Tippre megvették őket egy trolihálózathoz, aztán nem vagy csak jókora késéssel lett a hálózatból valami. Bari is pl. beszerzett trolikat a kétezres évek elején az új hálózatra amiből aztán nem lett (és ha jól olvastam, nem is lesz) semmi, a vacsiúj járművek meg egy métert nem mentek. Azt nem tudom megvannak-e még.
Jaigen. Gyakran járok Svájcban, és miattuk mindig útba ejtettem Neuchatelt az utóbbi időkben. Január első napjaiban legutoljára, akkor már egy óra alatt sem jött szembe egy darab sem, csak Hess. -.-
Tavaly viszont, utoljára utazva velük, átérezve a pillanat a történelmi jelentőségét eszembe jutott hogy annyira rossz világban azért nem élünk.
Nem volt olyan régen az amikor a BKV busz/troli állományának fele még Ik200-as volt, miközben Dániában már alacsonypadlós DAF is porosodott leeresztett légrugóval egy múzeumban.
2023-ban viszont ott tartottunk hogy Svájc mellett mondjuk Magyarország és Románia is egyaránt elmondhatta magáról hogy az utolsó magaspadlós típusok futják az utolsó köreiket a nagyon közeli búcsúig.
Sehol nem használják az akku teljes kapacitását, nem csak troliban, nem csak közlekedésben. Itt is elhangzottak már értékek, egy esetben talán max. 80%, min. 40%.
a tychy-iek kifejezetten jelezék, hogy akksi kímélés miatt a 60-80 kilométernek csak egy részét használják ki, mindig újratöltenek.
Troliknál (akár itthon, akár máshol) ez hogy van, ha tud önjárni X kilométert akkor ez az akkupakk teljes kapacitása? Vagy ezen felül megvan még a kapacitás alsó-felső 20%-a amit nem lehet elhasználni?
Az üzemszerűen (hűtés/futes, világítás,stb) megtehető táv ha 15-20km egy teljes feltöltéssel önjáró módban, az már kellően ki tudja egészíteni a meglévő vezeték szakaszokat.
Es valóban, olcsóbb azon akksik cseréje, mint a 300-500kmkapacitásúaké.
Persze nyilván nagyobb összeget jelent egy teljes elektromos busznál a csere, de azért az IMC-s troliknál sem elhanyagolható költséget jelent, főleg ha tényleg 7-8 évente kell akksit cserélni, hogy fenntartsa az ember a kívánt kapacitást. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy nálunk mikor cserélik majd a proto troliét, bár nyilván ki tudják vele húzni hosszabb ideig is sima trolivonalra kiadva, de egy idő után ott is látványosan fog csökkenni a teljesítmény.
más a volumen h 300 km-re való akksit kell e cserélned vagy 60-80 km-nyit. no pláne, hogy a tychy-iek kifejezetten jelezék, hogy akksi kímélés miatt a 60-80 kilométernek csak egy részét használják ki, mindig újratöltenek. Valószínű ez is egy fontos elem.