Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

derogal Creative Commons License 2004.01.04 0 0 55
koszonom szepen a gyors valaszokat...

azert kerdeztem mert jelenleg is automatat hajtok.. egy 1.4-es automata saxot.. evvel nagyon dinamikusan lehet kozlekedni, semmi varakozas, de talalkoztam mas automatakkal, amik eleg oregurasak.. es oregszik a saxo lassan majd cserelni kell szegenyket..
ezert gyujtom a hasznos infokat az automatakrol... ezek szerint a jazz valtoja prima varosi cikazasra ;)

Efy Creative Commons License 2004.01.04 0 0 54
Sziasztok !

CVT-s Jazzhez visszatérve : az indulás folyamata majdnem tökéletesen úgy zajlik, ahogy nomena leírta.
A gyorsulás egyenletes, nincs időveszteség a váltás alatt, átlagos - akár 1,6-os - autót 80-ig könnyedén legyorsulhatsz a lámpától indulásnál.
Amíg váltanak - látszik a tükörben -, méterekkel nő az előny.
A CVT amúgy roppant kényelmes, miindemellett még némi sportos erénye is van, nagyon könnyű megszokni, városban nagyon praktikus. Man. váltós autóból néha csak a feelingért átülök a CVT-be, leírhatalan élmény a városi forgalomban.
Nomena !
Bár pontos leírást nem találtam a gépkönyvben,de a kereskedésben azt javasolták, a 7-seb. manuális módot csak álló helyzetben kapcsoljam, mert a menet közbeni átváltás károsíthatja a váltót.

Továbi örömteli autózást kívánva :

Efy

nomena Creative Commons License 2004.01.04 0 0 53
Nem a gyorsításhoz kötődik, de érdekessége ennek a váltónak:
Ha menet közben átnyomom 7-sebességes módba, akkor jóval feljebb ugrik a fordulatszám, változatlan gázpedál állás mellett is. Azaz fokozatmentes módban tényleg a lehető legalacsonyabban tartja a fordulatszámot.
Előzmény: nomena (52)
nomena Creative Commons License 2004.01.04 0 0 52
Szia!

Felméred az automata váltó kínálatot? Íme a Honda CVT:
Mivel még kevés km van benne, így egyelőre általában kíméletesen szoktam vele indulni. Ilyenkor gyakorlatilag késlekedés nélkül indul. Amint leveszem a lábam a fékről, elkezd kúszni, aztán a finom gázadásra gyakorlatilag azonnal gyorsul (nem érzékelek várakozást, ami azt jelenti, hogy ha van is, az legfeljebb 0,1-0,2 másodperc, nem 1-2 másodperc). A gyorsulás egyébként tényleg úgy kezdődik, hogy a gázpedál állásától függő mértékig felpörgeti a motort. De már eközben is meglódul az autó. Óvatos gázzal kb 2000-es fordulatszámon gyorsít, azaz induláskor kb. 2000-re felmegy, és azt tartja is az 50-es tempó eléréséig, ill. ameddig vissza nem veszem a gázt (talán a sebesség növekedésével egy kicsit esik vissza a fordulatszám). Amikor nagyobb gázzal indulok, akkor feljebb viszi az elején a fordulatot, és emiatt jobban is gyorsul, de az indulás pillanatai érzésre kb. ugyanazok.
Egyébként elinduláskor megtorpanás annyira nincs, hogy lámpánál a szolidabban (nem padlógázzal, kihúzatva) gyorsuló autókkal simán tartom a tempót, aztán amikor ők váltanak, akkor le is hagyom őket kicsit. Szóval a váltót nem érzem szűk keresztmetszetnek, inkább a motor képességei határozzák meg a gyorsulást. (Érzésre jobban gyorsul ez a kocsi, mint az 1.6-os Lagunám.)
Ami miatt a kérdésed esetleg jogos lehet, az inkább a menet közbeni egyenletes haladásból indított gyorsítás. Ilyenkor tényleg nem azonnal reagál, van egy kis késlekedés, amíg felpörgeti a motort és tényleg húzni kezd. (Nagyjából annak felel meg, mint amikor előzés előtt visszakapcsolok, vagy ahogy egy automata váltó kick-down visszakapcsol.) Ez a késlekedés szerintem leginkább annak köszönhető, hogy városban egyenletes utazósebesség mellett a fordulatszámot nagyon alacsonyan, általában 1200-1300 körül tartja. Itt nyilván keveset fogyaszt a motor, de gyenge is egy intenzívebb gyorsításhoz.

