Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.07.23 0 0 335

Üdv!

 

Nekem van gyári,egyszer használt 30-ért.Érdekel?

 

Whale

Előzmény: VANESSZA 1 (334)
VANESSZA 1 Creative Commons License 2004.07.23 0 0 334
Szeretném a segitségeteket kérni Citroen Berlingo 1.4 SX 2001-es 120e Km,milyen olajat ajálotok a motorba? Total mindenáron vagy ARAL Basic Tronic 10W-40 normál használat estére nem hajszolva 1/2 város,1/2 országút ( vidéki utak) ,vagy esetleg Castrol GTX3 ? Mit tudtok vagy mia tapasztalatok Aral olajokkal? Keresek Berlingo tetötartót ( keresztbe felszerelhetöt ),ha tudtok olcsó helyet érdekelne... Köszi
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.23 0 0 333

Szia!

 

Nekem 5,2,igaz max.110-nél.Klíma ON.

 

 Whale

Előzmény: imitto27 (331)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.23 0 0 332

Szia!

 

Valószínűleg az a jeladó haldoklik,amit a "gázbowden" húzogat a motortérben.Egy ideig nekem is csinálta,de mire szervízbe vittem volna,abbahagyta (francia autó):-).

 

Az én autóm viszont füstöl 2000-es fordulat fölött,pedig csak 1 éves 20.000 km-rel.:-(

 

Ötlet?

 

Whale

Előzmény: gaborbol (329)
imitto27 Creative Commons License 2004.07.23 0 0 331

megvan az első mérés! még bőven járatós az autó (600 km van benne), így ez még alakul...tehát 540 km, 1/3 autópálya 1/3 forgalom Gyöngyös 1/3 forgalom Budapest, a teljes táv 90%-át bekapcsolt klímával megtéve 6,3 liter gázolaj szaladt le a torkán.

 

képek: kep.tar.hu/imitto

imitto27 Creative Commons License 2004.07.19 0 0 330

RENAULT KANGOO II 1.5dci

Na megvannak az első tapasztalatok. Múlt hét kedden vettük át az autót, kikanyarodtunk a szalonból, mikor hallottuk, valami zörög hátul. Krisztát hátraültettem, hallgassa meg, honnan jön a hang, hát a hátsó ajtóból...ezután nem tudott kiszállni, bárhogy is nyomkodtam bent az ajtónyitást. Vissza szalon - 200 méter - ahol kívülről kinyitottuk, és egy másik dealer megmutatta, hol is kell kikapcsolni a gyerekzárat - a tolóajtón nyitott állapotában hátul. Mire visszaértünk, a zörgés magától meggyógyult, és soha többé nem hallottuk. Teletankoltunk, és irány Pest, vissza Gyöngyös, sok-sok szaladgálás, csomag stb. összesen tankolás óta 460 kilométer, és még fél tank fölött jelez egy kicsivel. Még járatós, de így is érezni, bár a gyengébb mociról van szó, fog ez azért húzni. A zajszigetelés nagyon kulturált, huzamosabb napon parkolás után pedig a klíma kicsit nehezen küzd meg a nagy légtérrel. A futómű középszerű, durvább úthibáknál közvetít mindent az útról. Egyenlőre ennyi, a többit majd 1500 km-nél...

 

 

gaborbol Creative Commons License 2004.07.10 0 0 329

<!--StartFragment --> Sziasztok

2000-es évjáratú Partner 2.0 hdi, az elmúlt napok óta furcsán viselkedik.
Egyszer csak felemeli a fordulatot magától 1200-1400 -ra, és ott tartja bizonyos ideig (amíg ő gondolja),ha gázt adok megy rendesen, emelkedik a fordulat ,de aztán nem alapjáratra áll vissza,hanem oda ahol volt.
Vagy pont fordítva, emelkedőn felfelé 4.-ben egyszer csak elveszi a fordulatot, és hiába nyomom nekik nem megy feljebb a fordulat.

