Köszike :) Ezüstmetál (én jégkéket szerettem volna, de kompromisszumot kellett kötnöm a család többi tagjával :) ), ajándékként kárpitszőnyeg, elsősegélycsomag, gumicsík az oldalára (amit effffelejtettek felrakni :( ), riasztó, és még valamennyi kedvezmény a kocsi árából. :)
Várni rá kb. 3-4 napot vártunk, pont volt raktáron. Ez nagy mázli!
Van valakinek tapasztalata, h rozsdásodik-e a féktárcsa? Nekem nagyon. Amint egy kis víz kerül rá... de kb. 10mp alatt lekopik az a finom vöröses réteg, de ettől függetlenül idegesít.
Milyen színű az autód, és mennyi ideig kellett rá várni? Mit kaptál ajándékként? Gondolom gumicsíkok, -szőnyeg, ilyesmi... Gratulálok a vételhez... hát igen, valahol itt kezdődik az AUTÓ.
Végülis múlt hét péteken vettük át a "kis" 1.3 (1.4?) Es Jazzt. :) Azóta nagyjából 900km-rt raktam bele. Megosztanám veleteket első tapasztalataimat :)
- Ha egyszer beleülsz, nem akarsz kiszállni belőle, kivéve az első 50km-ig, amikor még se a lábad a túl puha gázpedált, és a hátad az ülést nem szokta meg. :) Utánna viszont mintha ezek a problémák sose lettek volna - érdekes :)
- Ha gondolkozol, hogy Jazz, vagy 206, akkor Jazz! (206-ost cseréltük le most) Eszméletlen, bár alig nagyobb nála, mégis mintha egy kategóriával magasasabb szintű kocsiba ültem volna bele.
- Szubjektív: nekem a többi kocsihoz képest kisebbnek tűnt a holttere, gyakorlatilag a bal oldalon nincs is, valamennyit minden pozicióból látok a bal oldalamon levő kocsikból :)
- Fogyasztás! Eszméletlen! Bár még kímélem, de a legnagyobb városi dugókban sajnos megeszi a 6 litert is :( Egyébként 5.5-5.7, éjszaka 5.2-5.4 :) Városon kívűl már ment 4.9el is :) Autópályát viszont nem tolrálja. Ott 7-7.5-öt gondolkodás nélkül megeszi, viszont 5ösben is gyorsul!
- Futómű? Nagyon jó! Elismerem, hogy kicsit kemény, de sportos abszolút! Viszont a keménység abszolút nem zavaró. Egyszerűen átsiklik az úthibák felett, és bár megérezni,hogy úthiba volt,de ettől még nem jön ki egyáltalán a veseköved, valahogy mégse "nyekken" meg az autó tőlük, egyszerűen se túl puha, se túl kemény, érezni, hogy nem fog szétesni az autó a következőnél. Ezt nem tudom máshogy megfogalmazni sajnos.
Kanyarstabilitás? Jobb mint a Civicünknek, pedig azért ez merész kijelentés egy Hondás családban :-))) Eszméletlen,h viszonylag éles kanyarokat keréknyekergés, és útelhagyás nélkül pontosan, precízen beveszi. Bár ha egyedül ülök a kocsiban, akkor jobban dobál valamelyest, és ezt legjobban a kanyarban érzem, sok úthibától ott hajlamos az ívet a fenék elhagyni kismértékben, de még szükségtelen a korrigálás.
- Kormány? Szokatlan. Indirekt, dodgem-autó feelinges. Néha akkor nehéz, ha könnyűnek kéne lennie (pl. parkolásnál), és néha akkor könnyű ha jó lenne kicsit keményebbnek lennie. viszont a fogása nagyon jó. Elárulom,h ez az egy dolog, ami nem tetszik az autóban.
