Keresés

Részletes keresés

hkv Creative Commons License 2016.07.20 0 0 446

A 170 éves a magyar vasút című kiállításon július 28-ig a váci Madách Imre Művelődési Házban jónéhány Déli vasúti tárgyi ereklye is megtekinthető. Aki teheti nézze meg a tárlatot.

 

Aki esetleg lemaradna róla az se csüggedjen, mert Július 29. 19 órától a Sződligeti Közösségi Házban látható a 170 éves a magyar vasút című kiállítás.

Central 01 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 445

Természetesen Harka állomást csak 1908- ban nyitották meg így a 18- as őrház eredetileg a Sopron Déli- Nagycenk állomásközben létesült!

Előzmény: Central 01 (444)
Central 01 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 444

Egy kis érdekesség a fortepan.hu oldalról:

 

 

Sopron Déli pu. és Harka állomások között épült 1865-ben a Déli Vasút (később MÁV) 18. számú lakóőrháza és a hozzá tartozó sorompókezelő épülete. 1876- ban a Gysev, Győr-Sopron vonalának megépülésekor az őrház előtt még egy vasúti pálya is épült mégpedig a Sopron Déli, Sopron Gysev összekötővágány. Ez az állapot egészen 1953.- ig a közvetlen Sopron Déli-Harka vonal megszüntetéséig fennállt. Ezután a MÁV vonatok már a Gysev pályaudvar érintésével jutottak el Harka (Szombathely) felé. A fortepan a képet az 1965, és 1970-es évek közé sorolja.

A kép forrása:http://fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=bakterh%C3%A1z&x=11&y=5

 

Szintén két kép ugyanerről az őrházról a sopronanno.hu oldalról.

 

19731973

Forrás: http://sopronanno.hu/bejegyzes/sorompok-iii

 

és : http://sopronanno.hu/bejegyzes/vasuti-atjaro-ejjel

 

A 18.-as őrházról bővebben:Lovas Gyula, A bakterház című könyv,119, 120. oldal.

 

Central 01 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 443
südbahnfan Creative Commons License 2016.05.02 0 0 442

Ez nagyon pozitív,hogy viszonylag rövid időn belül megtörténik az épület helyreállítása és nem válik az enyészeté.Legalább legutolsó formájában fennmaradhat!

Előzmény: Central 01 (440)
Central 01 Creative Commons License 2016.04.29 0 0 441

És egy kis érdekesség az épület szomszédságában lévő makett kertből.A felvételi épület eredeti állapotának ,valamint az I.számú állítóközpont,és az egykori fordítókorong makettja a vágányok felől.

 

 

 

Central 01 Creative Commons License 2016.04.29 0 0 440

Az egykori Sopron Déli pu. felvételi épületének,ez év januárjában leégett oldalszárnyának tetőszerkezet újjáépítése.

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 439

Ha már régi épületek és déli vasút. Ma a 3Sat-on volt egy film, ahogy egy magyar származású de Ausztriában élő hölgy mint vasúttörténész nyilatkozott a SüdBahn-ról.

 

Tulajdonképp a Bécs-Trieszt vonal gazdasági jelentőségén felül a másik cél a Császári család eljuttatása volt az "osztrák riviérára" ami akkoriban a Kvarner öböl és környéke volt.

 

http://www.amazon.de/Semmering-Architektur-S%C3%BCdbahn-Kurorte-Hotels/dp/3205774043/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1454267658&sr=1-1&keywords=Die+S%C3%BCdbahn+Desiree+Vasko-Juhasz

 

 

Előzmény: Central 01 (437)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.23 0 0 438

Reméljük a legjobbakat! Szombathely valóban jó példa. Volt szerencsém alaposabban szemügyre venni az épületet, s bár ilyen lenne a legrosszabb!

Előzmény: Central 01 (437)
Central 01 Creative Commons License 2016.01.20 0 0 437

Az épület jelenlegi tulajdonosának további terveit nem ismerem a ház további sorsát illetően.Ha rajtam múlna visszaállítanám az épületet eredeti állapotába,a háború utáni és az azt követő több hevenyészett megújítás helyett.Nagyon jó példa erre Posel Gusztáv másik magyarországi felvételi épülete a szombathelyi,ahol a legutolsó,közel tíz éve történt felújítás alkalmával az épület külső része 90 %-ban visszakapta az eredeti formáját díszítőelemeit,belső tere pedig igényesen gyakorlatilag egy műemléki épülethez méltóan újult meg.Igaz annál az épületnél mások a tulajdoni viszonyok.

 

Egy régi képeslap a szombathelyi felvételi épületről:

 

Előzmény: Törölt nick (436)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.19 0 0 436

Vajon megmenekül a teljes pusztulástól? Vannak már esetleg tervek a felújításra?

