A pollenszűrő megléténél én a Berlingo II. + klímára gondoltam :-) De asszem, hogy a kisokosban nem volt különválasztva, hogy csak a klímásoknál lenne, leht, hogy a II. szériában benne van már alapban is.
Az elektromos kábeleket én nem babrálnám, nekem az AX 11 éves volt amikor eladtam és soha nem fordult elő ezalatt kontakthiba!!!!
Sőt ezidáig a xantiánál, és a 2 berlingomnál se!
Nagyon rossz ez alapján nem lehet.
Pollenszűrő sztem berlingo 1 ben csak a klímásokban van, azokban biztos.
Motorvédő lemezen én is gondolkodom, esetleg május 1 után (biztos hogy olcsóbb lesz hiszen ausztriában 40%kal olcsóbb mint itthon). Különösen azután hogy egy ismerősön 2,2 es Hdi PUG 607-esén szétment az olajteknő, cirka 1,7 milliós kárt okozva ezzel, ill. a minap én is elakadtam az autóval, egy nyomvályúban haladva egyszerüen felfeküdt az autó alja.
A 20.-ai szervíznél kiderül lett e valami baja.( ránézésre nem)
Cool_cat !
Szerviz manual ügy kapcsán jutott eszembe.
Nyilott 2 napja egy COCH topic, ami a Citroen Oldtimer Club Hungary-t takarja. A névtől ne ijedjél meg, nem csak oldtimeres klub, sőt (viszont CSAK Citroenes, tehát Peugeot nem játszik, legfeljebb pártoló tag lehet a tulaj) !
Úgy néz ki, hogy ez lesz az egyetlen a gyár által is elismert Citroenes szervezet hazánkban, ennek megfelelően a gyár is támogatja. Ennek a klubnak a keretében próbáják majd meg a tagok részére megszerezni az ilyen dokumentációkat.
A Club a hét végén fog megalakulni, a többit, a réstzleteket a fent nevezett topicban megtalálod, itt szinte lehetetlen részletezni.
Szerettel várnak MINDEN Citroenest a szervezők és jó lenne minél nagyobb számban ott lenni, bár aki nem megy most el, az sem marad le semmiről.
Egyébként hogy milyen inetrvallumokban mit végeznek el a szervizek, azt márkakereskedésben meg lehet tudni és nyilván árat is fognak mondani ha kéred.
Valaki tudott már szerezni Service Manual-t Peug Partner vagy Cit Berlingo 2.0HdI-hez?
Ez saccperkb alapon olyan több ezer oldalas anyag lehet rendes műszaki és kapcsolási rajzokkal.
Vezérműszíjcserétől nem kell megijedni, régi egyszerű kiforrott, egytengelyes technológia van beépítve, ezzel nem lehet gond. Viszont egy probléma a magasnyomású üzemanyag körben vagy a turbóval már más ügy.
A túlzsúfolt motortér hogyan reagál egy frontális törésre, vkinél volt már ilyen, órási károkra számítok ilyen esetben.
Van az új modellekben pollenszűrő, mert a régiekben nem volt?
120e szervíz munkavégzéseire kiváncsi vagyok, nekem 70e-ig csak kerékcsapágyat kellett a márkaszervízben cserélni, de bár ne mentem volna oda, nagy érvágás volt, kb duplán számítják az alkatrészt a munkadíjjat meg háromszorosan. Motorproblémáknál viszont nem bíztos, h meg lehet kerülni őket.
Gondom van viszont az elektromos csatlakozókkal, szinte az összes törésgátló nélküli, kikandikálnak tőben a vezetékek, 10 évnél többet nehezen bírnak majd ezek, meg is kezdtem az átépítésüket.
Acél alsó motorvédőlemez van valakinek, bevált? Rajz alapján kisebb felületű, mind az eredeti műanyag, oldalról a kerék felül nem nagyon takar.
Rozsdásodással, alvázvédelemmel mi a helyzet, jöttek már elő ilyen problémák ?
Nemsokára be tudok számolni mit kell pl 120 e km-es nagyreviziónál cserélni, 20-án viszem a gépet a Cit Nagyhoz. A javításra garancia van, mivel nem két fillér a gép, ez számomra megnyugtató dolog, emiatt (sem) viszem sufniszervízbe az autót.
Kivették az autóból a termosztátot legutóbb, és kitisztították (ill ellenőrizték, állítólag OK). Azóta hamarabb melegszik fel üzemi hőfokra a motor, és a fűtése is jobb lett.
A kollégám 1,4-es berlingoja kb 7,5 öt fogyaszt vegyes, elővárosi fogalomban, tehát nem vészes.
Berlingosok: mostanában nézzetek át a többi citroen topicba is!!!
1.4 Berlingonál:
a városi ~8-9l, országúton ~6,5-7l, autópályán átlag 130km/h-nál ~8 lityi. A gépben 8000km van, tehát ez már elég hitelesnek tekinthető.
Egy Pug Partner /2000. évjárat/ vásárlás elött állok és az érdekelne, hogy a fogyasztás 1.4-es benzines motornál, hogy alakul, mire számíthatok.
város_ vegyes_országút 120-ig.
Előre is köszi.
Pirosba csak akkor lehet beleküldeni a hűtővizet, ha kevés a hűtőviz, levegős a rendszer, netán dugulás van, vagy éppen elromlott a ventillátor. Nekem erre már volt példám, igaz nem a Berlingóval, hanem egy '89-es Ford Escort Van-nal.
Nem volt kellemes dolog, pesti dugó, július 40C meleg, és bőgetnem kellett a fűtést max fordulaton, hogy el ne szálljon a hűtőm...na akkor a piros környékén jártam :-))
A vezérműszíjat tényleg szerelőre kell bízni, mert nagyon kényes ügy. Egy kicsi pontatlanság, és gallyra mehet a gép...
