Keresés

Részletes keresés

toto92 Creative Commons License 2024.02.28 -1 1 106172

Tippre megvették őket egy trolihálózathoz, aztán nem vagy csak jókora késéssel lett a hálózatból valami. Bari is pl. beszerzett trolikat a kétezres évek elején az új hálózatra amiből aztán nem lett (és ha jól olvastam, nem is lesz) semmi, a vacsiúj járművek meg egy métert nem mentek. Azt nem tudom megvannak-e még.

Előzmény: gumikrumpli74 (106169)
T 6 Creative Commons License 2024.02.28 0 2 106171

28.-án eldől az árverésen, ki licitálja a legnagyobb összeget, ha jól veszem ki a bejegyzésből.

Előzmény: TorzónBorzAlom (106170)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.28 0 1 106170

Mikorra várható majd döntés arról, hogy jönnek-e, vagy sem?

Előzmény: gumikrumpli74 (106169)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 106169

Budapestről mentek le, komoly szándékkal.

Nem is értem hogy lehet bennük ilyen kevés kilométer.

Előzmény: torqmatic (106168)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.28 -1 2 106168

Melyik városból, Szeged vagy BP?

~20 év alatt 150.000 km amúgy tényleg semmi, ezek az olaszok sokat tudnának mesélni a jármű-elherdálásról...

Előzmény: gumikrumpli74 (106167)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.02.28 0 1 106166

Magyar küldöttség megtekinti az eladó GST-ket.

Citadis Creative Commons License 2024.02.23 0 1 106165

Nagyjából 1 millió km környékén, bár mire megjönnek az új trolik, már mind 1,4 környékén fog járni.

Előzmény: trizs77 (106155)
paca664 Creative Commons License 2024.02.23 0 4 106164

Jaigen. Gyakran járok Svájcban, és miattuk mindig útba ejtettem Neuchatelt az utóbbi időkben. Január első napjaiban legutoljára, akkor már egy óra alatt sem jött szembe egy darab sem, csak Hess. -.-

 

Tavaly viszont, utoljára utazva velük, átérezve a pillanat a történelmi jelentőségét eszembe jutott hogy annyira rossz világban azért nem élünk.

Nem volt olyan régen az amikor a BKV busz/troli állományának fele még Ik200-as volt, miközben Dániában már alacsonypadlós DAF is porosodott leeresztett légrugóval egy múzeumban.

 

2023-ban viszont ott tartottunk hogy Svájc mellett mondjuk Magyarország és Románia is egyaránt elmondhatta magáról hogy az utolsó magaspadlós típusok futják az utolsó köreiket a nagyon közeli búcsúig.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106157)
attus germanicus Creative Commons License 2024.02.23 -1 1 106163

>mert a trolley eredetileg angol szó

Ezt én is tudom, mindazonáltal a svájci-németbe Svájc francia nyelvű területeiből került át, nem közvetlenül az angolból. 

Előzmény: gallo (106161)
diamond way Creative Commons License 2024.02.23 0 0 106162

Volt olyan terv is,hogy elektromos buszokkal váltanák ki a Trolikat Debrecenbe!

Előzmény: 18-09 (106136)
gallo Creative Commons License 2024.02.23 0 1 106161

"Btw. valószínűleg francia hatás, hogy Svájcban a troli németül is Trolleybus"

 

Inkább angol, mert a trolley eredetileg angol szó. Ezt vette át a francia és ezek szerint a svájci német is.  

Előzmény: attus germanicus (106159)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.23 0 0 106160

Igen, az mp búcsuzott

Előzmény: attus germanicus (106159)
attus germanicus Creative Commons License 2024.02.23 0 0 106159

>le dernier trolleybus adieu

Ha jól értem, erről nincs szó, hiszen most szereztek be új Hess trolikat. A hivatkozásban is trolleybus jaune szerepel. 

 

Btw. valószínűleg francia hatás, hogy Svájcban a troli németül is Trolleybus, miközben Németországban Obus (Oberleitungsbus). 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106157)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.23 0 3 106158

érdemes rápillanatani az ottani búcsúztató proppelersapisokra közlekedésbarátokra, cukik 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106157)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.23 0 2 106157
Előzmény: szintetikusdizelolaj (106156)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.23 0 0 106156

ha jól áll össze a fejembe akkor valamelyik városban pár hónapja vonták ki az utolsó magaspadlós kocsit...