Előzmény: Central 01 (435)
Central 01 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 435

Igen,sajnos az!Az északi szárny a II.világháborúban pusztult el,a déli szárny meg gyakorlatilag most!

Előzmény: Törölt nick (434)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.18 0 0 434

Ez borzasztó látvány...

Előzmény: Central 01 (433)
Central 01 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 433

Képek a ma leégett egykori felvételi épületről:

 

http://indafoto.hu/central01/image/23691516-1cfd02af/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691514-52c352c0/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691512-19eb68ae/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691510-cacc857e/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691508-444ea57c/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691506-067970cf/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691504-bb20612c/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691500-f252b686/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691498-d3e73fe2/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691496-927cd016/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691494-530bc2da/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691492-23366660/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691490-5ec66d28/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691488-cc8bcb7c/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691486-eea0b1b0/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691482-0448d2d3/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691480-f6d71ec7/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691478-2bbbbebd/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691476-a3d45549/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691474-05d45ff7/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691472-6885321c/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691470-1af1e656/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691468-2cc2fc4b/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691466-45a56c20/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691462-04da36ba/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691460-483e5e9d/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691458-57edea32/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691456-e187013a/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691454-28ef2876/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691452-e315c519/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691450-4429f0e5/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691448-96baed30/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691446-d0150ec7/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691432-f5503b63/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691428-8f788ff8/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691426-958ff74f/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691422-937a54e2/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691418-047aa93a/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691416-c711613b/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691414-117a9eae/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691412-9ac54588/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691408-ab266deb/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691402-d146c76a/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691390-eb838232/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691388-0125af18/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691386-9a1ccd5e/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691384-12eaf578/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691382-39cfa65b/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691380-38afe318/user#nagyitas

http://indafoto.hu/central01/image/23691378-267c012e/user#nagyitas

Central 01 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 432

 

Még egy videó.

Central 01 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 431

Central 01 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 430
Central 01 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 429
Central 01 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 428

Szlovéniában,de még Horvátországban is jobban megbecsülik ezeket az épületeket annál mint,hogy mindenféle modernnek nevezett üveg és betonépítményekkel cseréljék le őket.Viszont Ausztria az utóbbi időben kezdi átvenni ezt a hülyeséget.Rólunk meg nem is beszélve.

Előzmény: gugorahajni (426)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.21 0 0 427

Nos, tavaly januárban még biztosan nem állt a helyén beton-üveg palota. :-)

Előzmény: gugorahajni (426)
gugorahajni Creative Commons License 2015.10.21 0 0 426

Örülök, hogy tetszik. Jelzem, hogy több, mint 10 éves felvételek. Lehet, hogy már beton-üveg palota van a helyén. De remélem, hogy nem.

Előzmény: Central 01 (425)
Central 01 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 425

Köszönjük szépen az igényes és szép képeket Ptuj állomás I.osztályú felvételi épületéről!

Előzmény: gugorahajni (424)
gugorahajni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 424

Előzmény: gugorahajni (423)
gugorahajni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 423

Előzmény: gugorahajni (422)
gugorahajni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 422

Előzmény: gugorahajni (421)
gugorahajni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 421

Előzmény: gugorahajni (420)
gugorahajni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 420

Előzmény: gugorahajni (419)
gugorahajni Creative Commons License 2015.10.19 0 0 419

Ptuj

Előzmény: Central 01 (406)
Central 01 Creative Commons License 2015.10.07 0 0 418

Nagyon szívesen!Pedig bizony ilyen volt valaha!

Előzmény: Badenfahrt (416)
Central 01 Creative Commons License 2015.10.07 0 0 417

Oedenburg(Sopron) állomáson  eredetileg a Sopron-Bécsújhelyi (Németújhelyi) Vasút által épített,5 ablaktengelyes felvételi épületet emeltek  Mathias Schönerer osztrák mérnök tervei alapján.Ugyanilyen 5 ablaktengelyes épület épült Nagymarton állomáson is.A többi kisebb állomáson pedig 3 ablaktengelyes épületek épültek.Sopronban 1847-ben az utasforgalom felvételi épülete elé falazott pilléreken nyugvó ácsolt kontytetővel tekintélyes méretű, mintegy 40 m hosszú csarnok is épült, melybe két vágány vezetett.

 

Ezt a felvételi épületet a vasútvonal Kanizsáig történő meghosszabításakor 1865 körül, hosszabb oldalszárnyakkal toldották meg,és bővítették az épület középső részét is valamint fedett peront kapott az első vágány.

 

 

Ezt követte az 1902-es Posel féle átépítés ami az épület fénykorát jelentette 1944/45 ig, a II.világháborús sérülésekig.

 

Bővebben:http://epa.oszk.hu/01900/01977/00196/pdf/

 

Képek forrása:Kubinszky Mihály-Gombár György, Vasútállomások Magyarországon 1846-1988, Illetve régi képeslapok.

Előzmény: südbahnfan (415)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!