 

HA valakinek volt már ilyen panasza irjon!

 

Köszönettel Gábor

imitto27 Creative Commons License 2004.07.02 0 0 328
Ja, és a ködlámpa: Mátraalján lakunk, igen sokszor áll be olyan köd a völgyekbe, hogy a felezővonalból azt látod, ami eltűnik a kocsi alatt, meg ami épp feltűnik az orrod előtt...
imitto27 Creative Commons License 2004.07.02 0 0 327

Na befutott az autó...tegnap voltunk megnézni, papírokat aláírni, hitelügyintézni stb., ha minden ok, jövő pénteken már gurulhatok vele - sajna nem nyaralni, inkább dolgozni. Az első pár dolog, ami most lejött (így a szalon udvarán): nem túl kicsi a hely hátul, így nem gáz, hogy csak egy oldalt van ajtó, kényelmesen átcsúsztam a magam 190 centijével (az első ülést előtte belőttem a saját méretemre, ami magyarul azt jelenti, hogy koppig hátra); kellemes meglepetés volt, hogy a gyári CD-hez be van téve a kormány-táv, holott nem egy expr. felszereltségről van szó (adhatom el a blaumat 2 hónaposan, mert nem komp. a gyári távval); a felső rakpolc széle a fejjel egy vonalban van, így kicsit nehéz lesz benne kutatni, viszont így a hátul ülők is elérik...; mivel a Funky felszereltségben nincs utasoldali lufi, ide is egy zárható rekeszt tettek, így már kettő is van - volt most nálunk néhány más típusú autó, ott csak arra tellik a gyártól, hogy ilyenkor "begyógyítják", kihasználatlanul hagyják az üreget

 

Az előző hozzászóláshoz még annyit: mint már említettem,  a Funky felszereltség csak a gyengébb mocival rendelhető, ha lett volna 80 lovas, azt választom.  EGYÉBKÉNT aki ezt a kategóriát keresi, szerintem családi autónak veszi, kb. két hét alatt megszokja, mit tud, és helyből nem kockáztat kétes kimenetelű előzést. A Kangoo zöldút finanszírozásnál a THM nem nagyobb, mint a benzinesé (azt meg asszem már írtam, hogy FELE a Twingóénak, ami ugye csak benzinesben létezik) A gyári CD-s fejegység SZÉRIA a Funkyban, egy fillért nem fizettünk érte (csak azért, hogy a gyári hangszórókat cseréljék ki az általam bevitt Magnat-ra).

 

drzsoo1 Creative Commons License 2004.07.02 0 0 326

Röviden az autóvásárláshoz: Szerintem mindenféleképp érdemes az erősebb motor mellett dönteni, egy balul sikerült előzésnél életet menthet. Bárki kerülhet ilyen helyzetbe, ne kell ámokfutónak lenni ehez. Sztem pl ködlámpáért fölösleges fizetni, a gyári zenénél sokkal jobb zenét lehet ugyanezért a pénzért kialakítani. Pl a berlingóba rakott gyári hangszóró gyalázatosan silány (német mellesleg!). Érdemes kiszámolni a tervezett futásteljesítmény-fogyasztáskülönbség-szervízköltség kontra ár illetve hitel törlesztörészlet különbséget ( ha hitel van, ugye a diesel árkülönbsége a kamatok miatt még több) nem biztos hogy a diesel jobban jön ki.

 

Röviden az utóbbi pár hónap történéseiről( Berlingo Hdi Multispace 12/99) egyike az első hazai berlingo Hdi-knek. Most 134-ezernél tart, a motor hibátlan, olajfogyasztás nincs. Túl vagyok a 120-ezres nagy szervízen, hát nem volt semmi! A számla 260 ezernél állt meg.  Igaz, ebben volt egy két külön kívánság is. Kiszámoltam, kb 30 e ft-tal lett volna ha olcsóbb utángyártott alkatrészekből rakják össze a gépet+a márkaszervíz drágább rezsi óradíja. Izlés kérdése én nyugodtabb vagyok így hogy gyári maradt a gép, ráadásul ha történetesen valami balul üt ki, a szervíz garanciát vállal az elvégzett munkra.

