Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mazdaforever Creative Commons License 2021.03.18 0 0 67357

Szia, ez már a 3-as Jazz? Azaz a GK-s?

Előzmény: gyurabá' (67251)
mazdaforever Creative Commons License 2021.03.18 0 0 67356

Sziasztok,

 

2016-os 1.3-as Honda Jazz-be milyen olajat ajánlanátok? 35.000 km van az autóban, nem tudom az előző tulaj mit rakott bele. 90%-ban város használatban van az autó.

A Gyári ajánlásokat néztem, 5W30 vagy 0W20. Kinek melyik vált be jobban? Tudja-e esetleg valaki a Magyarországi Honda Szerviz ajánlást? akár márkára pontosan?

Köszi előre is! Balázs

devil2k Creative Commons License 2021.03.17 0 0 67355

Üdv!

Köszönöm a tanácsokat, ajánlásokat és a linket.

Sokat segítettetek.

Tibi47 Creative Commons License 2021.03.16 0 0 67354

Üdv. Igen, ebbe az autóba az ajánlás az ENEOS PREMIUM HYPER FA 5W-30 olaj. 0W-20-ast akkor érdemesebb bele tölteni, ha sokat használod rövid utakra. Olajszűrőnek én a Mann filtert ajánlom, a többi lényegében jó.

Előzmény: devil2k (67351)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2021.03.16 0 0 67353

Az utobbi 15 evben a 0W-20-as olaj ajanlott a benzines Hondakhoz. 

Előzmény: devil2k (67351)
elesel Creative Commons License 2021.03.16 0 0 67352

https://alkatreszek.hu/tipus/honda/jazz/jazz_iii_ge_gg_gp_za_2007_10/30359

 

Üdv. Nézzél körül itt is. Mindenre választ kapsz.

Előzmény: devil2k (67351)
devil2k Creative Commons License 2021.03.16 0 0 67351

Üdv mindenkinek!

 

Újonc Jazz tulajként szeretnék tanácsot kérni tőletek.

Vásároltam egy 2010-es gyártású 1.2-es 90Le  Jazzt.

 

Az ilyenkor szokásos szűrő és olajcseréhez ezek megfelelőek lennének?

 

5W-30 ENEOS Hyper

HENGST (HFH97W05) Olajszűrő

JAPANPARTS (JFA444) Levegőszűrő

WÜRTEMBERG (WURT34200064) Pollenszűrő aktív szénnel

FEBI (FEBI32456)Olajleeresztő csavar tömítés

 

Jelenleg a motortérben lévő matrica szerint 5w30 van benne és a letöltött gépkönyv szerint is ez az ajánlott ehhez az évjárathoz.

 

Köszönök, hogy segítetek!

Feri003 Creative Commons License 2021.03.11 0 0 67350

hj09: Az általad írt probléma nekem az előző autónk (scenic II) haldokló okoskerekéhez hasonlít. Hidegen, első indításra adott hasonló hangot és csak a második indításra indult el. Illetve az -7-8 fokban vinnyogott hasonlóan vagy 5 másodpercig, majd egyszercsak elindult.
Itt viszont az indítással nincs problémám, elindul szépen és utána jelentkezik a hang, működés közben. Teszi ezt +10 fokban is.
Mindenesetre köszi a tippet!

Előzmény: hj09 (67349)
hj09 Creative Commons License 2021.03.11 0 0 67349

2009-es 1.2 Trend Plus hideg reggeleken való első indításkor zavaró csikorgó, vinnyogó lemezhangot produkált a motortérben, mely az indítás befejeztével megszűnt. Ezt minden hideg reggelen tette, de csak az első indításkor. Tavaly szeptemberben, 422000 km-állásnál autóvillamossági szakszerviz az önindítóban kicserélte a Bendix fogaskereket (a hangot az produkálta, hogy kopás miatt nem ugrott azonnal vissza az indítózás megkezdése után, hanem csak késve), valamint az elkopott szénkeféket és kopóperselyeket. Mindez összesen 39000 Ft-ba került.

Megjegyzem, a kopás úgy keletkezett, hogy piros lámpáknál le szoktam állítani a motort, így az önindító sokkal többet volt használatban, mintha pirosnál járt volna a gép. Ennyi év használat és futásteljesítmény után ez előbb-utóbb várható volt.

Remélem a tipp segít a probléma megoldásában.

       

Előzmény: Feri003 (67341)
elesel Creative Commons License 2021.03.10 0 0 67348
BekeToni Creative Commons License 2021.03.09 0 3 67347

A Trabant útfekvése kitűnő, és gyorsulása kifogástalan.
Ez azonban nem szabad, hogy könnyelműségre csábítson.