Előzmény: derogal (51)
derogal Creative Commons License 2004.01.03 0 0 51
Kedves Nomena..

ahogy olvastam neked egy cvt-s jazz-ed van...
elmeselned nekem hogy 0-rol 50km/h orara hogy gyorsul a kicsike, elindul a gazpedal nyomasra, vagy elotte gondolkodik 1-2sec-et???
kosz az infot...

Előzmény: nomena (50)
nomena Creative Commons License 2003.11.12 0 0 50
Köszi az infót.
A fogyasztás azóta némileg javult nálunk is, most az első tank vége felé közeledve 6,1-es átlagot mutat.
Téligumi témában szétnéztem, és a nekünk most fennlévő méret (185/55R15) jóval drágább, mint a 175/65R14. Emiatt inkább 14"-os téli gumi mellett döntöttem. Hátránya, hogy ehhez külön felni kell (bár az alufelnit úgysem szívesen verettem volna szét a kátyúkban), azt meg most nem kapok, mert a gumisok az október végi havazás miatt kifogytak a készleteikből. Remélem pár héten belül azért lesz felni is.
Gumi téren a Semperitet néztem ki, a tavalyi ADAC teszten nagyon ajánlott minősítést kapott, és egész jó árakon is kínálták a gumisok. Ráadásul az Auchanban akciósan, az általam talált legolcsóbb árnál még ~2 eFt-tal olcsóbban adták, meg is vettem.
Előzmény: defiant (49)
defiant Creative Commons License 2003.10.27 0 0 49
Téligumi:

Én Barum gumikat szereltettem rá (175/65 R14 kell a Jazzhez). Ezek állítólag nem csúcsgumik, meg előfordulnak panaszok, de olcsók. Viszont mindenkinek az volt a véleménye, hogy városi közlekedési télen bőven elég.

Toyo és Michelin gumikat javasoltak még, ezek 20-24 ezer forint körül vannak. Az én Jazzemen Yokohama nyári gumik voltak, ebből van téli is, de a szervizekben nem láttam belőle.

Most elvittem az autót Krakkóba (vissza is hoztam :-)), a zakopanei kitérővel együtt kb. 900 km-et mentünk. Nos, nagyon még én se mertem neki nyomni és hát bizony a tátrai emelkedőkön a 1.6-os autók sorra leelőztek, igaz, mi négyen utaztunk, csomagokkal megrakodva.

Bár a tátrában havazott és ezért jeges, hókásás volt az út és szemből száguldottak a hópelyhek, az autó is és a gumi is jól bírta. Egy egyenes szakaszon kipróbáltam a fékezést és nem csúszott semerre, szépen lelassult.

A fogyasztást 5,4 körülre mértem. Egy bejáratott motorral és ha mondjuk végig autópályán megyünk, akkor talán tényleg lemegy 5 alá is, ahogy a prospektus írja. :-)

Előzmény: nomena (48)
nomena Creative Commons License 2003.10.26 0 0 48
Sziasztok!

Pár nap után kellemesen pozitív élmények a Jazzel! Tényleg nagy benne a tér, jól lehet pakolni, sok kis rekesz áll rendelkezésre. Ahhoz sem vagyok szokva, hogy a fejem felett még majd' egy tenyérnyi hely van a tetőig.

Az automata váltó némi megszokást igényel. Gyorsításkor előbb felpörgeti a motort, és csak utána kezd el tényleg gyorsulni. Egyelőre nem mertem nagyon pörgetni a motort, de kíváncsi vagyok, milyen lesz a gyorsulása, ha már van benne mondjuk 5000 km. Egyelőre nem nagy szám. (Valahogy semmilyen brosiban nem is láttam gyorsulás adatot.)