Közben volt egy kormány bőrözésem, 16 ezerért, belefoglalták a kormányra feltett rc 10-es Blaupunkt kormánytávirányítót is ami így esztétikus és kb 100-szor jobb mint a gyári. Szép kék fonallal varrták a kormányt igy rímel az óceánkék fényezéssel. Kicseréltettem a kopott váltógombot 10 e volt,  vonóhorog is felkerült az autóra 50 e-ért. Az utóbbi 30-e km-t hiba nélkül teljesítette az autó a fogyasztása 6.0 és 6,5 közöttt alakul, elővárosi fogalomban. A legutóbbi vác-balaton-vác távot 6.2-es fogyasztással zárta, a pályán 140-160 közöttti tempó időnkét 180-ig pörgettem, ez már kicsit sok neki. Érdekes hogy a kollégám Berlingo II hdi-je kb 1 literrel többet fogyaszt, pedig lassabban közlekedik vele.

 

dr.zsoo

DonQuijote Creative Commons License 2004.07.02 0 0 325
Most adtam el... :(
Előzmény: boszi70 (324)
boszi70 Creative Commons License 2004.07.01 0 0 324

Családomban autóvásárlás előtt állnak. Pont ez a 3 típust keresik. Ha tudtok eladót jelezzétek a lantos@mailbox.hu-ra.

Néhány segítség

2000 utáni

diesel

klima.

 

Köszi

imitto27 Creative Commons License 2004.06.25 0 0 323
Persze nekem is jobban tetszett volna, de a pénztárcánk mérete miatt a legjobb ajánlatot keresve ár/érték/felszereltség szinten a FUNKY mellett döntöttünk. (3.300.000.- forint, ebben benne a kp.zár, el.ablakok, rádió-CD, klíma, felső rak. polc, metálfény, ködlámpa, NINCS VISZONT bal hátsó ajtó és színre fújt lökös) A Funky felszereltséghez pedig nem rendelhető az erősebb dízel... :(

Az alapszitu sem volt egyszerű, elmentünk Twingót venni, rendkívül magabiztosan, hiszen twingoklub tagok vagyunk. (az előző Twinit totálkárra törték, most fizetett a bizt., így nekiindultunk) Kiszámoltuk a havi törlesztést, majd - csak mert én dízelt szerettem volna, meg hát a csomagtartó sem hátrány - kiszámoltuk ugyanezt a Kangoora. Havi 1000 forint különbség irreálisnak tűnik, hisz nem egy kategória. (THM: Twingo: 12% Kangoo: 4,7%)

DonQuijote Creative Commons License 2004.06.25 0 0 322
Kíváncsian várjuk, bár jobb lett volna, ha a 80 lóerőst veszed, mert én ősszel olyanra tervezem cserélni az enyémet... :)
Előzmény: imitto27 (321)
imitto27 Creative Commons License 2004.06.25 0 0 321
Üdv mindenkinek!
Ha minden igaz, a jövő héten érkezik az új autónk, Renault Kangoo II 1.5dci (a 65 LE-s változat) Egyértelműen a külső és a márkahűség volt a választás alapja (előtte egy Twingo volt a házi kedvenc). Szal ha valakit érdekelnek ennek kapcsán tapasztalatok (fogyasztás, megbízhatóság, stb.) jegyzetelgetek, és időnként megírom ide!
zsombi Creative Commons License 2004.06.02 0 0 320
Csak azért kérdezem, mert most épp az Opel Combonak (Tour) áll a zászló nálam és annak 1310 mm. Ennyi a minimum, hogy beférjen hátra 3 gyerekülés. Lehet, hogy a Kangoo szélesebb?
Előzmény: DonQuijote (319)
DonQuijote Creative Commons License 2004.06.02 0 0 319
Talán az lenne a legegyszerűbb, ha bemennél egy Renault kereskedésbe egy mérőszalaggal és megmérnéd, mert én ugyan megmérhetem, de utána jön majd az, hogy pontosan hol is, a kilincs magasságában elől, vagy inkább 15 centivel hátrébb, kicsit lejjebb, de tulajdonképpen miért nem a két ablak között, stb....
Előzmény: zsombi (318)
zsombi Creative Commons License 2004.06.02 0 0 318
Még egy fontos kérdés: hány cm széles a hátsó üléssornál keresztben az autó? Tulóajtótól tolóajtóig. Több mint 130 cm?
Előzmény: DonQuijote (317)
DonQuijote Creative Commons License 2004.05.17 0 0 317
Városit nem tudok, mint már máshol írtam kb 80% országút többi város mellett 5.5-6, a tank 52(?) liter.

