Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hnehnszb Creative Commons License 2004.06.23 0 0 235
(Nálunk is kisautó státuszban van, tömegesen nagyobb eszközzel megyünk, de pepitában használjuk: kinek épp szüksége van rá.

Légkondi: alacsonyak az igényeink, nekünk elég. Ventillátor 2-3 fokozatában a legjobb, szélvédőre szoktuk irányozni. Nagyautónk 2 zónásához képest gyerek, de azért tetszik így is. Gáz rendben van benne?)

Szeretettel:
Szalma

Előzmény: Efy (230)
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.23 0 0 234
A mi szervizesünk szerint 3000km-nél olajcsere ajánlott. Az tény, hogy a Civic a 2000-es olajcsere után jobban ment, meg kevesebbet evett, de egyáltalán nem jelentősen. Jazzbe most 3500 van, lassan viszem is cserére, szerintem ártani nem árthat neki, ha új olaj van benne, végülis az első pár száz km-en van az olaj legjobban igénybevéve, amíg a motor össze nem áll úgy igazán, viszont az olajminőségre valóban érzékeny lehet, érdemes kicsit többet költeni erre a beruházásra szerintem.
Előzmény: tara (233)
tara Creative Commons License 2004.06.23 0 0 233
Még egy kérdés: amikor átvettük, azt tanácsolta a kereskedő, hogy mivel ez a motor igen igényes az olajra, 2000 km körül kellene olajat cserélni, bár nincs előírva. Elovastuk viszont a könyvét, ahol kifejezetten az áll, hogy az előírt idő ill. km előtt semmiképpen ne cseréljünk olajat. Szerintetek mi az igazság?
Köszönettel
Tara
nomena Creative Commons License 2004.06.22 0 0 232
Nekem igen jónak tűnik a klíma, legalábbis a mostani rönóm manuális klímájához képest. (Nagy szomorúságom egyébként, hogy nem kapni Jazzt automata klímával.)
Előzmény: Efy (230)
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.22 0 0 231
A klíma:
Csak akkor hatékony, ha csak a fejre fújjuk a levegőt, egyébként valahogy túlságosan elszórja a hideget az utastérben egyenlőtlenül. (ilyenkor meg a lábad fülled be)
köv.: lehetne jobb, de megfelelő :)
Előzmény: Efy (230)
Efy Creative Commons License 2004.06.22 0 0 230
Hááát...

Te tudod, minek érzed Magad. :)
Az autó az asszonyé, Ő nem padlógázzal jár.

( félve írom le, télen még ennél is többet lehet mérni )

Lassan le kellene zárni ezt a krajcároskodó témát.
Nem hiszem, hogy 1-2 dl differencia ér ennyit.

Apropó : milyen a klíma ?
Elég hatékony ?
Nekem kissé gyengének tűnik ( főleg a nagyobb testvéré mellett)

Efy

Előzmény: hnehnszb (229)
hnehnszb Creative Commons License 2004.06.22 0 0 229
(Olvastam és csodálkoztam. Látenst kisnyudíjas lennék...? Bár ritkásan közlekedünk huzamosabb ideig városban.)

Szeretettel:
Szalma

Előzmény: Efy (227)
hnehnszb Creative Commons License 2004.06.22 0 0 228
(Gratulálok! Téglalábú Kifli... :)

Szeretettel:
Szalma

Előzmény: kifli (225)
Efy Creative Commons License 2004.06.22 0 0 227
Nekünk a CVT-vel úgy 1 literrel többet eszik.
Előrébb olvasva nomena és én már írogattunk erről.

Előzmény: SzaZoli (226)
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.22 0 0 226
Nappal városban 1 literrel többet fogyaszt mint éjjel :) Szóval nappal, ha finomkodok, akkor 6-6.2, ha kicsit azért nyomom neki (nem vészesen), akkor 6.5-6.7, légkondival 7-7.5 között is megvan.
Éjjel ugyanott 5.5 :)) (nincs annyi lámpa, nincs dugó stb)
Tökátlagban 6.4 szokott lenni egyébként egy telitankra, és csak városban mászkálunk vele, ez egyáltalán nem rossz!

