Nagyjából egyetértek az általad leírtakkal. Aki felelőtlen, azt valószínűleg nem a kürt fogja megállítani, hanem az ütköző, vagy a pályakotró, ill. a kerék darálja le (elnézést, de ez van). Pár napja Monoron a hosszú kürttel azért sikerült egy életet megmenteni, nekem ez is teljesítményszámba megy, főleg a nevezett helyen. (Ott az állomás átépítése óta extrém sportot űznek az életvédelmi szalagkorlát alatti átbújásból - áthaladó vonat közeledése közben). Tehát van azért olyan szitu, amikor jól jön egy kis hangoskodás. De szerintem sem volt sok értelme ökölszabályként kötelezővé tenni.
Korábban már leírtam, hogy én az adott átjáró forgalmának és az átjárót biztosító eszközöknek a függvényében tennék ki egyszerű/különleges útátjárójelzőt. Hiába van meg a rálátás, ez sok esetben csak azt a hamis érzetet kelti a szabálytalankodóban, hogy "messze még a vonat, addig még átérek!". De másik példával élve: egy mezőgazdasági holtszezonban sosem használt átjáróba minek a kül. útátj. jelző? Számtalan példát tudnék írni, és nyilván minden mv. kolléga, de a szabályalkotókat a legkevésbé sem fogja érdekelni azoknak a véleménye, tapasztalatai, akik az ő jó vagy rossz döntéseiket nap mint nap kénytelenek végrehajtani/elviselni.
A tervezett új szabály pedig nekünk, és a vasút mellett élőknek is kedvez. De az ezzel kapcsolatos aggályaimat is leírtam már korábban. (Nem nyomod a kürtöt, mert nem kötelező, de komoly baj történik, a bíróságon meg amiatt szorítanak sarokba, hogy a hangjelzéssel tehettél volna valamit a baj elkerülése érdekében, de mégsem nyomtad - mivel nem rendelkezünk jövőbelátó képességgel - és mert nem kötelező...).
Ha már balatoni vonal, ha már madarak. Már jól ment minden de még felügyelet alatt rohangáltam. Tél vége volt és Lepsény után páros vonattal mentünk. Láttam a fácán kartást és hallottam a csattanást. Siófokon odajött a forgalmista és felnyújtotta a zsákmányt. Elmondása szerint a csavarkapocs tetején landolt. Csak a feje zúzódott össze a többi rendben volt. Egy vadász nagyobb kárt tett volna a madárban ha lelövi mint ahogy elütöttem én. Azóta volt nyúl, vaddisznó, egy őz is, de humanoid eddig szerencse nem, kopp.... kopp....
De már tucatszor csak másodperceken v. métereken múlott.
Én meg köszönöm, hogy e témát itt ismét felvetetted. Mint írtam sajnos nemcsak a Ti problémátok, gyakorlatilag minden vasúton utazó, és annak közelében lakó gondja. Persze aki ilyen szabályokat alkot, az nem is vasúti átjáró közelében lakik.
Sajnálom, de én is nyomtam. És nyomom is, mert nekem ezt írták elő. Aki meg kitűzte a vágány mellé az erre parancsot adó jelzőt, vagy beleírta a menetrendbe azt a bizonyos jelet, annak meg azt írták elő. De kérlek lásd be, a hülyék nem mi vagyunk!!! Azok ott feljebb keresendők. Tudod azok a tanult emberek. Csak éppen azzal nincsenek tisztában mi a következménye annak, amit tesznek.
A panorámások, ha olvassák ezt, talán nem a mozdonyvezetőt fogják szidni.
(Igen, ez az az átjáró ami a Panorámánál van... jól látom, hogy mintha a jobb oldalon kerítés is lenne? )
Egyébként a tapasztalatom arra, hogy miért mennek át a gyalogosok a lezárt sorompón (ez most tudom, hogy nem ér semmit csak én ezt láttam a sinek mentén): szóval amikor jön valami ami marha lassú -pl. egy lassú mozdony- akkor már relatív korán lezárul a sorompó - és hát az átlag ember azt látja, hogy csak nem jön a vonat és elindul... errefelé pedig ez elég megszokott dolog (volt, kivéve az utóbbi néhány hónapot)... na ehhez képest ha IC vagy más, nem 10-zel zötyögő jármű jön akkor szívás van.
Az a gyalogos átkelő tényleg ijesztően néz ki, arra kéne valamit kitalálni (azért onnan nincs olyan messze a hivatalos átkelőhely, nem hiszem, hogy nagy baj lenne ha kilobbiznánk, hogy lezárják... vagy igen? kíváncsi lennék a véleményekre... mert a lezárást -kerítéssel ha a mellette lévő csík is kerítés- szerintem el lehetne érni...)
A mozdonyvezetők véleményét nem szokták kikérni az egyes szakaszok jelöléseivel kapcsolatban?
Nekem az a vélemémyem, hogy aki nem veszi észre, illetve nem veszi figyelembe a vasúti átjáróra figyelmeztető jelzőtáblákat, útburkolati jeleket, a fénysorompó jelzését, annak hiába dudálunk.