 

(Trabant Üzemeltetési Útmutatója, 28. oldal)

Jazz16 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 67346

Suzukival jártam úgy, hogy  hasonló hangot produkált. Az ékszíjat egy hét alatt háromszor cserélték, mire megszünt a hang.

Előzmény: Feri003 (67345)
Feri003 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 67345

Nem csúszó szíj hang, valami más. 10 fok körüli időben szakaszosan csinálta, de egészen azonos ütemben, nem össze-vissza. A szíj és a görgő is cserélve lett tavaly. Néhány hete át lett nézve, a szíjon kicsit feszíteni kellett, de nem volt nagyon laza. Azóta is csinálja, viszont sokkal hallkabban és nem észlelek szünetet, egyszercsak abbahagyja. A szíj pontos típusát nem tudom. Álló helyzetben egy apró gázadásra is abbahagyja, de elvétel után folytatja.

Előzmény: Feri003 (67341)
Janibá. Creative Commons License 2021.03.08 0 0 67344

Az is előfordulhat hogy Generátor csapágy, vagy a Feszitő görgő csapágy

 

Előzmény: Feri003 (67341)
ali53 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 67343

Már én is akartam írni a fórumra, nálam ugyanez a helyzet. Reggel indulás után sípol (vagy ciripel?), de kb. 2km megtétele után elmúlik, aznap már elő sem jön. Másnap reggel lezdődik előlről. Szercizben cserélték a generátorszíjat Bosch-ra. Egy hét után újra előjött.

Előzmény: Feri003 (67341)
opi064 Creative Commons License 2021.03.07 0 0 67342

Megcsúszik a generátor hajtószíja....valószínűleg.

Előzmény: Feri003 (67341)
Feri003 Creative Commons License 2021.03.07 0 0 67341

Sziasztok!

Segítséget kérnék, hátha valaki már találkozott hasonló problémával. Egy 2008-as jazz-ről van szó, ami indítás után (főleg hidegebb időben) "sípoló" hangot ad valahol valami a motortér felől, ami indulás után 5-10 perccel (vagy gázadásra) abbamarad.
Hűvösebb illetve hideg időben jellemzőbb a hangja. Melegebb időben szakaszos, hidegben először folyamatos.
Sajnos a rendszer nem enged hangfelvételt becsatolni, de mail-ben el tudom küldeni.

Egy éve vagyok a tulaja, de sajnos nem tudom, mikor kezdődhetett. Minden "kötelező" ki lett cserélve (nem ez miatt).

ali53 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 67340

Karácsony előtt lett Jazzista a feleségem, de főleg én nyúzom a 2008-as 1,4-es masinát, mert bő 2+ literrel kevesebbet eszik, mint a 2literes Mazda6 GH autóm. Örülök, hogy itt is ilyen aktív a fórum, mint a Mazdánál. Szerencsére engem (egyelőre) nem érint a szóban forgó probléma, de sohasem lehet tudni. Van pár évtizedes javítási, gyártási tapasztalatom, így látom, milyen lelkesen (és hozzáértéssel) nyomulnak a cartársak. Úgy gondolom, egy kapcsolási rajz birtokában sokkal több eredménnyel lehetne agyalni a problémán. Lehet, hogy egy 7808 stab. IC-vel ki lehetne váltani a szóban forgó alkatrészt. Persze ebay-ról az eredeti sem drága, de a szét/összeszerelés azért macerás, főleg, ha nem egyszálbél az ember.

Előzmény: gyurabá' (67339)
gyurabá' Creative Commons License 2021.02.24 0 0 67339

Ennek a toroidnakkell legelőször megkapni a tápfeszt. Kellene továbbá egy elektrolit kondenzátor is a tekercs kimenetére, talán a képen látható kondik egyike éppen az. Érdekes lenne megtudni, hogy valakinek a már javított készülékében  ismétlődött e a hiba. Ha nem volna ilyen, az is elképzelhető, hogy egy „elátkozott” sorozatú alkatrészt építettek be annakidején – ami persze még éppen megfelelt, de nem nagyon volt benne tartalék. Aki már sokat javította ezt a hibát, többet tudna mondani. Mindenesetre kínos, hogy egy jónak ítélt márka ilyen banális hibával küszködik. 

Előzmény: kóboráram (67338)
kóboráram Creative Commons License 2021.02.24 0 0 67338

Teljesen egyetértek.

A panel bal felső sarkában levő tekercset én a táp zavarszűrőjéhez tartozónak gondolom, valószínűleg a tápot szűrhetik (alul a kérdéses IC).