üdv
Zoli

kifli Creative Commons License 2004.06.22 0 0 225
nekem CVT-vel 8-9 között eszik
Előzmény: hnehnszb (224)
hnehnszb Creative Commons License 2004.06.22 0 0 224
(No, a hétvégén volt alkalmam ~200km-t autózni/araszolni Bécsben. Nem vezetek agresszíven, de ha a helyzet úgy kívánja, megkínálom a gázpedált (légkondi városban végig ment). Így az 5.7-es átlag estére felkúszott 6.7-re (Bécsben aludtunk), majd másnap a hazaút során (max. 110-120-al, nem autópálya Mo-n) elkezdett csökkenni. 5.9-ig jutott. CVT váltós a szerkezet.

Nyomulósabb autópályás haladásnál (M1 Bp-től Győrig) <7l/100km, 130-140 között. Egyszeri tapasztalat, gépjármű hazahozatal volt 1000 éve.

+1l azért nem olyan sokkal több. Ez bőven belefér a habitusaink különbözőségébe. (Gyorsítási és "lassítási" technikákat érts alatta.) Ráadásul az első időkben minden kocsi többet fogyaszt. 1-2 tank benzin után állnak be. Szerintem.)

Szeretettel:
Szalma

Előzmény: tara (223)
tara Creative Commons License 2004.06.22 0 0 223
Kedves Hondások!
nekünk is van egy hónapja egy Jazz 1.4ES-ünk, orchidea sárga, gyönyörű, aranyos. Ámulva olvasom itt a fogyasztási adataitokat, mert nekünk bizony sokkal többet fogyaszt, pedig nem vagyunk száguldozók. Igaz, hogy nem is kapcsolunk 5-ösbe 30-nál. Az elején városban tettünk meg kb. 100-120 km-t, ezalatt olyan 7.8-as volt az átlag, utána elmentünk vele egy 2000 km-es külföldi útra. Ott az volt a tapasztalatunk, hogy az autópályán, ha 110 körül mentünk, akkor lement 5.2-5.3-ra, de azonnal felment 6.7-re, ha 130-140-nel mentünk. Hazaérkezés óta városban 6.8-at fogyaszt, pedig nagyon pianoban hajtjuk. Hogy csináljátok ezeket az alacsony fogasztási adatokat?
Üdvözlettel
Tara
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.20 0 0 222
Szia Efy!

Igen, valóban ezt a kocsit láthattad a füvön :-) Most sajnos nem vezethetem, mert kb. éjfélig iszogattunk, és hát kellemetlen lenne, ha emiatt még jó ideig nem vezethetném, pedig micsoda ingeranciám van :-))))))))))))))

A motor húzásáról annyit, h ezekszerint betegsége az autónak, h néha elfelejt gyorsulni :) Talán annak is köszönhető, mert a bonyolult elektrónikának kell egy kis idő, mire mindent összehangol (úgy hallottam a gyújtás időzítését a sz.gép nagyon sok külső körülménytől teszi függővé), és gyak. hirtelen terhelésváltásnál aktuálisan nincs elég erő a motorban, szegényke nem érti,h addig milyen finoman, takarékosan vezetted, aztán meg hirtelen mint az őrült menni akarsz vele :))) Valóban, ha elötte sportosabban vezettem, ez a hiba nem állt elő, csak ha végig már 45-nél 5-ösbe rakom stbstb :) Viszont ha folyamatosan megyek 50-70-nel 5-ösben, megnéztem, olyan 3.7-et eszik :-))) ez azért nem is olyan rossz, csak aztán jönnek a piros lámpák, és az araszolgatás = 6.4 :-(
Azt már látom, h nyáron amikor csak lehet, Balcsira a régi 7esen hajnalba, mert durván 1.5-2 lityivel kevesebbet eszik a kocsi+nem kell matrica :) Az autópályás fogyasztása sok (7.5-8), kb 140km/h

Zoli

Előzmény: Efy (221)
Efy Creative Commons License 2004.06.19 0 0 221
SzaZoli

Valószínűleg a háztok előtt álltál a füvön ( nem volt kinek inteni ), a kocsi oldalán levő feliratot vettem észre. ( Pesten H.J. utcában )
Nem a Jazzel voltam ( " megtűrt " használója vagyok ), hanem egy kicsit nagyobb H-val.
Ha legközelebb látlak az autóban, azért integetek. : )

Kellemes hétvégét!