- Mennyire igaz, hogy csörög zörög a belső borítás, kapcsolók?
Az a baj, hogy nekem tele van minden vacakkal az autó, föleg a dobozok fent és nem tudom már, hogy mi zörög, ki kéne belőle pakolni mindent... :)
- Kellően széles-e a hátsó üléssor ahhoz, hogy három gyerekülés elférjen egymás mellett?
Ezt is ki kell próbálni, érzésem szerint lényegesen több hely van hátul, mint más autókban.
Öv van mind a három helyre.
- Mennyire szervízigényes, (túl a kötelezőn) mennyire drágák az alkatrészek?
30000 kilométerenként kell vinni. Márkaszervíz ugye drága, de ha máshova viszed, akkor ugrik a Renault Assistance, mérlegelni kell.
Ezen kívül van 75000-nél vezérműszíj-csere, az drága lehet, nálam még ráadásul féktárcsa-fékbetét csere is volt.
- Megbízhatók a kis belső kapcsolók, pl. ablakemelő, fűtésszabályozó stb.?
Eddig nem volt gond. (az előzővel se, abba 120000-et tettem, ennél most 80-nál járok)
- Zajszigetelése összevethető mondjuk egy Clio-éval?
Nem. Ha csendes autóra vágysz, akkor ez nem a te autód, de ki kell próbálni, 110-ig ok.
Nekem az előző is Kangoo volt, egy 1.4-es benzines, annál ez csendesebb, bár ez már a második szériából van, ahol sokat javitottak a zajszigetelésen.

Előzmény: zsombi (316)
zsombi Creative Commons License 2004.05.17 0 0 316
Köszi a gyors reagálást!

Szóval: mennyi a városi fogyasztása, hány literes a tank (most mennyi 1l gázolaj)?
- Mennyire igaz, hogy csörög zörög a belső borítás, kapcsolók?
- Kellően széles-e a hátsó üléssor ahhoz, hogy három gyerekülés elférjen egymás mellett?
- Középen hátul van-e hárompontos biztonsági öv?
- Mennyire szervízigényes, (túl a kötelezőn) mennyire drágák az alkatrészek?
- Megbízhatók a kis belső kapcsolók, pl. ablakemelő, fűtésszabályozó stb.?
- Zajszigetelése összevethető mondjuk egy Clio-éval?

Egyelőre ezek jutottak eszembe, de lehet, hogy majd még kérdezek. Előre is kösz.

Előzmény: DonQuijote (315)
DonQuijote Creative Commons License 2004.05.17 0 0 315
1.9 dti-m van, mit akarsz tudni?
Előzmény: zsombi (314)
zsombi Creative Commons License 2004.05.17 0 0 314
Ne hagyjatok bizonytalanságban! Eredetileg Opel Zafirát akartam venni a családnak de amikor tájékozódtam túl sok rosszat mondtak róla (elektronika gyakran elromlik, sokat fogyaszt). Ekkor fordultam a Kangoo (Partner, Berlingo) felé. Igazából a csomagtér mérete, a két tolóajtó meg a dízel a fő szempont. Persze klíma sem ártana.