- Fékek. Ne féljen senki! Kb. 500-600km után kezdenek el csak fogni igazán, utánna viszont tökéletesen adagolható, kellemes fékeket kapunk, nem harapósan, olyan uriasan, kényelmesen fékez kivéve amikor már nagyon le van lassulva a kocsi, akkor már hajlamos hirtelen lefogni ezt a kis tömeget a 4 tárcsafék, és akkor, ha hirtelen fékezünk - ez természetes :) Az ABS nem kapcsol be hamar egyáltalán, csak az első 500km elött :) A kézifék eszméletlenül Hondásan jó! :)
- Váltó. No comment. A srác aki kipróbálta Ignises, és azóta mondogatja, h csak azért ülne éjjel nappal a Jazzben, h váltson vele. :)
- Komfort? Kényelmi dolgok? Légkondi tökéletes! Hát ez a 4 hangszórós beépített CD valami eszméletlenül szépen szól a "gyári" mivoltjához képest :) a kezelési utasítással ellentétben a CD-RW-ket mintha jobban szeretné a CD-R-eknél is :))) a karcos CDt nagyon nem tolerálja viszont, főleg a bukkanókon, de szerintem nem csak ez ilyen, a rádió érzékenysége megfelelő (lehetne jobb).
Ülések variálhatóságáról felesleges írnom, én (165cm) szó szerint végig tudok hátul feküdni, kényelmesen. Legyen elég ennyi... :)
- Tárolás. Lehetne több rakodóhely elől, kesztyűtartó kicsi, csak CDknek van hely benne, meg pár papírnak, a zsebek keskenyek, csak egy térkép, és a kezelési utasítás fér el bennük kb egymás mellett. A pohártartóban levő poharak külön meg van világítva, és nagyon stabilan állnak benne!
- És ami kimaradt... Elektromos ablakok jók, jobb első fel-le szekvenciális-KIVÁLÓ, és érdemes autómata felúzós riasztót venni! Index kicsit korán kikapcsol. El.tükrök tág keretek közt mozognak.Belül 3lápma van+csomitartóban, nagyon kellemes. Vicces: a vezetőoldalon is majrévas van :-) A műszerfal elsőre szokatlan, majd abszolút logikusnak tűnik, a kocsi hangulatához illő formákkal, és színvilággal, a fehéres gombok színével van egyedül bajom. A benzinmérő bár nagy,de pont ezért igen pontos is, legalábbis elsőre ezt vettem le. Motor hamar bemelegszik. Nem zavar egyáltalán a hátsó féklámpa a kilátásban, és fentebbről nézzük az utat, jobban belátni mindent, egyterű-feelinges.
- És ami hiányzik... 3.6M-ért első ködlámpa, a bal lábamnak a kuplung mellett pihentető-hely, vezetőoldali majrévas helyett napszemüvegtartó. :)
- Összegzés: Szeretem, és szerintem mindenki aki radikális és érzelmi alapon is rendben van, egy találkozás után szintén beleszeret!
Ja igen, a kereskedőt egy kicsit győzködni kellett, hogy írja rá ezt a papírjára, mert azon nem volt ilyen lehetőség. Megmutattam neki a Netriskes nyomtatást.
CASCO témához egy adalék. Én 41800 Ft-ot fizetek negyedévente, csekken, az Európa biztosítónál 1.4i ES CVT Jazzre. Az érdekessége, hogy ugyanez a biztosító normálisan 63eFt-ra jönne ki, de kizártam a 25 év alatti vezetőket. Akinél ez nem gond, annak érdemes megnézni.
Casco ügyben két ajánlat, mindkettőnél hasonló feltételekkel, C0 bónusz, mindkettőnél 10% önrész, union-nál min 50 000, generali-nál min 30 000, vidék, negyedéves fizetés csekken.
Union:
Rendszeresen fizetendő díjak
UNION-Casco díja 50 802 Ft / negyedév
Az Ön által kiválasztott díjfizetési jellemzők mellett egy évben fizetendő díj
UNION-Casco díja 203 208 Ft
Generali:
Optimál módozat:
részlet: 90.248 éves díj:360.992
Mondjuk a generali-nál nincs 1.2-es Jazz.