OFF : ha vkit érdekel, Amerikai Autótalálkozó Miskolc-Tapolcán és Motorostalálkozó a Diósgyőri Várnál ( szintén Miskolc ) ON

Előzmény: SzaZoli (218)
Laci-DSI Creative Commons License 2004.06.19 0 0 220
Zoli,

Velem a a bejáratás időszakában fordult elő egyszer, hogy nem akart rendesen húzni (úgy ahogy szokott) nagyon kis fordulatról, aztán meggondolta magát és ment rendesen. Később még egyszer előjött olyan 8-10000km -es korában de azóta nem (most 27e km). Szerintem ez nem hiba csak egy "jellegzetesség", ami bizonyos körülmények között előjön. Ez egy nagyon bonyolult szabályozású motor(két gyertya, PGM-FI,katalizátor, kipufogógáz visszavezetés, stb) Ez a jelenség mindig nagyon kis fordulaton jön elő, ahol más motor már esetleg rángatna, de semmiképpen nem úgy húzna, mint a Jazz. Ezért szerintem ne tölts egy percet sem a szervizben, úgysem fognak hibát találni, mivel nem is hiba, hanem csak nyomjad a gázt és kapcsolj vissza egy fokozatot még akkor is ha húzna még (eggyel visszább még jobban megy :-) )
Szerintem HONDADOC barátunkkal is csak azért nem fordult elő, mert ő nyomja neki rendesen, meg kapcsolgatja is szorgosan ide oda :-)
Lehet, hogy én is azért nem tapasztaltam mostanában, mert már nem úgy vezetem mint új korában és a bejáratáskor, hanem adom neki az anyagot hadd pörögjön, ez a motor azt is szeret.

A gáz pedálreakcióról annyit, hogy nekem ez az egyik legfontosabb dolog egy motorban. Én alaposan körbejártam a dolgot és azóta is minden új autót megvizsgálok, hogy reagál gázra. Tapasztalataim alapján a Jazz motorja e területen is kategória elsők között van. Az igaz, hogy alapjárati fordulatszámról egy kicsit mintha lustán kezdene elindulni a fordulat, de próbáld meg pl. 2000-ről megrúgni a gázpedált: mint a villám azonnal felpörög és lepörög, ahogy kell. Ez egy 06-os környezet védelmi osztályú motor és a környezetvédelmi értékek állandó szinten tartása miatt nem tud olyan hirtelen gázpedál reakciót alapjáratról mint egy alacsonyabb osztályú motor.
Alapjáraton, amikor éppen csak önmagát tartja forgásban a motor nem lehet olyan hirtelen nagy mennyiségű üzemanyagot befecskendezni (mint régen pl. a porlasztók idején a gyorsító fúvóka meg ilyesmik használatával) mert tökéletlen lenne az égés és nem felelne meg a környzetvédelmi előírásoknak. Az igazán korszerű, azonos környezetvédelmi kategóriájú motorokkal összehasonlítva hidd el nagyon király a gép.

Húúúú ez milyen hosszúra sikerült, de legalább mindent leírtam.

Üdv,
És további örömteli Jazzelést minden tpoclakónak.

Laci

Előzmény: SzaZoli (197)
HÓEMBER Creative Commons License 2004.06.19 0 0 219
Szia TTToma!
Persze,hogy nem olyan a csomagtartó, mint a Thule. Nem zárható,de viszonylag jól néz ki.
Ennyi pénzért nekem megérte. Többször használtam hosszabb úton,nem volt vele gond. Gyorsan fel lehet szerelni és a teherbírása 50kg. Üdv!
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.19 0 0 218
Efy!