E két átjáró éppen arra jó példa, hogy ezeknél teljesen felesleges minden vonat mozdonyvezetőjének kötelezően kürtölni.
A balasetek több mint 90%-a a fénysorompó tilos jelzése ellenére történik. Erre nem az a megoldás, hogy minden vonat kürtöljön. Sajnos az illetékes szabályalkotók azt a néhány hozzászólásból is tükröződő elgondolást tették magukévá, hogy inkább zajongjunk, mint baleset történjen. Pedig mint az előbb is írtam, a kürt nem fogja megállítani azt, aki szándékosan akar szabályt szegni.
Sajnos a mozdonyvezetők nagy része saját hatáskörben megoldja ezt a problémát, azzal, hogy egyszerűen tudomást sem vesz a kitűzött jelzőkről, és a menetrendben lévő jelekről. Aki meg következetesen betartja az erre vonatkozó szabályt, legkevesebb hogy a mamáját emlegetik, vagy pl: Rákosszentmihály mellett bottal fenyegetik. De volt már szidás a vonaton utazók részéről is.
Csak emiatt nagyon sajnálom az új utasítások bevezetésének elhalasztását. Reméltem végre megszabadulunk ettől az örökös kürtöléstől.
Nem vagyok egy ideges típus, de párszor - teherrel - arrafelé "tévedtem". Az egyik alkalom szezon alatt volt, kábé 35 fok volt kint, az emberek a vízbe menekültek (én is megmártóztam volna szívesen). A baj csak az volt, hogy az a rohadt vasút pont keresztezte az ő céljukat. Hát, azt a szolgálatot míg élek nem felejtem el! Amúgy is folyt rólam a víz, mert a gépen legalább 50 fok volt, de olyan hajmeresztő dolgokat műveltek a gyalogosok, amik még engem is rendesen próbára tettek. Na, akkor elhatároztam, hogy ha még egyszer arra kell mennem, akkor az lesz a minimum, hogy végig nyomom a kürtöt, lesz ami lesz. De a következő alkalom novemberben volt (azóta sem jártam arra, hála az égnek), és a környék hihetetlenül kihalt volt. Ég és föld a két szolgálat közti különbség, jól írtad! Le a kalappal azon kollégák előtt, akik nap mint nap arra járnak!
Exmv-nek és mvjeno-nek reagálva:
Egyszer Farmos környékén olyan szúnyoginvázió volt, hogy mire Tápiószentmártontól Tápiószeléig értem, alig lehetett kilátni a homlokablakon. De az abszolút befutó egy ragadozómadár volt, Pusztamonostor és Jászberény között. Mint a rajzfilmeken, úgy nekirepült a homlokablaknak (kitárt szárnyakkal, a feje oldalt fordítva, stb.). Kissé meglepődtem, annyira groteszk volt! :-) Kész csoda, hogy még csak egy repedés sem lett az üvegen. A madár viszont rosszabbul járt...
NÁLAD A PONT!!!!!! Akkor ezért nem értettem, mi a fene történt, hogy néhány hete éjszakánkén is folyton nyomták!!!!!! ÖRÖK HÁLA AZ INFÓÉRT, talán már nem fogok hülyén meghalni.... (komolyan... így már tök érthető -és ennek az infónak a birtokában már elfogadható- a dolog ...)
Mondjuk a Panorámásoknak ez tényleg nem vígasztaló... de annak nagyon örülök, hogy ez a topik tényleg a problémamegoldásról szól mostanában és így talán sikerül valamit kitalálni ami mentén tovább lehet haladni...
szerintem ilyenkor nem kell kivágni a fákat csak szakszerűen visszanyesni, hogy belátható legyen a szakasz... (valszeg nem is engednék a fák kivágását)
Nagyon jól próbáltad tükrözni, hogy az utasításban előírtakon felük mikor nyúlunk a kürtkapcsolóhoz. Azaz ha az ember úgy érzi valakire v. valakikre így rá kell szólni.
A hölgynek írok egy olyan példát ami még jobban megérteti (talán), hogy sokakba miért tudatosul a kürt gyakori használata. Én a Balaton parton kezdtem el a pályafutásom, ez akkor volt amikor a Balaton még a fénykorát élte. A szezonban a sok figyelmetlen ember az ott dolgozóknak egy-egy szolgálat rémálom szinte. Mennek keresztbe-kasul, fejükön matrac, csónak. Papucsba, ami leesik, bicikli ami megakad a zuzalékba, beszorul a gyalogos elembe és még sorolhatnám. Aztán az este beköszöntével, valamint napkeltéig a mámoros, lelassult, magát kitomboló ifjúság a legnagyobb veszély.
Persze ilyenkor éjjel és nappal szitkozódnak az ott lakók, akik kb. 80%-ban turisták, mert az állandó lakosság az kevesebb. A szezonon kivül amikor kihalt minden, nincs "veszély", csendes a vasútvonal is. Így ebben az időszakban volt szezonja akkor is a répa vonatoknak, amikor egy betegszabi után visszatértem a nyárból. Szinte össze sem lehetett hasonlítani azt, hogy micsoda nyugi volt a vonal mentén.