Eddig a Union a legolcsóbb amit találtam, és ugye elég megbízható, tőkeerős biztosító :). Nem kell félni hogy nem tud fizetni.
Beszéltem biztosítási brókerrel is, aki azt mondta nem volt még unionra panasz.
Egyébként mindenkinek ajánlom figyelmébe a biztosítók honlapján található díjkalkulátorokat, amiknek a segítségével mindenki a saját adatait megadva, személyre szabott ajánlatot kaphat.
A CASCO relatíve drága a Jazz-re (egyébként minden Hondára). Netrisk.hu oldalon ki lehet számítani könnyen.
Pl. 25 év felett, de 35 alatt, Budapesti lakhellyel, C0 kategóriában, 10% ill. 50e Ft önrésszel, havi, csekkes fizetéssel 20.432 Ft a legolcsóbb ajánlat.
én nem az autóban figyelek a magyar termékekre, hanem az élelmiszerekben, mindig magyar termelő áruját veszem...
nekem nem kell dél-afrikai szőlő! :)))
szerintem már nem változik...én úgy gondolom, hogy a mostani árakban bele van kalkulálva a vámcsökkenés, és a haszon is :-/. ezt abból gondolom, hogy sok akció, már június végéig tart. Itt nem csak a Hondára gondolok.
Az alkatrész miatt nem aggódom. Egy hondás ismerősöm sem panaszkodott még. Viszont a lopási statisztikákat én is szívesen megnézném, és a kötelező szervíz költségei is érdekelnének. Amúgy a Jazz-re mennyi a casco? Úgy kb!
Messze a legjobb vételnek a Jazz-t tartom, hiszen a konkurens kisautók árban már ugyanitt vannak, minőségben, megbízhatóságban, gazdaságosságban, térkihasználásban pedig meg sem közelítik... Mégis, van olyan félelmem, hogy az alkatrész, a karosszéria-elemek, az autó szervizelése drága... igaz, az eladó mosolyogva közölte, ez olyan jó autó, hogy nem kell hozzá alkatrész... A másik, hogy egy tucatautóval ellentétben nem szívesen hagynám magára Jazz-emet, mondjuk kiránduláskor erdei parkolóban stb. Az értékesebb, az átlagtól elütő autókra - szerintem - nagyobb veszély leselkedik... A harmadik, ami miatt Suzukit vennék, hogy azzal is segítem ennek a szegény országnak a gazdasági talponmaradását, hogy ha nem is teljes egészében, de mégiscsak Magyarországon gyártott autót, terméket vásárolok... Amire kíváncsi vagyok - az EU-ba lépést követően 20-ról 10%-ra csökken a japánból (EU-n kívüli országokból) behozott gépkocsik utáni vámtétel -, vajon jelent-e ez további árcsökkenést májustól...?
Szintén autóvásárlás elött állunk és nagyon befutójelölt egy kis Jazz, persze csak az 1.2-es A/C verzió.
Olvastam egy hozzászólásban, hogy Japánban gyártják.Sajnos tudtommal nem (Anglia, Spanyolország?), mondjuk többek közt emiatt a jó ára. Mondjuk a Yaris sem Jp már :(
Szívesen olvasok tapasztalatokat, amennyiben megosztjátok, illetve ami számomra fontos lenne, az a kötelező szervízek valós díjjai.
Én minden vásárlás előtt állónak csak azt tudom ajánlani, hogy ne csak egy kereskedést látogasson meg. Még akkor is menjen el másokhoz is, ha kihagyhatatlannak tűnő ajánlatot kap, mert akkor már tud hivatkozni arra, és lehet hogy máshol ráajánlanak. Ha meg nem kap jobbat akkor még mindig visszamehet az eredeti helyre. Egész nagy lehet a szórás az ajánlatok között. (valaki semmit sem akart adni). Ekkora tételnél már érdemes szerintem rászánni mondjuk egy szombatot.
