A fórum szuper. Holnap lesz egy hetes a jó öreg 1.2 Ls A/C jazzem:))))))))))))))))))))))))
Piroska és azt hiszem minden elfogultság nélkül:))), hogy az enyém a legszebb:))
Na már egy hete a vigyort nem tudom letörölni a képemről....
az autó pazar bár még nem pörgetem csak 3-4 ezerig.
A fogyasztást sokallom:)), mert eddig kb 5,3-at fogyasztott, amiben volt 250 km város és a töbi autóút. Minden klíma nélkül...és a szabályokat szigorúan betartva.
Én az Uniqa-nál kötöttem cascot és kötelezőt így 15000 Ft a ketőő együtt havonta..
Na minden jót mindenkinek és éljenek a jazztulajok.
Nagyon megörültem, mikor megtaláltam ezt a topicot, azonnal őrült olvasásba keztem. Kár, hogy még csak 400 hozzászólás körül tart a topic erről a remek (kis)autóról. A véleményeteket kérném:
1. ha feleségem is rábólint (már csak az autóval való személyes találkozás hiányzik), akkor október végére mi is egy kis Jazz tulajdonosai leszünk. A kérdésem a következő: bár elhangzott, hogy szuper a CD-tuner az autóban, de sajnos (vagy nem?) vettem egy MP3 lejátszós Sony középszintű (?) fejegységet(f5500), és azt szeretném beleszereltetni az eredeti helyett. Ugye az eredeti a középkonzol integráns része, és nem lehet csak úgy kicserélni a rádiókat, mert jön vele az egész... A saját rádiómhoz (mivel 1 hónapja vettem) ragaszkodtam végig az áralku során. Szerintetek érdemes lecserélni az eredetit? A kereskedő a köv. ajánlatot adta: találtak egy vevőt, aki Cd-t szeretne a cd-nélküli (vakpaneles) Jazzébe. Az ő kocsijába majd átrakják a mienkből a cdt, a vakpanelt meg a mienkbe, és beépítik a hifimet (ja, erősítő+mélyláda is van) és adnak 40E kedvezményt az árból. Így, summa 2950E lesz az autó, ha rábólintunk. Mit szóltok hozzá?
más: én a CASCO-t az AEGONnál néztem ki, nem magyarországi nagyváros esetén, ahol lakom negyedéves fizetéssel nem egészen 33E-re jön ki a CASCO, és ha a kötelezőt is a náluk kötöm, 5% (ha jól emlékszem) kedvezményt kapok a kötelezőből, mert van más biztosításom náluk.
Nem negatív reklám, de az Európával én nem biztos, hogy számolnék 2005-re: talán az origo Üzleti negyedben olvastan, hogy a francia(?) anyacégnek a PSZÁF figyelmeztetésére tőkét kellet injektálni a magyar Európába, mert kezdett inogni a pénzügyi helyzete.
Azért a bicaj témára visszatérek egy kicsit, mert én is kíváncsi lettem. Ma kiálltam a garázsból (talán ennyi még belefért az autómentes napba), és kipróbáltam, hogy befér-e a bicajom a kocsiba. A hátsó ülések elé nem fért be, talán ha kivettem volna a hátsó kereket is, de az már lényegesen mocskosabb szerelés, mint az elsőt kivenni. Viszont simán befért úgy, hogy a hátsó ülés bal oldali részét fektettem le, ahogy a képen látszik. Ha a nyerget kicsit lentebb eresztem, akkor talán még úgy is befér, hogy nem veszem ki az első kereket.
Már írtam itt korábban, én is a Netrisken kerestem ki a lehetőségeket, és végül úgy választottam az Európát, hogy kizártam a 25 évnék fiatalabb vezetőket a biztosítás alól. Ez lényegesen kedvezőbb díjakat eredményezett. Viszont utána a kereskedőt meg kellett győznöm, hogy írja ezt oda kézzel a papírra, mert látszólag nem volt ilyen lehetőség a nyomtatvány szerint. A díj viszont az lett, amit a netrisken kaptam eredményül.
berger: szerintem az első ülés mögé keresztben két bringának is el kéne férnie első kerék levétele mellett, és persze felhajtva a hátsó ülés ülőlapját. Legalábbis ebben bízom...
Amúgy egy mounti két kerékkel együtt simán elfér egy Fiat Panda csomagtartójában is. A napokban láttam ilyet!
