A tetőcsomin én is gondolkoztam, aztán jtt az első kézi mosás...székről tudtam lemosni a tetejét, ami a Twingo után váratlanul ért. Most akkor legyen kislétra a kocsiban, hogy felpakoljak? Meg akkora a csomi, hogy még egyszer sem volt tele
Valahogy nem jőn őssze a képfeltevés leirnátok hogy kell? Addig itt van két link:
http://vanessza.atw.hu/berlingo.jpg
http://vanessza.atw.hu/berlingo front.jpg
Berlingo 1.4 SX 2éves és tiz hónapos.Első látásra szerelem volt,már majdnem egy hónapja kerestünk autót az országban szinte mindenhol,egy Kangoo-t nézni mentünk és megtaláltuk.Az asszony is csak annyit mondott:Nemhitte volna ,hogy valaha is ennyire fog örülni egy autónak is!Nem becézgetjük nekünk egyenlöre csak Berlingo,és a kicsink (ami belülröl hatalmas).Tényleg ugy van hogy annyi hely és pakolhatoság van hogy akárhogy csináljuk valami még mindig üres.
Fogyasztásra 7 lityi alatt vagyunk,városba szerintem 8 környékén.Tettem két új Michelin Energy E3A 175/70 gumit elölre ,de szerintem még a két hátsó a gyári.
Nagyon szép a Kangoo szine!! Jó választás volt!
Véleményem szerint a Kangoo új szeme kicsit szebb mint a Cit-Pug párosé.Habár még a régiek nekem jobban bejönnek.
Ja, egyébként ilyen elektomos tetőt kangoohoz is árulnak, 200 E pénz, sőt. A németországi Berlingo extralistán a Berlingo II is kapható ilyen tetővel, a mobile.de-n lehet is ilyeneket találni használtban, magyarországra már nem jut belőle.
Ami még jó hír! Várható hogy a gyári cit berlingo alkatrészek ára esni fog! Méghozzá sokat. Több 10 % olykor 50-60% is lehet. Ha minden igaz szept okt környékére várható.
A tető nem MODUTOP hanem elektromos vászontető. Nem vászon hanem müanyag, elég strapabíró. Még viharban se ázik be, 160 nál se érezni a szelet ha odatartom a kezem a pereméhez. Ami a negatívuma az a szélzaj. 120-ig semmi, onnan egyre erősebb, 160 felé már kissé zavaró erősségű. Engem egyálalán nem zavar, bőségesen kárpótol érte a kabrió érzés. 120 ig nyugodtan ki lehet nyitni, nem csinál vihart az autóban, 80-90 ig a hátulülőknek is csak éppen morgatja a haját a szél.
Az auto Hdi,12/1999 forg helyezésű, annó a legfelszereltebb auto volt amit lehetett kapni, 4,4 millió volt az ára. Egyedül a gyári alufelni maradt ki belőle, ez utólag került az autóra. A modutop olyan napfénytető amit nem lehet kinyitni, plusz az utastérben van egy csomó tárolórekesz.
Most vettem rá új gumikat. Michelin természetesen, uj Energy T seb indexű 175/70 R 14-es. A régi sajnos egy padkázás miatt oldalfalsérült lett, futófelülete még 3-4 mm közötti volt, egyenletesen kopott, 138 000 km-t!!!! futott, még az eredeti volt. Sajnáltam hogy el kellet dobni. Az ujakat 21000 Ft ért sikerült vennem, ebben benne volt a szerelés is.
Szép a kangoo!!! Olvastam az a5.hu-n a tesztet róla, egészen pozitív az összkép.
Ha Pesti vagy akkor foliáztass mert ott lopnak mint a szarkák ! Itt délen nincs szükség rá,habár én is gondolkodtam rajta de neked is azt tudom ajánlani amit több haver nyögött hogy csak mübizonylatos foliát,mert minden müszakinál letépetik veled és utána kezdheted elöröl...
Köszi a biztatást. Zár megjavítva úgyhogy ezzel már nincs gond. Egyre jobban tetszik. A fogyasztásra erősen figyelek majd nehogy úgy járjak mint a kollégád. Nekem eddig elég erősnek tűnik a kocsi, bár még HDI-t nem vezettem eddig.
A fóliázásról, hátsó részek eltakarásáról vannak tapasztalatok?
Hát ez a képbeszurás nem jött össze majd holnap készitek párat és felteszem.Most megyek alszom 1 kicsit mert nesokára indulhatok melozni.Dzsoo 1 a tiéd HDI ?Vagy benzines?
