(2 kérdés:
A bal első ajtón a kép matrica, avagy festés?
A felni csavaros kép utáni kép az honnan van? (Nem találom ugyanis...)
Egyébként tök ilyen az autónk, csak megvan minden gumicsík körbe és CVT. A leírt első futóműhibát eddig nem tapasztaltuk. A hátsó elpattogás: kicsit engedni kell a guminyomásból hátul (-0.2), nálunk bevált. (Nem ez az első pattogós a családban.)
Immáron több, mint egy hónapja megvan az 1.4es ES Jazz. Szükségem lenne pár Jazz-es ember véleményére :)
Egyébként a fogyasztás CSAK VÁROSBAN menve 6.4 (átlagos, forgalmas nappali közlekedés), abszolút kíméletes üzemmódban akár 5.5!
A problémáim:
- A hátsó futómű eléggé elpattog, az első futómű pedig csattan egyet, ha nagyobb sebességgel hajtok át egy fekvőrendőrön, vagy járdaszegélyről ugratok le (szóval átlagos sebességre gondoljatok, egyáltalán nem gyorsan!).
- A motor érdekes, néha önálló életre kel :-) Pl. 2-esben volt, hogy 40-ről, légkondival, enyhe emelkedőn még padlógázzal se akart gyorsulni (máskor ilyen terhelés mellett is simán), és egy 4-5mp múlva meggondolja magát, és elkezd húzni :) Így jártam terhelés nélkül, sima úton 20km/h-ról is egyszer. Egyszer pedig 4-esben 50nél minden előzetes jel nélkül el kezdett gyorsítani :) (eddig ez a 3 eset volt)
A másik, hogy nem reagál gyorsan a pedálra, szóval ha hirtelen akarok indulni (pl egy veszélyesebb útkereszteződésben), akkor elöbb fél-1mpig nyomni kell a gázt, és csak utánna lehet engedni fel a kuplungot, különben le akar fulladni, finom indulásnál azonnal reagál mindenre. (3300km van benne)
Megkérdeztem a szervizeseket, a motort át fogják nézni gariba, valszeg van valami vele, a futóműről még nincs infóm, mikor kihoztuk, ilyen dúrván nem viselkedett. Egy autósklubbtól tudom, hogy ezek a jelenségek általában méretezési hibák a gömbfejnél, vagy gyárihibás futóműre is utalhatnak, szériába nem hiszem,hogy ilyen lenne a Jazz :)
Nos, ezért szeretném a segítségeteket kérni, hogy ki hogyan áll ezzel.
Ezenkívűl van 1-2 ötletem, amit esetleg az elektrónikába be lehet piszkálni (pl. kihúzott kulccsal is működjön az autórádió egy eldugott kapcsolóval, vagy ne kelljen gyújtást adni ahhoz, hogy az ablakemelők működjenek, elég legyen bedugni a kulcsot stb) :-)
Hát igen! Úgy látszik egyre többen vagyunk aki még sem úgy gondolja, hogy a kövezkező is ugyanaz lesz, mert olyan jó. Én még nem tesztvezettem, de egy kicsit félve is megyek el, mert akkor alig bírom kivárni, hogy cseréljek. Sajnos muszály várnom. Egyébként a múlt héten nyilt Szegeden is honda szalon!
Remélem két hét múlva már írhatom a tapasztalataimat az 1.2-esről. Remélem nem késnek vele és akkor amint meg van írom az infokat. bárcsak meglenne már !!!!
van már vkinek 1,2es ac jazz-e???tapasztalatok???
motor ,hogy bírja légkondit???
kerekek ,hogy néznek ki alufelni nélkül???
melyik csomagot érdemes rendelni+???
egyelőre ennyi:)))
én aug közepére várom sajátomat de félek,egy kicsit ,hogy késés lesz....
Azért a Jazz csomagtere nagyobb mint a 206 SW-é, és jobban is variálható. Ha a 206-osba teszel klímát meg mindent ami a Jazzban alapban benne van akkor még drágább is (1.2 LS A/C-nél). Tehát a 206 drágább kisebb megbízhatatlanabb nagyobb a fogyasztása. Melyik a nyerő???
Lapozz bele az autódoktor válaszol és egyéb PUG topicokba.
Elhíresülten "megbízhatalan" a PUG motorja.
A kormány nem a vezető függ. középvonalának vetületében van, hanem attól oldalra .
Ülj be a 206-osba és elől érezned kell, mennyivel nagyobb a Jazzban a tér belül.( hátul is )
A megbízhatósági választ már megkaptad.
Tavaly ősszel mi is megnéztük a PUG206-ost (akkor SW még nem volt). Ami ellene szólt: régebbi konstrukció, rosszabb motor (gyorsulás, fogyasztás), elöl jóval szűkebb hely és kisebb csomagtér (ez SW esetén gondolom már nem igaz).
Egyébként az ADAC statisztika csak a megállást okozó hibákat tartalmazza. Nekem ilyenem még nem volt, de a mostani rönómon elég sok olyan kisebb, bosszantó hiba jön elő, ami szintén a megbízhatatlanság kategóriába tartozik.
