Ha van igazolványod, akkor automatikus, de, ha így lesz és előtte szólsz, beszélek velük és ennyi....
Szervízre én mindig viszem az olajat, olajszűrőt, ha aktuális: a légszűrőt is. Ezeket (gyáriakat) odaátról (A ill. D) szerzem be. Pl. Castrol RS 0W-40, 5 liter átszámítva kb. 11-12000.- között.
Tegnap vettük át a kis Milano Red (gyönyörű, remélem nem fakul majd meg nagyon) 1.2 LS A/C-t jókora késéssel. Eddigi tapasztalataim szerint, csupán annyi negatívuma van, hogy valahogy a gázpedál lassan reagál mind a gázadásra mind az elvételre és elég vérszegény a motor alacsony fordulaton (tudom hogy 78 lovas motor meg minden, de az adatok alapján kicsit nyomatékosabbnak gondoltam alacsony fordulaton). A futómű nekem nagyon bejött, a hifi szuper, minden nagyon csöndes, bár 130 felett azért a tükrök elég nagy szelet csapnak már. De 130-ig teljes a nyugalom.
G Astrát volt alkalmam kipróbálni, de nekem horror volt az ülése, szürke és unalmas a beltere, nem túl meggyőző a futóműve. A fogyasztása biztos lehetsz benne hogy nagyobb lesz és azért az Opelek nem tartoznak a legmegbízhatóbb autók közé, mégha nem is a legrosszabbak ezen a téren. A sima ötajtós vagy négyajtós csomagtere nem nagyobb sőt kisebb a jazz csomagterénél, és közel sem variálható olyan ötletesen. A Jazz üléshajtogató rendszerén mai napig elcsodálkozom, hogy azóta mióta van Jazz-korszak, miért nem csinálja mindenki ilyenre az üléseket????
Az Octaviáról csak annyit tudok hogy mi is nézegettük. Annak elég jó a csomagtere, meg szubjektíve jobban is néz ki az astránál beltér tekintetében. Most elég jó akciók vannak rá, úgyhogy szerintem meggondolandó alternatíva. Persze az is fontos hogy neked mik az elsődleges szempontok (meg persze mindig ott az a kis tényező a szubjektivitás). A fogyasztása biztos lehetsz benne hogy magasabb, megbízhatósága ennek sem túl legendás.
Én G astrát nem vennék, az Octavia meggondolandó lehet, a JAZZ pedig SUPER!
A 20e-es szervíznél mi a tapasztalat? Elsősorban ár kellene, mivel a japán autóknál egyik fő negatívumként hozzák fel a szervízet, aki elvileg anyagilag rémálom.
Még egy kérdés: említetted, hogy a Honda Szallerbeck 5%-ot ad minden autó árából.
Kérdés: ez hogyan megy, csak lobogtatom a HBK igazolványomat, vagy ezen túl még azért megizzasztanak a kedvezményért?
Fogyasztás minimum: 3.6 liter/ 100 (teoretikus, mivel egy kb. 50 km-es szakaszon Sopron határátkelőtől lett mérve és direkt a fogyira mentem, tojással a gázpedál alatt:).
Fogyasztás maximum: 9.7 liter/100 km folyamatos padlógázas autópályázásnál 170 és 190 között hajtva (óra szerint), 4 személlyel.
Átlagfogyi dinamikus vegyes használat esetén, teli tankra vetítve: 6.5 liter/100 km.
Hely bőven van benne elöl is és hátul is. Jómagam 197 cm magas vagyok és szépen elférek, sőt a magamnak beállított ülés mögé is be tudok ülni!!!
Eddig csak olvastam a topikot, de most néhány konkrét kérdéssel fordulnék hozzátok.
Néhány héten belül le szeretném cserélni a kocsimat és az 1,2-es Jazz igencsak az első helyeken áll a listában. Okok:
- japán (azok az ismerőseim, akinek japán autója van totál telebeszélték a fejem)
- az ára a kategóriájában szerintem baromi jó,
- a leírások alapján a helykínálat is meglehetősen nagy, "kategórián felüli"
- három év garancia
Amit viszont még nem sikerült összeszednem:
1.) a kereskedő szerint az 1,2 és 1,4 változat között motor szempontjából lényegi különbség nincs (bár szerintem a kisebb motort talán jobban kell pörgetni, így többet eszik), kérdés: menettulajdonságok, klímás használat, nyomaték szemponjából van-e valakinek tapasztalata a két típusra vonatkozóan?
