Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

monyesz Creative Commons License 2004.08.27 0 0 394

Ehhez csak annyit, hogy az olajnak feketednie kell, az a jó olaj ami lebegteti a szennyeződést és nem hagyja lerakódni (persze egy jó szűrő is kell). Persze ettől még lehet hogy nem cserélték...

Megoldás, hogy a szervízbe be lehet menni (bár ez ugye balesetveszélyes és sok helyen erre hivatkozva nem lehet bemenni) vagy egy üvegablakon át szemmel lehet követni az eseményeket.

 

Ha a munkalapra ráírják hogy mikor milyen olajat töltöttek bele, az teljesen korrekt (ha ők rakják bele a sajátjukat akkor is rá kell írni): dátum, km óra állása, az olaj teljesítményszintje, viszkozitás, stb. Ekkor legalább később is lehet tudni, hogy mi került bele.

Előzmény: tündérlala (393)
tündérlala Creative Commons License 2004.08.27 0 0 393

Nekem a hivatalos szakszervíz (Chrysler) soha nem mondta, hogy nem vihetek olajat, csak ráírták a munkalapra és kész.

 

Ugyanakkor néhány éve egy másik "híres" nagy szakszervízben (Renault) nem cserélték ki a Renaultomban az olajat, csak leszámlázták. (Legalábbis a következő szervízben mutogatták nekem, hogy milyen fekete az olaj, biztos hogy nem volt előzőleg olajcsere...)

 

lala

Előzmény: monyesz (391)
monyesz Creative Commons License 2004.08.27 0 0 392
Igazad van, a gyár cserélhetné grátisz, ha már ilyen xar beszállítót választott. Meg gyorsan válthatna beszállítót is, ha az nem tud megfelelő minőséget gyártani és itt nem 1-1 darabról van szó, hanem folyamatos problémáról..
Előzmény: Törölt nick (390)
monyesz Creative Commons License 2004.08.27 0 0 391

Akkor sem teheti meg, hogy csak a saját raktárából vett olajat hajlandó betölteni ! A gyár ilyen előírást soha nem tett, még márkához sem ragaszkodhat ! Más kérdés, hogy miután mindenféle kereszttulajdonlások vannak a cégek között, ezért vannak 'ajánlott' márkák (plussz a próbapadon járatott motorokat esetleg Totallal etetik, ami azért jelent valamit).

Szóval az olajhoz ragaszkodás a márkakereskedés részéről pusztán üzleti dolog - minél nagyobb mennyiséget értékesít, annál nagyobb jutalékot kap (szép summákról van szó !) -, de jogalapja nincs rá.

Az korrekt dolog, hogy 5 liter számláznak, ha dobozos olajat használnak és a maradékot odaadják. Viszont a hordós olaj olcsóbb kiszerelésű, neked is olcsóbban adhatná... Igaz akkor csak 4.5 litert számlázhatna és neked nem adna semmit.

Előzmény: drzsoo1 (389)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.26 0 0 390

Sziasztok!

 

Tudom,hogy az indexkapcsolóra újraindul az 1 év gari,én az 1 év+1 nap esetre gondoltam:-).Mivel ez szériahibának tűnik,a Citroen cserélhetné grátisz garancia időn túl is SZVSZ.

 

A brigád a Bodex volt Szolnokon.Tőlük vettem az autót,nagyon rokonszenves társaságnak tűntek:-).Kis szalon-nem nagyüzem-ráérős ügyintézés,vidéki becsületesség.Jónak tűnt:-(.

 

Whale

drzsoo1 Creative Commons License 2004.08.26 0 0 389

A Cit Nagynál ki van írva hogy hozott anyagból nem dolgoznak, tehát ott a hozott olajat nem cserélik. Viszont literes olajat raknak az autóba, nem hordósat mint pl schillerolpelnél a legolcsóbbszargagyit. Ott előtted kérik ki a raktárból, és bele is rakják az autóba.

