Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

2segbeesett Creative Commons License 2004.02.08 0 0 78
Efy:

Milano Red az egyik legszebb Honda szin mar regota.. Jazznek meg gondolom jol is all a piros :)

Lattam multkor egy feketet hat az nagyon bejott mondjuk...

1-2 mugen jazz kep kedvcsinaloknak :



udv

Efy Creative Commons License 2004.02.07 0 0 77
2segbeesett !

A miénk új, szinte még bejáratós.

Milano red ( piros ) a hivatalos színe.

ABS : amivel én járok, abban azért ugyanazon a havas-jeges-csúszós-szakaszon később kapcsolt be, noha az is Honda (csak 1 kicsit nagyobb) :)

Sok sikert a géphez !

Előzmény: 2segbeesett (76)
2segbeesett Creative Commons License 2004.02.07 0 0 76
Efy!

Akkor megnyugodtam a 8.8-as teli atlaggal :)

Igen, kicsit furcsa hogy mas kocsikban hatrebb lehet tolni az elso uleseket szerintem mint a Jazzban de megintcsak elozo hondaimrol beszelek foleg.

Telen valoban jol ment (pont a nagy ho leestevel vettem at a kocsit), ABS hasonlokepp... vizes uton rendben voot, hoban alig leptem fekre mar kapcsolt de ezzel a prelude is igy volt.

Topic meg csak eledjen mert szerintem sokkal tobb jazz-es van csak nem talalnak ide :)

Ja igen kinek milyen szinu a gepe ? Talan mar kerdeztem de erdekel :)

itt meg mindig ICE BLUE...

udv,
Tamas

Efy Creative Commons License 2004.02.07 0 0 75
Topiclakók!

Vidéki nagyvárosban a fogyasztás 1 max 2 km-es utakkal közelíti a 10-es átlagot így télvíz idején. Hosszabb távon 5,9-t könnyen lehet vele tartani, autópályán 140-nél viszont már majdem 8 l az átlag.

Jómagam - mint vendégművész az asszony kocsijában - 183 cm-es magassággal nem az ülőlap hosszát, hanem az első lábtér méretét nehezményezem( de csak 1 kicsit ). Inkább ez okoz 1 kis kényelmetlenséget, mint az ülés.

Korábbi kérdésemre sm kell, hogy válaszoljak, hóban nagyon megbízhatóan,stabilan lehet közlekedni az autóval, azonban jó téli gumik mellett is, mintha kicsit korán kapcsolna be az ABS.

További balesetmentes kilométereket kívánva :

Efy

(örülök, hogy éled a topic)

2segbeesett Creative Commons License 2004.02.06 0 0 74
Sziasztok!

MirrMurr: gratula!

Hat remelem egyszer lesz alkalmam menni vmi jo nyugis helyen :) Mikor elinudlok a benzinkuttol es par km-t megteszek egyenletes tempoban akkor 5.5 korul szokott lenni a fogyi... aztan masnapra mar 8 :) No mindegy az egesz nem a fogyirol szol (nem csak) :) bar belatom hogy a Jazz topicban nem lehet a tuningrol beszelni annyira :) Bar a MUGEN jazz a maga 240 loerejevel eleg meggyozo :)
Kinek milyen szinu a hangszere ???

Mirrmurr Creative Commons License 2004.02.06 0 0 73
Szasztok!

VAn egy friss Jazzünk. Most van benne 1110 kilométer. Tegnap Pestre mentem vele, szinte végig százzal. Ja, Hajdúszoboszlóról, az oda-vissza 450 kilométer volt. Az átlag, amit mutatott a mérő, 6.8-ról indult, mire hazaértem, lement 5.5-re. A városi mozgásunk alatt 6.8 a fogyasztás, Debrecenben is. Az ülőlap rövidésge az egyetlen, amit kifogásolni tudok, én 183 cm magas vagyok, hosszú úton elülöm a seggem sajnos. A kis gép nagyon frankón gyorsul még ötödikben és alacsony fordulatról is, 2500-as fordulattól már érezhetően kezd élet költözni a motorba. Az útfekvése mesés, nem lehet kizökkenteni a nyugalmából, a futómű zajtalan, az egész autó halál néma menet közben is. Egy hét tulajdonlás után hirtelen ezt tudom elmondani róla.
Később jelentkezem ismét.