2.) a kereskedő szerint az évenkénti, vagy 20e-es szervízárak: (20 ekm) 20eFt, (40 ekm) 40eFt, (60 ekm) 60eFt, (80ekm) 80eFt. Kérdés: akinek tényleges személyes tapasztalata van, az tudja-e ezt igazolni, vagy más a valóság?
3.) fogyasztás szempontjából elég nagy eltéréseket olvastam. kérdés: a katalógus szerinti 5,5-6,0 literes fogyasztás valós-e?
4.) Szintén a kereskedő szerint az alkatrészek májusban lentebb mentek Kérdés: van-e valakinek infója a mostani alkatrész és szervíz díjakról (kb. viszonyítás az olasz, vagy német autókhoz százalékban)
5.) Az autót két felnőtt és két gyerek fogja használni. Kérdés: a hátsó üléssor mennyire kényelmes két gyereknek és egy felnőttnek?
6.) off-topic: a méret és biztonság szempontjából számításba jött a G-s Astra és az Octavia is. (Mindkettő nagyobb és elvileg a méterből adódóan valamivel biztonságosabbak is.)
Itt már nem kérdés, hanem kérés: Valaki, akinek esetlegesen mindhárom autóval kapcsolatosan van tapasztalata - lehetőleg észérvekkel - segítsen dönteni.
Elnézést a hosszú hozzászólásért, segítségeteket köszönöm..
CSoda felhívtak megérkezett a kocsi....két héten belül átvehettem....
mit érdemes kérni rá???belsős infrás riasztót kértem eddig...70000 huf körül, gumicsikongondolkodon elől oldal hatul 100000huf kicsit sok ,amit ajanlottatok hogy mashol lehet venni ugyanolyan jó???mennyi???...
várom a további jó tanácsokat.........:)))
köszi nektek előre is..........
"Amennyiben Eladó a vállalt szállítási határidőt több mint 60 nappal túllépi, Vevő jogosult a szerződéstől elállni és Eladótól a foglaló kétszeresének megfizetését követelni."
Ezek a szerződések olyan általános szerződési feltételek, amiket egy-egy vevő nemigen tud tárgyalás útján megváltoztatni. Mindenesetre valószínűleg a Te szerződésedben is ilyen kikötés van.
Ha a július 31-re ígért autó szeptember végéig sem érkezik meg, akkor az nekik anyagilag rossz, tehát egyáltalán nem valószínű, hogy bár tudják, hogy csak október végén-november elején lesz átadás, mégis beígérnek július 31-et.
(Az egész alól egy kivétel van a szerződésben, a vis maior [azaz ha elsüllyed a hajó, vagy gömbvillám égeti ki az eladó szemgolyóit, esetleg az UFO-k elrabolják az autót], aminek esetén 3 hónapot kell várni, és aztán is mindenki a saját érdekkörében felmerült károkat viseli, azaz nem kapsz dupla foglalót vissza.)
Nekem jun közepén azt mondták vki rendelt jul31re Jazzt ne lemondta és azt megkaptam....EZÜSt adtam előleget //minek ?::)))ti is??/ tehát szept okt előbb nem látom akocsit átlettem cseszve:(((kimegyek Lengyelbe veszek ott egy 1,4eset még olcsóbban is megkapom........:(((((
Igen, ha jól értettem, az én esetemben is ilyen "lefoglalt" autóról van szó. A kereskedő megrendel néhányat, hogy ha egy vevőjének sürgősebb (nem tud 4-5 hónapot várni), akkor is tudjon vele szolgálni. Persze ez csak néhány darab, nehogy a nyakán maradjon. Amikor én Bp-en és környékén körbenéztem, hogy szeptemberi átadással hol lehet még Jazzt kapni (az ÖSSZES kereskedőnél), kábé 4-5 autót találtam.
A színük? Az ilyen autókat direkt "általános" színekben rendelik, hogy el lehessen adni: piros, fekete, de főleg ezüst.
Az autókereskedők általában egy előre lefoglalt kontingesből teljesítik a megrendeléseket.
Ez azt jelenti, hogy mivel a nagy kereslet miatt az importőr által behozott autókat már 4-5 hónappal előre eladják, a kereskedők előre lefoglalnak autókat a saját nevükre. Minél több autót foglal le egy kereskedő, annál rövidebb szállítási határidővel lehet nála rendelni. pl. ha júniusban már csak októberre lehetett autót rendelni az importőrtől, de bizonyos kereskedőknek még maradt pár áprilisban lefoglalt autója augusztusi szállítással, akkor azoktól még lehet ilyet rendelni. Persze ezek a megmaradt autók általában kevésbé népszerű színüek...