Én amiatt hordom márkaszervízbe, mert tudom hogy gyári állapotban marad az autó, nagyon sokat járok vele, nem szeretem a kellemetlen meglepetéseket. Másrészt így szervíz miatt max 3 órát áll a gép, ha valami kiderül hogy elszállt a raktárból már hozzák is, nincs a "megrendelem, x nap mulva meglesz" móka.

Nekem is 5 litert számlázak ki az olajból 19E ft volt, a maradék fél litert megkaptam. Fél literes olaj kiszerelési egység nincs, ez olyan mintha bemennél a boltba és a literes zacskós tejnek csak a felét kérnéd.

 

A fék nekem is néha nyikorog (főként ha vizes lesz a tárcsa), de egyáltalán nem zavaró. Nekem minden gyári, betét és tárcsa is. Lehetséges hogy a betétek élének lereszelése is segítene a nyikorgáson.

 

dr.zsoo

monyesz Creative Commons License 2004.08.26 0 0 388

Fullszint 5w40, 5w30, Total vagy Esso.

De bármilyen olajat kötelesek felhasználni, ami teljesíti a gyárilag előírt teljesítményszintet és viszkozitást ! Ha te viszed persze hogy olcsóbb...

Jobb helyeken legalább egy üvegfalon át nézheted a műveletet, esetleg be is engednek a műhelybe.

Előzmény: tündérlala (387)
tündérlala Creative Commons License 2004.08.26 0 0 387

"szervizen számla szerint 5 liter olajat töltöttek az autómba(4000 Ft/liter)."

 

Uh... 4000 Ft/liter????? Milyen olaj volt az, magas aranytartalmú???

Ezért szoktam én mindig magam vinni az olajat, egyszerűen felírják a munkalapra érkezéskor és kész. Bár a szerelő barátom elmesélése alapján sok szervízben nem is cserélik ki az olajat, csak kiszámlázzák...

 

lala

 

Előzmény: Törölt nick (383)
monyesz Creative Commons License 2004.08.26 0 0 386

Timartom !

Sajnos a dologba még a tárcsa is belejátszik, vannak tárcsa-betét párok amik mindig csikorognak (és közben fognak vagy éppen nem fognak, az első a jobbik varia), és vannak amik nem... Szakszervíz persze nem próbálkozhat, neki előírt anyagot kell használni, ha elviszed maszek műhelybe, ott lehet tudnak bele nem csikorgó párost rakni, de ez új autóknál ahol nincs ezeregyféle gyártmányú utángyártott alkatrész, nem mindig jön össze.

Előzmény: timartom (382)
monyesz Creative Commons License 2004.08.26 0 0 385

Whale !

 

Szerintem a kormánykapcsolóra a beszereléstől számítva, megint indul valamilyen (1 év ?) garancia. Ennek érdeklődj utána, de lehetőleg nem abban a szervízben ahol így megpróbáltak atb*szni a palánkon - én oda soha többet nem mennék !

Esetleg írd már ide, melyik volt ez a díszes társaság, rohadtul rühellem az ilyeneket, mert azon az olajon amúgy sem kevés haszna van.

Milyen mértékű a füstölés ? Kövér gázra minden dízel füstöl, a mostaniak is kicsit (talán a turbó miatt). De nem mint egy IFA... Ezekre a motorokra is van határérték, be kelle méretni legrosszabb esetben.

Előzmény: Törölt nick (383)
imitto27 Creative Commons License 2004.08.26 0 0 384
A Kangoo II-n is előjött a nyikorgás a fékek felől, bár erről a jól sikerült hangszigetelésnek köszönhetően csak akkor értesültem, mikor estefelé - kicsit jobb idő lévén - letekertem az ablakot. Az ok szintén lehet vészfékezés, pár napja egy astrával kanyarodtak elég rútul elém, és állóra lett fékezve az autó...
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.25 0 0 383

Sziasztok!