2segbeesett Creative Commons License 2004.02.06 0 0 72
Nomena:

Irigylem a 5.8-as (ennyit irtal? ) fogyasztast :) Vagy az orszagutat !? :) Nekem marad a dugo meg a 8.8 egyelore. Ma tankoltam ujra, most 95-ost, meglatom van-e kulonbseg.

Nyarat varom hogy vegre en is elindulhassak hosszabbtavra is.

Igen, szerintem is jo aron vettuk nem is ertem mert altalaban minden szivok a vasarlassal ! :) Bar 3 nap utan leeresztett a jobb haccso (szerencsere a teli), aszontak szogbe leptem... hmm... na mindegy meg mindig jobb mintha a prelude 90e-es gumijaval tettem volna egyebkent meg 2.500-ert megcsinaltak.

Lehet csinalok egy kis Jazz oldalt hobbibol mert mar millio kepet es movie-t szedtem le meg mindenfele infokat, cikkeket! :)

Udv,
Tamas

nomena Creative Commons License 2004.02.05 0 0 71
Na az élénküléshez egy válasszal megint hozzájárulok. :)

Igen, én kicsit magasabb is vagyok. Meg talán amióta ezt éreztem, azóta jobban is figyelem, azért is feltűnőbb nekem a rövid ülőlap.

Fogyasztás, szintén CVT-vel: most 5,8 körül van, bár én igen finoman hajtom, és a legutóbbi tankolás óta szinte csak országúton (a kihaltabb fajtából). Egyébként én sima 95-öst használok, minden eddigi kocsimba azt tankoltam.

Igen jó áron vetted, főleg ezzel a téligumi-felni-riasztó csomaggal.

Előzmény: 2segbeesett (70)
2segbeesett Creative Commons License 2004.02.05 0 0 70
Sziasztok!

Eddigi tapasztalatok:

a fogyasztas igy a tankolashoz kozeledve 8.8 korul jar de ez meg mindig sok dugo meg "rovid" tav (20-30perc) eredmenye szerintem. Remelem :) Meg persze ez CVT-s azert gondolom kicsit tobbet eszik.

Ti mit tankoltok bele en most elsore 98-at raktam bele mert elozo hondaimat ezzel dijaztam es meg is halaltak altalaban illetve inkabb a 95-ot nem szerettek annyira. Itt nem vettem eszre kulonbseget.

Az ulolap nekem tokeletes, teljesen megfelel, nem vagy te tul magas ? En 180cm vagyok es semmi bajom vele... de ez egyeni dolog.

A kocsit a Honda Budanal vettem 3.200.000-ert uj autonak szamolva adtak ra hitelt + garnitura teligumit lemezfelnivel + hondanal beszerelt eleg jo riaszto. Az elso szervizt is megcsinaltattak (12 honap) es volt benne 14.4xx km most van benne 14.880 :)
Szerintem igy megerte es egy karc sincs rajta meg ez a szin is az egyik legjobban tetszo (a fekete utan), Ice Blue.

Kb ennyi, nagyon szeressuk egyebkent es miutan sok konkurenciat igyekeztem elotte tesztelni (Micra, Yaris, Clio) most mar csak nevetek rajtuk mert ez a kocsit szinte tokeletes.

Egyedul 1-2 aprosag bant ami Hondatol szerintem nem melto mint pl. a vekony ablakkeret ha nyitott ajtonal le-fel huzom az ablakot akkor az egesz keret megfeszul (vekony kis gagyi) illetve kicsit leengedve az ablak mozog a keretben picit meg a hegesztesek csunyak az ajto menten belul. Tudom, senki sem latja csak nem ertem mert egyebkent annyira preciz es szep konstrukcio!
Szoval ezek nem voltak sem a 91-es sem a 92-es crx-emnel es a 93-as prelude-nel sem. Persze azok mas kategoriat kepviseltek a maguk idejeben.