A Honda Hungary nemrég néhány népszerű típusra állítólag bevezette, hogy csak a végfelhasználó nevére lehessen rendelni, hogy ezzel védje a kevésbé tőkeerős kereskedőit...
Nem, szerintem nem volt bátor a kereskedő, egyszerűen a következőről van szó:
- a következő nagy szállítás október 31. Ha körbekérdezed a kereskedőket, MINDEGYIK tud neked addigra szállítani.
- október 31 előtt csak néhány darab érkezik az országba, úgy kell őket nagyítóval keresni.
Én is szeptember közepi érkezéssel rendeltem az autót, de volt olyan kereskedő, aki augusztus végére ígérte. Egyik se a levegőbe beszélt szerintem, hanem valami számítógépes nyilvántartás alapján mondták ezt.
Elég bátor volt az a kereskedő, aki ezt beígérte neked, nekem június közepén október 31-et vállaltak. Szóval szerintem nem fog menni hamarabb, mivel más hozzászólások alapján is u.ezt az okt. végi határidőt látom.
SEGITSETEK!
jun 6án megrendeltem 1.2ac es Jazz emet jul 31i szállitásál...ma mondják országban sincs meg /számitógép szerint/ csak ősszel lesz kocsim????:(((
mit tudok tenni???
köszi
Nos: Szallerbeckékről (Üllői út) és egy budaőrsi szervízről (Kántor Béla?) hallottam sok jót eddig. Ja éa Szallerbeckék a Honda Barátok Klubja Egyesület tagjainak (www.hondaklub.com) MINDENBŐL 5 % kedvezményt adnak!!! Ez a reklám helye! :)
Néhány tapasztalat 1.2 LS A/C-vel cca. 1400 km után:
Fogyasztás országúton, 50 % légkondival, 2 felnőtt és 3 gyerek + csomagok: 4,8-5.0 liter (Győr-Balatonlelle a Bakonyon át 2x oda-vissza). Városban, egyedül, közepesen dinamikusan vezetve 5,5. Tankoláskor visszaszámoltam, a számítógép teljesen pontos értéket jelez.
Az autó szinte minden tünetet produkál, amit SzaZoli 1.4-ese. Nem szereti a hirtelen padlógázt, nálam is előfordult, hogy hirtelen gázadásra nem történt semmi (2. fokozatban). Viszont az is egyértelmű tapasztalatom, hogy bátran visszakapcsolva, kisebb gázon el kell érni a 2500-3000 körüli fordulatot, mert onnan még az 1.2-es is nagyon el kezd húzni! Ezt én is csak az utóbbi napokban mertem kipróbálni, de megnyugodtam, van tartalék az előzésekhez, csak merni kell visszakapcsolni és kihúzatni. 3000-es fordulat fölött kifejezetten élvezetes gyorsítgatni vele.
Ebben egyébként a gépkönyv is megerősített, ami a maximális fokozatonkénti sebességeket ugyebár így adja meg: I: 47 km/h; II: 85 km/h; III: 125 km/h ….(1.2-es motor)
Valaki panaszkodott a futómű csattogására. Nos, ha nem is csattogást, de egyértelmű kopogásokat döccenőkön én is hallok. Nem a futóműre gyanakszom, inkább a műszerfal-kormány környékén lehet valami. Ez azért idegesítő.
Nagyon kellemes tapasztalat volt a menetzaj csekély mértéke 130-140-nél. Egy erősebb Octaviám volt korábban, de az sokkal hangosabb volt!
Összességében nagyon-nagyon elégedett vagyok vele, csak javasolni tudom minden hezitálónak.
Rep! Az 1.2 LS A/C-ben széria a csomagtér-roló. Az 1.2 S COOL-t már jó ideje forgalmazzák tőlünk nyugatabbra. A különbség pl. az, hogy sem a kilincsek, sem a tükör nem színrefújt. Belül ugyanaz, a felszereltséget nem tudom.
Szívesen olvasnám más 1.2-es tulajdonosok tapasztalatait is!
Szóval én három hete rendeltem egy 1.2 S COOL-t. Sajna a kereskedő nem tudott túl sok infót adni róla, így felhívtam a Honda Hungary-t. Azt állítják, hogy ez egy 2005-ös modell, a felszereltsége pedig abban külömbözik az 1.2 LS A/C-től, hogy az A/C-ben nincs hátsó csomagtérroló, ebben pedig már van. Egyébként minden más megtalálható mindkettőben...
Remélem így van, mert mint mondtam, megrendeltem.
Ja, a COOL ára annak ellenére, hogy felszereltebb, mint az A/C, 141.000 forinttal alacsonyabb!