 

Én éppen ma cseréltettem másodszor! a kormánykapcsolót(Berlingo II HDi 03/07).Először 4000-nél!Aztán 11000-nél az egyik hátsóajtó-teleszkóp lett cserés,miután folyt belőle az olaj!

Ma megkérdeztem a szervízben,hogy mi lesz a garanciaidő(2 év) után.Azt mondták,hogy fizetős lesz a móka,cirka 60000 pénz.Csinos nem?

Kezd egy kicsit teleszaladni a hócipőm.Asszem ez volt az első és utolsó Citroenem:-(.

 

Üdv

 

Ja,az olajat azért kérdeztem,mert a 20000-es szervizen számla szerint 5 liter olajat töltöttek az autómba(4000 Ft/liter).Amikor rákérdeztem,azt mondták,hogy ők így szokták!Miután fölvilágosítottam őket,hogy meg tudom különböztetni a hajtókart a főtengelytől,korrigálták a számlát:-)

 

2000-es fordulat fölött a tiétek is füstöl?

 

Whale

 

Előzmény: Crowe (379)
timartom Creative Commons License 2004.08.25 0 0 382
Én is így tudtam, mégis nyikorgott végig hiába csarélték, meg kopott pár ezer km-et.
Előzmény: monyesz (381)
monyesz Creative Commons License 2004.08.25 0 0 381

Ez a féknyikorgás érdekes dolog. Vannak olyan betétek amik nyikorognak, aztán olyanok is amik nem. Illetve a betétnek össze kell kopnia a tárcsával, ez is számít.

Nekem a szerelőm a BX utolsó betétcseréjénél amikor hozta az autót kénytelen volt egyet vészfékezni egy elé vágó autó miatt, és csikorgott is a betét (mondta is, hogy e miatt fog csikorogni egy darabig !). De érdekes módon csak ha kicsit fékeztem. A friss betét felülete állítólag 'felég', ezért csikorog.

A csikorgás kb olyan 2ezer km után megszünt, amikor lekopott ez 'felégett' rész a betétről, azóta is hang nélkül működik (amúgy gyári csomagolású betét, tehát nem olcsó utángyártott).

 

Szóval a csikorgás lehet állandó vagy egy bizonyos idő után elmúlhat magától.

 

Amúgy meg a BX-en van fékbetét kopásjelző, ami a műszerfalon egy lámpácskával jelzi, ha elért egy bizonyos kopást. Így jelzi a csere idejét és a tárcsát nem kell cserélni.

Előzmény: timartom (380)
timartom Creative Commons License 2004.08.25 0 0 380

A féknyikorgás hiba :))? Nálam a Xsara már új korában produkálta, szervízben dettó azt mondták mint neked. Én a végén már észre sem vettem :))

Előzmény: Crowe (379)
Crowe Creative Commons License 2004.08.25 0 0 379
Sziasztok,

"Nyikorog a fék (vszínű tulkopott, sőt ahogy néztem tárcsacsere is lesz). Az indexkar jobbra index után átugrik a másik oldalra magától balra kezd el indexelni. Ezt a kollégám jelezte mielőtt odaadta az autót,"

Berlingo II 2003/04 kb 15 000jm.-től kezdve az én fékem is nyikorog a 20e km-es szervízen jeleztem azt mondták teljesen természetes. Azt vettem észre hogy esőben abszólut nem nyikorog és ha hirtelen állok meg akkor sem. Csak lassító fékezésnél akkor viszont zavaró módon. Jelenleg 48e km van az autóban. Az index kapcsoló tipus hiba lehet mert nálam is hasonló és eddig elég sokan panaszkodtak rá. Sőt Peugeot 307 tulajtól is hallotam ő háromszor cseréltette a kapcsolót (Osztrák autó, Bécsi szervíz) és még mindig fennáll a hiba.

Üdv

C.
Előzmény: drzsoo1 (375)
monyesz Creative Commons License 2004.08.25 0 0 378

Hát igen !

