Olajcsere volt csak.
Gyakorlatilag műszerrel belenézett a szervizes srác, és azt mondta, hogy nem lát semmit, hibakód nincs eltárolva, szokjak hozzá a jelenséghez, amit ő nem is ismert el, mert persze addig nem jelentkezett a hiba amíg ott voltam. Szóval kb. ennyi, egyébként kedvesek voltak, meg minden, szóval a modorral nem volt gond.
Mivel már 5000km van benne, kicsit meghuzattam, a teljesítménytől nem vagyok lenyűgözve, persze a gyorsulás megfelelő, de ez nem 83LE, és a fogyasztás egyből 8.6on áll.
Szóval kellene valaki becsületes ember, aki direkt ért a Jazzekhez, van teljesítmény-összehasonlítási tapasztalata egy másik Jazzel. A szervizes is azt mondta, hogy "hát ezt most össze kéne egy másik kocsival hasonlítani..." no ezzel nagyon sokat segített :(
Egyébként nincs bajom a kicsikével.
Akkor 1-2 dolgot le kell majd cserélni a Jazzen hogy naprakész legyen? :) Ez a tükör-index jól hangzik. A másik hifi vajon mivel fog többet tudni? hmmm
Ma kaptam én is az infót, h. az október 31-i szállítású 1.2 LS A/C modell akkor már a 2005-ös modellév 1.2 S COOL modellje lesz, ami annyiban fog különbözni az előbbitől, h. nem lesz hozzá csomagtérroló, ami utólag rendelhető.
Az alapára valóban 2.949.000 Ft.
A japán Honda oldalon a Fit-en van néhány változtatás (hátsó lámpa, visszapillantóban irányjelző, másik hifi), ami valószínüleg ezekben az autókban is benne lesz.
Nem feltétlenül hiszek az ilyen felmérésekben, hiszen a saját autójával kapcsolatban mindig elfogult az ember. Persze az hogy elégedett valaki az eleve szubjektív. Elromolhat egy autó hetente, ha a tulajdonosának ez másodlagos szempont, és mondjuk a kényelme miatt meg szereti. Meg sokan vannak akik mondjuk trabantból átülnek egy Wagon R+-ba és leteszik a hajukat, hogy ez a III. évezred csodája. Persze mondjuk a megelégedettségi index mégis tükröz valamit, hiszen a tulajdonos mikor megveszi az autóját akkor nyilván elvár tőle valamit, és az elégedettsége pedig tükrözi, hogy mennyire válltak be a hozzé fűzött remények.
Viszont egy érdekes adat: <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
Hello,
a szerviztapasztalatok igen erdekesek masoknak is, de fökepp konkretumokkal. Melyik szerviz nem ajanlotta az elsö gyors olajcseret, melyikben hogy dolgoznak, mennyiert ?
üdv
Ma este mendegéltem egy kicsit a Jazzel, szervízbe hétfőn megy.
Valami fontosra jöttem rá, ahogy nyomogattam a gázpedált (most már így 5000km határán néha lehet ugyanis)
A jazz nem szereti a padlógázt, először finoman meg kell simogatni a gázt, majd úgyjól félig benyomni hirtelen, és onnan érzéssel egészen padlóig. Meghálálja gyorsulásügyileg :) olyan 1700től kezd gyorsulni, elötte csak városiasan lassan kúsznak fel a mutatók, viszont alacsony fordulatszámon se esik zavarba.
Új fogyasztás élmények. Panaszkodtam, hogy városban sokat eszik. Nos hét elején csin. rajta egy kis ellenőrzést, és a bal első kerékben 1.9bar volt, a jobb elsőben meg 2.1... a hátsók 2.1-2.2 körül...
Nos beállítottam, első kerekekben 2.2, hátsókban 2 a nyomás (egy kollega ajánlása)
A fogysztás átlag 6.5ről leesett 5.9-re ugyanolyan "láb" mellett! Megdöbbentő! Ja, és persze egy kis légkondi, és csak város! És sokkal kevésbé pattogzik a hátulja is, stabilabb az útfekvése, jobban kormányozható (persze ez köszönhető annak is, h eddig jelentős volt az első két kerék között a különbség).