(A képek ez előzőekben említett javítási videóból vannak.)

 

Előzmény: gyurabá' (67337)
gyurabá' Creative Commons License 2021.02.24 0 0 67337

Egyértelmű tervezési hiba az IC (csaknem tömeges) meghibásodása. Illett volna valamiféle garancia kiterjesztést belengetni. A rádió tervezője valószínűleg elemes/hordozható készülékkkel foglalkozott eddig.  A rádió kapcsolási rajzát nrm láttam, de gyanítom, hogy a tépfesz. bemenetnél nincs egy L/C szűrő, egy 12-14 V körüli zener dióda az IC előtt, és ha gyanús, hogy  visszafelé irányú feszültség is lehet probléma akkor még egy dióda. Kész. Ha nem az IC tokon belül van a tervezési hiba, akkor ez a 100 Ft. körüli módosítás bizonyára belefért volna...

Előzmény: kóboráram (67332)
vinylwowww Creative Commons License 2021.02.24 0 0 67336

Köszönöm a választ, végül alaposabb szemrevételezést követően rájöttem én is a dekli funkciójára (legközelebb először nézek, aztán kérdezek;))

 

Az ajtó szigetelésre gondoltam én is először, de az gyanús, hogy a szőnyeg maga száraz volt, a víz a szivacsos szigetelés alatt állt, és véletlenül fedeztem fel porszívózás közben. Hűtővíz szerintem nem lehet, abból nem hiányzik...még van egy tippem, amit közben orvosoltam: két patent elköszönt a kerék és a motortér közötti doblemez rögzítéséből, ami így igazából teljesen le volt szakadva. Még arra gondolnék, hogy valahol ott verte fel / be a vizet. A másik tippem az első bejegyzésemben leírt vízelvezető dugulás lenne, amit szerintem ma kitisztítok (fűzfa alatt parkolok, tele van apró kis levelekkel, szóval ártani nem fog)

 

Azért megvizsgálom az ajtótömítést is, ravasz egy elem ez a víz :)

Előzmény: Janibá. (67335)
Janibá. Creative Commons License 2021.02.23 0 0 67335

 A kis müanyag fedél alatt tudod beönteni a fékolajat. De biztos nem ott ázik be. Nézd meg az ajtószigeteléseket.

Előzmény: vinylwowww (67329)
wastegate Creative Commons License 2021.02.23 0 1 67334

pulzál a két első tompított fény / ezt veszik észre leghamarabb / 

azután elkezd hibalámpáikat aktiválni ...

 

w

Előzmény: kisfo (67327)
ali53 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 67333

Köszi, Janibá!

A videók alapján már bátran neki merek kezdeni (majd ha jobb idő lesz). Elektroműszerész előéletem alapján úgy gondolom, boldogulok majd. Nagy segítség, hogy így előre be tudom szerezni a megfelelő izzókat, nem csak a szétszerelés után kezdhetek anyagbeszerezni.

Előzmény: Janibá. (67328)
kóboráram Creative Commons License 2021.02.23 0 0 67332

Éppenséggel nevezhetjük túlfeszültségnek is, de itt arról van szó, hogy az IC bemenetén bekapcsolt állapotban 12V (14,4V) van, a kimenetén pedig 8V - ez a normál üzemi állapot. A kikapcsolás pillanatában a bemeneti feszültség gyorsan lecsökken 0V körülire (a rádió egyéb áramköreinek terhelése miatt), a kimenetén viszont az elkó még tartja a 8V-ot és ez lassabban sül ki, így az áram iránya az IC-ben megfordul - ezt nem szereti.

Ez persze csak egy feltételezés a részemről, de hogy valóban ez történik-e, azt pl. egy oszcilloszkópos méréssel lehetne eldönteni.

Előzmény: BekeToni (67331)
BekeToni Creative Commons License 2021.02.23 0 0 67331

A gyártó szerint az IC tönkremehet fordított áram esetén (vagyis, ha a kimeneten nagyobb feszültség van mint a bemeneten).

 

Ha jól értem, akkor szerinted is okozhatja túlfeszültség az IC502 kipurcanását.

Előzmény: kóboráram (67330)
kóboráram Creative Commons License 2021.02.23 0 0 67330

Ezekben a rádiókban ez az IC nem egy pillanatnyi hatásra (statikus feltöltődés, közeli villám, stb.) megy tönkre, hanem sokéves használat (többszáz v. ezer óra üzem, ill. ki-be kapcsolgatás) után. Tehát sok apró hatás összegződésének következményeként. És hogy tipikusan ugyanaz az IC megy tönkre, az azt mutatja, hogy ott valamit nem kellő körültekintéssel terveztek, ill. méreteztek. A konkrét kapcsolás ismerete nélkül persze csak találgatni tudok.