Igazán nincs mit köszönni. Arra jártam, kéznél volt a telefon, gondoltam a vasút oldaláról is megmutatom a valóságot. A második képen látható jelzőnél adott esetekben az átjárótól függetlenül is kell különféle hangjelzéseket adni, de ez ugyanígy igaz az állomás túlsó végén lévő, ellentétes oldali bejárati jelzőre is. Akik a Szuglói körvasút soron laknak, azon a részen ugyanígy közelről ismerhetik a kürtöt. Arról nem is beszélve, hogy az átjáróktól és jelzőktől függetlenül is szükség lehet a kürt használatára, ha valaki pl. az állomáson, vagy "tilosban" - azaz nem kiépített átkelőhelyen - lép a közeledő vonat elé. És akkor lehet, hogy sokkal tovább szól az a sokat szidott kürt.
Egy valamit kell megérteni: egy vonattal nem pár méter a fékút, mint egy biciklivel. Egy többezer tonnás tehervonattal, de még egy mozdonnyal sem lehet olyan rövid távolságon belül megállni, mint egy közúti járművel. Mi ezt azokkal ellentétben tudjuk, akik későn lépnek/hajtanak elénk - jó eséllyel egy temetésre. Nekünk nincs más "fegyverünk" a baj elkerülése érdekében, csak a kürt és a fék, valamint az előrelátó gondolkodás. A kürtöt sokkal hamarabb meg lehet szólaltatni, mint megállni a vonattal. És tényleg nem jó dolog, amikor két kürt ordít az ember feje felett, higyjétek el! Elég hangos a mozdony önmagában is, főleg kürtöléssel együtt. A zajt pedig senki sem szereti, de ha muszáj, akkor bizony kürtölni kell.
Ez igen! Le a kalappal! Így már mindenki megérti szerintem miről is van szó. Csak ezek után nehogy eszébe jusson valamelyik lakótársunknak eltávolítani azt a táblát.:) Na jó, ez egyáltalán nem vicces!!!
Sikerült átmásolni a képeket, jöhet a bemutató! :-)
Tehát, Rákos állomás felöl közeledünk Rákosszentmihály állomás felé. Elhagyjuk a gyógyszergyárat, s egy balos ívben haladunk, melyben egy elő nem jelzett gyalogos átjáróval szembesülünk. Ez az átjáró kb. 150m-rel előtte válik láthatóvá az ív miatt! Elvileg ehhez az átjáróhoz közeledve van, aki hangjelzést ad. Itt kap szerepet a vonalismeret. Látszik, hogy jobb oldalon a bokrok és a fák teljes takarást adnak. Itt eddig még csak ijjedten hátrahőkölő gyalogost láttam. Figyelmesen körülnézőt még nem :-(
Az átjáró után jobb oldalon látható a különleges útátjárójelző, amelynél "Figyelj!" jelzést kell(ene) adni, ami ugye legalább 3mp-es folyamatos kürtölés. A bal oldali házban lakók bizonyára már ismerik...
Rövidesen vége az ívnek, és az előjelzett - és immár belátható - átjáróhoz érünk:
Ez már a Rákosszentmihály állomáshoz tartozó, és exmv által műholdképen is megmutatott egyik átjáró. A képet korábban is készíthettem volna, amikor az átjáró már le volt zárva, ám négy gyalogos és egy kerékpáros ennek ellenére átment az átjárón. Ha nekem nem kellett volna megállni, és nincs szerencséjük...
No, de haladjunk csak tovább! Rövidesen áthaladunk az állomáson, melynek túlsó végén egy másik közúti útátjáró található.
Az állomáson történő áthaladás közben erre az átjáróra vonatkozóan is "Figyelj!" jelzést kell(ene) adni, melyre most nem tábla, hanem a menetrendben található, és korábban itt szintén említett jelzés utasítja a mozdonyvezetőt. Az is látszik a képen, hogy az átjáró után máris egy balos ív következik. Tehát az abból az irányból érkező vonatok számára szintén nincs erre az átjáróra megfelelő rálátás - abból az irányból is hangjelzést kell adni. És ugyanúgy az első két átjáróra vonatkozóan is érvényes a hangjelzés adása, ahogy korábban részleteztem.
A válaszban meg fogják magyarázni. Ez így szokott lenni, aztán minden marad a régiben. Viszont tudok egy bíztatót írni. A hónap elején munka folyt a Kerepesi út hídján. Éjjel is dolgoztak, és ennek megfelelően ki volt tűzve a jelzés adására parancsot adó jelző. Biztosat nem tudok, de a leírtakból arra következtetek, az itt adott hangjelzések zavarták a nyugalmatokat. Ha igazam van, akkor a Ti problémátok megoldódott. Sajnos másoké nem.
Elhiszem én! Én is szeretek ott lakni és egy kolleganőm férje is azt mondta, hogy irigyel érte. Amikor ott volt, minden sinen mozgó járművet fényképezett a mobiljával...:)
Fákat nem akarunk kivágni! Szó sem lehet róla!!! Inkább tűrünk!:)