Ami eddig nem nyerte el a tetszésemet, az a rövid ülőlap (vezetőülés), a csomagtér ajtó kilincsét takaró műanyag elem enyhe lötyögése (lecsukás után automatikusan meghúzom, hogy rendesen zárva van-e, ilyenkor enged pár mm-t), és a viszonylag magas fogyasztás (6,5 l/100 km körül, országúton, nagyon óvatos vezetéssel, remélem ez később javul). Ezekkel együtt a kép összességében pozitív.

Egy kérdésem volna: hol lehet/érdemes jó áron téli gumit venni a Jazzre?

És egy másik kérdés: tudja valaki, hogy a kerékcsavarok szabványosak minden kocsiban, vagy márkánként/típusonként eltérnek? Avagy: általános kerékőrt elég vennem, vagy Hondára kell keresnem, esetleg kimondottan Jazzhez kérjem?

defiant Creative Commons License 2003.10.20 0 0 47
Mivel csak két hete vagyok Jazz tulajdonos, ezért igazi tapasztalatok helyett csak a saját számításaimmal tudok szolgálni.

A vételár:
Én 3 millió 400 ezerért vettem az 1.4-es LS felszereltség? Jazzt, úgyhogy kértem bele klímát, Clarion CD tunert, gyári sz?nyeget. Ha összehasonlítod ezt a felszereltséget egy hasonló felszereltség? C3, Polo vagy Focus árával, akkor igazából nem is drága és mégiscsak egy kényelmes és kellemes Hondát veszel.

Az LS felszereltségb?l egyebként nem nagyon engednek, az ES-b?l állítólag akár 150-200 ezret is lehet alkudni.

A fenntartás:
A CASCO nekem 10%/50 ezer önrésszel 18 ezer forint havonta. Mivel hosszú ideje nem volt saját autóm, ezért bónusz nincs. Karbantartás nálam évente lesz, mivel nem vagyok nagy kilométer-faló. Ez állítólag alapból kb. 20 ezer forint.

Az üzemanyagfogyasztás elég jó. Bár saját számításom nincs, a budapesti tötyörg?s forgatagban a fedélzeti számítógép 6,6 litert mér. A szalonból való kigurulás után tankoltam el?ször, azóta még nem.

A vezetési élmény:
Nagyon élvezem. Már-már sajnálok bel?le kiszállni, amikor elérkeztem az uticélomhoz. :-) A kis motorja nyomatékos, még akár 40 km/h-nál is jól lehet vele menni ötödikben és onnan is gyorsít. De élvezem a piros lámpától való elstartolást is, bár mivel új még a motor, igazából nem pörgetem nagyon (1500/2000-es fordulatnál zötyögök általában).

A váltó nagyon könnyen megy és pontos, bár nem tudom hogy a néhány napja beszereltetett váltózár miatt lenne más egy picit a váltókar, vagy csak kényszerképzetem van, mert az autó minden apró rezzenésére figyelek. :-)

Előzmény: avl (46)
avl Creative Commons License 2003.10.20 0 0 46
Hello,

tulajok velemenye erdekel engem is. Egyik temakör a tapasztalatok: megbizhatosag, zaj, fogyasztas, el.szervo pontossaga/gyorsasaga.
Masik temakor a gazdasagossag: hasonloan TOM1939 irasahoz (TOM: az uj Twinport motorral Corsa nomafogyasztasa 5.9 l/100 km; de evvel meg csak Ny.-Eu-ban aruljak, itt nem, pedig tutti jo lehet) egyreszt az ar, masreszt a fenntartas ara !

Vetelar: draga, draga (pl. Polo 1.4 ICE comfortline-hoz kepest), de lathato az arcedulan.
Ami kevesbe: szervizintervallum, szervizar, töres eseten alkatreszar, Casco, ... mind dragabb Jazz-zel ! velemenyek ? pl. szervizintervallum japanoknal mind 1 ev, Jazz-zel 20.000 km, VW (stb.) meg 2 ev/30.000 km.

