A kocsiba le kell teríteni valamit a kocsiba, hogy ne sértsen fel semmit a bringa. Én montit vittem, és az a nagy trükkje, hogy a hátsó kerék fektetve, az első pedig állítva, szóval a kormány derékszögbe kell helyezni a bringához képsest.
Na de hogyan vitted? Ülések előre hajtva és a bringa lapjával? Én a Skoda Feliciába is be tudtam rakni a gépet egyben, de van egy trükkje annak is.
Amúgy a prospektus szerint, ha az első kereket kiveszed, akkor állítva lehet berakni a gépet - a képen monti van, országúti kormánnyal már nem biztos, hogy megy a dolog, és a bringák hátulja sem látszik - lehet, hogy az ajtót már nem lehet becsukni. Az országútinak ráadásul nagyobb a kereke is. Szóval én is izgulok, hogy ez a project hogyan oldható meg, de azt talán egy kereskedő sem bírja ki, hogy a szép tiszta autójába beerőltessem az olajos bicajt, és közben itt-ott leütögessem a glazúrt. (Az én bicajom amúgy szép tiszta, de a kereskedő biztos nem így látja.)
Én már vittem bringát, 1db-ot, mindenféle kerék-leszerelés nélkül befért. Azonkívűl asztal, kb. 4-5 szék (műanyag) csomó paplan-ruha-kaja-sátor kombináció is volt, és teljesen le voltam döbbenve, hogy csak úgy nyelte el a dolgokat.
(Bringa az nem volt még, de egy 170*70-es "rácsos baba- és gyermekágy" lapraszerelve, harmadban lehajtott hátsó és teljesen (? ott ültem, még volt hely a térdeimnél (178cm vagyok)) előretolt anyósüléssel már utazott benne.)
nomena: hogyan szoktál bringát szállítani a Jazzben? Ha a hátsó ülés lapját felhajtod, akkor első kerék nélkül befér akár két bringa is? Egyéb megoldások? Kösz előre is a választ!
Még mindig nem rendeltem meg az autót - pedig már megvívtunk rá rövid karddal a kereskedővel, ahogy ő mondta - és most bejött a képbe a Mitsubishi Colt új verziója. Ma megnéztem. Az eladó azt mondta, hogy valaki meglátta a Colt-ot, és azt mondta, hogy visszacsinálja a Jazz rendelését. Ez a történet vagy nem igaz, vagy egy őrül mászkál az utakon. A Colt nem csak gyengébb felszereltségű és drágább, de sokkal gyatrábban összerakott is. Az eladó pl. azt mondta, hogy egy nála erősebb ember sokkal könnyedébben tudná hajtogatni a hátsó üléseket - no ekkor fordított hátat a Kis Feleségem...
Első szerviz egy hónapon belül esedékes. Nem is a km miatt, hanem mert egy éve vettük. (Ha jól emékszem, a szervizciklus 20e km, de max 1 év. Vagy nem?)
Kapcsolódva az előző témához, autópályán , ha egyenletes sebességről kell kilőni, akkor a hirtelen padlógáz v. kick down a megoldás. Nekem eddig rögtön vette a fordulatot és meggyőzően gyorsult.
Mellékesen jegyzem meg, tartós 160-nál éredemes megnézni az "átlagfogyasztást".
Ha autópályán tankolsz és figyeled, sokáig kétszámjegyű is lehet.
Vki azt írta,hogy 7. fokozatban nagyobb az áttétel, mint automatán. Nem teljesen így van. Várj 7-ben egyenletesen haladva 20-30 másodpercet ( autópályán ) és pont ugyanannyira esik vissza a fordulatszám, mintha automatán lenne a váltó.
(...Félreérthető voltam: előzés után húzogatja a váltót, de ezt a részét nem tudom miért, mert a gombbal is vissza lehet váltani... Valami mélyebb értelme lehet a dolognak.
Eddig 2 hondás szerelőt kérdeztem meg, mindkettő azt mondta, hogy nyugodtan át lehet kapcsolni menet közben, azért van ott a gomb. A járgányt eddigi pályafutása alatt csak így kapcsolgattuk, eddig még nincs semmi baja... Ráadásul a kézikönyv sem tiltja, pedig a tiltott dolgok majdhogynem oldalakon keresztül tiltanak.)
