Üdv mindenkinek!
Új hozzászóló vagyok egy 2002-es Berlingó HDI tulaja.Régóta olvasom a topicot,sok hasznos infót vettem le,de csak most szántam rá magam az irásra.Két kérdésem lenne:
-Tunap üa.rendsz.tisztitó kegyszerhez hol lehet hozzájutni,mi a tapasztalat vele?
-300e.km-et hajtottam bele az elözö járgányomba (1.9TD ZX kombi) és a 2.0HDI a nyomába sem ér.
90-120km/h sebességtartományban olyan halovány hogy ilyesztö,de az igaz hogy 130-170km/h között megy mintha villanymotor lenne benne.Normális ez az erötlenség?
A válaszokat elöre is köszi!
" A 80-120 közötti tempó fogyasztás szempontjából rosszabb mint ha folyamatos 120-as tempóval mennél"
Az attól függ, milyen gyakran kell gyorsítanod-lassítanod. A 2/A-n általában eléggé sokáig kell a teherautók mögött 70-80-nal totyorogni, így az esetedben sokkal kisebb átlag autózható, mint az Általad említett 120-140. Csak azért mondom, mert nem mindenki ismeri a 2/A-t, így az Általad írtak erősen megtévesztőek lehetnek.
" egyszer nézz meg egy computeres auto pillanatnyi fogyasztásmérőjét."
Évek óta nézhetem, bármelyik családi autónkban. :-)
Merre mentél pontosan Murauból? Sajnos most nincs európai térkép a közelemben, én meg másképp emlékszem, persze lehet, hogy tévedek.
Tehát: A 80-120 közötti tempó fogyasztás szempontjából rosszabb mint ha folyamatos 120-as tempóval mennél, gondolom nem kell magyaráznom miért, egyszer nézz meg egy computeres auto pillanatnyi fogyasztásmérőjét.
Ha Murauból elindulsz Bécs felé, egy kb 70 km-es szakasz után autopálya van, bármerre másfele mész, kerülni fogsz. Valóban, a térkép nem jelöli, Leobennél már bizti hogy pályán mehetsz.
A fogyasztási adatok nálam kb 40 ezer km-es futásteljesítmény (84 Ekm től 122 E km jelenleg) során jöttek ennyire, tehát nem 1-2 mérés!
A birtokhoz gratulálok, kiváncsi vagyok mások tapasztalataira is.
És képes voltál Murauból fél Ausztriát körbeautózni, csak hogy autópályán mehess?
" Most anélkül hogy gumit cseréltem volna lement 6.3-ra a fogyasztás. Ez 800 km hosszú szakaszon mért, Vác Bp 2/A 120-140 es tempó, Bp városi forgalom, Vác és környéke ill Vác városi forgalomban jött ki, dinamikusan autózva."
Hát ugye ezzel meg az a gáz, hogy a 2/A-n csak helyenként mész 120-140-et mert majdnem mindenhol csak 2x1 sávos, szemből meg folyamatosan jönnek (hol van ez a dinamikus autózástól?). Ha beleszámolnád az átlagodba a jó esetben is csak 80-nal cammogó teherautók folyamatos kerülgetését, nagyon messze esnél a 120-140 kilométeres átlagsebességtől, hidd el. Én arra vettem birtokot, legutóbb is kilátogattam, azért tudom ilyen biztosan.
Történetesen a nyári klímás 7.2 l/100 km egy ausztriai kirándulásról hazafele jött ki. Azért említettem mert Ausztriában Murauban tankoltam, nyári 30 fokos melegben, onnan kb 70 km-es nem autópálya után végig pályán memtem egészen Budapestig. A klíma kb Győrig ment. 140-nél lassabban sose mentem, 150-160 volt az átlagos utazó egyszer kétszer 160 fölé mentem. Ez reprodukálható. Télen látványosan többet fogyaszt. Most anélkül hogy gumit cseréltem volna lement 6.3-ra a fogyasztás. Ez 800 km hosszú szakaszon mért, Vác Bp 2/A 120-140 es tempó, Bp városi forgalom, Vác és környéke ill Vác városi forgalomban jött ki, dinamikusan autózva.
Kollégám Berlingo II Hdi-je kb fél lityivel többet fogyaszt.
Télen tartós pálya 140-160-nal jött 8 liter körüli fogyasztás, ha 10 litert fogyaszt a Hdi akkor azzal valami nagy baj lehet.
A Kangoo-t nem ismerem, nekünk egy Pug Partner HDI-nk volt (egy nyugis mérnök vezette). Tapasztalatok:
Egy év és 50 ezer kilométer alatt 8-9 meghibásodás, szerencsére garanciában javítva. A jelenlegi tulaj X százezer forintért most cseréltet rajta motorvezérlő elektronikát. A másik ilyen autó, amit ismerünk, hasonlóan járt, de ott még nem volt komolyabb kiadás. Ilyen szempontból nekünk nagy melléfogás volt a Partner HDI, megbántuk, hogy megvettük.