A kocsiba le kell teríteni valamit a kocsiba, hogy ne sértsen fel semmit a bringa. Én montit vittem, és az a nagy trükkje, hogy a hátsó kerék fektetve, az első pedig állítva, szóval a kormány derékszögbe kell helyezni a bringához képsest.
Na de hogyan vitted? Ülések előre hajtva és a bringa lapjával? Én a Skoda Feliciába is be tudtam rakni a gépet egyben, de van egy trükkje annak is.
Amúgy a prospektus szerint, ha az első kereket kiveszed, akkor állítva lehet berakni a gépet - a képen monti van, országúti kormánnyal már nem biztos, hogy megy a dolog, és a bringák hátulja sem látszik - lehet, hogy az ajtót már nem lehet becsukni. Az országútinak ráadásul nagyobb a kereke is. Szóval én is izgulok, hogy ez a project hogyan oldható meg, de azt talán egy kereskedő sem bírja ki, hogy a szép tiszta autójába beerőltessem az olajos bicajt, és közben itt-ott leütögessem a glazúrt. (Az én bicajom amúgy szép tiszta, de a kereskedő biztos nem így látja.)
Én már vittem bringát, 1db-ot, mindenféle kerék-leszerelés nélkül befért. Azonkívűl asztal, kb. 4-5 szék (műanyag) csomó paplan-ruha-kaja-sátor kombináció is volt, és teljesen le voltam döbbenve, hogy csak úgy nyelte el a dolgokat.
(Bringa az nem volt még, de egy 170*70-es "rácsos baba- és gyermekágy" lapraszerelve, harmadban lehajtott hátsó és teljesen (? ott ültem, még volt hely a térdeimnél (178cm vagyok)) előretolt anyósüléssel már utazott benne.)
nomena: hogyan szoktál bringát szállítani a Jazzben? Ha a hátsó ülés lapját felhajtod, akkor első kerék nélkül befér akár két bringa is? Egyéb megoldások? Kösz előre is a választ!
Még mindig nem rendeltem meg az autót - pedig már megvívtunk rá rövid karddal a kereskedővel, ahogy ő mondta - és most bejött a képbe a Mitsubishi Colt új verziója. Ma megnéztem. Az eladó azt mondta, hogy valaki meglátta a Colt-ot, és azt mondta, hogy visszacsinálja a Jazz rendelését. Ez a történet vagy nem igaz, vagy egy őrül mászkál az utakon. A Colt nem csak gyengébb felszereltségű és drágább, de sokkal gyatrábban összerakott is. Az eladó pl. azt mondta, hogy egy nála erősebb ember sokkal könnyedébben tudná hajtogatni a hátsó üléseket - no ekkor fordított hátat a Kis Feleségem...
Első szerviz egy hónapon belül esedékes. Nem is a km miatt, hanem mert egy éve vettük. (Ha jól emékszem, a szervizciklus 20e km, de max 1 év. Vagy nem?)
Kapcsolódva az előző témához, autópályán , ha egyenletes sebességről kell kilőni, akkor a hirtelen padlógáz v. kick down a megoldás. Nekem eddig rögtön vette a fordulatot és meggyőzően gyorsult.
Mellékesen jegyzem meg, tartós 160-nál éredemes megnézni az "átlagfogyasztást".
Ha autópályán tankolsz és figyeled, sokáig kétszámjegyű is lehet.
Vki azt írta,hogy 7. fokozatban nagyobb az áttétel, mint automatán. Nem teljesen így van. Várj 7-ben egyenletesen haladva 20-30 másodpercet ( autópályán ) és pont ugyanannyira esik vissza a fordulatszám, mintha automatán lenne a váltó.
(...Félreérthető voltam: előzés után húzogatja a váltót, de ezt a részét nem tudom miért, mert a gombbal is vissza lehet váltani... Valami mélyebb értelme lehet a dolognak.
Eddig 2 hondás szerelőt kérdeztem meg, mindkettő azt mondta, hogy nyugodtan át lehet kapcsolni menet közben, azért van ott a gomb. A járgányt eddigi pályafutása alatt csak így kapcsolgattuk, eddig még nincs semmi baja... Ráadásul a kézikönyv sem tiltja, pedig a tiltott dolgok majdhogynem oldalakon keresztül tiltanak.)