Ezek után ezzel egyértelműen a szervíznek kell megbírkóznia. Lehet hogy a nagynyomású befecskendező szivattyú lesz a ludas a dologban és nem maga a motor (annak talán más jelei is lennének a lomhaságon vagy túlfogyasztáson kívül).

 

Mondjuk azt továbbra sem értem, hogy ehhez miért kellett kocsit cserélnie  két embernek, mert a hiba kizárása vagy beigazolása nem a tulaj dolga. A szervíz egy egyszerű teljesítményméréssel (hiteles fékpadon) tudta volna igazolni vagy kizárni a problémát, szvsz.

Előzmény: drzsoo1 (375)
timartom Creative Commons License 2004.08.25 0 0 377

Ne lelkesíts ennyire :)))

 

Remélem ezek csak egyedi problémák. A váltót én is néztem a demo kocsin elég érdekes, de gondolom majd meg lehet szokni. Nekem egy Xsaram volt korábban és azon is a kormányon volt az audio irányítás én sem értettem miért változtattak ezen.

 

A motorról majd beszámolok, ha meglesz a kocsi és egy kicsit összeszokunk.

Előzmény: drzsoo1 (375)
drzsoo1 Creative Commons License 2004.08.24 0 0 376

bőrkormány

 

 

 

 

Most sikerült!

 

dr.zsoo

drzsoo1 Creative Commons License 2004.08.24 0 0 375

Sziasztok!

 

Rövid összehasonlító teszt következik. Berlingo I Hdi 12/99 140 E km Berlingo II Hdi 57E km. Kölcsönkaptam a kollégámtól az autóját. Átlagosan karbantartott autó, idáig műszaki probléma nem volt vele. Röviden azok amik éppen most rosszak az autóján.

Nyikorog a fék (vszínű tulkopott, sőt ahogy néztem tárcsacsere is lesz). Az indexkar jobbra index után átugrik a másik oldalra magától balra kezd el indexelni. Ezt a kollégám jelezte mielőtt odaadta az autót, valamint a multkor leírt fogyasztással kapcsolatos probléma adott. Váctól Balatonfenyvesig mentem az autóval, odafele pályán 120-130 majd a déli parton kényelmes 50-80 között, illetve Bogláron fél óra dugó többnyire álló motorral. Visszafele Keszthely, északi parton 50-80 között,az autópályán 110 max, mivel órási vihar volt, igy is én voltam a legyorsabb. 

A tapasztalatok:

-Fogyasztás: Érdekes módon az autó nálam 5,8 litert fogyasztott ez alatt az út alatt, az én Berlingo I-esem legkisebb fogyasztása is ennyi volt, tehát a fogyasztással látszólag nem lenne gond. DE:

- Az autó NAGYON GYENGÉNEK TÜNT. Igazából úgy tünt nekem mintha nem is ugyanaz a motor lenne. Kétezres fordulat fölött nem történik semmi, nem lódul meg az autó. Olyannyira bizonytalannak éreztem a teljesítményét hogy alig mertem előzésbe ugrani vele. Mivel figyelni akartam a fogyasztására nem zavartam meg a gépet, egyszer mentem 150 fölött, tulajdonképpen birta, de mintha kicsit sok lett volna neki.

- A fent említett jelenség sajnos a mérésnél is bejött. 80-140 es rugalmassági mérésnél az öreg berlingo 22,4 mp et futott, a kollégám Berlingo II-je 30 mp nél még csak 130-al ment ott abbahagytam a mérést. Tehát sajnos a motorral valami nem stimmel.

- A Berlingo II futóműve, zajcsillapítása egyértelmü fejlődés az I-eshez képest. Sokkal simábban fut kátyús utakon. Normál menetben, kanyarokban nem éreztem különbséget.

-A váltója egyértelmü hogy rosszabb a Berlingo IIesének. Teljesen indirekt, nem kattan be a fokozatba, olyam mint egy tésztában álló fakanál. Nem értem hogy a jót hogy sikerült elrontani.

