, csúcsidőben kevesek, de akkor úgyis nagy busz kell. Az iránytaxi viszont rentábilisan közlekedhet akkor is, amikor már buszt nem érné meg üzemeltetni, ezáltal nem kényszerítenénk autóba azokat, akik este későn kívánnak tömegközlekedni. BKV-ék nem gondolkoztak még el azon, hogy kísérletképpen vegyenek egy pár furgont és beindítsanak egy ilyen szolgáltatást? Sokat nem bukhatnak rajta, ha nem jön be, max. elhasználják a kocsikat cégen belül másra.

"Amugy nekem az egesz 400-as autobuszcsalad nem tetszik, sokkal jobbak az Egyedi Autobuszgyar buszai. Foleg a Scania alvazasok megbizhatoak."

Azt én sem értem, hogy miért kellett pl. azt bevezetni a 400-asokon, hogy az utasok nyitogassák az ajtót? Nem így szokta meg az utazóközönség és nem hiszem, hogy a vezető munkáján sokat könnyítene. Persze ez csak kényelmi funkció, de nyilván műszaki bakik is akadnak, ld. a 435T alváza (Scania rulez!)

Előzmény: Carpy (25)
Wolverine Creative Commons License 1999.10.14 0 0 27
Várpalota, sorry, ezt nem vettem észre... mea maxima culpa...
Előzmény: Wolverine (26)
Wolverine Creative Commons License 1999.10.14 0 0 26
Ilyenkor suliidőben csakugyan péntek-vasárnap a menetrend. Azon kívül néha előfordulok más időpontokban is, de a "kedvenc" a mindennap 5.55-kor induló, hasonló útvonalú járat. Az is csak azért, mert a többi pesti busz Veszprém-várpalotán át megy, laza 5 órás menetidővel, amit nem bír a türelmem. Akkor már inkább az IC drágábbért...

Bye

Előzmény: Carpy (24)
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 25
En sajna nem tudom, hogy mi a konkret baj a midibuszokkal, de nalam muszakilag joval felkeszultebb emberek is egyontetu velemenyen voltak: nagyon el van rontva. Mindenkeppen az Ikarust akartak kihozni nyertesnek a midibusz-tenderen, ezert eroltetett menetben fejlesztettek ki a jarganyokat, ami sajnos a minoseg rovasara ment.
Amugy nekem az egesz 400-as autobuszcsalad nem tetszik, sokkal jobbak az Egyedi autobuszgyar buszai. Foleg a Scania alvazasok megbizhatoak.
Előzmény: Bölény (23)
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 24
Tipikus pentek-vasarnapi utazo vagy, ezek szerint. Ez a jarat is csak par eve van, de azert jol jon, ha a vonat korulmenyes, vagy draga. Eleg szomoru, hogy nem er fel idore a masodresz jarat pentekente. Nagyon Vasivolanos...
Előzmény: Wolverine (22)
Bölény Creative Commons License 1999.10.14 0 0 23
És nyeles ék nincs a midibuszokon? Vagy csak lusták használni? Régebben soxor röhögtem, amikor a tárolóban, vízszintes felületen álló buszokat is kiékelték. Ezexerint mégse nem hülyeség? Amúgy mi a baj a midibuszok konstrukciójával?
Wolverine Creative Commons License 1999.10.14 0 0 22
Üdv a díszes társaságnak!

Én is busszal járok, pont a Szhely-Fehérvár villamosítás miatt. A járat 17.10-kor indul Szhelyről, Sárvár (néha kimarad), Répcelak megállók, azután M1, és elvileg 20.40-kor van bent. Ha nem megy be Sárvárra (ilyenkor van egy második busz Körmendről), akkor vagy 20 percet nyerünk. De a visszaút... 14.45-kor az Erzsébetről. Mindig kell kisegítő, mert csak az fér fel, akinek előre megváltott jegye van. Persze a kisegítő szintén Körmendől jön általában, régebbi konstrukció (a légkondi nélküli falujáró típus) és gyakran nem ér be Pestre az indulási időpontra. Tulajdonképpen ha befejezik a villamosítást, inkább vonatozni fogok asszem...

Bye

Korter Creative Commons License 1999.10.14 0 0 21
De azert fek van rajta.
A multkor a Varfok utcaban megint megugrott egy 21-es. A szakertok sehogy sem tudtak egy kicsike fekhibat kimutatni, pedig nagyon kerestek...
Előzmény: Carpy (20)
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 20
Szerintem azert nem mukodott, mert a midibusz enyhen szolva egy elfuseralt konstrukcio.
Előzmény: NZA (18)
Korter Creative Commons License 1999.10.14 0 0 19
De vajon azert nem mukodott, mert elromlott, vagy egyszeruen nem volt bekapcsolva ? ...
Előzmény: NZA (18)
NZA Creative Commons License 1999.10.14 0 0 18
Nem tudom egy friss topicba mennyire illik off-topicolni mar a legelejen, de szerintem elegge erdekes.
Ugyanis ismetelten hallatott magarol Budapesten egy Midibusz: tegnap (ertesuleseim szerint) elgurult egy leallitott midibusz (a 39-esen szolgalt) a Battyhany terrol; a Fo utcaban az autok fogtak meg (allitolag). Ez nem az elso leallitott busz elgurulas: volt egy ilyen eset a 102-esen (Szendro utca) es a 105-oson is (Apor Vilmos ter).