Előzmény: trizs77 (106155)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 106155

Köszönöm.

Mikor csere érettek arra felé?

 - 20 évesen?

 - 25 évesen?

 

Előzmény: Citadis (106152)
L45H Creative Commons License 2024.02.23 -1 9 106154

Na végre!

Írjátok alá ti a petíciót a 74-es troli kiszabadítására:

https://elmondhatod.szineserzsebetvaros.hu/ne-blokkold-a-trolit/

gallo Creative Commons License 2024.02.22 -3 0 106153

"Sehol nem használják az akku teljes kapacitását, nem csak troliban, nem csak közlekedésben"

 

De igen. Számtalan olyan -akkuról működő- eszköz létezik, ahol a 0-100% valóban annyi. 

Előzmény: paca664 (106151)
Citadis Creative Commons License 2024.02.22 0 0 106152

Idén 17 évesek, 2007-es szállításúak.

Előzmény: trizs77 (106148)
paca664 Creative Commons License 2024.02.22 -1 1 106151

Sehol nem használják az akku teljes kapacitását, nem csak troliban, nem csak közlekedésben. Itt is elhangzottak már értékek, egy esetben talán max. 80%, min. 40%.

Előzmény: toto92 (106150)
toto92 Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 106150

a tychy-iek kifejezetten jelezék, hogy akksi kímélés miatt a 60-80 kilométernek csak egy részét használják ki, mindig újratöltenek.

 

Troliknál (akár itthon, akár máshol) ez hogy van, ha tud önjárni X kilométert akkor ez az akkupakk teljes kapacitása? Vagy ezen felül megvan még a kapacitás alsó-felső 20%-a amit nem lehet elhasználni?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106144)
7-es troli Creative Commons License 2024.02.22 0 4 106149

Az üzemszerűen (hűtés/futes, világítás,stb) megtehető táv ha 15-20km egy teljes feltöltéssel önjáró módban, az már kellően ki tudja egészíteni a meglévő vezeték szakaszokat.

Es valóban, olcsóbb azon akksik cseréje, mint a 300-500kmkapacitásúaké. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106144)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 106148

Az első duplacsuklós trolik hány évesek Zürichben?

 

 

Előzmény: Citadis (106147)
Citadis Creative Commons License 2024.02.22 0 0 106147

Persze nyilván nagyobb összeget jelent egy teljes elektromos busznál a csere, de azért az IMC-s troliknál sem elhanyagolható költséget jelent, főleg ha tényleg 7-8 évente kell akksit cserélni, hogy fenntartsa az ember a kívánt kapacitást. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy nálunk mikor cserélik majd a proto troliét, bár nyilván ki tudják vele húzni hosszabb ideig is sima trolivonalra kiadva, de egy idő után ott is látványosan fog csökkenni a teljesítmény.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106144)
zsig Creative Commons License 2024.02.22 0 8 106146

Igen, várható egy új, méretes, további fejlesztéseket is kiszolgálni tudó áramátalakító a telepen. 

Előzmény: Wankes (106137)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.22 0 5 106145

kicsit kezdek ilyen általános iskolai fizika tanár bácsi lenni, elnézést. cipőpertli után egyenes vs csökkenő fűrészfog

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106144)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.22 0 4 106144

más a volumen h 300 km-re való akksit kell e cserélned vagy 60-80 km-nyit. no pláne, hogy a tychy-iek kifejezetten jelezék, hogy akksi kímélés miatt a 60-80 kilométernek csak egy részét használják ki, mindig újratöltenek. Valószínű ez is egy fontos elem.

Előzmény: Citadis (106142)
7-es troli Creative Commons License 2024.02.22 0 1 106143

Egyértelmű! Igen!

Előzmény: Citadis (106142)
Citadis Creative Commons License 2024.02.21 0 0 106142

Viszont ez a megállapítás csak rendes trolibuszokra érvényes, az IMC-s troliknál már megint ott van plusz költségként az akkucsere.

Előzmény: 7-es troli (106141)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!