Más. Pár napig Balcsin voltam, és a 2004 1.6vtechII 4D Civiccel voltunk. Mivel már az is a bejáratás felső határa felé van, így kicsit megjárattam. Igaz csak városon kívűl voltunk, de dúrván 100km autópálya is benne volt a fogyasztásba, olyan 50 km város, és 500km országút. Srácok, én nem kíméltem, huzattam, előzésnél 2, ill. 3ig vissza, padlógáz, ülésprés stb. A lényeg a benzinkút. 604km-rt megtettünk 36.4 liter benzinnel. Ez majdnem teljesen pontosan 6 literes fogyasztásra jön ki (6.02)! Ledöbbent arcok a kocsiban, majd hümmögés, és mosoly. :) Szóval ekkor belegondoltam, hogy ilyen fogyiért a Jazzt kímélni kell, de azért én nagyon szeretem, nekem nem való nagy kocsi :))))
Volt itt szó korábban az ausztrál töréstesztről. Megvan már az EURONCAP törésteszt eredménye is. (Ha jól olvastam, ez oldallégzsák nélküli verzióval készült.)
Fogalamam sincs a hazai márkaszervíz olaj ajánlásokról, szervize válogatja, gondolom...
Én évek óta már magam veszem-viszem a bontatlan olajat a szervízbe...
Korábbi off topic autóim közül a sportosakhoz (vti-k, Integra-R) Castrol RS 10W-60-at ill. Mobil 5W-50-et használtam, a többiekhez pl. Stream 2.0i, Accord Kombi 2.0i és most a Jazzhez is RS 0W-40-et...
A hazai szervizek szakmai tapasztalata-tudása véleményem szerint, hogy úgy mondjam, enyhén szólva is ingadozó...
Pár szervízben van egy-két jó szakember, ha még lelkiismeretes is akkor szerencséd van. Meg ha nem húznak le nagyon...
A bejáratós olaj rendben lehet, de akkor az elég az első 2000 km-re...
A kezdeti 'durvább' kopás akkor történik. Azért kell utána kipucolni és frissel tovább...
Egyébként pedig a gyári előírásokhoz legközelebb álló olajakat kell -kellene használni! A márka szerintem is mindegy. Marketing és szerződésfüggő az ajánlás mindenhol.
Az ilyen kérdés kezelésére szerintem az a korrekt megközelítés, amit pl. a Volvónál tapasztaltam, ahol első szerviz 10ekm-nél volt, utána viszont 20ekm-enként. Akkor lehet bele tenni spéci olajat az elején, ami viszont nem bír ki egy egész ciklust.
nem tehehetek róla, néha meg kell pörgetni, bár még bejáratós lenne...
7.ikben azért ritkán húzatom ki teljesen PB-en belül:-). Amúgy sem érdekel a fogyasztás. szerintem 8 körül tök jó. lehet, hogy lehetne 7 körül is...
úgy sem magamnak vettem a gépet, bár most inkább én használom
Téglalábú Kifli:
Aha, így értem... :) De akkor első vagy minden piros lámpa után, ami rólam nem mondható el... Azért az általad vázolt használati mód esetén egészen barátinak tűnik a 8.4-es fogyasztás. (Komoly lehet 7-ben szabályozásig forgatni Bp-en... :) Nagyautó jóval többet fogyaszt még ennél is...
120-130 emelkedőn, 140 vízszintesen, 150 erős lejtőn (ilyenkor már nagyon zajos). Így volt kellemes állása a gázpedálnak. De egyetértek veled: forszírozott nagysebességű haladás esetén tarthatatlan lenne a 6l körüli fogyasztás.
Ha kézi módban használod, akkor a végáttétel rövidebb, mint automatában. Nekem megfelelt az automata D módja is, illetve szlovákiai extrém helyeken kipróbáltam az L-t is.
Levegőhűtő/párátlanító végig üzemben volt.
Igen BP-en hajtom, gyakran padlógázolok vele, mert jólesik:-) néha 1-7 ig tövig húzatom. gyakran légkondizok. így fogyaszt 8.4-et. ha 150 körülmész az autópályán akkor szerintem LEHETETLEN 6 körüli fogyasztás...
Rávettem magam, hogy a hétvégi "barlangtúránkat" Jazz-el tegyük meg. Útvonal: (tankolás, 5.6) Győr-Budapest (M1), kis kavarás a belvárosban, -Kál (M3), -Eger (tankolás, 6.3), -Ózd, -Bánréve, -Dobsina, -Szilice, -Aggtelek, -Putnok, -Eger (tankolás, 6.1), -Kál, -Budapest (M3), -Mosonmagyaróvár (M0-M1) (tankolás, 6.4). Lakott területen szigorúan sebességhatárokat betartva, azt csak a ritmus miatt túllépve, külterületen 90-110km/h (kanyargósságtól és ismerettől függően), autópályán "letolós érzésű" 130-150km/h (emelkedőtől függő, visszafelé gyorsabban jöttünk :) sebességeket diktálva élő adatok, folyamatos légkondi használattal. Soha nem nyomtam padlógázt, nem volt rá szükség. Szlovákiában egy időre (felfelé menet) 6.9-ig mászott a fogyasztás (véletlenül vettem észre). Az autó méretei miatt érdekes módon ugyanúgy megadták a tiszteletet, mintha a "batárral" lettünk volna. (Meg is lepődtem.)