Üdv
(regisztralt email cim nem jo)

Előzmény: Tom1939 (44)
nomena Creative Commons License 2003.10.16 0 0 45
Szia!
CASCO, kötelező értékét a NetRisk-nél tudod kiszámolni (egyből össze tudod hasonlítani a Corsa-val is). Én az Európát találtam legolcsóbbnak, igaz, 25 év alatti vezetőket ehhez kizártam (10%, min 200eFt önrész).
A többi költséget még nem tudom. :)
Alku: tapasztalatom szerint a raktáron lévő autókra jobban lehet alkudni, ill. bemutató autót kevés kilométerrel lehet esetleg keresni nagyobb kedvezményekkel (pl. pár éve egy Volvo szalonautóra minden futott 1000 km után ajánlottak helyből 1% engedményt, amit még feljebb lehetett tornázni). A Honda Szallerbeck hirdet most (tegnap óta) néhány szalonautót, érdemes esetleg megnézni, abból az árból biztosan jobban lehet alkudni.
Amikor mi kerestünk, több helyen (nem Hondánál) jelezték, hogy az orvoskedvezményt (3-4%) meg tudják adni. Gondolom ez a kereskedő mozgástere. Érdemes Hondánál is megpróbálni.
Előzmény: Tom1939 (44)
Tom1939 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 44
Jazz tulajoktól lenne egy-két kérdésem. Alapvetően a fenntartás költségei érdekelnének. Mennyibe kerül a cascoja, hol érdemes megkötni? Mennyibe kerül egy kötelező szervize?
Igazából kicsit drága az ES változat nekem, de legfőképpen a fenntartása tűnik drágának. A plusz félmilliót amennyiben kerül talán kispórolom (ellenfél: 1.4 twinport enjoy corsa légkondi, abs, esp), de a dupla fenntartási költség fáj. Viszont tekintve, hogy évi 40 ezer kilométer lesz az adagja szegénykének a honda mégis jobbnak tűnik... Örülnék valamilyen megnyugtató információnak a fenntartással kapcsolatban jazz tulajoktól. Előre is köszönöm.

p.s: Mennyit lehet alkudni egy jazz ES árából? Valami tapasztalat?

Taki Creative Commons License 2003.10.16 0 0 43
nomena,
grat. az új kocsihoz.
Remélem sok örömet fog okozni Nektek!
Taki
Előzmény: nomena (42)
nomena Creative Commons License 2003.10.16 0 0 42
Tegnap elhoztuk. Szuper. Autóztunk vele vagy három órát. Nagyon tetszik (főleg a páromnak) a sok kis rekesz, tárolóhely, ahova különböző dolgokat el lehet pakolni. A váltó is szimpatikus, bár azt meg kell szokni, hogy a motor hangja szinte semmi összefüggésben nincs a sebességgel, inkább a gázpedál állásától függ.
A legmeglepőbb viszont az volt számomra, hogy 430 oldalas kézikönyv tartozik az autóhoz!
defiant Creative Commons License 2003.10.09 0 0 41
Próbáltam magamtól rátaálni, de nem sikerült: hol lehet a motorszám alapján rekeresni az autó adataira?

Köszi előre is!

Előzmény: Lebaron (35)
defiant Creative Commons License 2003.10.09 0 0 40
Így azért más. :-)

No, akkor előre is gratula az új autóhoz és kíváncsian várom a tapasztalataidat!

Előzmény: nomena (39)
nomena Creative Commons License 2003.10.09 0 0 39
Az üzembehelyezés megvan pár nap alatt, csak múlt héten nem tudtam bemenni, hogy elkezdjem intézni a papírokat, csak most kedden, és így eleve késve indul. Valószínűleg hétfőn már átvehetnénk, de akkor megint csak nem tudok majd bemenni érte. Marad a kedd.
Előzmény: defiant (38)
defiant Creative Commons License 2003.10.08 0 0 38
Két hét? Az enyémet egy hét alatt helyezték forgalomba. Mondjuk tény, hogy iszonyú sok papírt kellett intézni (okmányiroda, illetékhivatal, hitelszerződés, kötelező biztosítás, CASCO, kötelező felszerelés, rendszámtábla...).

No, a lényeg, hogy ma este vettem át és máris beletettem 20 kilométert. :-)))

Nagyon szépen megy. Én csöndesnek, könnyen kormányozhatónak tartom. A 9 éves Suzuki után persze nekem a táviránytós központizár, az elektromos ablakemelő, az elekromos tükrök, meg a könnyen, precízen csukódó ajtók is újdonságnak tűnnek. A beépített hangszórókon a rádió is szépen szól.