Kicsit hosszu, remelem nem tul off.
A topic meg elenkuljon mert jon a tavasz es ideje lesz Jazz-meetelni ! :)

Udvozlet,
Tamas

nomena Creative Commons License 2004.02.04 0 0 69
Szia!
Az eddigi tapasztalataim alapján csak bátorítani tudlak. Nekem egyetlen negatívum jut eszembe, amit korábban is írtam és azóta is fennáll, az pedig a rövid ülőlap. Valahogy nem sikerül úgy beállítanom az ülést, hogy jól alátámassza a combomat. Ettől eltekintve azonban szuper kisautó, úgy érzem, hogy most már jobban is gyorsul, mint az elején.
A csomagtartós kérdésedre nem tudom a választ, nem szállítottam még vele hűtőszekrényt. :)
Előzmény: avl (68)
avl Creative Commons License 2004.02.04 0 0 68
Hello,

megkerdezhetem, hogy mennyi volt hasznaltan 14.500 km-rel a Jazz ara ?
Külföldi Jazz-es forumon olvastam, es azota sajat szemmel es kezzel is meggyözödtem rola, hogy a csomagter alja nem tul merev, nagyobb (?) tehertöl athajlik. Mik a tapasztalataitok erre vonatkozoan ?

en meg (!) nem vagyok Jazz tulaj, de az akarok lenni, persze jo, ha mindenfele pozitiv tapasztalatokrol olvashatok. A negativumok is erdekelnek persze, ugy teljes a kep, könnyebb es kesöbb nem megbant a döntes.

Melyik kereskedö szerintetek a jo (es miert ?), melyik szerviz ?

sok jo km-t a Jazzben.

Előzmény: 2segbeesett (67)
2segbeesett Creative Commons License 2004.01.30 0 0 67
Sziasztok!

Micsoda elenkules :)

Az a furcsa hogy most 57km trip-nel mar 10.0-et mutat a fogyimero ami aze' soknak tunik. Viszont reggel meg 8.7volt azota egyszer kigyorsitottam manualis modba 0-100-ra egyet tesztkent... egyebkent szerintem egesz kellemesen huzott pedig most van 200kg felesleges sulyt rajtam kivul a kocsiban.

No persze majd tankolasnal meglatom meg nyaron, ill. kevesebb dugoban. De akkor ezekszerint nem ez a motor vagy computer hibas, szoval aggodalomra semmi ok, ugye ? :)

Egyebkent en is ugy vagyok vele hogy alig akarok kiszallni belole, nagyon szeretem.

nomena Creative Commons License 2004.01.29 0 0 66
Sziasztok!
A fogyasztás mérő nem pillanatnyi, hanem előző nullázás óta mér.
Előzmény: Efy (65)
Efy Creative Commons License 2004.01.29 0 0 65
Grat az új géphez !
Kellemes meglepetést tartogat számodra az automata váltó, főleg a csúcsforgalomban.
A pillanatnyi fogy.mérő sajnos, nagyon valósakat ír. Rövid távokon hasznalva az autót még 10 l-t is mutathat,de az a hideg telet, dugóban araszolást figyelembe véve reális. Úgy látszik, ez az ára a kényelemnek. Nyáron, hosszabb távon, netán országúton járva(akár "taposva" is )sokat szelidül majd ez az érték.

Üdv : Efy

Előzmény: 2segbeesett (63)
Ace Combine Creative Commons License 2004.01.29 0 0 64
Az ótomata egyik lényege a kényelmes dugóban való araszolás. Hagyd D-be és csak fék, ha lassan araszol a forgalom akkor istenkirályság...
Gratula az új kocsidhoz, sok örömöd legyen benne(és lesz is mert Honda:) A pill.-i fogyimérő, elég messze szokott állni a valóságtól(ha arra gondoltál) az autómata verzió 1L-el általában többet eszik. A 8L nem rossz dugóban...de az a biztos ha tankolásnál kiszámolod magad. Nekem például amikor kigyullad a tankolás lámpa, van még benne 15L!
Előzmény: 2segbeesett (63)
2segbeesett Creative Commons License 2004.01.29 0 0 63
Sziasztok!