Hétvégén hosszasan beszélgettem a Cit M5 egyik szerelőjével, 7 éve ismerem. Sok érdekes dolgot mesélt, a Hdi ről annyit mondott hogy:
- A tulfogyasztás lehet szoftverhiba, egy update megoldhatja a dolgot. Néha előfordul hogy a km számláló csal. A legtöbb idáig 17 %-os eltérés volt! Érdemes leellenőrizni. Nagyon stabil darabok, az egyetlen gyenge pontjuk a vezérműszíj tárcsa. Erős hanggal jelzi hogy valami nem stimmel, majd megadja magát, ilyenkor kb 400 e ft os kárt csinál. Általában nem bírja ki a 120 ezret se. Létezik rá megoldás, (nem gyári alkatrésszel) Ez főként a régebbiekre vonatkozik, az ujak még általában nem futottak annyit hogy messzemenő következtetéseket lehetne levonni belőle.
Ami jó hír hogy a motorvezérlő elektronika elég stabilan mükszik.
Hát mivel nemrég vettük agépet csak olyan képem van amikor hozzuk a balatonon át a komppal de igérem megprobálok olyat feltenni amin jobban látszik.ezzel az oraállásal vettem.
Drzsoo 1! szerencsés ember lehetsz Modutop tetö ha jól látom...
Először is: Gratula az új autóhoz, örülök a kellemes első benyomásoknak, valóban olyan apró hibák mint amit említettél bármilyen autón előfordulhatnak. Nekem is beakadt a fékbe a lábam néha, ha levettem a gázpedálról, de csak az első héten. Azóta egyszer se. Szeretnélek megnyugtatni: A tárolóhelyek sose lesznek tele, olyan sok van belőlük! :-)
Lehet hátulra hangszórót szerelni. 2 lehetőség is van. A gyári: a csomagtérben a világítás helyére lehet olyan müanyagot tenni ami magába foglalja a hangszóró házat is. Az alternatív lehetőség alul a müanyag borításba lehet építeni, ekkor az emelőt át kell tenni máshova.
Megpróbálom felrakni a képeket az én autómról, ill a kollégáméról is. Az én autóm egy tavaly nyár végi sajnálatos koccanás után lett lefényképezve. Annó a javítás 130 E pénzbe került, sajnos saját zsebből.
Szerintem mindenki dobhatna fel az autójáról egy egy fotot mi a véleményetek?Legalább látnánk azokat is amelyeket most vettetek.
Ja! És lenne egy kérdésem is :A berlingoba hátulra hova lehetne hangszorót beszerelni?VAn valahol előre kialakitott hely?
Na megvan végre a Berlingo HDI!!! Eddig majdnem csak pozitív dolgokat tudok írni. Soha nem vezettem még HDI motorral szerelt kocsit, így nagy élmény, hogy milyen nagy a nyomatéka, jól gyorsul.
Beltér, az általam eddig hajtott személykocsikhoz képest óriási, furcsa, hogy a nagy üvegfelületek miatt milyen jól kilátni. Van hely elől, hátul. Kényelmes, nagyon jó hogy magasabban ülök mint a legtöbb személykocsi, egyszerűen átlátok fölöttük. Egyszerűen jól érzem magam benne.
Rengeteg pakolóhely, már látom, ezek is tele lesznek egyszer :)
A váltó tényleg érdekes, hát nem a precizitás mintaképe, kettessel egy kicsit küszködök néha, plusz meg jó nagy a váltóút. Azért ahogy figyelem hamar meg fogom szokni ettől függetlenül.
Egy picit közel van a gáz és a fék, egyszer kétszer már beleakadt a lábam a fékpedálba. Szokni kell ezt is.
Viszont kiakadtam egy kicsit azon, hogy a kocsi jobb első zárját a központi zár nem húzza be, kézzel persze megy. Átadáskor már mondták, hogy baj van vele és ingyen kicserélik, csak sajna még nincs alkatrész stb. Mivel már több mint egy hetet csúsztak az átadással, már nem hagytam emiatt ott a gépet inkább visszaviszem valamikor a héten. Mit nem mondjak 'jól' leellenőrizték a gyárban a meósok :( Mondjuk ez legyen a legnagyobb bajom vele, de az biztos, hogy kellemetlen.
Próbálgattam a tapasztalatok alapján az irányjelzőt, nálam eddig nem figyelhető meg, hogy átugrik a kormány forgatásakor.
