Keresnék eredeti Clarion PU-2859A(A) fej helyett Blaupunkt/VDO RD3. Oka a cleri szoftveresen nem kezeli a cd tár helyére csatlakoztatható mp3-as usb lejátszott! Csere is lehet!
Öreg autókkal (is) foglalkozom és ott se egy leányálom 20 év állás után egy féket szétbontani, de azért nem is lehetetlen. Remélem azért 3 év alatt nem állt össze a rendszer.
Kipucolom, kitakarítom, aztán meglátjuk mi lesz. Lehet veszek rá új betétet...
Elméletileg a dobtárcsát 1-2 csavar fogja. (A kerékcsavarok feszítik, tartják)
Itt jön a neheze. A tárcsát elméletben simán le kellenne tudni venni, de ez nem megy olyan könnyen.
Kell 1-2 kg-os kalapács (meg szerintem egy fülvédő) kop-kop mindig a tárcsát előre-hátulról 5-öt előre lépsz, majd 4-et vissza. Szóval mikor kicsit eltávolodott és nem jön tovább, akkor ráfele fogod ütni.
Ráütüd és utánna megint menni fog. A két oldal kb 1-2 órás meló lesz elsőre. Szívás és kész, de nem egy lehetlen meló, csak kitartás.
A lényeg, hogy ovatosan feszítsed lefele, nehogy a betétet letépd.
Van egy szuper kis "zaj", amit kiad a kocsi. Menet közben, 40-50-es konstans tempónál elkezd nyikorogni a futómű. Olyan, mintha por menne a fékekbe és úgy nyikorog. Igazából francia mivolta miatt kevésbé érdekelnek a zajok, zörgések, kattogások, még a 40 éves német autóimnál sincsenek ilyen menetzajok, mint ebben 3 évesen. De ez azért már elég fülsüketítővé vált. Beletapostam a fékbe, hát semmi. Aztán mérgembe berántottam menet közben a kéziféket és azonnal elhallgatott. Még párszor meghúztam és teljesen el is múlt, de aztán szépen mindig visszajön. Erre tegnap jöttem rá, úgyhogy ma még nem is hallgattam, majd hazafelé megint figyelek. Hidegen egyébként nincs ilyen jelenség, inkább ha már jó meleg az autó, akkor kezdi csinálni. Ja, és se alatta, se fölötte, csak a 40-50-es tempónál.
Mekkora szívás szétszedni a hátsó futóművet és megigazgatni a kéziféket? Mondjuk fogni fog, mint a satu, de ez a nyikorgás förtelmes. :)
A Berlingoban nekem az ülés alig valamivel garancia után már szétjött, ugyan így. A keret szétvágta a szivacsot. Mikor reklamáltam, akkor azt mondták a panaszom nem jogos, mert mit akarok már egy 3 éves kocsitól, DE vevőpolitikai okból megítéltek 20 ezer Ft kártérítést. Ebből pont kijött egy új ülésszivacs a PEUGEOTNÁL. A Citroennél nem jött ki belőle. Az üléskerettel meg azt csináltam, ami reménytelenül éles és sorjás volt, hogy egy hosszában felvágott locsolócsövet (slag) rászegecseltem az élére hosszában. Ez 9 éve volt, azóta azon a szivacson ülök, nagy elégedettséggel.
Viszont ha a szívacsot elvágta az oldal merevítő, akkor az sose lesz fasza.
A javítás az olyan 5eft-ba lesz. Szerintem kérdezd meg a bontókat, hogy mennyiért adnak egy vezető oldali ülést. Ha jó állapot, akkor donornak tökéletes. Tippre 20eft-ot mondanák..
Vettem bele szénszűrőset. Aztán nagy káromkodások útján ki is cseréltem. LE kell bontani az egész kesztyűtartómindenséget. Kicseréltem, indítottam egy másodpercre még felvillant a lámpa, de azóta nincs hibaüzenet. Valószínű ez volt a nyűgje.
Kicseréltem a légszűrőt is, mert amikor megvettem, az olajcsere, szűrők cseréje és a vezérműszíjcsere volt az első. Aztán a légszűrőre már nem jutott időm. Talán jobb is, mert ekkora surmó megoldást még nem láttam. Alig bírtam kibarmolni a helyéről a kis ládát. A többi autómnál ezek másodperces műveletek, itt majd 40 percet szívtam a sok hülye patenttal meg szerelgetéssel.
Részecskeszűrő asszem nincsen benne. Aztán a fene tudja. Ezt alvázszámból ki tudja valaki nézni?
Sajnos nem tudom, hogy 1.6HDI-ben van-e részecskeszűrő.
Az említett hiba környezetvédelmi rendszer hibára utal.
Ha van részecskeszűrő, akkor a kocsi méri ennek az eltömődöttségét.
A nyomást a részecskeszűrő előtt és után méri a rendszer, ha a különbség nagyobb, mint 250mBar, akkor kapod a fent említett hibaüzenetett.
Bizonyos körülmények között a kocsi szokta regenerálni a részecskeszűrőt, úgy, hogy bizonyos motorkörülmények között megemeli a motorba befecskendezett üzemanyagot + motor hőmérséklet és így égeti ki a részecskeszűrőt, ehhez a folyamathoz a motor EOLY-s adagol egy tartályból.
Ma reggel az fogadott, hogy: Airpollution faulty. És a kis motorikon világít. Gondolom szűrőcsere. A pollenszűrőből kétféle létezik, sima meg aktív szénszűrős. Azt honnan a pikliből lehet megállapítani, hogy melyik kell bele? Vagy a mérete ugyanaz mindkettőnek, én meg eldöntöm, hogy melyikkel operálok?
Ha kicseréltem, akkor érzi a szekér, hogy csere volt, vagy valahogyan ki kell ütni belőle ezt a bajt?