Az utastér zörög-csörög (gyakorlatilag MINDEN), az ülések már a nullkimométeres autón is lötyögnek, az összeszerelési minőség rossz, a váltó horror (lötyög és hosszú úton jár), télen nincs normális fűtés. Viszont a futómű a kategóriához képest nagyon kellemes, a fékek is jók, a HDI motor is rendesen teszi a dolgát, bár korántsem olyan takarékos, mint az itt említettek. Mondhatnám, hogy - szintén a kategóriához képest - jó vezetni az autót, de a váltót meg kell szokni.
"Az én berlingo HDi-m most téli gumi vegyes elővárosi forgalom mellett tempósan autózva 6,5 l-t fogyaszt, nyáron ez 6.1-6.2."
Hát ez tényleg előváros lehet. :-) A mi Pug Partnerünk 2-300 kilós átlagos terheléssel 8-8.5 litert evett Budapesten. Igaz, ott általában minden autó többet fogyaszt, mint a vidéki városokban.
" Autópálya 150-170+klíma 7.1 l"
Eheheh :-)) Ha végig autópályán mentél volna és a jelzett tempóval, akkor 10 liter felett fogyasztott volna. Valószínűleg mentél vele a nyúlfarknyi magyar autópályákon egyet és ebben volt akár 150-170 is, így jöhetett ki ez a szép eredmény.
Peugeot Partnerhez 1.4-hez ilyen gyujtástrafót. Évjárat '99. Motorkód: KFX
De NEM Sagem márkájút mert az egy szar.
Minden megoldás érdekel!
tel:06202004129 Kedd délutántól.
Én inkább választanám az erősebb motort, ha évi 10 e km-nél többet futna akkor mindenféleképp dieselt. Körül kell nézni, és lehet hogy érdemes lenne várni májusig, az uj reg díjra. Szerintem külföldről lehet kifogni jó autókat, az itthoni szervizelési és karbantartási morálról jobb nem is beszélni!
Mobile24.hu, hasznaltauto.hu stb, én interneten adtam vettem legutóbb, nagyon korrektül müködött minden.
Ezek közül válaszd a megbízhatót. Inkább tankolj többet egy biztos hátterű autóba, mintsem egy import kifossza a pénztárcádat egy eltitkolt/elrejtett hiba miatt.
Köszi a választ.
Megmondom öszintén, már nagyon tele a hócipőm az autóvásárlással. Nem egyszerű feladat megtalálni az igényeimnek és a pénztárcámnak leginkább megfelelő autót. Sajnos, vagy nem, de elég maximalista vagyok, igy szenvedek saját magamtól is, meg a sok leharcolt autótól. Nem tudom eldönteni, hogy 1.4mill-ért Mo-i '99-es D65legyen ami gyenge és utazóban max 120, lefutott gumikkal, mübőr üléssekkel /alap/. Vagy 1.6miil-ért '01-es 1.9dTi, lufival, 100ezerKm-rel, kinti /svájci/ szervízmultal, csak téligumival, aprobb szépséghibával, viszont erős motorral, kedvező fogyasztással. Vagy az apám '99-es 1.4-es benzines Pug Partnere 1.3mill-ért 60ezerrel, makulátlan állapotban téli-nyári gumival, sérülésmentesen, de 9 literers városi fogyasztással, pályán 120-nál 8literrel, 98-as 245Ft-os benzinnel?????
Szóval fel van adva a lecke, mint ahogy szokták mondani. Én évekig szeretném használni az autót, és legalább havonta 1X-2X külföldre menni. De az összes pézemet nem akarom beletankolni ugye.
Ne haragudjatok, tudom senkit nem érdekel a bajom, de olyan jó volt kiírni magamból. Tiszta lelki nyomásnak érzem az autó vásárlást. Már beleörülök ebbe az állandó mérlegelésbe.
Tehát: a D65 ös diesel egy normál előkamrás sima tehát turbó nélküli diesel. Az 1.9 dTi pedig turbodiesel és direkt befecskendezős. Ez elméletileg kissé zajosabb mint az előkamrás diesel, de kevesebbet fogyaszt és sokkal erősebb nyomatékosabb. Szerintem biztos hogy 6 alatt fogyaszt 110-es tempó mellett. (de a sima D65 is!) Az én berlingo HDi-m most téli gumi vegyes elővárosi forgalom mellett tempósan autózva 6,5 l-t fogyaszt, nyáron ez 6.1-6.2. Autópálya 150-170+klíma 7.1 l, télen ugyanez klíma nélkül 8-8,5 l. Ez a maximum. Tartós országút 100-120 közötti tempóval 5.5 körül kellene fogyasztania, ez nálam egyszer sikerült, mert valahogy mindog gyorsabban megyek. A kangoo Dti fogyasztása is valahogy így nézhet ki, kissé gyengébb a motor. (80 LE kontra 90 LE)
Akkor előfordulhat, hogy 110-es nyugis tempónál 6 liter alatt eszik? Persze.