A műszerfal még szokatlan. Este narancssárgás fénnyel van megvilágítva. Az üzemanyagjelző kicsit nagy más autók hasonló műszereihez képest. :-)

No, ezek az első este benyomásai.

Előzmény: nomena (37)
nomena Creative Commons License 2003.10.01 0 0 37
A mienk is megjött ma a kereskedőhöz. A papírokat elintézzük, aztán remélem két héten belül már beleülünk. :)
Előzmény: defiant (36)
defiant Creative Commons License 2003.10.01 0 0 36
No, végülis nem voltam próbaúton, hanem megvárom a jöv? hét szerdát, mert akkor már a sajátommal megyek. ;-)
Előzmény: defiant (34)
Lebaron Creative Commons License 2003.09.25 0 0 35
Igen, a fokozatmentes váltónak pont az a lényege, hogy az áttétel mindig néhány előre definiált érték összhangjának megfelelően az aktuális állapotban a legideálisabb legyen. Ezek az értékek pl. a motor fordulat - sebesség - gyorsulás - lassulás - gázpedás állása -stb.
Ezen értékekből a vezéérlés mindig meg tudja állapítani, hogy melyik áttétel a legideálisabb.
A fokozatmentesség pedig az áttételre vonatkozik: két ékszíjtárcsa között fut egy speciális ékszíj, és mindkét tárcsának egy-egy oldala elmozdulásra képes: így annak függvényében változik az áttétel mértéke, hogy az ékszíj éppen a tárcsa külső kerületén vagy a belsőn vagy a kettő között tetszőleges helyen szalad.

"Azt nem tudod véletlenül, hogy a váltón az S és L fokozat mit jelöl? (Az L állítólag egy "alacsony fokozat" jellegű beállítás, amikor rögzít egy pörgős áttételt, az S meg talán sportosra optimalizált áttétel?) "

Hát ez a baj, hogy ha ma az ember bemegy a szalonba (lehet hogy van kivétel, én még nem találkoztam vele) halvány dunsztjuk sincs arról, hogy hogyan működik, vagy melyik jel mit takar. Az automataváltó-kéziváltó topikban kifejtettem, hogy legtöbb helyen azt javasolják az automata váltós autónál, hogy lámpánál tedd ki üresbe .... Ennél nagyobb baromságot már csak akkor hallottam, amikor mondták, hogy úgy kell elindulni, hogy 1-esbe teszed, majd 2-esbe majd 3-asba majd D-be. És ez kapod....

Még halkan csak annyit, hogy a nemrég vett autómat az egyik híres budapesti Honda szalonban vettem, és amikor kijöttem a szalonból, még akkor is azt mondták, hogy ez nem CVT váltó, hanem hagyományos automata. Az autó 3 éves használt.
Ja, hogy a beöntőn azt írja, hogy "Use only HONDA CVT OIL" vagyis csak Honda CVT váltóolajat használj? Az csak puszta véletlen.
Ja, hogy a váltó fele a szokásos méretnek? Káprázik a szemem...
Ja, hogy egyszerű emberként beleülsz , és egyértelműen érződik, hogy nem vált? Azt csak úgy érzed, mert annyira szépen vált.
Ja, hogy egyszerű emberként a motorszám - alvázszám kombinációra rákerestem az interneten, és 5 perc alatt megvolt minden infó az autómról? Ez nem érdekes, ők nem vették a fáradtságot , hogy ezt a saját Hondás programjukkal megtegyék.
Ja, hogy azt mondták, hogy a benne lévő motor nem Vtec , csak sima, és 105 lovas? Szám alapján rákerestem, természetesen Vtec, sőt Vtec-E, ami egy újítás, és 115 lovas, de alsó tartományban is nagyon nyomatékos motor...
Egy darabig próbáltam győzködni őket ezekről de mikor láttam, hogy ők jobban tudják, akkor rájöttem, hogy miért is erőlködök itt, még a végén felnyomják az árat ...

Bocsánat az OFF-ért, csak kibuggyant belőlem...

