Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2024.05.03 0 0 348124

A Pongrác az Pongrácz.

Előzmény: NAR (348123)
NAR Creative Commons License 2024.05.03 -1 1 348123

""Magasvezetésben, külön tarifával komolyabb városrombolás nélkül legfeljebb csak Kőbánya-Kispestig tud eljutni a reptéri vasút."

 

Attól függ, mit értünk komolyabb városrombolás alatt, de a jelenlegi vasútvonal fölött(!) vezetve nem tűnik rombolásigényesnek, valamint nem hiszem, hogy a festői Vaspálya, Pongrác vagy Mexikói utak városképén tovább rontana a magasvasút. Technikailag lehet, hogy a töltés tetejére nem lenne olyan egyszerű ráépíteni, de sokat rombolni nem kellene.

Előzmény: altenberger (348101)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.03 0 7 348122

Ha most mindent beírnék, ami erről eszembe jutott, az emészthetetlen terjedelmű lenne, és a végén Il Leone megkérdezné, kiadhatja-e a könyben. Megpróbálom összefoglalni, akit még így se érdekel, azoktól bocs. 

 

Szóval a legfőbb oka annak, hogy erről a két városról írunk sokat, egyértelműen személyes. Lunanoctis Münchenben lakik, én a Köln-Bonn-régióban egy kisvárosban. Ráadásul érdekel a város, minden nap megnézem a kölni sajtót is. Amit pl. legutóbb a tervezett járatritkításokról ill. törölt fejlesztésekről írtam, azt az újságban olvastam. Járhatnék minden nap keresztbe-kasul Kölnben, nem tudhatnék erről semmit, ha nem olvastam volna az újságban. Ott elvileg bárki elolvashatja, aki nem sajnálja az árát, és tud németül, de persze kell egy bizonyos érdeklődés, hogy elolvasd. Más német (holland, belga, luxemburgi) városok közlekedését személyesen jóval ritkábban látom, és arra sincs időm, energiám, érdeklődésem (pénzem), hogy végigolvassam a vonatkozó sajtót. 

Szóval nem tudatosan választottuk ki ezeket a városokat, ez a személyes helyzetünkből fakad. 

 

Nincs két egyforma helyzetű város. Annak alapján, amit én látok (ami persze korlátos, ld. mint fent) ez a két város nincs extrém helyzetben, se a jó, se a rossz oldalon. Bizonyos problémák gyakorlatilag mindenhol jelentkeznek: a városoknak jóval kevesebb szabad pénzforrása van, mint húsz vagy ötven éve, a Deutschlandticket mindenhol adott a finanszírozásnak egy pofont. Sok más tényező meg helyi, vagy tág értelemben vett regionális: pl. a Ruhr-vidéken mindenütt masszívan csúszik lefelé a komplett társadalom, és miért pont a tömegközlekedés lenne kivétel, Kelet-Németországban még hatnak az újraegyesítés után elköltött euró-százmilliárdok. Münchenben meghatározó tényező a lakosság intenzív növekedése és ennek másodlagos következményei, miközben a keletnémet iparvárosok lakossága az újragyesítés után bedőlt. 

Általánosságban a tömegközlekedés helyzete a németországi nagyvárosok többségében negatív tendenciát mutat. A magam részéről Hamburgot, Lipcsét, Nürnberget, Karlsruhét valamelyest a vonal felett látom, a többi nagyváros lefelé megy, ki lassabban, ki gyorsabban. A legrosszabb a helyzet talán Frankfurtban, a Ruhr-vidéken, meg persze a keletnémet volt iparvárosokban - de azok amúgyis kollektíve összeomlottak. 

Előzmény: Racilaci (347972)
altenberger Creative Commons License 2024.05.03 -2 0 348120

A cikk szerint: "Magasvezetésben, külön tarifával komolyabb városrombolás nélkül legfeljebb csak Kőbánya-Kispestig tud eljutni a reptéri vasút."

 

Szerintem nem ez az irány.

 

Ha valaki tud valamit a Reptér - Maxi Dubaj (részben)magasvasút nyomvonaláról, légyszí írj le!

Előzmény: toto92 (348111)
jbaal Creative Commons License 2024.05.03 -3 3 348119

Ezt én is felvetettem már nemrég. Sajnos ez a valóság, idegbeteg, frusztrált proli csőcselék lakosság.

Azt mindenki bőszen tudja emlegetni, hogy neki milyen jó, ennyit meg annyit keres, csak azt nem teszi hozzá, hogy mennyi túlórával, éjszakázással és egyebekkel. Ez az, amit soha semmilyen gazdasági statisztika nem fog kimutatni, hogy mennyire a béka segge alatt van a közmorál. Vannak erre is felmérések, csak az ugye a legtöbb ember szerint valami hazug "libsi" szubjektív kreálmány.

Egyesek szerint a végtelenségig lehet növelni az autóforgalmat, lehet több tízezres lakóparkokat építeni közösségi közlekedési beruházás nékül, szimlán autóparkolókkal. Ez az eredménye...