Esetleg egy városi fogyasztást is tudnál mondani? Nem, mert városban BKV-val járok. Kb 80% országút (max 110) és 20% város az 6 alatt van.
Köszi a választ.
Igen akkor, én tévedek. Holnap el is megyek újra megnézni a kereskedésbe.
Tehát akkor ezen még ugyan olyan adagoló van mint a D65-ön, csak turbóval?? Nekem simább járásúnak tünt mint egy D65 sima szivó dizel. Vagy nem?
Természetesen a dti turbós csak nem common rail hanem sima direktbefecskendezős. Ez az ami a PSA-nál kimaradt, rögtön a normál előkamrás dieselek után common rail rszer jött.
Sajna a renault dieselekről semmit nem tudok, nekem is kicsit gyanús, ugyanis 1.9-es dci, tehát common rail dieselt kangooba nem tettek. Rögtön az 1.5-ös dci motort kapta meg, a mobile.de szerint is az összes kangoo vagy D65 vagy dTi, és ez valóban 1.9-es.
DonQuijote
Köszi a választ.
Ezek szerint már volt 2001-ben is dci. ez pontosan 2001februári. /svájci/
Akkor előfordulhat, hogy 110-es nyugis tempónál 6 liter alatt eszik?
Esetleg egy városi fogyasztást is tudnál mondani?
Tényleg, a dti turbós?
Nekem dti van, az is 2001-es, 170 körül van a végsebessége (óra szerint, nem tudom mennyivel mutat többet), 130-140 utazót lazán tartja, csak a füled birja, bár a 2001 második felében készültek kicsit csendesebbek.
Viszont a szokásos 5.5-6 helyett 7 litert is megiszik autópályán 140-el, szerintem a dobozforma miatt.
Egy Renault Kangoo /2001/ TEHER 1.9 dCi vásárlása elött állok. Egy kis info, tapasztalat, kellene hogy, mire számíthatok.
Az az igazság, hogy külföldre szeretnék vele járni, és nagyon fontos lenne az autópálya fogyasztás illetve az utazó tempó.
Mennyire rövid, vagy sem az ötödik fokozat? /a teher változat miatt/
Bírja-e hosszú távon a 130-as tempot illeve akkor mennyit fogyaszt??? Mi a végsebessége??
Ki mennyire van megelégedve a dCi motorral?? Azt hallottam, hogy nagyon érzékeny a gázolaj minőségére.
És persze egy átlag városi ill. vegyes fogysztás tapasztalat is jol jönne.
Polgári autózáshoz tökéletesen elég az 1.4-es is. Az 1.6-os Berlingo kicsit vissza van fogva,hogy kellemesfogyasztási értékeket produkáljon, szerintem a teljesítmény nagyon is arányban van a fogyasztással. Ki kell próbálni többféle motorral, mindkét szekeret. Ha én vennék uj autót, garantáltan végigjárnám a szalonokat és több motorváltozatot is kipróbálnék. Nekem a Hdi nagyon bejött, uj berlingoban akkor gondokodom ha ujra lesz panorámatető és fedélzeti számítógépet is beleraknak.
Attól függ mennyire akarsz teperni. Mi a családdal, mint azt már írtam itt valahol, voltunk síelni az 1,4-es Berlingónkkal. Megpakolva plafonig, sílécek a tetőn, és mégis vígan vitte a 130-140-et. Igaz, hogy nem gyorsult 10 alatt százra, de engem spec. ez nem izgat, nem vagyok egy szálguldózó típus.
Persze, az "orraesni akaró" korábbi, meg az "elnyalt bocipofájú" újabb Berlingo-Partner jobban néz ki, mint a Kangoo????? Bár az újabb Kangoo II már beállt a sorba :-)
Félretéve a tréfát: korábbi tapasztalatok, illetve érdemi vélemények híján, mi a külcsín és az ADAC törésteszt alapján döntöttünk a Kangoo mellett (1.6 16V). Valóban teherautósabb, mint a PSA társai és zörgősebb is belülről. És akkor a szélzaj 140 felett, hogy ihaj!