Kérdésedre a válasz:

Az S fokozat azt jelenti, hogy azonos gázpedálálláshoz kicsit nagyobb motorfordulatot ad, a gázpedál enyhe visszaengedésére nem változtatja az áttételt azonnal a kisebb fogyasztás érdekében, mint D-ben és kicsit erősebb a motorfék. Vagyis kicsit sportosabban közlekedhetsz. Az áttétel változik, csak ha eddig egy pl. 1.2-es áttételhez 2500-as fordulat tartozott (hasamra ütöttem) akkor S fokozatban valamivel nagyobb , pl. 3000-es fordulat fog tartozni...

Az L fokozat pedig csak egy adott áttételig engedi változni, ez akkor előnyös, ha pl. vontatsz valamit egy emelkedőre és folyamatosan egy nagyobb áttételre van szükséged.
De hidd el nekem, ezeket a fokozatokat csak nagyon ritkán fogod használni, a D fokozat nagyon széles tartományban használható, szinte minden helyzetre van jó megoldása. Én imádom :-)

Lebaron

Előzmény: nomena (31)
defiant Creative Commons License 2003.09.25 0 0 34
Nem, sajnos a Szabó Pista bácsinál se volt olyan, amit felajánlott volna, de most a Fáy utcai (Royal Motors) jövö hét szerda 10 órára ígérte nekem az autót (addig egy újságírónál van), úgyhogy azt már jobban ki tudom próbálni.
Előzmény: nomena (30)
defiant Creative Commons License 2003.09.25 0 0 33
Ez persze nomena levelére válasz, csak mellé kattintottam. :-)
Előzmény: defiant (32)
defiant Creative Commons License 2003.09.25 0 0 32
Azt hiszem, hogy valóban inkább fölfele kell hasonlítgatni. Szerintem a teljes felszereltségü JAZZ (ES) és az 5 ajtós, 1.4-es Civic közötti 300 ezer forintos árkülönbséget kell nézni, azt, hogy 300 ezerért egy valamivel hosszabb autót kapsz, valamivel erösebb motorral, másfajta váltóval, de kevésbé jól variálható ülésekkel (a Civicben is be tudok ülni magam mögé egyébként), máskülönben felszereltségében, megbízhatóságában, vezethetöségében ugyanaz. Ha viszont a Ford Focussal hasonlítod össze, akkor a méreteken túl eltérö megbízhatóságot találsz, és az árdifferencia itt is kb. 3-400 ezer (bár a készleten lévö Fordokból ezt most engedményként visszakapod).

Ha pedig egy Honda Legenddel hasonlítod össze, akkor tényleg egy egészen pici autó. ;-)))

Előzmény: Lebaron (28)
nomena Creative Commons License 2003.09.24 0 0 31
Köszi az infót! Valóban nem gyorsulási versenyeken kell megfelelnie a kocsinak. A fokozatmentes váltó működését valahogy úgy képzeltem, ahogy leírtad. (Végül is ez az értelme a fokozatmentességnek, hogy mindig valami ideális pont környékén tartja a fordulatszámot.)

Azt nem tudod véletlenül, hogy a váltón az S és L fokozat mit jelöl? (Az L állítólag egy "alacsony fokozat" jellegű beállítás, amikor rögzít egy pörgős áttételt, az S meg talán sportosra optimalizált áttétel?)

Még bő egy hónap és jönnek tőlem is a tapasztalatok. :)

Előzmény: Lebaron (28)
nomena Creative Commons License 2003.09.24 0 0 30
A XV. (XVI.?) kerületben a Honda Szabónál láttunk egy Jazzt, ami szemmel láthatóan használatban van és nem szalonautó (valószínűleg a kereskedőé). Próbaútra nem kértük, de egy komoly érdeklődőnek talán azt is megoldaná.
Előzmény: defiant (27)
nomena Creative Commons License 2003.09.24 0 0 29
Nálunk a Citroen C3 volt az alternatíva, azzal külső méretben szinte centire megegyezik. De aztán mi is inkább az egy kategóriával nagyobb kocsikkal hasonlítottuk (így az ára is elviselhetőbb :) ).
Előzmény: defiant (26)
Lebaron Creative Commons License 2003.09.24 0 0 28
Helló!