A hiba valoszinuleg mindharomnal ugyanaz: a kocsi rugoerotarolos feke nem mukodott.

Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 17
Bizony, jo regen volt mar az a 6.45-17.15, 92 augusztusaban. Vasutmodellkiallitasra mentem Veszprembe...
A Sumegiek bizony elcsesztek a duplanyolcast, mert az uj menetrendtol nem megy be Fehervarra, de ezt elinteztek azzal, hogy kivettek a menetrendbol, alig gyorsitottak rajta. Egyebkent az meg mindig egy olyan aranyos kis buszocska?
Szerintem nem elneztek, hanem szandekosan ilyen szuk a Lenti-Bp menetrendje. Sot, mar rengeteget lassult is. Ha jol remlik, 1991 decembereig nagyon lassu volt az a jarat. Almaditol Keszthelyig mindenhol megallt. Aztan meggyorsitottak, (akkor indult a Zalaegerszeg-Tatabanya jarat a kimaradt megallok kiszolgalasara, ami par honapig nem is Tatabanyara, hanem Dunafoldvarra ment) szoval a pestit meggyorsitottak, es 15.40-kor indult pestrol, 19.25-kor ert Zalaegerszegre (az eredeti erkezes 20.25 volt!). Ezt a menetidot enyhen szolva is csak ugy tudta tartani, hogy repult. Most mar nagyjabol realis es tarthato a 19.45-os zalaegerszegi erkezes, de kozben meg megallokat is kivettek.

A debreceni jaratbol szerintem is sokat ki lehetne hozni, de igy sajnos eleg gyenge.

Az ominozus Tisza-Volan jaratrol mar hallottam, iden indult ujra, korabban mar volt egy idoszak, amikor jart, de aztan szunetelt (tudtommal). Van meg nehany ilyen ejszakai jarat, peldaul vasarnap ejjel 0.30-kor Pecsrol Szombathelyre. Elsosorban katonakat szallithat.

A sumegi talalkozorol nem hiszem, hogy lenne valami a neten, mert ha ugy vesszuk akkor egy eleg szigoruan titkos uzleti targyalas volt. Az eredmenye megjelenik evrol-evre a menetrendben, a reszletekrol en is csak Volanosoktol, szemelyesen hallottam.

Termeszetesen engem sem zavar, ha nem megy be a buszom Fehervarra, sot orulok neki, am Volanos kifejezessel elve "Fehervarban van a penz", azaz foleg azokon a jaratokon van igazan nagy bevetel, amik bemennek. Epp ezert nem adjak egykonnyen a hozzajarulast. (Mellesleg ezert nem ertem, hogy a sumegiek miert vettek ki Fehervart a gyorsabbik nyolcasbol)

Előzmény: névtelen (16)
névtelen Creative Commons License 1999.10.14 0 0 16
Nahát, igen.
a 6:45-el sokat járok. Régen télleg oké volt a 8:15-körüli érkezés.. na ez manapság 8:30 és 8:35.
de olyan is volt eccer, hogy lekéstem a 8:39-es helyijáratot, pedig az mindig késik vagy 3-4 percet...
Jó rég járhattál ezzel, mert amióta az eszem tudom... vagyis mióta ezzel járok - már új busz van rajta.
Amúgy a Sümegiek "duplanyolcasa" közül a gyorsjárat picit NAGYON el van bökve: nagyon sok idő van adva palotáig, mert ott megáll. Utána viszont 21:56 ra ér Veszprémbe.
Ezzel csak 1nagygond van: több járat van, amin 21:50-kor indul az utolsó busz... így ölég ciki.
simán fenn lehetne 21:46-ra is, belefér az időbe, és este is van...
A Lenti-Bp gyorson, ha jól emléxem a teljes vonalra jön ki a 60-as átlag, úgy hogy 10 percet áll almádiban, s átmegy egy csomó településen. Amúgy ezzel: Füred-Almádi: 13 perc. A "sebességben következő" járat: kb 20 perc. De van 45 perces is, bár az "falujár"..
Lehet, hogy elnézték a menetrendszerkesztést. Remélem nem veszik észre :-).

A Debrecenin ez télleg nagy szívás. nem lehet számítani olyan buszra, amelyik nem jár mindennap... Szerintem sokat ki lehetne abból hozni..

Jaés: Hallottatok a Tisza-Volán féle Szeged-Wien járatról? Elindul pénteken 21:00-kor Szegedről, kiskunfélegyháza-Dunaföldvár-Balatonalmádi-Veszprém (indul szo1:45)-Szombathely-Köszeg-Bécs (8:15)
Vissza: 18:00-kor, szeged: vasárnap 4:25
A "sümegi találkozóról" találok valami infót a hálón, vagy valahol?
Amúgy engem nem zavar, ha nem megy be a busz Fehérvárra! több ilyet!
(névtelen, aki nem szeret feleslegesen sokat ülni buszon)

Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 15
A 8-as egy szakaszon mar autout, azt hiszem Oskunel eppen nem. Talan epp ezert...

Egyszer a Varpalota melletti egyenes szakaszon jottem a 17.15-ossel, lazan kilepett vagy 90-nel elozni egy kocsisort. A dombteton meg ott vigyorogtak a sracra a rendorok. Nem is lattam utana egy darabig a jaraton. Sajnaltam, mert odafele is vele mentem 6.45-kor, es 8.15-re Veszpremben volt. 256-os Ikarussal.

Előzmény: Bölény (14)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!