Hol láttad az autót, és mikor? :) Te is Jazzel voltál? Na legközelebb dudálj rám, ha látsz ;-)))

Valószínűleg a különbség akkor lesz érezhető a két motor között, ha a kocsi terhelve van, de normál városi használat mellett érezhetetlen az 5le, és némi nyomatékkülönbség.

Nincs arról az autóról fénykép?
Én rájöttem tegnap elött, hogy le kell vegyem a Honda Szaller. hatalmas reklámját a hátsó ablakról, és egy belül-piros Honda jel, és egy "hangtalan", kevésbé hivalkodó sportkipufogó óriásit dob rajta :)
Persze jó lenne a hátsó ablakok sötétítése is, és ha kávét is tudna főzni nekem reggel, az már csúcs ;-))

HONDADOC barátunk lehet,hogy tudna a Honda jelben segíteni :)))
Lurdy aljában a bejáratnál van egy olyan üzlet, ahol lehet piros világító Honda jelet is kapni állítólag, én azért ilyen távolra nem mennék el, azt inkább a Civicre. :)

Zoli

Előzmény: Efy (217)
Efy Creative Commons License 2004.06.19 0 0 217
SzaZoli

Ma Pesten jártam és láttam a kocsidat élőben, jól mutatnak az oldalán a díszítőelemek.

Megérkeztek az első 1,2 - s Jazzek, ki is próbáltam egyet izibe.( még nullrevízió előttit ).
Hát nem érezni a különbséget az 1,4 - 1,2 között.
( vagy csak nagyon keveset mentem vele )
1-2 olyan dizájnelem is van az autón, amely még az 1,4 ES-ben sem alap.
A kereke lemezfelnis és szép a dísztárcsája is.
Tehát nagyon jó vételnek ígérkezik, azoknak, akik ezt választják.

Efy

Előzmény: SzaZoli (214)
Laci-DSI Creative Commons License 2004.06.18 0 0 216
A fogyasztáshoz egy gyakorlati maximum adat:
Hungaroring 48km: padlógáz-padlófék üzemmódban állandóan gumikoptatósan fordulva átlagfogyasztás: 11,8 liter/100km.
De az élmény, amit adott az felejthetetlen!!!
Ennél aligha lehet többet elérni vele.

Amúgy megerősítem a korábban elhangzott fogyi adatokat. Nekem is annyi körül van, bár ahogy telik az idő egyre kevésbé tudom megállni, hogy a optimális fogyasztásra utazzam. Inkább az élmény a fontos egy HONDÁval, bár a fogyasztás is kategóra első.

Laci

Előzmény: HONDADOC (210)
Laci-DSI Creative Commons License 2004.06.18 0 0 215
Doki,
Még nem láttam, de köszi az infot, megnézem a képeket.
A tali nagyon nagy élmény volt!!!
Az első négy kör csak ismerkedés volt, de többi az igen.... az maga volt a gyönyör. Kár, hogy a verseny hevében elfelejtettem elindítani a stopperemet és a 8-10. körömben nem mértem az időmet, azok biztosan sokkal jobbak voltak mint a mért körök. Majd legközelebb...
Előtte nem gondoltam volna, hogy ekkora örömet fog jelenteni. Amúgy egymás között szerintem ebben a lóerő kategóriában a legkirályabb HONDA :-).

Már alig várom a következő ringes összejövetelt.
Ja, és a pécsi gyorsulásira is izzítok már.

Legközelebb majd igyekszem úgy szervezni, hogy többet veletek legyek a talin.
Na megyek megnézem a képeket,

Laci

Előzmény: HONDADOC (175)
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.18 0 0 214
Sajnos számít az a 40kg... ha már ül valaki hátul, vagy több dolog van a csomitartóban, a kocsi már nem pattog olyan vészesen. Majd mindig viszek magammal vasmacskát ;-)
A kocsira nagyon kíváncsi vagyok, várom a képeket ;-)

Zoli

HONDADOC Creative Commons License 2004.06.18 0 0 213
Szia Zoli!

Az a kb. 40 kiló, ami a tank és a tartalma együtt lehet, nem hiszem, hogy túl sokat számít...
Alapban kissé keményre ill. terhelt állapotban optimálisra hangolták a futóművét...