Összességében nagyon tetszik, szerintem össze fogunk barátkozni. Egyébként szerintem nagyon 'dögösen' néz ki :))
Apropó érdemes a belátás megakadályozására fóliáztatni. Mennyire lehet kilátni a fóliázott kocsiból. Érdemesebb lenne inkább rólót venni rá?
Ma vettem NGK-gyertyát BCP6ES gyári számút.Azt hallotam hogy a francia kocsik szeretik az NGK,champion gyertyákat.Azért kértem ki a véleményeteket mert ez a Berlingo nekünk a legjobb autónk idáig és gagyi cuccot azért nem akartam beletenni.Habár a gyertya tekintetében szerintem valamelyest ez visszalépés mert ami benne volt az Champion RC8DMC 2polúsú gyertya és még az előző tulaj tette be kitudja mikor.Igazából a tunning nálam nem cél csak ha lehet szeretem a jobbat +adni az autónknak hogy minél tovább "hüséges" legyen hozzánk.
Így persze jobban hangzik...akkor beszélünk ésszerű tuningról, ha a motor OPTIMALIZÁLÁSA történik, tehát a sorozatgyártásból adódó pontatlanságokat teszik helyre, ill. a jobb teljesítmény érdekében a TELJES rendszert átalakítják. Ez egy pár százezres beavatkozás...A baj ott van, hogy ezt M.o.-on kb. 10000-ből 1 ember engedheti meg magának, a maradék 9999-re meg lecsapnak a hiénák, hogy '"direktszűrő +5Le, sportszikra+kábelek +5Le, sport HÁTSÓ dob +5Le (persze ez is csak sz@rfűrészelés, a hátsó nagy átmérő egy kis keresztmetszetű leömlővel semmit sem ér), és persze streetracing matrica +10Le, kék ledek +5Le...
Sokan nem értik meg az alap igazságot, ami nem csak autótuningra, de mindenre igaz:
"Egy tetszőleges rendszer minősége egyenlő a rendszer leggyengébb elemének minőségével"
egészen addig én is ezt mondtam volna, míg apámmal el nem beszélgettem a témáról...mármint a direkt szűrőkről. adok a véleményére, nagyon sok mindent kipróbáltak, amit egy mocival el lehet követni, meg hát épített is autót nem egyet. tehát mikor meglátta a kezemben a direkt szűrőt, az első kérdése az volt, tudom-e, mennyi ideig tart, mire kifejlesztenek egy motort? és hogy miért is tart évekig? u.i. ez egy nagyon összetett rendszer, a tökéletes és megbízható működéshez MINDENNEK úgy kell működnie, ahogy megálmodták. érvényes ez a beáramló levegő minden tulajdonságára - áramlási sebesség, irány ésatöbbi, és persze bele van kalkulálva a gyári szűrő fojtása is. amint egy ilyen szűrő felkerül, megjön a hangja az autónak - de mért valaki gyorsuklást ill. fogyasztást? ugyanis az előbb felsoroltak mind felborulnak, a fojtás pedig szinte meg is szűnik, tehát a motor NEM úgy jár, ahogy azt a készítők kitalálták - és persze az élettartam is drasztikusan csökkenhet.
nem azt mondom, hogy értelmetlen, egy versenyautónál, ahol tized-századmásodpercek számítanak, és ezt előrébb helyezik a tartósságnál...mert a kihegyezett mocik élettartama ugyi nem annyi, mint a gyáriaké!
NGK-t, több benzinesnél bevált márka, de ha hozzájutsz Euqem márkájú gyertyához (próbáld meg az www.ewl.hu-t), akkor azt. Szvsz felesleges a többpólusú gyertya ehhez a motorhoz, én az árkülönbözeten inkább légszűrőt cserélnék. Ha kicsit 'tuningolni' szeretnéd a motort, akkor egy sportlégszűrőt kéne először belerakni, bár ezt pucolni, olajozni kell, plusz drágább is a sima szűrőnél...
"Nekem is 5 litert számlázak ki az olajból 19E ft volt, a maradék fél litert megkaptam. Fél literes olaj kiszerelési egység nincs, ez olyan mintha bemennél a boltba és a literes zacskós tejnek csak a felét kérnéd"
Azért ez sántít egy kicsit.Először is van fél literes tej:-)).Másodszor,ha nekem nincs szükségem fél liter olajra,miért vetetik meg velem?Tekerjék rá a kupakot a flaskára és tegyék vissza a polcra,majd a következő autóba betöltik.Ezek azok a zsebcselek,amiktől hülyét bírok kapni.