Fekete Halfdan!

Több mint egy év távlatból neked mennyire vált be a Kangoo? De őszintén! Esetleg valakinek Kangoo 1.9 DTi RXT-ről tapasztalat? Most azzal szemezek ui.

Előzmény: Fekete Halfdan (45)
Mike Creative Commons License 2004.05.09 0 0 313
Milyen egy pangos topik
monyesz Creative Commons License 2004.05.04 0 0 312
Akkor csak nem találtad meg hátul.
Előzmény: gos71 (310)
Mike Creative Commons License 2004.05.04 0 0 311
ujat?
Előzmény: gos71 (310)
gos71 Creative Commons License 2004.04.03 0 0 310
Sziasztok.
Most vettem hétfőn egy1.6 16v,5 személyes kangoot.
Nem volt benne hangszóró,elől be volt vezetékezve,de hátul nem találtam meg a vezetékeket.Újra kell vezetékeznem,vagy csak nem találtam meg, a magnónál
megvan mind a 8 vezeték.
Minden segítséget megköszönök.
BoRó Creative Commons License 2004.03.25 0 0 309
Kedves drzsoo1!

"Azt nem írtad milyen autóval produkáltad a kellemes 5l körüli fogyasztást"

A hazalátogatásaim idején egy Mazda 6-ot használok, azzal mentem.

"Én nem vettem észre hogy erőtlen nenne 90 és 120 között, ha gondolod mérek egy rugalmasságot sík úton terhelés nélkül szélmentes időben."

Egyszer lemértem a Mazda rugalmasságát is 2000 és 4000 között negyedikben (75-150 kph), 13.4 lett (310 Nm@2000 rpm). Ebben a versenyszámban a legjobbak a dízelek.

Boró

Előzmény: drzsoo1 (308)
drzsoo1 Creative Commons License 2004.03.25 0 0 308
Kedves BoRo!

Azt nem írtad milyen autóval produkáltad a kellemes 5l körüli fogyasztást. Murauból Leoben-Wiener Neustadt Hegyeshalom stb útvonal a legrövidebb, végig autopálya.
A haszongépjármű és személy Hdi vszínű kicsit más lehet mert a kollégám szerint az ő partner Hdi-je 150 fölé nem negyon gyorsítható, és 6 liter alatt még sohase fogyasztott. Az én személy Hdi-m könnyedén megy 160 fölé is, sőt 170 fölé is kúszna a mutató ha kivárnám.
Én nem vettem észre hogy erőtlen nenne 90 és 120 között, ha gondolod mérek egy rugalmasságot sík úton terhelés nélkül szélmentes időben.

Természetesen a km óra kissé csal, 150 km/óránál kb 4km/órával lassabban haladok a számolások szerint.

BoRó Creative Commons License 2004.03.25 0 0 307
A legutóbbi hazalátogatásom alkalmával egyébként tettem egy kísérletet, oda-vissza végiggurultam a Budapest-Nagyvárad-Kolozsvár útvonalon (a 4-es úton mentem) 120 kilométeres maximális sebességgel. Mindössze egyetlen autó előzött meg, egy spoilerezett Ford Escort, amelynél az autó megjelenése teljes összhangot mutatott a sebességével. Fogyi: 4.8 liter a kijelzőn, 5.0 a kútnál. Tanulság 1: a körülmények szerencsés alakulása mellett a dízel tényleg keveset eszik. Tanulság 2: át kell értékelnem a dinamikus autózásról vallottakat. Amit én eddig annak hívtam, az a legtöbb embernek flúgos futam...

Boró

monyesz Creative Commons License 2004.03.24 0 0 306
gcsaforda !
Én a HDI partnernél ezt nem tapasztaltam.
Előzmény: gcsaforda (305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!