Üdv
Zoli
Amint megjött a gép (okt. vége), kezdhetek gyűjtögetni egy ilyen Hondára:
No, tegnap aláírtuk a szerződést, szeptemberben érkezik a kis Jazz.
A színe grafit metál, mikor mondtam a kereskedőnek, hogy olyat nem láttam az interneten, azt válaszolta, igen, ez egy teljesen új szín.
Megígértem neki, hogy nem reklámozom, de a lényeg: valóban érdemes több kereskedőt végigkérdezni, hátha valamelyik tud adni kedvezményt (ebben nekem úgy tűnt, hogy a pestiek kevésbé rugalmasak)...
Casco-val védd az a tuti, mármint, hogy anyagilag ne érjen nagy kár, lelkileg nem segít. Mivel nem egy népautó alkatrésznek nem fogják lopni, erre még rátehetsz egy lapáttal, ha nem trendi színbe rendeled, hanem valami ritkábba. Pl. itthon ezüst színű a legkedveltebb szín (nem csak Jazz, minden autónál). Gyárilag kérhető plusz riasztó és rablásgátló 90ezer forintért, szerintem inkább ahelyett valami egyedit tegyél bele. Váltózárat csak akkor, ha automatát kérsz, mert a manuálisoknál nem ér sokat (lsd: Autólopás topic). Ha kötsz rá Casco-t, akkor ne költs rá irreálisan sokat a védelemre, vagy ez, vagy az.
egy Jazz megrendelésének a határán állok immár, próbálok ajánlatot kérni a kereskedőktől. (Minden kereskedés csak október 31-re vállal új autó szállítást, és itt-ott, egy-egy darab érkezik csak ezt megelőzően, egy ilyenre próbálok lecsapni.)
Amit kérdezni szeretnék tőletek:
Ti hogy "óvjátok a kicsikét"? Nem örülnék neki, ha a szép új (nem is olyan olcsó) autómat valaki elkötné...
És arról tudtok valamit, hogy az autótolvajok mennyire "szeretik" a Jazz-t?
Olajcsere volt csak.
Gyakorlatilag műszerrel belenézett a szervizes srác, és azt mondta, hogy nem lát semmit, hibakód nincs eltárolva, szokjak hozzá a jelenséghez, amit ő nem is ismert el, mert persze addig nem jelentkezett a hiba amíg ott voltam. Szóval kb. ennyi, egyébként kedvesek voltak, meg minden, szóval a modorral nem volt gond.
Mivel már 5000km van benne, kicsit meghuzattam, a teljesítménytől nem vagyok lenyűgözve, persze a gyorsulás megfelelő, de ez nem 83LE, és a fogyasztás egyből 8.6on áll.
Szóval kellene valaki becsületes ember, aki direkt ért a Jazzekhez, van teljesítmény-összehasonlítási tapasztalata egy másik Jazzel. A szervizes is azt mondta, hogy "hát ezt most össze kéne egy másik kocsival hasonlítani..." no ezzel nagyon sokat segített :(
Egyébként nincs bajom a kicsikével.
Akkor 1-2 dolgot le kell majd cserélni a Jazzen hogy naprakész legyen? :) Ez a tükör-index jól hangzik. A másik hifi vajon mivel fog többet tudni? hmmm
Ma kaptam én is az infót, h. az október 31-i szállítású 1.2 LS A/C modell akkor már a 2005-ös modellév 1.2 S COOL modellje lesz, ami annyiban fog különbözni az előbbitől, h. nem lesz hozzá csomagtérroló, ami utólag rendelhető.
Az alapára valóban 2.949.000 Ft.
A japán Honda oldalon a Fit-en van néhány változtatás (hátsó lámpa, visszapillantóban irányjelző, másik hifi), ami valószínüleg ezekben az autókban is benne lesz.
Nem feltétlenül hiszek az ilyen felmérésekben, hiszen a saját autójával kapcsolatban mindig elfogult az ember. Persze az hogy elégedett valaki az eleve szubjektív. Elromolhat egy autó hetente, ha a tulajdonosának ez másodlagos szempont, és mondjuk a kényelme miatt meg szereti. Meg sokan vannak akik mondjuk trabantból átülnek egy Wagon R+-ba és leteszik a hajukat, hogy ez a III. évezred csodája. Persze mondjuk a megelégedettségi index mégis tükröz valamit, hiszen a tulajdonos mikor megveszi az autóját akkor nyilván elvár tőle valamit, és az elégedettsége pedig tükrözi, hogy mennyire válltak be a hozzé fűzött remények.
Viszont egy érdekes adat: <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>