HBKM tagok különböző kedvezményeket kapnak több Honda márkaszervízben is!
HBKM Honda-Barátok Klubja Magyarország.
www.hondaklub.com
(Ez a reklám helye:))
Nekem (nejemnek) világossárga van. Igaz 1.3 ESi, de igen frankó kis gép, szeretjük...
Egyébként a 9. Hondánk!:)
Ja...van belőle eladó egy új, használatlan, gyári CD-s fejegység (műszerfalelembe integrált), finom hanggal, műszerfalvilágításhoz passzoló belső világítással, gyári ár töredékéért!
Gyári spoilerszettel nagyon jó a megjelenése! Sík úton, 4 személlyel végsebesség óra szerint, hazai benzinnel 180-185, osztrák benzinnel 190, tartósan. Alul-középen nyomatékos, felül persze nem pörög úgy, mint egy DOHC vtec, de jó megy. És dombon sem gyengül el felfelé...
Átlagfogyasztás teljes tankra vetítve 6-8 liter/100 km. Szuper praktikus! kormányzás kissé indirekt, futómű terheletlenül kissé kemény, pattogós. Kanyarban gyors, jóindulatú. Terhelésváltásokat a Civic vmivel jobban tűri.
Üdv: Hondadoc
Mi is rendeltünk egy 1.2S-t április elején és június elejére igérték.Állítólag az 1.2-esből május végére jönnek az első példányok.Amúgy ezen az áron nagyon jó vétel a Honda,mert az Ignis alig olcsóbb,a Toyota viszont drágább.Mellette szól,hogy nagyobb a belseje,jobban variálható,Japánban készül és nem tucatautó,még akkor sem,ha ebből az olcsóbb kivitelből biztosan sokat el fognak adni.
"Érdeklődésére válaszolva:
Jazz 1.2LS A/C fekete metál 3 075 000.-
Computer nincs, légzsák nem kapcsolható ki, szállítás kb. jun., július
ködlámpa 98 000.- oldalcsík: jövő héten lesz ára"
ha tudtam segíteni...
a fogyi, gyorsulás...stb még passz, de mi ezt rendeljük! :)))
Üdv! 1 hónapot adtam magamnak új autó vételre. Jelöltek: 1. Ignis, 2. WagonR, 3. Jazz 1.2 4. Yaris 1.3. Figyelem és várom a tapasztalatokat, akik már "megjártak" egy Jazz 1.2-vel. Érdekel a fogyi, a gyorsulás és úgy általában... a rendeléstől mennyi a várakozás?... A legolcsóbb változatra van keretem, sárga színben képzelem el.
Erősen gondolkodunk egy 1,2 LS A/C Jazzen!
Érdeklődnék, hogy mennyi a fenntartási költség? Értem ezalatt a kötelező szervizek költségét, biztosítást...stb
Megrendeltük a kocsit. Akkora mázlink volt, hogy pont volt raktáron egy 1.4ES, ezüstmetálban. Mi a vöröset szerettük volna, de abban nincs metálos, a család másik fele pedig az ICEBLUE-t nem akarta, így sajnálatomra kompromisszumként maradt az ezüst, de azért ez is szép ám! :)
Szallerbecknél vettük, igen nehéz tárgyalófelek ott, de ha nem hagyod magad, szinte hihetetlen milyen kedvezményeket ki lehet facsarni. :-) Csak úgy kell odamenni, hogy "ugyanmá olyan jó kocsi az a Renault, azt akartam venni, de valaki ajánlotta, h nézzek be ide is..." :-)))
Tehát most pénteken átvesszük a kocsit. Kaptunk belőle 3.5%-ot, és ingyé oldalcsík, meg szőnyeg, és eü. csomag. Persze mi régebben vettünk ott Hondát, tehát "szívesebben" megadták ezt a kedvezményt :)