Bár korábban valaki említette, hogy a szerviz szerint menet közben nem jó manuálba kapcsolni. (Viszont nekem ez nem tűnik logikusnak, mert ha ez nem tenne jót a váltónak, akkor nem a kormányra tesznek egy könnyen kapcsolható gombot, hanem a váltónak egy külön állása lenne a manuális mód, amit csak állva lehetne kapcsolni.)
(Manuális mód: párom húzósabb előzésnél rátappancsol a manuál módra (de nem váltogat fel/le, hanem hagyja, hogy magától "rakosgassa" a "fokozatokat"), utána pedig áthúzza S-be, majd vissza D-be (ezzel kapcsolja vissza a fokozatmentes üzemmódot?). Nagyon mókás nézni amit csinál.
Azt mondja, hogy a gázt padlózva így gyorsul a legjobban. Mondjuk nála tényleg préselődik az ember az ülésbe...)
Valahol olvastam, hogy ált. az ilyen sorosan kapcsolható sebváltókat néhányszor kipróbálja a tulaj, aztán nem használja, mert az automata kényelmesebb. Hát nálam ez teljesen igaz is.
Igen, végül is az autómata előnye városban jön ki, persze azért az ember nagy részt ott közlekedik. A manuális üzemmódnak van értelme? Jól szimulálja a fokozatokat?
A gombokat és karokat nem igazán tudtam kivenni a képen, de jó hallani, hogy nem dobták a kukába Hondáék ezt a megoldást.
Tapasztalatok:
Városban abszolút csak pozitívan tudok nyilatkozni róla. Kényelmes, jól is megy. Autópályán kicsit nehezebb megtalálni, hogy mi az ideális vezetési mód. Általában igyekszem óvatosan nyomni a gázt, de ha előzésbe kezdek, akkor néha hirtelen kellene felpörgetni és megindulni. Ilyenkor viszont jobban érezhető egy kis késlekedés. Mostanában azzal próbálkozom, hogy ha látom, hogy mindjárt rés lesz, és oda bele kell gyorsulnom, akkor a váltót előtte visszahúzom "S" fokozatba, amihez magasabb fordulatszám tartozik, onnan már jobban reagál a hirtelen gázadásra is.
De ebben ugyanugy van manuális mód és ugyanaz mint az előzőben, csak a manuális választót felrakták a kormányra jobb oldalra egy gomb személyében, a váltógombokból pedig karok lettek a kormány alatt két oldalon mint ahogy az más autóknál is van. A kormány bal oldalán pedig az audio kezelőgombjai vannak.
Viszont hagy kérdezzem meg tőled, hogy meg vagy e elégedve a cvt-vel, mind műszakilag, illetve a mindennapi használatban. Mások az áttételek mint manuálisban. Persze tudom, hogy folyamatosan vált. az áttét, de mondjuk úgy országúti ill. autópályán hogy forog a motor.
Lehet, hogy már írtál róla, de sajnos az a baj, hogy érdekel ez a modell, viszont lehetetlen tesztautót felkutatni belőle. Előre is köszi!
Hű, ebben sok dolog változott. Én leginkább az automata klímát irigylem.
Érdekes, hogy a képen automata váltós változat van, de a kormányon mintha nem a váltó vezérlőgombjai lennének. Ez vagy azt jelenti, hogy nem csak az eddigi kormányról vezérelhető CVT váltó lesz, hanem másik, hagyományos automata váltó is, vagy (inkább) rájöttek valamiért, hogy nem praktikus a CVT váltóhoz a manuális 7 sebességes mód. Mindkét verzió meglepő lenne.
Egyetértek: az új műszerfal egyáltalán nem tűnik szebbnek, túl "tech". Egyvalamit azért irigyelek belőle: a kormányon lévő gombokat, amitől az egésznek olyan F1-hangulata van...
Nem tudjátok, milyen funkciók lehetnek így kormányról elérhetők?