Az ADAC adatai szerint az egy évesnél fiatalabb autók között tényleg csak annyi a különbség. De ha 6 év átlagát nézed akkor feltűnhet hogy a Peugeot igencsak a közép mezőnyben van. Ezzel együtt szntem nem rossz autó a Pözsó, de azért abban egyet érthetünk hogy a Honda megbízhatóbb. Mondjuk ezeknek a felméréseknek meg van az a nagy hátránya, hogy ha jól tudom csak az autót mozgásképtelenné tevő komoly meghibásodásokat veszik figyelembe, így az apróbb elektromos hibák, vagy olyasmi hogy a Citroenünkben többször bedöglött a hátsó ajtó zára, meg kuplungot kellett cserélni benne, meg elektromos problémák is felléptek nem kerül be a felmérésbe. Mindezekkel együtt sem tartom rossz autónak sem a Citroent sem a Peugeotot, csak a Hondát megbízhatóbbank tartom. Ja és a Nissan romló eredményére szerintem magyarázatot ad hogy Rönó égisze alatt működik (persze ez lehet hogy hibás következtetés).
Itt figyel előttem a hivatalos tartozék árlista Jazz-hez amit a kereskedő bocsájtott rendelkezésemre. Tetőcsomagtartó (max terhelhetőség 30 kg - zár külön rendelhető) : netto 28 240 HUF. A kereskedő azt mondta ők is a Thule-től rendelik csak rányomják a Honda logot, úgyhogy nézzünk körül nyugodtan ott is. Hát én megtettem. Az eredmény: Thule-nél drágábban jövök ki Jazz-re. Negyven feletti összeg jött össze asszem zárral. Hondáéknál a zár olyan 2000/pár, tehát ha nem is sokkal de ők ócsóbban mérik és még Honda logót is mázolnak rá :).
Van gyári tetőtartó is ..árát már nem tudom, mennyi. Talán 60 körül...
Viszont Thuleből biztos van típus-specifikus, az olyan 35-40 körül lehet..
www.thule.hu
(Herbály és Tsa, valahol a budai Skála körül van)
Honda Sz. a HBKM tagoknak az Üllőin 5 % kedvezményt ad mindenből...
Hát mi sem tankoltunk sokkal többször, kb 3000 km-nél járunk, ez alapján 5,5 - 6 l/100km között. Kihalt vidéki utakon óvatosan vezetve 5 liter körül is tudtam tartani a fogyasztást, de inkább a 6 alatti a jellemző. Ebben minimális pesti közlekedés van.
"A táblázatban az adott évben gyártott autók meghibásodását található a mostani felmérés alapján 6 évre visszamenőleg."
2003:
Honda: 1,4db megnibásodás/1000 autó
Peugeot: 3db megnibásodás/1000 autó"
Azt meg tudja valaki mondani, hogy a 30.000 km-enkénti szervízt mennyire lehet komolyan venni?
Nem kezdenek el trükközni, hogy azért évente kell szervízelni, csak ha többet mész 30000-nél, akkor elég az a határ, vagy ilyesmi?
A második kérdésem, hogy egy ilyen szervíz mibe fáj kb?
A harmadik pedig, hogy tetőcsomagtartót mennyiért lehet szerezni a Jazz-re?
Laci-DSI!
Milyen volt a tali? :)
Kár, hogy szombaton már nem voltál kint és a szombat este is bulis volt nagyon!:9
Láttad a képeket a Honda, JvN topicban?
A táron is vannak fent képek...
Üdv: Hondadoc
P.S.: Ja igen, ....a Jazz a Ringen sem utolsó..:))
Széjjelnéztem a piacon, hogy egy Suzuki Wagon R-t valami hasonló autóra cseréljem le. Elsőként az Opel Meriva jutott eszembe (a Peugeot Partner és tsai hamar elvéreztek, mert azok mégiscsak áruszállítók elsősorban, nekem meg főleg személyszállításra kell autó), amire még jókora kedvezmény is jár. Sokáig versenyben volt a Toyota Yaris Verso. Később eljutottam a Honda szalonba, ahol bele is ültem a Jazz-be. A jellegzetes Honda újautóillat... :-))) (Korábban volt Honda Civic-ünk.) Ez kell nekem!!! :-))) Néztem még több mást típust is (pl. Mazda2), de ma már le is foglalóztam, júliusban meglesz az 1.4i ES „alnevű” Jazz. :-)))
Kipróbáltam egy 2 éves példányt (az egyik értékesítőé), ami nagyon tetszett, és az enyém még jobb lesz, mert tavaly - ugye - javítottak a kocsin.
Ja, világoskék lesz.
Már nagyon várom.
Krajczi
A mostani autódtól tényleg nem túl jó feltételekkel tudsz megszabadulni. Ezt onnan tudom, mert nekem is egy olyan mostani autóm van.
Hihetetlenül rossz áron mennek a használt Thaliák.
Én is a Honda Jazz fele kacsingatok egy jó ideje.
Csak hát a jelenlegi autón még van némi lízing, meg az eladásnál egy kicsit többet kéne kisajtolni belőle. Szóval én még várok egy kicsit a váltással kényszerűségből. Pedig a Jazz-ról egy raklapnyi nyomtatott anyagom van, meg tesztvezettem is, meg minden...
Ez a legjobb választás ebben a kategóriában. Sőt...
Na szóval, ha lehetőséged van a cserére, HAJRÁ!
Használt Jazz ügyben: Én anno feliratkoztam erre, és aztán kíváncsiságból meghagytam a Jazz-ek figyelését akkor is, amikor már megvettük. Időnként jön egy-egy hirdetés, általában inkább kereskedő akar eladni új Jazz-t itt is, de volt már pár keveset használt példány is.