Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Apooca Creative Commons License 2003.12.30 0 0 241
Sziasztok

Nekem még nem volt a Kangoommal semmilyen központi-zár probléma, igaz más sem. Viszont éppen eladósorba került. Nincs valakinek ötlete hol érdemes kísérletezni? 1,9 dTi 2001 6 havi, majdnem fullosnak mondható.( Klíma, ABS, stb.) Ha valakinek van ötlete, örök hála :)

Hideyoshi Creative Commons License 2003.12.29 0 0 240
Sziasztok!

Nemrég csatlakoztam én is a
Berlingósok táborához, és mit mondjak, nagyon meg vagyunk elégedve az új masinával. Eddig még semmi probléma, leszámítva, hogy az ablaktörlő kicsit hangos.
Ez szériaprobléma, vagy forduljak márkaszervízhez?

monyesz Creative Commons License 2003.12.15 0 0 239
15 ezer után szimering csere ? Hm, a Renault-nak sürgősen beszállítót kéne váltania...
Előzmény: Fekete Halfdan (237)
Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.12.15 0 0 238
Leadtam a Kangoot, aszonták nagy valószínűséggel péntekre készen lesz, kaptam cserébe egy égszínkék Twingot (1.2 16V 75LE) :-) Nagyon muris, soha nem ültem még ilyen avtomasinában. Az első üléseknél elég nagy a hely, csak az a fucsa, hogy majdnem a plafonba verem a fejem. Este majd kiviszem az M3-as kipróbálni mennyit megy...
Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.12.12 0 0 237
B@ssz@ meg, most voltam a 15 ezres szervízen, minden OK, csak a vezérműtengely végénél szivárog az olaj, aszonták, hogy motorbontás, valszeg szimering csere, de majd 1 hétig nem lesz autó :-( Jó kis ajándék Karácsonyra...
Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.12.09 0 0 236
Persze, ránézésre a Partner/Berlingo belső tere barátságosabb, a Kangooé inkább teherautós, de semmi baj vele. Nekem nincs világítóablakom (meg tolótetőm), így a napellenző "belesimul" a rakodópolcba. A kapcsolók (elektromos ablak, központi zár) valóban alul vannak, de meg lehet szokni, sőt a hosszú kezű embereknek kimondottan jó, hogy alul kell kotorászni. Egyébként az új front megoldások (Lenyalt bocipofa = Partner/Berlingo; Macskaszem = Kangoo) kimondottan randák.

Csodálkozom, hogy az új 1.6-os Kangooba a régi 16 szelepes motort szerelik, ti. régebben azt olvastam, hogy megkapja a Mégane II új 105 LE-s (azaz 10 LE erősebb) mociját.

PS: Visszatérő Kangoo hiba: a központi zár motorja, kb. 6-8 hónapot bírnak. Nekem felváltva mennek tönkre, illetve cserélik kompletten az első ajtókban :-(

Előzmény: drzsoo1 (235)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.12.08 0 0 235
Olvastam az A5 kangoo partner/berlingo összehasonlítását. Összességében elég objektív és a végeredménnyel is elégedett vagyok:-))) (partner egy hangyányival jobbnak találtatott. Igazából egy kangoo privilege dCi partner Hdi modutop összehasonlítás lett volna fair. A renault agyondizájnozott belső terével egyetértek, akárcsak azzal hogy a partner váltója katasztrófális. Kollégám berlingójával ugyanez a helyzet, a fokozatok alig érezhetők, hosszú úton jár a váltó, sőt számomra a motorja is gyengébbnek tűnik mint az én Berlingo I Hdi-m. Szerecsére ebben az autóban a váltó még korrekt jól kapcsolható.

