Skoda 100 vagy 110 r típusú autót szeretnék bérelni pár órára. Apukám ilyet hajtott, amikor Anyukámnak udvarolt, most a házassági évfordulójukra lepném meg őket egy kis nosztalgia-vezetéssel Budapesten. Kérem, ha valaki tud, segítsen! (Én nem találtam bérelhetőt.) Köszönöm!
trb: aha, ilyesmikre pályáztam. Bár most inkább a vázra koncentrálok, ez csak ötlet szinten jött fel...Úgy nézem, hogy a széria méretű üvegszálasoknak nincs igazán ára (érthető okokból), lehet inkább majd olyanra vadászok.
Nem tudom, de nálam a hátsó nyúlványra (ahol a nyúlvány, a hátfal és a sárvédő találkozik) rá volt csavarozva egy lemezdarab, mert a csavarhelyek kb. 2cm-rel hátrébb voltak a nyúlvány furatánál. Gondolom az a strandkorlát is azért került a hátuljára, mert a pontatlan elemek miatt sehogy se álltak vonalba. Ja és persze minden mindennel összegittelve: homlokfal-sárvédő-szélvédő előtti rész illetve hátsó sárvédő-Coszlop...
Persze, ennek a műgyantázásnak az a nagy előnye, hogy _bármit_ meg lehet belőle csinálni, de ha jót akarsz, ahhoz először is egy nagyon jó minta kell, másodsorban rengeteg munka, és anyag.
Még a versenyautós helyen volt egy kolléga, aki azóta is foglalkozik ilyesmivel, úgy tervezem, hogy ha nagyon nem akaródzanak felmenni a helyükre a motyók, akkor elviszem hozzá, és átfaragjuk, hogy jó legyen.
Ha még emlékszel, amit Csehországból hoztam szettet, az nem attól a gyártótól van akit dícsérnek, de kinézetre két nagyságrenddel így is bizalomgerjesztőbb (szebb felület, precízebb kidolgozás, könnyebb), mint a régi, magyar gyártású darabok.
Egyszer beszéltem egy emberrel (övé volt korábban a sárga RS, ami Erőss Csabihoz kerültült) a méretproblémás 130RS elemekről... Ő úgy tudta a sztorit, hogy valami törött cseh versenyautóról lettek leszedve az elemek és arról készült a sablon egy balatoni hajóépítő műhelyében, de annyira nem lett jó a darab, hogy ők pl. a B oszlopot húzták hátra valamelyik oldalon, hogy fel lehessen tenni a hátsó sárvédőt, mert annyira feszült, hogy mindig elrepedt. Ilyen sárvédők kerültek az egykori egri sárga RS-re (Utasi Balázs kocsijára), ami pár éve szépre meg lett csinálva és szerintem ilyenek vannak a kék kesztölci autón (Dukony Zsolté) is. Valózsínűleg a te autódé is onnan származhat.
Talán Tardi Lajos kocsiján nem ezek vannak, mert arra talán Vácon készült sárvédők kerültek még mielőtt Kiss Csabi megvette volna. A váci srác komolyan foglalkozott a mechanikai dolgokkal (Sulyok Tamás MB-jébe és talán még a Coupéba is ő újította fel a váltót) is és talán a komplett RS szettet ő készítette az autóra, egyedi, pillekönnyű hátfallal, de ha jól tudom családi problémák miatt már nem Skodázik.
Korábban beszélgettem a gyáli műanyagossal, aki a Coupé légterelőt csinálta, azt mondta, meg lehetne normálisan csinálni egy RS, de akár LR vagy RH szettet, de kizárt dolog, hogy megérje leszerszámozni, úgyhogy nem firtattam tovább a dolgot. Marad a cseh forrás, amiről azt hallottam, kifejezetten jó minőségű.
Köszönöm szépen! Igyekszem, hogy feltámasszam, bár nem haladok túl gyorsan :o(
Én is emlékeztem egy régebbi felbukkanására (még talán itt a fórumon is volt beszúrva egy kép róla, a helyszín megjelölésével), de aztán nem találtam meg, amikor autót kerestem. 2012-ben került eladósorba, akkor került hozzám. És igen, megvannak még a kutyarágta elemek :o) Nem dobtam ki őket, bár elég gatya állapotban vannak, nem tudom, jók lesznek-e még bármire (a méretpontosságukkal is van baj...)..
Zöld volt az eredeti elképzelése a készítőnek, de már akkor is fakó és napszítta volt, amikor megvettem. Az autó eredetileg narancssárga volt egyébként.
Érdekesség, és az egyik fő szempont volt a megvételnél, hogy forgalmi szerint 130RS. Persze, valójában köze nincs hozzá, de talán egy lépéssel egyszerűbb így.
Megvételkori állapot (bocs, lehet, hogy volt már):