- A kormánytávirányítója rosszabb mint az én rc10-es Blaupunktom. Mivel a kormány háta mögött van, el kell engedni a kormányt hogy használjuk. Akkor meg minek. Sokkal jobb ha a kormányon van, egyszerüen csak az ujjamat kell megmozdítani, nem kell fogást váltani a kormányon.

-Akadt a Berlingo II-es kuplugja is, de főleg a gázbowdenje.  Nyomom a gázt, nem történik semmi, majd ugrik egyet, majd ujra megakad. Emiatt már-már fárasztó a jobb láb munkája, de mindenesetre nagyon zavaró.

- Nyomja a hátamat az ülés. Kissé gyengébb az ülés szivacsa is, illetve a medence fölött a hátámlában egy keresztborda van, amit az istennek se tudtam kiiktatni ülésállítással.

- Bosszantó apróságok. A két tolóajtó miatt az ülések nem dönthetők előre, pedig hátul a gyerekekkel való foglalatoskodáok miatt jól jött volna. Szerencsére az 1 tolóajtós változatnál még megmaradt mindkét ülés esetében.

A másik hogy nem tudtam az utastér mennyezetvilágítását levett gyujtással bekapcsolni. Nyaralás utáni kipakolásnál nagyon jól jött volna, nem szerencsés ha emiatt a kulcsot benn kell tartani az autóban.

- Nincs benne bőrkormány és tolatóradar és panoráma tolótető. :-)))

 

Összeségében kicsit csalódás volt a kollégám autója. Egy biztos: A világ minden kincséért nem cserélném el az én autómat az övére. Sőt vszínű hogy lecserélésnél egy ujabbra se.

 

Egyébként az én szubjektív és méréses eredményemet tudniillik hogy gyenge az autó a kollégám is megerősítette, neki is erősebbnek tünt az enyém. Arra a következtetésre jutottunk, vszínü hogy a kívánt teljesítmény eléréséhez jóval jobban kell taposnia a gázt, emiatt fogyaszt többet az autó.

 

A hibalistával majd a Cit Nagy szerelőgárdájának kell megküzdenie, nem lesz könnyű dolguk.

 

Pár kép még a kormányról:

Üdv dr.zsoo

 

 

imitto27 Creative Commons License 2004.08.24 0 0 374

HALI!!!

 

Ha megjött az autó, írj kérlek sokat a tapasztalatokról!!! Nekük a kisebbik DCI van, kíváncsi vagyok, a nagyobb hogy teljesít, mi különbség van fogyiban stb.

 

RÖNYÓ FOREVA!!!!

Előzmény: edukangoo (372)
monyesz Creative Commons License 2004.08.24 0 0 373

Ez érdekes jelenség, amiről már többször is írtál. Egy dolog szöget ütött a fejemben. Ha nem elfolyik valahol ez az üzemanyag a rendszerből menet közben, akkor csak a motorba kerülhet, ott ha elég akkor eléggé elronthatja a kipufogó gáz kibocsájtási értékeit. Ha az olajteknő vele távozik, akkor elég rendesen 'szaporodnia' kéne a motorolajnak. Más variációt nem tudok elképzelni.

Szervíz nem ajánlott fel hiteles átfolyásmérést vagy valami diagnosztikát a hibafeltáráshoz ? Kicsit vicces, hogy cseréljetek autót...

Előzmény: drzsoo1 (371)
edukangoo Creative Commons License 2004.08.23 0 0 372
Üdvözlöm valamennyi topiktársat! Csatlakozni szeretnék én is a társasághoz. Ha minden igaz még kb. kettő hét és megérkezik az új autónk, egy Renault Kangoo II. 1,5 Dci (80) Privilege felszereltséggel. Mivel ez lesz az első dízel autóm, nagyon örültem amikor rátaláltam erre a topikra. Végigolvasva minden hozzászólást sok hasznos információt kaptam ezekről a tipusokról (mármint a dízelekről, persze többségében Berlingo-ról volt szó :-) ). A fentiek alapján (első dízel) remélem elnézőek lesztek velem, ha néha "amatőr" kérdéseket teszek majd fel. Jó utakat, és alacsony üa.árat mindenkinek! Üdvözlettel: edukangoo
drzsoo1 Creative Commons License 2004.08.19 0 0 371

Köszöntünk a berlingosok táborában.