dr.zsoo

monyesz Creative Commons License 2003.12.08 0 0 234
A tesztek szerint havon jobb a Pirelli !
De nagy különbség nincs tudásban a két gumi között (szárazon biztos jobb a Michelin, ezt aláírom). Viszont az árban igen - és ez sem lényegtelen !
Előzmény: drzsoo1 (230)
tündérlala Creative Commons License 2003.12.03 0 0 233
Köszi.
Előzmény: drzsoo1 (232)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.12.03 0 0 232
Szerintem ugyanilyen méretű téli ideális választás, feltéve ha lesz idén tél. Én már 1 hónapja koptatom a téli gumikat hiába, most gondolkodom a visszaszerelésen. Kollégám az övére a Késmárk u.-ban Br 25-ért/db vett Michelin Alpin 2-t ebben a méretben.

dr.zsoo

tündérlala Creative Commons License 2003.12.03 0 0 231
Sziasztok,

Megérkezett az asszony Berlingoja, még az ismerkedés fázisában vagyunk. (Mármint az autóval.) :)))
Meg tudnátok mondani, hogy milyen méretű téligumi való rá (a nyári amivel szállították az 185/65/R15-es).

drzsoo1 Creative Commons License 2003.11.28 0 0 230
Engem a gumis lebeszélt róla szte a pirelli nem tud jó téli gumit alkotni?! Szerintem, és általános vélemények teszt, saját tapasztalat hogy a Michelin a legjobb(bak között van). Az Alpin 2 egyértelműen a legjobb a téligumik között.

dr.zsoo

monyesz Creative Commons License 2003.11.27 0 0 229
Legjobb szerkezete jelen pillanatban a Pirelli gumiknak van, de a Michelin sincs sokkal lemaradva, viszont sokkal drágább mint a Pirelli.
Előzmény: drzsoo1 (228)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.11.27 0 0 228
Téli gumival duplán szíttam. Szeretett NOKIAN gumimról kiderült hogy gyári selejt!!!! Tavaly tél előtt vettem, azóta egy szezont lehúzott. Hakkapelita 1-es. Kapaszkodóképessége elsőrangú, igazi "hegymászógumi". Aszfaltra kevéssé ideális a nagy gördülési ellenállása miatt. Szóval a tavalyi szezont végigszolgálta a régebbi 1.9 D berlingomon, a mostani Hdi-n a hátsó kerékre került. A minapaz M7-esen sietősre vettem volna a tempót. 140-nél még különösebbet nem éreztem de efölött nagyon kellemetlen dübörgő hang jött elő és mintha a karosszériára is átment volna ez a vibráció, 160 nál már kifelezetten zavaró volt, komfortérzet egyenlő a nullával. Elvittem a gumishoz, hátha a hátsó gumik centírozásával van gond. Legnagyobb megdöbbenésemre a gumis kijelentette hogy a gumi gyári hibás. Mind sugárirányban mind a középvonalhoz képest(oldalra) üt a gumi. A felni OK. Kérdésemre, hogy okozhatta-e ezt egy esetleges kátyú, egyértelmű nem volt a válasz.

Megoldás: 1. Kukába vele. (40 rongy)
2. Nem megyek vele 140 es tempó fölé. Asszem, ezt választom.
Állítólag a Nokiannál és a Vredesteinnél előfordul az ilyen jellegű selejtesség. Megfogadtam hogy ha gumi akkor csak Michelin.

dr.zsoo

Törölt nick Creative Commons License 2003.11.26 0 0 227
Detto:-).Sze lá zsízny,ahogy a művelt franszia mondja.
Előzmény: drzsoo1 (226)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.11.26 0 0 226
A téligumival jól megszívtam. Nov elején átcseréltem, teljesen fölöslegesen. Azóta fizetek érte keményen a benzinkútnál. Kicsit kárpótol érte a kellemes időjárás:-(((

dr.zsoo

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.11.20 0 0 225
Az a helyzet, hogy téli gumi még nincs. MAXX fogyasztás tavaly télen a félméteres hóban, csúszkálva össze-vissza 9,3 volt, most meg szeptemberben mértem 9,5-öt. Most lesz 1 éves a kocsi, az ucsó 3 tankot nem számolva, a 27 tankolásból 2x fogyasztott 9 felett. Szóval k. nagy a változás. A szeptemberi iskolakezdős, bedugult, bp-i őrületben, gyakorlatilag 100% városi közlekedés mellett fogyasztott a masina 8,6 litert!!!