> Vezérműszíjcserénél miket kell még cserélni ? Feszítőgörgők, vízpumpa, ékszíj ? Csinált már vki ilyet házilag, mekkora melo ?
Km intervallumra vannak megadva ennek a cseréi, ezt a szervíz tudja.
Házilag nem kis meló és figyelembe véve hogy el lehet rakni a vezérlést, nem ajánlom.
Ha nem akarsz márkaszervízben dolgoztatni, akkor inkább keress egy megbízható szerelőt.
> Hogyan lehet hozzáférni igazán a motorhoz, nagyon szűkős a hely.
Műhelyben ki kell venni a motort...
175/70 R14 88T elég jól bevált, 2-3% eltérés van a km óránál, hólánccal se ér bele a kerékdobba.
Nagyobb motorjavítást csinált már valaki? Hogyan lehet hozzáférni igazán a motorhoz, nagyon szűkős a hely. Le kell venni a hűtőrácsot, a lökhárítót és a teljes elejét a kocsinak?
Vezérműszíjcserénél miket kell még cserélni ? Feszítőgörgők, vízpumpa, ékszíj ? Csinált már vki ilyet házilag, mekkora melo ?
Utólag beszerelt hőmérővel mérések: egy éjszaka alatt -15 külsőnél a motortér kb 0 - -1 re hűl le. Két nap alatt már átveszi a környezetit. Az izzító lámpánál lehet ezt jól érzékelni: -10C motornál 5-10 s -ig ég a lámpa, a motor 1-2 fordulat alatt indult, viszont az első néhány másodpercben erős fémesen kattogó hangja volt.
Nálam az alsó légbeömlő télire le van takarva, így gyorsabban melegszik a motor, de túlmelegedni nem szokott. A hűtőrendszer jelentősen túl van méretezve, mert még nem sikerült soha a piros tartományba belezavarni, amikor a könyv szerint állítólag kigyullad még egy plusz figyelmeztető jelzés is.
Nekem 1,4 benzines Berlingóm van, és annál is csak sok álláskor/dugóban lépi át a 90-es vonalat, de akkor már indul is a ventillátor. Egyszerűen így van beállítva a termosztát.
Egyébként ilyen hidegekben értékelni tudom a kis motor előnyét, mert pillanatok alatt, 1km után már meleget fúj be az utastérbe, még ha kinn is hagyom éjjelre az udvaron. :-)
Múlt héten a cit nagynál voltam a berlingo Hdi-m fűtése miatt. Nagyon gyengének találtam, az üzemi hőmérséklet az alapvonal(optimális hőm.-t jelző középső vastag vonal) alatt tanyázik, azt soha nem éri el. Kiderült hogy ez így teljesen normális, ennyi hőt termel az autó. A kollégám új Hdi-jét is kipróbáltam, valóban nem volt azon se erősebb a fűtés. A fűtés beállítás nekem is dettó ugyanez, attól nem kell félnem hogy a lábteret túlfűtené. A fogyasztás most 7 liter körül alakul rövid 10 km alatti utakon.
5-ös, én is ezt a megoldást használom, kivéve, hogy nem lábra irányítok, hanem szélvédőre/lábra osztok, mert előbbi esetben szétizzad a lábom.
Egyébként ha a Kangooban lábra irányítasz és bezársz mindent rést, és nem ventillátorozol, akkor olyan sűvítő hangot hallasz, hogy valami félelmetes! Olyan, mint amikor szélviharban tutul a kéménykürtő.
Én úgy szoktam használni a mostani nagy hidegben, hogy rövid ideig hideghez közelit állítok be (kevés a hdi hulladékhője), és ha már bemelegedett lábra irányítok. A műszerfalon a 2 szélsőt mindig nyitva hagyom, a középsőket meg vagy kinyitom, vagy nem. Egyébként a középsőknek nagyon pici az áramlási veszteségük azért csinálnak 1edül orkánt. Nekem mindig a lábra van irányítva.
Más: Tud valaki olcsóért seb. tartót Berlingo(Hdi) I.-eshez?
Sőt a Renault Kangoonál is így müxik! Nagyon minimális különbség van a levegőelosztásban, illetve "agresszív" szélvédő párátlanításkor az összes becsukható rést le kell zárni (az állítógomb "szélvédő only" állásba tekerése mellett).
Peug Partner fűtésével mindenki meg van elégedve ? Nálam, ha át van állítva az első ablakra az összes levegő, akkor is jön a műszerfalon középen és oldalt lévő fúvókákból, ugyanez van a lábnál lévő nyílásokkal, hiába állítom be, h csak ott jöjjön, fent is jön a levegő. Szóval csak úgy tudom az összes levegőt az ablakra vagy a lábtérbe irányítani, ha elzárom külön-külön az összes műszerfalon lévőt. Ez mindenkinél így van?
Más: most jöttem rá, h erős kanyarban jelentkező daráló hang hátulról a kerekek felől miből jön: néha beleér a müa sárvédő egyik része a kerékbe !
Másik tipp: www.mobile24.hu a német mobile.de testvére, ingyenes (tavaly még az volt) szinvonalas, én a berlingomat 1 hét alatt eladtam, kb 10-15 hívás volt az autóra. Mindenféleképp fényképes hirdetést tegyél fel, lehetőleg több képpel.
Szia!
Próbálkozz a www.hasznaltauto.hu, vagy a www.vezess.hu-n. Tapasztalataim szerint ezeket elég sokan olvassák. Nekem egy 99-es Yaris-t egy héten belül 5-6-an elvittek volna, csak az itteni hírdetések alapján...