No sikerult... hetfo ota egy Ice Blue Jazz CVT-t hajtok. 1 evesen vettem a Honda Budanal 14.500km-el. Szerintem jo aron is volt meg aztan minden original szoval eddig kircsi.
Kerdeseim:

a fogyasztas neha 8-10l/100km-et mutat de mivel eddig nem mentem csak kb. 50km-t nemtom ez normalis-e es a vegen atlagban kijon-e 7korulre... szoval mik a tapasztalatok igy tel idejen. Ez 100% varos es nemegyszer reggeli csucs alldogalas...

a masik ami hirtelen eszembe jutott hogy a CVT valtot ha allok dugoban rakosgassam uresbe meg D-be vagy eleg ha D-ben van es feken lepkedek ? Karositja a motort/valtot ?

Ezenkivul elenkuljon a topic emberek mert ez egy kis csoda ez a kocsi es en nagyon szeretem pedig mar 3 hondan tul vagyok (crx, prelude).

Udvozlet,
Tamas

nomena Creative Commons License 2004.01.14 0 0 62
Bevallom, még nem jártam kint vele a hóban. Azért legalább próbaképpen megnézem, ha lesz még hó.
Előzmény: Efy (59)
nomena Creative Commons License 2004.01.14 0 0 61
Amit leírtam a hitelekkel kapcsolatban, azzal nem arra utaltam, hogy hülye mindenki, aki hitelt vesz fel autóvásárláshoz. Márcsak azért sem, mert magam is csak így tudtam megoldani, szintén CHF alapon. Jól meg is szívtam most ezt a forint gyengülést. Az elmúlt három hónap legerősebb forintjának napján szerződtem. :(
Előzmény: defiant (60)
defiant Creative Commons License 2004.01.13 0 0 60
Nos igen, természetesen egyetértek nomena kollégával, de nekem sem volt 3,4 millióm autóra, márpedig autóra vágytam, így hát hitelt kellett felvennem. Én a Volksbankkal szerz?dtem, 8%-os THM mellett 6 évre, 2,4 millió forintra CHF alapon. 1 milliót készpénzben fizettem a keresked?nek (Royal Motors), ennyim volt.

Néztem egyébként EUR alapú hiteleket is, de szinte mindenhol 10-12 százalékos THM mellett akartak hitelt nyújtani.

Előzmény: 2segbeesett (56)
Efy Creative Commons License 2004.01.13 0 0 59
Elég gyengén muzsikál ez a topic. Csak nem a tél miatt ? Jut eszembe . Hóban hogy muzsikál az automata váltó ? Az aut. vs. man. topicban elég ellentmondásosak a vélemények. Nálunk eddig minden ok. Gond nélküli az indulás és a haladás is , pedig dombos (hegyes) vidéken élünk.
Egyéb tapasztalatok ?
nomena Creative Commons License 2004.01.04 0 0 58
Szvsz ha valakinek megvan rá a pénze, ne vegye hitelre. A hitelkonstrukciót soha nem a kereskedő nyújtja, hanem egy mögötte álló bank. Azok meg nem arról híresek, hogy a saját hasznuk rovására kedvező kamatot nyújtanak. Ha hitelre vásárolsz, akkor a bank és a kereskedő közt is van elszámolás. Általában a kereskedő elég nagy jutalékot kap a banktól, hogy az ő hitelkonstrukcióját kínálja. (Sok cikket lehet arról is olvasni, hogy a kereskedők megpróbálják a számukra legtöbb jutalékot hozó konstrukciót ajánlani az ügyfélnek, az meg általában nem nézi meg a többit.)
Szvsz alaposan nézz utána a témának. Pl itt.
Előzmény: 2segbeesett (56)
nomena Creative Commons License 2004.01.04 0 0 57
Azt a menet közbeni váltás dolgot jó, hogy mondod, mert senki nem említette és leírva sincs. (Az persze elgondolkodtató, hogy ha tényleg így van, miért tettek erre a célra egy bármikor könnyen és gyorsan megnyomható gombot a kormányra, miért nem a váltókarnak egy pozíciója való erre, amit csak féket nyomva lehet váltani.)
Előzmény: Efy (54)
2segbeesett Creative Commons License 2004.01.04 0 0 56
Sziasztok!