Valami olyast hadovált az egyik haverom, hogy a 99-es benyában mindenféle adalék van, ezért a 9,5 után tankoltam egy full 99-est, amivel sikerált 9,2-t produkálni,aztán 95-össel 9,4-et, most utoljára 9,2-t :-( Tennap hoztam ki a szarvízből a kocsit, csurig tankoltam, hétvégén túra a Börzsönybe, oszt meglátom mi lészen...

Előzmény: monyesz (224)
monyesz Creative Commons License 2003.11.20 0 0 224
Azért ez sok ahhoz hogy a gumi rovásra lehessen írni, szvsz. De a dologban van igazság.
Viszont hidegben lassabban melegszenek fel a motorok és addig több üzemanyagot kapnak. Fokozottan igaz ez, ha sok a rövid távú futás.
Esetleg a vízhőmérőt érdemes figyelni, hogy az üzemi hőfokot elég gyorsan eléri-e, nincs-e termosztát probléma.
Előzmény: drzsoo1 (223)
drzsoo1 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 223
Téligumi? Nekem 10 C alatt ill a téligumi felrakásaskor ugrott a Hdi fogyasztása. Az átlag 5.8-6.2-ről 6.8-7.5-re, tehát 1 literrel. Ez teljesen normális, a nyári slick gumi és a téli recés nagyobb gördülési ellenállása között ekkora különbség van. Sőt autópálya tartós 160-as tempónál 8,6-ot mértem! Nyáron ugyanezzel a tempónál klímával se tudtam 7,2-nél feljebb tornászni.

dr.zsoo

Törölt nick Creative Commons License 2003.11.18 0 0 222
Alapjárat ingadozott?Esetleg le is állt?
Mert akkor tényleg fojtószelepház-kosz lehet.
Előzmény: Fekete Halfdan (221)
Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.11.18 0 0 221
Sziasztok, megugrott a Kangoonk (1.6-os benzines) fogyasztása, olyan jó 1 literrel (a szokásos városi 7,8-8,5 helyett 9,5 körül zabált az ucsó 3 tankolást figyelembe véve). A Renault házas munkafelvevő elég hitetlen volt, amikor felvette a munkát, de mostan telefonált, hogy találtak hibát: ki köllött tisztítani a pillangószelep-házat. Lehetséges, hogy ez ekkora fogyasztásnövekedést okozott?
drzsoo1 Creative Commons License 2003.11.12 0 0 220
Attól is függ hogy milyen gyakran jársz teljes terhelés közelében. Én pl általában üresen v családdal járok, 400 kg fölé nem nagyon megy a terhelés. Téli gumiból 84 es súlyindexűt raktam fel, a 82-es sztem is kevés de pl a 84-es már 500 kg ha jól tudom ami kb elég.

ciber! Mail ment! Jövő héten én is!:-)))))

dr.zsoo

cool_cat Creative Commons License 2003.11.12 0 0 219
2001-es PPartner HDi-m van, személy, max megengedett össztömeg:1920 kg, aminek a 82T biztosan nem felel meg. Az új Partnerek R15/185/65 kerekekkel jönnek ki. Egy R14-R15 cserénél a külső kerékátmérő növekedni fog, kb. 583 - 621 arányban, ami 6,5 % körül van.

Gyárilag ez hogy van megoldva, csak át van programozva a km-óra vagy a váltóban is mások az áttételek? A futómű a megváltozott nyomtáv miatt más geometriával rendelkezik?

Mi van, ha kicserélem a kerekeket R15 -re a gyári gumimérettel és eltérek a régi kerékátmérőtől? Műszaki vizsgán ebből gond lesz ?