A CVT váltóval kapcsolatban tudok neked egy kis tapasztalattal szolgálni.
Nekem a mostani Hondám a harmadik automata váltós autóm, és nagyon szeretem.
Valóban nem sportos vezetésre tervezték, és valóban, ha nagyon szigorúan vesszük , akkor elveszik kissé az "odalépekésavtecvezérlésbekapcsolásátóelájuloknyomomnekipirosig" érzés, de kétségkívül városi forgalomba a legjobb választás a váltók közül.
És valljuk be, hogy városban bizony cammogás illetve korlátozott közepes sebességű haladásról beszélhetünk. Ezen körülmények között viszont a legideálisabb váltó: nem lehet zavarbahozni, nem váltogat, csak teszi a dolgát.

Igen, valóban kicsit másképp működik, mint a hagyományos automata, azt kell megszokni, hogy itt a motorhang és a sebességnövekedés már szinte semilyen összefüggésbe nincs egymással. Amíg egy kéziváltós autónál, ha gyorsítasz, akkor a motorhang is tudomásodra hozza mindezt (és persze néha csak azt hiszed, hogy milyen marhára gyorsulsz, pedig csak a motor erölködik), addig a CVT váltónál rálépsz a gázra, valóban előszőr felmegy a fordulatszám (kb. 0.5 mp késés) és folyamatosan elkezd gyorsulni az autód. Viszont egy idő után a fordulatszám esik, a sebességed pedig továbbra is NŐ. És ez nagyon furcsa az elején. Szóval már nem a hang adja a gyorsulás visszajelzését... :-)
Azért így müxik a váltó, mert nincs benne hidrodinamikus nyomatékváltó (citrom) hanem egy egyszerű olajos kuplung + az ékszíjas-tárcsás megoldás.
Ez persze maga után vonja azt, hogy igen kellemes fogyasztási értéket tud produkálni az autó.

Hidd el nagyon jól választottál, és nem fogod megbánni.
Remélem hallunk még itt a tepesztalataidról.

Lebaron

Előzmény: nomena (14)
defiant Creative Commons License 2003.09.24 0 0 27
No, egyelöre egy elég rövid vezetési élményem volt, mert csak egy (nem közvetlen) szomszéd Jazz ES-ébe tudtam beszállni, de természetes módon féltette a járgányát, így nagyon nem lehetett jönni-menni, forgolódni vele.

Valóban egészen jól húz az 1.4-es motorhoz viszonyítva. A szomszéd 7 literes átlafogyasztást mért városban, ami nagyjából a gyári specifikációnak felel meg. Gondolom ez alá is le lehet menni, ha nyugisan vezet az ember.

Az vezetöülést nekem teljesen hátra kell tolnom, ha közelebb vagyok a kormányhoz, akkor nem a kormány zavar, hanem a müszerfal alatt elhelyezkedö polc. Egyébként az ülés kényelmes, bár ez is csak 10 perces tapasztalat.

Tesztekben meg szokták említeni, hogy az A-oszlop sokat takar és zavaró, hogy nincs orra. Nos úgy találtam, hogy ez megszokás kérdése, mint ahogyan minden autó másképp reagál a pedálokra is, amihez viszont gyorsan hozzá lehet szokni. Az viszont tetszett, hogy valamivel magasabban ülök, mint a Suzukiban (jelenlegi autó). A pedálok egyébként is teljesen "lábra" estek, nem akadtam beléjük, mint a Toyotában.

Röviden ennyi. A héten remélhetöleg sikerül megszerezni a tesztautót, amihez csak úgy lehet hozzájutni, ha az ember rávesz egy márkakereskedöt, hogy vigyen ki Budaörsre (Honda Hungary), vagy hozza el onnan a jármüvet. Többüket megkérdeztem, de nem voltak hajlandók rá, mondván, hogy most csak LS van, ami viszont nem jó üzlet, ES meg csak fél év múlva jön. :-\ Végül a Fáy utcában találtam egy hondást, aki megígérte, hogy elhozza és mehetünk vele.

Akkor majd írok az új tapasztalatokról is.

Előzmény: Taki (24)
defiant Creative Commons License 2003.09.24 0 0 26
Egyébként 30 centivel rövidebb, mint a Focus, viszont 10 centivel magasabb. :-))
Előzmény: nomena (23)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!