No, majd ha egyszer felteszem ide a nejem Jazzét, körbespoilerezve gyári spoilerekkel(5 db), vanilia-sárga színben, kulcsluk-nélküli riasztóval, bőrözött kormánnyal, tolatóradarral (nem gyári és színre fújt érzékelőkkel), valamint egyedi, a kocsi színére fújt és airbrushos Nokia telcsivel a kihangosítóban, jó zenével stb.stb.

Szerintem az is tetszene...

Igazi, rendes kipuffot nem vettem rá, mert a hegesztett vég nem éri meg az árát, hangosabb dobot pedig nem akarok rá, nem arra való ez...

Láttam egyébként képen a japán FIT egy Mugen tuningolt példányát... minden át volt rajta alakítva, futómű stb. A japán Accord Euro-R 250 lóra felhúzott mocija volt beleimplantálva...elképzelheted, milyet mehet avval...
De sajna, csak prototípus lehetett...

Előzmény: SzaZoli (212)
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.18 0 0 212
Hondadoc!

Az ablakemelőt risztóra 20e-ért szerelnék be. Én arra gondoltam, h ha pl parkolóban állok, és nem akarom az ablakemelés miatt még a gyújtást is rádni, az ablakemelőt azért tudjam használni (206ban így volt), tehát elég legyen a kulcsot csak berakni - akkor már a rádió is szól egyébként.
A Te rádiód a tökéletes megoldás (sajnos azt kell mondjam a 206osban szintén ilyen rádió volt), hogyha kihúzzuk a kulcsot, attól még be lehet utánna kapcsolni, valami ilyesmi megoldás kellene.
A hátsó futómű talán legnagyobb gondja,h nem ott van a tank, és eredetileg nem lenne maga a kocsi ennyire pattogós, de alapban nincs rajta teher.

Zoli

SzaZoli Creative Commons License 2004.06.18 0 0 211
Jaj mégvalami :)
Tegnap (jún. 17) este 20:30 körül a Szentendrei út városból kivezető szakaszán láttam egy ezüstmetál Jazzt, piros Honda jellel a hátulján, és sportkipufogóval. Eszméletlenül szépen nézett ki! Odahajtottam mellé, és átintegettem a sofőrnek, Ő pedig visszaintett :)
Mostanában egyre több Jazz rohangál az utakon, jól esik látni őket ;-)
Esetleg ha olvassa az illető a fórumot, írjon már vissza :)

Zoli

HONDADOC Creative Commons License 2004.06.18 0 0 210
Hi!

Az én autórádióm (VDO MS 4100) navis cucc, kihúzott kulcs, leáll, benyomom a bekapcsoló gombját-kulcs nélkül megy..
A gyári zenét emiatt a rádió miatt vettem ki, különben egész jó volt.
Fogyasztásaim: minimum országút és részben város NAGYON spórolva 3.6 liter/100 egy kb. 40 km-es szakszra. Tovább már nem bírtam a skótkodást..:))
A maximum: autópálya folyamatos végsebességgel 9.8 l/100, óra szerint 160 és 190 között, de leginkább 180-al...
Illetve talán többre jött volna ki a Ringen, de ott nem nulláztam le a szakaszmérési fogyit...
Másra figyeltem..érthető:)
A futómű (első McPherson) nagyon jó volt a Ringen, a hátulját azért meg lehet csúsztatni...
Normál forgalomban terheletlenül kissé el tud pattogni, lehetett volna leheltnyivel puhábbra hangolni...
Így viszont forszírozott, jó útminőségű kanyarokban le sem akar esni az útról...
A motoroddal kapcsolatban leírtakat sosem tapasztaltam 30000 km alatt...
Egyébként a viselkedése eléggé benzin-minőség függő, ugyanígy az elérhető végsebesség is!
Automata ablakemelő modult, melyet a központi zár távja vezérel, utólag építettünk bele, gyújtás nélkül müxik...
Üdv: Hondadoc