Fekete Halfdan Creative Commons License 2003.11.11 0 0 218
Ja-ja, a megfelelő méretű Continental TS780 T86-os 31.180 Ft, legalábbis a gumiboltban.
Előzmény: monyesz (217)
monyesz Creative Commons License 2003.11.11 0 0 217
Ez a nagyobb terhelhetőségű Partner ?
Az gyárilag erősített continental gumival jött ki (legalábbis amit láttam), de az nagyon drága gumi 30 eFt felett van darabja, ha jól tudom.
Multkor elöttem a gumisnál pont egy partneres jött ezzel problémával. A megoldás vagy 175/70 vagy 185/65 lett és asszem Debica-t raktak fel.
A lényeg, hogy olyan méretet kell keresni, ami még hasonló átmérőben, és megvan a súlyindexe. Kisebbet (súlyindexben) nem szabad felrakni, mert az bukta (műszakin, közúti ellenőrzésnél) és esetleg defekt lehet a vége !
Előzmény: cool_cat (216)
cool_cat Creative Commons License 2003.11.11 0 0 216
Sziasztok

Peug Partnerre milyen téli gumit érdemes rakni, 175/65R14 ? A Michellin Alpin csak 82T-s míg ide min 86T-s kéne. Tud vki jó téli gumit ilyen terhelhetőségre vagy fel szokták rakni a gyengébb 82T-t ?

Üdv.

ciber Creative Commons License 2003.11.11 0 0 215
Szevasz dr.zsoo!

Nem jelentkeztel ujra, erdekel meg a Berligo gumi?
Elvihető.
A nick-es mail cimemen is elérhetsz
(ci-ber@freemail.hu)

Üdv Ciber

drzsoo1 Creative Commons License 2003.11.06 0 0 214
Láttam már hazai tuningcéget aki tipo intercoolert épít be, ezzel 127 Le lesz a gép. Nekem a generátort kétszer kellett javítani, (a második az első javítás szakszerűtlensége miatt vált szükségessé) azt mondták rá hogy ritka mint a fehér holló hogy ilyenkor (100 E km-nél) romoljon el. Futóműből idáig egy stabilizátor sziletet kellett cserélni, semmi mást. Önindító felújítás 200 E nél nálam automatikusan fog jönni, nem várom meg amíg váratlanul megadja magát vhol. Uígy 200 E körül hengerfejtömítés csere is lesz, nem várom meg amíg magától átég, és szétfőzi a hengerfejet.

dr.zsoo

monyesz Creative Commons License 2003.11.06 0 0 213
Minden Common-rail dízelnél súlyos problémát okoz a rossz minőségű gázolaj. Alkalom adtán több százezer ft javítási költséget.
De most ne elsősorban koszra vagy vízre gondolj mint szennyeződésre - azt megfogja a szűrő -, a szőkítéshez használt savakat és egyéb anyagokat viszont nem.
>Intercoolert rakott már be valaki HDI -hez?
A 110 lovas HDI-k tudtommal intercooleresek.
Van olyasmi topic, hogy Dízel tuning. Ott mintha szó esett volna utólagos ic. beépítésről (de nem HDI motorba).

Előzmény: cool_cat (212)
cool_cat Creative Commons License 2003.11.06 0 0 212
Sziasztok

HDI-nál a gázolajprobléma biztos, h ilyen súlyos ? Rengeteg helyen kellett már tankolnom rosszabb minőségű gázolajat (+0,5-1 l fogyasztásnövekedés is mutatja) pl. bulgária, törökország stb. több tízezer km-en keresztül,de idáig nem jelentkezett még probléma, gázolajszűrőt azonban 20e-ként cserélek.

Intercoolert rakott már be valaki HDI -hez?

200-300e km-en felüli tapasztalatok vannak? Mikor kell költségesebb dolgokat cserélni, befecskendező szelepek, önindító, generátor, meddig bírja a futómű a váltó és a motor ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!