Komolyan gondolkozom egy Honda Jazz vasarlasan. Eddig is csak hondaim voltak (crx, prelude) es nagyon tetszik a formaja illetve az egyeb adatok is.

Kozuletek valaki vette hitelre ? Erdekelne honda kereskedesek nyujtanak-e jo hitelkonstrukciokat vajon... foleg erre volnek kivancsi mert jobb szeretem ha a penz a zsebemben van inkabb kis kamattal eltorlesztgetek :)

Udv!

derogal Creative Commons License 2004.01.04 0 0 55
koszonom szepen a gyors valaszokat...

azert kerdeztem mert jelenleg is automatat hajtok.. egy 1.4-es automata saxot.. evvel nagyon dinamikusan lehet kozlekedni, semmi varakozas, de talalkoztam mas automatakkal, amik eleg oregurasak.. es oregszik a saxo lassan majd cserelni kell szegenyket..
ezert gyujtom a hasznos infokat az automatakrol... ezek szerint a jazz valtoja prima varosi cikazasra ;)

Efy Creative Commons License 2004.01.04 0 0 54
Sziasztok !

CVT-s Jazzhez visszatérve : az indulás folyamata majdnem tökéletesen úgy zajlik, ahogy nomena leírta.
A gyorsulás egyenletes, nincs időveszteség a váltás alatt, átlagos - akár 1,6-os - autót 80-ig könnyedén legyorsulhatsz a lámpától indulásnál.
Amíg váltanak - látszik a tükörben -, méterekkel nő az előny.
A CVT amúgy roppant kényelmes, miindemellett még némi sportos erénye is van, nagyon könnyű megszokni, városban nagyon praktikus. Man. váltós autóból néha csak a feelingért átülök a CVT-be, leírhatalan élmény a városi forgalomban.
Nomena !
Bár pontos leírást nem találtam a gépkönyvben,de a kereskedésben azt javasolták, a 7-seb. manuális módot csak álló helyzetben kapcsoljam, mert a menet közbeni átváltás károsíthatja a váltót.

Továbi örömteli autózást kívánva :

Efy

nomena Creative Commons License 2004.01.04 0 0 53
Nem a gyorsításhoz kötődik, de érdekessége ennek a váltónak:
Ha menet közben átnyomom 7-sebességes módba, akkor jóval feljebb ugrik a fordulatszám, változatlan gázpedál állás mellett is. Azaz fokozatmentes módban tényleg a lehető legalacsonyabban tartja a fordulatszámot.
Előzmény: nomena (52)
nomena Creative Commons License 2004.01.04 0 0 52
Szia!

Felméred az automata váltó kínálatot? Íme a Honda CVT:
Mivel még kevés km van benne, így egyelőre általában kíméletesen szoktam vele indulni. Ilyenkor gyakorlatilag késlekedés nélkül indul. Amint leveszem a lábam a fékről, elkezd kúszni, aztán a finom gázadásra gyakorlatilag azonnal gyorsul (nem érzékelek várakozást, ami azt jelenti, hogy ha van is, az legfeljebb 0,1-0,2 másodperc, nem 1-2 másodperc). A gyorsulás egyébként tényleg úgy kezdődik, hogy a gázpedál állásától függő mértékig felpörgeti a motort. De már eközben is meglódul az autó. Óvatos gázzal kb 2000-es fordulatszámon gyorsít, azaz induláskor kb. 2000-re felmegy, és azt tartja is az 50-es tempó eléréséig, ill. ameddig vissza nem veszem a gázt (talán a sebesség növekedésével egy kicsit esik vissza a fordulatszám). Amikor nagyobb gázzal indulok, akkor feljebb viszi az elején a fordulatot, és emiatt jobban is gyorsul, de az indulás pillanatai érzésre kb. ugyanazok.
Egyébként elinduláskor megtorpanás annyira nincs, hogy lámpánál a szolidabban (nem padlógázzal, kihúzatva) gyorsuló autókkal simán tartom a tempót, aztán amikor ők váltanak, akkor le is hagyom őket kicsit. Szóval a váltót nem érzem szűk keresztmetszetnek, inkább a motor képességei határozzák meg a gyorsulást. (Érzésre jobban gyorsul ez a kocsi, mint az 1.6-os Lagunám.)
Ami miatt a kérdésed esetleg jogos lehet, az inkább a menet közbeni egyenletes haladásból indított gyorsítás. Ilyenkor tényleg nem azonnal reagál, van egy kis késlekedés, amíg felpörgeti a motort és tényleg húzni kezd. (Nagyjából annak felel meg, mint amikor előzés előtt visszakapcsolok, vagy ahogy egy automata váltó kick-down visszakapcsol.) Ez a késlekedés szerintem leginkább annak köszönhető, hogy városban egyenletes utazósebesség mellett a fordulatszámot nagyon alacsonyan, általában 1200-1300 körül tartja. Itt nyilván keveset fogyaszt a motor, de gyenge is egy intenzívebb gyorsításhoz.