Előzmény: SzaZoli (197)
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.18 0 0 209
206ost cseréltük Jazzre, úgyhogy van tapasztalat. 206 szebb kívűlről, a Jazz belülről kényelmesebb, bár a 206os kezelése logikusabb, és ott mindennek pontosan megtervezett helye van, a Jazzben inkább csak vannak rakodóhelyek, és kész :) 206 nem fekszik annyira stabilan az úton, nagyon bedőlös típus, viszont közvetlenebb a kormányzása, könnyebb vele parkolni is, viszont a szervó valamivel nehezebb. A benzinmotorsak eszméletlenül sokat fogyasztanak!
Megjelent az új 1.6os kb 100le-s HDI, hát szerintem az erősen fog vetekedni a Jazz-el. Megbízhatóságra Jazzről nincs tapasztalatom, a 206 jól bírja, semmi bajunk nem volt vele 4 év alatt, csak 1-2 év után mindenhonnan apró zörgések jelentkeznek (főleg Bpi utakon persze), és a futómű bár stabil, de valahogy hajlandó elállítódni, és olyankor kissé félrehúz az autó (évente 1-2 alkalommal futóműszervíz). Beülni a Jazzbe sokkal könnyebb, a fékek a 206ban fogósabbak az első egy évben, aztán megkeményedik az is :) Csomagtartóra összehasonlíthatatlanul nagy a különbség a Jazz javára - és persze a hátsó lábtér, meg a fejtér is hatalmas! :)
Szóval ha lenne pénzem, akkor is Jazzt vennék összeségében, mint ahogy ezt is tettük, de tény,hogy nem hiába mászkál olyan sok 206os az utakon, és személy szerint én is nagyon-nagyon szerettem :-) Tehát kinek mire kell, kinek mi éri meg, és mi áll közel a szívéhez :)

A Jazz beépített rádiója valóban nagyon szépen szól! A jó hangzáshoz elég egy aktív szubcső, nem kell hozzá külön erősítőt venni! A hangerővel is abszolút meg vagyok elégedve :)

ui. a pohártartó külön meg van világítva ;-)))

"Nem az a drága autó ami sokba kerül, hanem az, amit nem szeretünk"

hnehnszb Creative Commons License 2004.06.18 0 0 208
(Öööö... Bocsánat. Sajnos literre a Jazz nyer csomagtartóban bő egy Suzuki Swiftnyit. De a francia dízelek tényleg jók! :) )

Szeretettel:
Szalma

Előzmény: hnehnszb (207)
hnehnszb Creative Commons License 2004.06.18 0 0 207
(206 SW-ről volt szó a kezdetekben, csomagtérben talán kicsit nagyobb is. De egyetértünk: a francia dízelek szenzációsak. De a dízel is szubjektív... :) Volt, hogy 810km-nél tankoltunk. Izgultunk ugyan...

Fogyasztás: nincs teljes városi adatom (főleg nem Bp.), de vegyes használatban 5.5-6.5 között mozog, sietség függvénye. Ritkán közlekedünk csak padlógázzal.)

Szeretettel:
Szalma

Előzmény: deepak (206)
deepak Creative Commons License 2004.06.18 0 0 206
Még egy utolsó hozzászólás, mert még megvertek, de:
"Tehát a 206 drágább kisebb megbízhatatlanabb nagyobb a fogyasztása. Melyik a nyerő???"

Na az én 206 1.4 HDi-m, az pont annyiba került, mint a Jazz 1,2 A/C, felszereltségben az enyémből csak az ABS hiányzik, de helyette ott a HDi, szvsz jobban megéri.
Tehát nem drágább.
A csomagtere lehet, hogy kisebb, de annyival nem, hogy az eldöntsön egy vitát.
A kinézet szubjektív dolog, nem is veszem elő.
Viszont fogyasztás:
Város: abszolút nem kímélve 4,5l max (Ft-ra átszámítva ez 4 liter 95-ös benya). Kímélve 4 liter gázolaj, átszámítva ez 3,5 liter 95-ös benya). A fogyasztásról ennyit.

Igaz volt egy reggel, hogy csak az 5. indításra indult... mint később a szervízben kiderült kicsit vizes volt a gázolaj...

Előzmény: TTToma (192)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!