Biztos, hogy az új ajtórendszer miatt bukott lámpát a villamos? Hiszen ha a vezető zárást nyom, akkor elvileg vége a kívánságműsornak. Vagy ha esetleg a vezető által kezdeményezett indításjelzés ideje alatt még vissza tud nyitni az utas, akkor az szerintem hiba.
Én csak egy rövid szakaszon, kevésbé forgalmas időszakban "teszteltem", ezalatt nem találtam kivetnivalót benne. Azt nem egészen értem, hogy miért nem használta egységesen mindegyik vezető (csúcson kívül). A Móriczon pl. az egyik kocsi tárva-nyitva volt, a másik viszont (amelyik előbb indult) visszazárva.
A matricáknak sajnos feltűnő helyen kell lenni, hogy legalább az elolvassa, akinek akadályozza a kilátást. :-)
Ma, a reggeli csúcsban én is szembesültem ezzel az új ajtóműködési rendszerrel. Az mindenképpen negatívum, hogy az újabb és újabb ajtóvisszanyitásoknak köszönhetően két lámpaciklust kellett végigvárni a megszokott egy helyett a Blaha Lujza téren (a Petőfi híd felé). De sajnos nem ez volt az egyetlen megálló, ahonnan csak késleltetve sikerült elindulni... szóval van még ezen mit csiszolni. Kíváncsi lennék, más mit tapasztalt. Tájékoztatás az volt rendesen, a járművezető felhívta a figyelmet a gyengébbek kedvéért az ajtókon lévő matricák tanulmányozására, és egyszer lement az előre felvett mondóka is. Ezzel az újabb tájékoztatómatricával viszont sikerült megint (a Margitsziget megálló szünetelésére felhívó után) rombolni a kilátást, nehogy már arcmagasságban át lehessen látni az ajtóüvegen. Jó lenne, ha tartósan nem maradnának kint, csak amíg új ez az egész.
"nekem tetszik, bár a hétköznapi tömegben nem sok haszna lesz. Ráadásul még büdösebb lesz belül"
A tömegbe majd nem fog tudni visszacsukódni, és lesz szellőzés. De ennek a rendszernek főleg csúcson kívül lesz haszna, amikor még a 4 és 6 os is hosszú perceket áll a végállomáson. Télen nem hűl ki, nyáron nem melegszik fel a villamos.
"ha jeleztél, még 5-en újra jeleztek utánad, hiába égett a lámpa"
Ez buszon is így volt eddig, így itt sem fura.
"Ha pedig az orruk előtt becsukódik, azt fogják hinni, hogy a vezető csukta be és a járdaszigetről fognak ököllel mutogatni a tükör felé... :-)"
Ők azok akik a lóvasút villamosítása óta zavarban vannak, annyi eszük sincs mint egy marék lepkének. Mutogassanak csak, ezeket a dolgokat ugyanis az értelmes embereknek tervezik és csinálják.
Szerintem nem jó ötlet, hogy minden záródásnál szól az indításjelző, mert ugye a nevében is benne van, hogy a villamos indulását jelzi, és ugye ha megszólal, akkor már nem lehet fölszállni. Míg jelen esetben visszanyithatod és fölszállhatsz, tehát az indításjelző használata félrevezető. Csak tényleges induláskor kéne használni. Az utasokra úgyse csukódik rá, mert figyel a fotocella.
Most még ugye nincs annyira hideg, hogy komolyabban fűtve legyen az utastér. Az esetek nagy részében egyelőre fűtetlenül fújja be a kinti levegőt, és meg lehet fagyni csukott ajtónál is (amúgy a légcserélőnek hála friss levegő jön be a villamosba). Majd amikor lejjebb hűl az idő, és izomból fűteni fog a rendszer, akkor majd kiderül, mennyire jó a dolog.
Ma utaztam először a "magától záródó ajtós megoldással."
(Kedvenc színésznőnk vajon mennyit kapott azért, hogy ismét el kellett mondania egy mondatot, ismertetve a záródás - újra kinyitás módszert?...)
Jópofi ez a magától becsukódó ajtó, nekem tetszik, bár a hétköznapi tömegben nem sok haszna lesz. Ráadásul még büdösebb lesz belül. Az ember sokszor már alig várja, hogy jöjjön be egy kis levegő, legalább amíg a tilosban állunk, erre gyorsan vissza fog csukódni... Én inkább a nyitott ajtóra és a levegőre szavaztam volna. Főleg, ha olyanok állnak mellettem, akik általában szoktak...
Már előre nevetek azokon, akik majd összevissza fogják nyomkodni a gombokat, eddig is ezt tették, ha jeleztél, még 5-en újra jeleztek utánad, hiába égett a lámpa, na ezek most nyomkodhatnak kedvükre. Ha pedig az orruk előtt becsukódik, azt fogják hinni, hogy a vezető csukta be és a járdaszigetről fognak ököllel mutogatni a tükör felé... :-)
A holnap reggelem biztos jól fog kezdődni, szerintem mire beérek a munkába, jól kiszórakozom magam...