Előzmény: derogal (51)
derogal Creative Commons License 2004.01.03 0 0 51
Kedves Nomena..

ahogy olvastam neked egy cvt-s jazz-ed van...
elmeselned nekem hogy 0-rol 50km/h orara hogy gyorsul a kicsike, elindul a gazpedal nyomasra, vagy elotte gondolkodik 1-2sec-et???
kosz az infot...

Előzmény: nomena (50)
nomena Creative Commons License 2003.11.12 0 0 50
Köszi az infót.
A fogyasztás azóta némileg javult nálunk is, most az első tank vége felé közeledve 6,1-es átlagot mutat.
Téligumi témában szétnéztem, és a nekünk most fennlévő méret (185/55R15) jóval drágább, mint a 175/65R14. Emiatt inkább 14"-os téli gumi mellett döntöttem. Hátránya, hogy ehhez külön felni kell (bár az alufelnit úgysem szívesen verettem volna szét a kátyúkban), azt meg most nem kapok, mert a gumisok az október végi havazás miatt kifogytak a készleteikből. Remélem pár héten belül azért lesz felni is.
Gumi téren a Semperitet néztem ki, a tavalyi ADAC teszten nagyon ajánlott minősítést kapott, és egész jó árakon is kínálták a gumisok. Ráadásul az Auchanban akciósan, az általam talált legolcsóbb árnál még ~2 eFt-tal olcsóbban adták, meg is vettem.
Előzmény: defiant (49)
defiant Creative Commons License 2003.10.27 0 0 49
Téligumi:

Én Barum gumikat szereltettem rá (175/65 R14 kell a Jazzhez). Ezek állítólag nem csúcsgumik, meg előfordulnak panaszok, de olcsók. Viszont mindenkinek az volt a véleménye, hogy városi közlekedési télen bőven elég.

Toyo és Michelin gumikat javasoltak még, ezek 20-24 ezer forint körül vannak. Az én Jazzemen Yokohama nyári gumik voltak, ebből van téli is, de a szervizekben nem láttam belőle.

Most elvittem az autót Krakkóba (vissza is hoztam :-)), a zakopanei kitérővel együtt kb. 900 km-et mentünk. Nos, nagyon még én se mertem neki nyomni és hát bizony a tátrai emelkedőkön a 1.6-os autók sorra leelőztek, igaz, mi négyen utaztunk, csomagokkal megrakodva.

Bár a tátrában havazott és ezért jeges, hókásás volt az út és szemből száguldottak a hópelyhek, az autó is és a gumi is jól bírta. Egy egyenes szakaszon kipróbáltam a fékezést és nem csúszott semerre, szépen lelassult.

A fogyasztást 5,4 körülre mértem. Egy bejáratott motorral és ha mondjuk végig autópályán megyünk, akkor talán tényleg lemegy 5 alá is, ahogy a prospektus írja. :-)

Előzmény: nomena (48)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!