4 napig a szomszédasszonyom SUZUKI-jával jártam, ti. beverték a kocsi ablakát és ki akarták kapni belőle a fejegységet (szerencsére nem sikerült az illetőnek, de jól összegárolta a műszerfalat, 60 ezer pénzem bánja). Tényleg nekem is az a tapasztalatom, hogy a SUZUKI álló helyzetből gyorsabban felpörög, de sokkal rövidebbek a fokozatai, aztán meg 90-100-nál elfogy belőle a szufla. Tiszta TRABANT-érzetem volt benne: 40-ig OK a verseny, aztán hadd menjen... Egyébként ha pörgeted a Kangoo-t, megy mint állat, jónéhányszor sikerült vele meglepetést okoznom a tolakodó, kopasz-k*cs*g BMWs-PAJEROs-lesötétítettüvegesturbó SUZUKIs ámokfutók számára :-)
A Berlingo-Partnerben magasabban ülsz mint a Kangooban.
Nekem Berlingom van egy dolog ami nagyon zavar a vastag A oszlop.Nem egyszer volt már olyan, h az utolsó pillanatban vettem észre a kereszteződésben az autót.
A Kangoonál nem tudom milyen ez.
Azért az 1.4-est feltétlenül próbáld ki megvétel előtt!
Hallgatva a topicbeli kollégák véleményére, mi is 1.6-ost vettünk a zasszonynak, és bizony igen gyengécske még az is (persze SZERINTEM, - bár az asszony szerint is, a Suzukija is fürgébb volt).
Nem tudom milyenek az uj automata váltók de pár decivel biztos többet eszik mint a normál.
Design terén is sztem a berlingo-partner a nyerő, persze ez szubjektív dolog. Egy tény: Berlingobol és Partnerből külön-külön is többet adnak el Mo-on mint Kangooból. Ez azért jelez valamit!
Kicsit megpróbálok segíteni, noha kangoo( volt főnököm használ egyet) tapasztalatom kevés van, berlingo annál inkább mivel nekem is és kollégámnak is ilyen van. (12. hó 1999 és 05.hó 2003)
Az berlingo kényelmére nem lehet panasz. A váltója az ujabb modellnek valóban indirekt és hosszú úton jár, meg lehet szokni. A tolóajtó sinje a berlingonak is oldalt van, ahol a kangoonak, csak szépen elvan rejtve a csomagtér oldalüveg alá, sokkal diszkrétebb elegánsabb mint a kangoo oldalára barkácsolt sinje. A berlingo oldalajtó alsó sinje rejtve van, emiatt alig piszkolódik, nem jobban mint bármely személyautó ajtajának szegélye. Szerintem a Giant nagyon jó ajánlat, én mondjuk a 1,6 os 16 szelepest venném. Fogyasztása annyi mint az 1.4-esnek menetteljesítménye sokkal jobb, nincs a vételárban nagy különbség, az a 35 lóerő előzésnél jól jöhet. Igazából nincs műszakilag gyenge pontja, nekem 84-120 E km-ig apróbb hibák adódtak csak, azok is inkább a korábbi karbantartási hiányosságok miatt .Ahogy egy tartóstesztben olvastam : a Berlingo nem szokott elromlani! Nem zörög, nem csörög, belül csak a szészórt dobozaim zörögnek valamint a panorámatető de az is csak 120 felett. A család nagyon élvezi az óriási csomagtartót és a jó kilátást, ez biztonságérzetet is ad. Kollégám kangooja valóban gyakrabban jár szervízben, ő 100 e km után eladja mert szerinte addigra gyűlnek a bajok. Én citroent általában 100E km-rel szoktam venni! (idáig 4nél tartok egyikben se csalódtam!)
Még valami...A Berlingo tolóajtó megvezetése alul van, míg a Kangoo-é oldalt. Vélhetően az alsó kivitel könnyebben koszolódik (és ezért kopik), vagy nem?
Fontolgatjuk egy új családi autó megvásárlását. Eddig Opeljeink voltak, de most az Opel Combo Tour nem igazán jön be, ezért egy Citroen Berlingo vagy egy Reanult Kangoo II a jelölt. Mivel ezidáig francia autónk nem volt, nem könnyű a választás. Valójában automata váltó pártiak vagyunk, ezért a Kangoo előnyben van, mert neki van 1.6-os áutomata kivitele. Ugyanakkor a Berlingo Giant 1.4 kivitelben sokkal szebb és kényelmesebb(nek tünik). A Kangoo belül puritán, teherautós, de vannak a Privilege kivitelben jó kis polcok felül végig. A hátsó ajtó alá viszont csak nehezen tudok beállni. A Berlingo hátsó ajtaja szép magasra nyílik, a tesztekben viszont a váltójára panaszkodnak, míg a futómüvét és a kényelmét kimelik. A Renault eéggé hátul kullog az ADAC statisztikában, jóllehet pont a Kangoo nem szerepel benne.
Van valakinek valami frappáns érve, ami segítene eldönteni a kérdést?