A bükki és a Szlovák Paradicsom kanyargós útjainak tapasztalata:
2 személlyel és némi kötél/hálózsák/stb. cuccal a csomagtartóban piszkosul semlegesen viselkedett. Ha megindult valamerre, akkor ment az egész, nem voltak extrém túl/alulkormányzási tapasztalatok. Fékek (az erőosztónak hála) kanyarokban is pontosan "íven" hagyták a járgányt (ismeretlen terepen szűkülő kanyarba sokkal gyorsabb beleszállás és már oldalcsúszás esetén tesztelve :). Nagyon jól kordában lehet tartani.
HONDADOC: olajból mit javasolsz a következő cserénél? Most a gépkönyv szerinti valami van benne.
Gratulálok a sok új tulajnak! Sok örömet az autóban! (Feelingesebb, mint a Superb. Élmény vele autózni! Elkobzom a páromtól...)
Múlt hét szerdán mi is átvehettük az autót (1,2 LS A/C). Az eladótól kérdeztem az első olajcsere időpontját, azt mondta ráér 10000-nél, de utána is a 10000 olajcsere ciklust ajánlotta. Ti hány ezrenként cserélitek az olajat? Egyébként szuper ez a kisautó. Az első nap belehajtottam közel 250 km-t nagyrészt országút, a fogyasztás 5,4 l/100km lett klímával, de nagyon kíméletes vezetéssel. Amit észrevettem, valóban elég érzékeny a klímára, de a kanyar stablitása engem nagyon megfogott, szinte meg sem billen.
Pénteken megrendeltem egy metálfekete Jazzt, légkondival, 2.949.000 forintos listaáron (metál nélkül), 1.2 S COOL néven. Ahogy megnéztük, ez a felszereltség egy az egyben megegyezik az 1.2 LS A/C felszereltséggel (tehát elvileg ugyan úgy van CD játszó, fűthető tükör, meg minden más, ami az LS A/C-ben), az ára viszont 141 ezerrel kevesebb. Nem tudtok véletlenül valamit erről a felszereltségről? Ez valami akció lennne?
Az átadás várható időpontja egyébként október 31-e.
Tegnap volt egy kellemetlen eseményem. Mint jópár hozzászólással ezelőtt írtam, a gázpedál hirtelen terhelésváltásnál nem reagál elég gyorsan, és főleg ha hirtelen kell valahonnan indulnom, azt nagyon nem szereti, sőt rosszabb esetben meg is fulladozik a motor.
No tegnap egy busz beengedett, de oldalról már jöttek autók, és akárhogy nyomta neki azt a rohadt gázpedált, az Istenért se akart menni az autó, csak elkezdett éppenhogy döcörészni. Aztán direkt próbálgattam, a gázadás, és a motor felpörgése között kb. 1 egész mp eltelik! De nem mindig, csak amikor ilyen kedve van a motornak. Nagyon érdekes, és veszélyes jelenség, megy is hétfőn a szervízbe a kicsike.
Nomeg ma megint előfordult az a hiba, hogy kettesben nincs nyomaték, eltűnt az erő. Egyedül ültem a kocsiban, igaz légkondival, sima úton, 30-ról kettesben alig akart gyorsítani.
Félre ne értsetek, nagyon szeretem ezt a kocsit, de ezeket ha a szervíz nem tudja orvosolni, haragudni fogok rá.
Jövő hét hétfőn már többet fogok tudni.
Nekünk csak oldalcsík fann fenn, benne a kis Jazz jellel, látszólag eredetileg is benne van (tehát gyárinak néz ki), így volt asszem 40 körül.
Hogy megéri-e? Persze, ennyi összegű karcolást simán kivéd. :) Nekem elöl-hátul levő csíkok nem tetszenek, de nem csak a Jazzen, más kocsikon is (max ha színrefújt)
Szerintem 100ért már színrefújják, nemde?
A gyári v. utángyártott kérdésben én is inkább a gyárira szavazok, de jelen esetben nevetségesnek tartom a gumicsíkért a 100.000 Ft körüli árat és ha nem számítana, akkor sem vennék ennyiért.