Kizártnak tartom, hogy a problémát külső (mármint az autón kívüli) hatás okozza. Az elektronika kétszeresen is fém dobozban, ahhoz testelve van. Bár az autó tényleg földfüggetlen és szigetelőn (mármint a gumis kereken) áll, így valóban feltöltődhet akár többezer Voltra is (ne ijedjen meg senki, ennek megfogása csak egy kis csípést jelenthet, bár tankoláskor akár tüzet is okozhat). Viszont a rádió ezen a fém testen (mint Faraday kalitkán) belül van, így ez a feltöltődés nem hat rá. Kívülről egyedül az antennán juthatna be ilyen statikus töltés, de az viszont kellően védett ellene, nem is a bemeneti fokozat megy tönkre.
Az autón belül keletkező zavarok a rádió dobozába csak a vezetékeken (pl. hangszórók, vezérlés, táp) keresztül juthatnak be, de a vezetékekhez csatlakozó alkatrészekkel nincs probléma.
A gyújtás kellően el van szeparálva és a hatása max. az AM sáv zavarására terjed ki.
A tápfeszültségen levő "tüskéket" a rádióban levő zavarszűrőnek kellene kiszűrnie. A DC feszültség normál esetben az akkumulátor miatt sem ingadozhat jelentősen (kivéve valamilyen extrém hibát, de akkor egyéb
elektronikák, izzók, stb. is tönkremennének).

 

Közben rátaláltam az IC (ROHM BA08CC0WFP-E2) adatlapjára és a javításról szóló videóra (https://www.youtube.com/watch?v=pUSNF20-pQM), ezen legalább a panel látszik. Ezek alapján próbálom találgatni, mi lehet elszúrva:
1. A tápfeszültség "tüskéi" ellen van zavarszűrő - ha jól értelmezem a bal oldalom látható fojtótekercs szerepét.  
2. Túlmelegedés nem valószínű, bár az IC-n átfolyó áram nagyságát nem ismerjük, normál esetben ez néhány mA lehet. Az IC közelében nem látok olyan alkatrészt, ami számottevően melegítené a panelt.
3. Az IC kimenetére eléggé nagy elkó csatlakozik (az értéke nem látszik), ez szűrés szempontjából rendben is van. A kérdés az, hogy a rádió bekapcsolásakor ennek feltöltődése mekkora áramlöketet jelent. Bár z IC elvileg védve van a túláram ellen, de a gyártó felhívja a figyelmet arra, hogy ez nem lehet üzemszerű.
4. A gyártó szerint az IC tönkremehet fordított áram esetén (vagyis, ha a kimeneten nagyobb feszültség van mint a bemeneten). Ez a rádió kikapcsolásakor következhet be abban az esetben, ha az IC bemenetén gyorsabban esik a feszültség, mint a kimenetre kötött kondenzátoron. Ennek kivédésére javasolják egy bypass dióda beépítését a kimenet és a bemenet közé - ilyen diódát viszont nem láttam a panelen.

 

Én azt valószínűsítem, hogy a 4. és a 3. pontnak - vagyis a rádió sokszori (többszáz, akár ezer) be-kikapcsolásának lehet köze az IC tönkremeneteléhez. Védekezni ellene nem nagyon érdemes, mert pl. egy ilyen dióda utólagos bebarkácsolása kb. annyi munkát jelent, mint az IC cseréje. És lehet, hogy feleslegesen, mert nem minden rádió romlik el.

Előzmény: BekeToni (67325)
vinylwowww Creative Commons License 2021.02.23 0 0 67329

Sziasztok!

 

valaki esetleg meg tudná mondani, hogy a képen látható "dekli"-nek mi a szerepe?

 

 

 

Sajna beázott a vezető oldali rész (a szőnyeg / szigetelés alatt a padlólemeznél tocsog :( ), és több bejegyzésből azt szűrtem le, hogy esetleg a a vizelvezetők tömődtek el.

 

Arra gondoltam, hogy esetleg a dekli eltávolításával hozzáférek a kritikus helyhez és kitisztíthatom, anélkül, hogy le kelljen bontanom az ablaktörlőket, illetve le kelljen szerelnem az egész fedőlemezt.

 

Sajnos erre vonatkozó infókat nem találtam sehol, úgyhogy arra gondoltam körbekérdezek, mielőtt nekiállnék feszegetni...

 

Az autóm egy 2004-es 1.2-es

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

Janibá. Creative Commons License 2021.02.23 0 0 67328
Előzmény: ali53 (67326)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!