A Hdi motor az egyik legstabilabb darab ma a dieselpiacon, nem lesz vele gond, nekem a legeslegelső szériából való van, az is hibátlanul teljesít. Műszakilag is stabilabb mint a xsara, főként azért mert haszonjármünek tervezték.

A hétévégén autót cserélek. A kollégám Hdi-jét kipróbálom ( 05/2003) 55 e km van benne. A baja az hogy átlag 7.5-öt fogyaszt autopályán 9-10 között. A szerviz javasolta hogy probáljam ki én is, mivel az enyém az én vezetési stilusommal 6.2 körül beéri, ennek se szabadna többet fogyasztania. Ha lényegesen többet eszik irány a szerviz. Valszinű pedig hogy nem a kollégám lábával van a baj, mert a tartós 150 es tempo+klíma az nálam is ugyannyi mint nála, mégis majd 2 literrel többet evett ilyen körülmények között.

 

dr.zsoo

timartom Creative Commons License 2004.08.18 0 0 370
Köszi! Remélem hamar beleülhetek és beszámolhatok a tapasztalatokról.
Előzmény: Crowe (369)
Crowe Creative Commons License 2004.08.18 0 0 369
Üdv a csapatban. :-)
Előzmény: timartom (368)
timartom Creative Commons License 2004.08.18 0 0 368

Iszok a medve bőrére előre, bejelentkezek én is. Ha minden jól megy jövő héten érkezik egy Berlingo HDI.

 

Nekem nem okozott gondot a választás, szerintem (szigorúan szubjektív vélemény) messze jobban tetszik a Berlingo/Partner páros mint a Kangoo. Remélem nem lesz vele több problémám mint az eddigi Xsara-val.

imitto27 Creative Commons License 2004.08.17 0 0 367
A próféta szóljon belőled!!! Egyébként lassan 2500 km táján néha egy-egy sávváltásnál feviszem a fordulatot 3000-ig, menne tovább, de nem akarom meghajszolni a járatás alatt. Mindenesetre 2000-körül már irtózatos erővel húz, emelkedőn-lejtőn-bárhol. Csak sejtem, mit tudhat az erősebb motor, de szerintem ez is bőven jó. A váltó viszont NAGYON, INDOKOLATLANUL RÖVID! A megane váltójával kellene megházasítani valahogy (csak sejtem, hogy passzolna, hisz a moci ugyan az)
monyesz Creative Commons License 2004.08.17 0 0 366

Imitto27 !

Okosoktól azt hallottam, hogy a mai közösnyomócsöves dízelek 10 ezer km környékén érik el a végleges fogyasztási értéket, tehát van rá esély, hogy még ennél is kevesebbet fog fogyasztani.

Előzmény: imitto27 (364)
drzsoo1 Creative Commons License 2004.08.16 0 0 365

Olajcserénél Ma 4,5 litert guritottak a Hdi-be, nekem 140 ezres szervíz volt (65 e pénz ) , hibátlan a gép. Legutóbbi 800 km során amiből 250 km autópálya, 140 odafele 170 visszafele tartósan, kevés klímával 6,8 litert nyakalt be.

Amit mindenkinek tudok ajánlani: a gyári tartozékként árusított két oldalán haszmálható csomagtérszőnyeget. A müanyag oldal tökéletesen jó munkához, nem csuszkálnak a csomagok a csomagtartóban, a szövet ill szőnyegpadló hatású másik fele jó családi használatra, kellemes és tiszta.

 

dr.zsoo

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!