Látod, ez remek kérdés, a fülke környékén jól hallható, a kocsi közepén nemhiszem, ha mégis, akkor lehet, másra gondoltál. Én csak vezetni tudom, nem én terveztem ;).
Áh, igen a mi kis csipogónk... :). Egész nap csipog minden vacakért, be nem áll a szája. Ajtócsukás után szaggattott hanggal jelzi a vezetőnek, hogy az ajtók zárva vannak (ha nyitásengedély nincs kiadva), ileltve csipog elakadásjelzőzéskor, egyet csippan az első leszállásjelzéskor (valamint nyitott ajtók esetén akkor is, ha a rokkantkocsis jelzőt megnyomják), illetve élesebb hangon az éberségi hangját is ő adja.
Igen, automatikusan. Nyáron frissítették valamikor rajta a járművezérlő szoftvert. De ahhoz hogy az ajtók tudják az automata visszacsukást, az ajtók szoftverét is frissíteni kellett, ami az IFE kompetenciája. Úgy tűnik ez most már megtörtént. Kocso által leírt változásokon túlmenően, annyi történt még hogy nyitott ajtóknál hatástalan a rögzítőfék oldás nyomógomb megnyomása.
Igen, November 2 és 14 között az összes villamos új ajtoszoftvert kap, melynek egyik legszembetűnőbb jellemzője az általad leírt visszazáródás. Már csak azt nem értem, h hogy találkozhattál a jelenséggel, ha ki van adva erre az időre, hogy minden villamossal központizni kell (hacsak nem az istállóban látogattad meg a pasipát ;) ).
Automatikusan? Szuper lenne, csak egyedizzenek legalább a végállomásokon.
Arról hallottam, hogy a 2001-esen már régebben (néhány hónapja) elkezdtek kísérletezni az ajtóvezérlés átalakításával. Pl. a központi zárást is lehet ugyanúgy időzíteni a gomb nyomva tartásával, mint egyedi üzemben.
Valami elkezdődött: 2001-es Combinon új ajtószoftver van. Egyedi nyitás esetén, ha nincs mozgás az ajtónál, 2-3 másodperc múlva csipogás keretében záródik! :)
Ez érdekes, amit írtál. Tkp. a Combinoval történő közlekedés utascsere szempontból hasonló, a METRO, ill a Kisföldalatti szerelvényekhez. Tehát azok is alacsony padlósoknak tekinthetőek, hasonló ajtószélességgel rendelkeznek, és szvsz általában mégsem jellemző rájuk az egyesével történő le-és felszállás. Viszont a Combinonál valóban, mintha gyakrabban fordulna elő az általad említett jelenség.
tipikus BKV-s duma, nem igaz, mert a villamos belsejében nem lehet folyton összevissza rohangálni 2 ajtóval előrébb, 3 ajtóval hátrébb, mert annyian vannak belül mint az oroszok.
nem mindig igaz. Mondjuk napszak, telítettség stb. függő. Én nem ritkán tapasztalom, hogy a villamos elejében vagy végében heringesdoboz-effektus van, a közepén és a másik végében meg szabad ülőhelyet is lehet találni. Petőfi híd budai hídfő, tipikus: mindkét irányba a lépcső felőli végeken tumultus, a híd felé esők meg majdnem üresek. Utasként sem értem azokat az utastársakat, akik ott nyomorognak a tömegben, ill. kígyózó sort alkotnak a lépcsőhöz közelebbi 3-4 ajtónál, miközben kicsit hátrébb v. előrébb kényelmesen és gyorsabban be lehet szállni és utazni. Ja, hogy ahhoz 5-10 méterrel többet kéne gyalogolni, és az már nem megy? Én ha tehetem, hátrébb/előrébb megyek, és jó érzéssel tölt el onnan (akár ülve) nézni a tömeget a kocsi másik, üresebb végében. :-) Persze az érthető, hogy azért, mert az a vége volt közelebb a feljáróhoz, meg a Móriczon is előrefelé gyalogol a többség, de ennyi plusz gyaloglás már ne jelentsen gondot! (Az utasok 95%-a nem rozzant öregember errefelé, akiknek az lenne.) A tömeg miatt pont azok nem tudnak még felpattanni, akik az utolsó pillanatban érnek oda, holott egyenletesebb kihasználtság esetén felfértek volna.
Ennyire nem rossz a helyzet, tény, hogy általában nem párosával szállnak le-fel, de az utascere sebessége kb azonos a csatolt ganzzéval. Szerintem -már csak a jármű telítettsége miatt is- felesleges bármit is a padlóra festeni, sz...nak rá.
Az utascserénél szerintem problémát jelent a Combino esetében, hogy a szélessége alapján kétsávos ajtónyílásokat előszeretettel használják szimpla ajtóként az utasok, és egyesével, "átlóban" szállnak le és fel. Értelemszerűen így kétszer annyi ideig tart az utascsere, mintha párhuzamosan, kettesével mennének. Amit nyerünk az alacsonypadlónak köszönhető gyorsulásnál, nagyrészt itt elbukjuk.
Az ajtónyílás közepére hajtűkapaszkodót nem igazán lenne célszerű szerelni az utasáramlás szabályozására (a 2. és 7. ajtóhoz a kerekesszékesek miatt sem lehetne), de nem kizárt, hogy a padlóra festett sárga piktogram segítene (ld. ábra).
Na, először is, picikét hátrább az agarakkal! Szeretném leszögezni, hogy én szolgáltatni járok be, és munka közbe minden idegszálammal azon vagyok, hogy a tömegközlekedés élhetőbb legyen. (És ez nem azt jelenti, hogy a későn érkezőket lámpavesztés árán megvárom, hanem hogy ha az utas hozzám szól, igyekszem normálisan a segítségére lenni, satöbbi, satöbbi.)
Ha jól emlékszem, az anyázást maximum olyan vonalon emlegetem, amikor minket dícsérnek (ami természetesen elő nem fordulhat...). Meg lehet ezt a dolgot rendesen is beszélni. Úgy érzem igyekszem rávilágítani arra, milyen a napi csúcsot a plexikalitkából végignézni (és TUDOM, hogy az utasoknak se könnyű, mindneki siet, ingerült, de erről a véleményem lásd az előző hsz-emben). Azt is leírtam már, hogy a körúton a lámpaváltás diktálja a ritmust. Sajnos ez egy Blaha Lujza téren, Wesselényi utcánál, vagy a Nyugatinál (Dél-buda irányában) igen szükre szabja az időt az utascserére. Ez nekünk se jó. Két választás van, vagy elkezdek időben csipogni, és mire jön a szabad addigra tudok csukni (ennek combino esetében műszaki okai is vannak, de ebbe nem mennék bele), vagypedig megvárom, amíg mindneki kényelmesen elrendezkedett, csipogok, csukok, aztán várhatom a következő lámpát, mert amin menni kellett volna, réges rég letiltott. Egyszer ajánlom, nézd meg a Blahán mennyi idő van utascerére, 30-35 másodpercnél nem fogsz többet mérni, ebbe bele kell férnie a leszállóknak, a felszállóknak, és az ajtóknál kialakuló tumultusoknak, mert mindíg van olyan, aki nem várja meg a leszállókat.
(Még mindíg nevettségesnek tartom hogy egy csúcsidőn kívül 4 percenként -közös szakaszon 2 percenként- járó járat esetében felháborodás születik, mert a sportolók lemaradnak, anno a 30-as csúcsban 20 percenként járt, és mindneki csendben örült annak, hogy van min utazni.)
A továbbiakban is szívesen állok rendelkezésedre, és válaszolok a felmerülő kérdéseidre, privátban, nem szeretném a topicot teljesen szét OFF-olni.
De akkor legalább a LESZÁLLÓKAT várjátok meg, ember!!! Gyakran van, hogy még a LESZÁLLÁS sem fejeződött be és már csukódik!
OK, a felszálló menjen a büdös anyjába, rohadjon meg ott a megállóban, minek vár itt, menjen gyalog, de legalább már akiket hajlandóak voltatok felvenni és végre meg akar szabadulni tőletek, azokat hagyjátok, hogy lelépjen! Persze, tudom, azt mondod, hogy mindenki egy ajtót akar igénybe venni, a többi meg üresen tátong - tipikus BKV-s duma, nem igaz, mert a villamos belsejében nem lehet folyton összevissza rohangálni 2 ajtóval előrébb, 3 ajtóval hátrébb, mert annyian vannak belül mint az oroszok. Nyilván a legközelebbinél kíséreled meg a leszállást, pont azért, hogy ne legyen nagy a lökdösődés. Örülsz, ha odaférsz egy ajtóhoz, hogy leszállhass, már ha nem csukják rád leszállás közben. Nem mindenki tapossa le az előtte leszállót, ha az nem elég gyors.
(Egyébként én is éjszakáztam, 9 évig, láttam egyet s mást, kifejezetten örülök a biztonsági őröknek a jelenlegi kilencszázas buszokon, de ez már más téma.)
Jó, ezt értem, igazad van, én sem kések soha, sőt elengedem a tömött járművet, mert vígan beérek akkor is. Nekem fontosabb a kényelmes utazás, mint hogy lélekszakadva rohanjak a tömött vili után.
De ugye nem azt akarod mondani, hogy három órával előbb induljon el mindenki, hátha lerobban a busz, meg a következő is, a harmadik meg karambolozik, a villamosnak áramszünete van, a következőre nem férsz föl, a következő lerobban, a következő kocsiszinbe megy, utána átszállnál mondjuk a metróra, ahol kettőre nem férsz föl, csak a harmadikra, majd jön egy külvárosi busz, 10 perces követési távval, orrod előtt becsukódó ajtóval, a következő kimarad, a következő csak X utcáig jár mostantól forgalomterelés miatt.... és még sorolhatnám...
Akkor kár is hazamenni a munkából, ennyi mindenre akkor sem készülhetsz fel!