 

#347890:

 

"....Persze ki lehet mutatni a kiesett munkaórák munkabérrel felszorzott értékét, de ennek nincs jelentősége, úgyis ledolgozza mindenki, amit kell, aztán a szabadidejéből megy el az idő. Ennek az eredménye viszont az, hogy marhára idegbeteg, frusztrált mindenki, tapossák egymást az emberek, ahogy csak lehet, egy k. zebrán nem tudsz már úgy átmenni sehol, hogy ne akarjon szép lassan rácsurogni a lábadra a hülye (főként 40-50-es férfi) autós a 2-3 kölykével (vagy azokért sietve az óvodába)."

Előzmény: emaill (348118)
emaill Creative Commons License 2024.05.03 0 1 348118

Úgy emlékszem, valaki itt írta pár hónapja, hogy a piros az új sárga. Sajnos teljesen megállja a helyét, heti szinten látok autókat átsuhanni a néhány másodperce átváltott gyalogos zöldeken.

morgó mh. Creative Commons License 2024.05.03 0 2 348117

Az átjárhatóság egy sokkal gyengébb feltétel, mint a távolsági hálózatba illeszkedés. A műszaki paraméterekre megkötést jelent, de a rendszeres üzemvitelt tekintve nyugodtan lehet egy épülő új vonal szigetüzem.

Előzmény: r1232 (348109)
NAR Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348116

A Malév megszűnése óta nem jellemző, hogy Budapesten átszállnának. Illetve nyilván addig sem az volt a fő, de akkor legalább törekvés volt rá.

Előzmény: trizs77 (348113)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348115

Olyan nagyon a kötelező szabályok se szoktak senkit motiválni. Ha EU-s pénzből épül egy beruházás, akkor igen, de amúgy, a kutyát nem érdekli. 

Előzmény: r1232 (348109)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348114

Mit ír ez ajánlás azokról akik nem teljesítik ?

Milyen büntetés van benne amit kötelező kiszabni az elmulasztókkal szemben?

 

 

Előzmény: altenberger (348101)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348113

Nem.

ez nem a repülőtér forgalma hanem az onnan/oda repülők forgalma.

Előzmény: toromon36 (348100)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348112

Egy kormányhatározatot semmibe nem kerül egy másikkal felülírni. 

Előzmény: r1232 (348109)
toto92 Creative Commons License 2024.05.02 0 4 348111

Szerintem az Élessarokig megépülhetne a magasvasút.

 

Aztán minek?

Előzmény: altenberger (348101)
toto92 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348110

És nem lehet hozni egy másik kormányhatározatot ami pont a reptéri kisvasútnak felmentést ad?

Előzmény: r1232 (348109)
r1232 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348109

A kötelező szabályok azért valamennyire igen. De nem kell olyan messzire menni:

 

meglévő vasúti rendszerbe való illeszkedést magyar kormányhatározatok is előírják: a hatályos jogszabályok alapján új vasút építésekor annak átjárhatónak kell lennie a meglévő vasúti hálózattal.

Előzmény: attus germanicus (348103)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348108

És két három kisföldalatti a meghosszabbított szakaszon el tud vinni, egy vonatnyi reptéri utast, de erre a 3 járműre senki sem tud a további megállókban felszállni.  Ez nem zavar senkit ? Nyilván lehetne hosszabb állomások, hosszabb járművek, de erre nyilván nem lesz majd pénz.

Előzmény: altenberger (348106)
r1232 Creative Commons License 2024.05.02 -1 2 348107

És még van egy negyedik hivatalos nyelv is, a rétoromán..

Előzmény: gallo (348075)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 -4 0 348106

Nem nagyon áll meg útközben.

 

Amúgy próbáld megsaccolni a Reptér - Maxi Dubaj kb. egyenes (mert tudod, két pont között az a legrövidebb) útvonalat, úgy hogy a magasvasút pillérei is elférjenek.

 

A Maglódi út szerintem alkalmas rá, a villamos kiváltható.

Előzmény: Dreamy (348105)
Dreamy Creative Commons License 2024.05.02 -1 8 348105

Az jó lenne, mert ott a 28-as és 37-es villamosra át tudnának szállni a repülőtérről érkezők, hogy megnézzék a piacot valamint a Népszínház utcai koloniát.

Előzmény: altenberger (348101)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348104

Nem csak az adók, világszinten repülőgép-hiány van.

Előzmény: attus germanicus (348097)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 3 348103

Ezek az EU-s szabályok nagyjából nem érdekelnek senkit. 

Előzmény: altenberger (348101)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348102
Előzmény: ÁsítóSárkány (348093)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 -2 1 348101

https://www.portfolio.hu/ingatlan/20240429/magasvasut-budapesten-van-egy-kis-bokkeno-a-napvilagot-latott-tervvel-683341

 

Ilyesmikről írnak benne:

 

"2024. február 14-én állapodtak meg az Európai Unió tagállamai (így Magyarország is) közösen az európai egységes közlekedési hálózat új, kötelező paramétereiről. Ennek értelmében az évi 12 millió utasfőnél nagyobb forgalmat bonyolító repülőtereket 2040 végéig közvetlenül a távolsági vasúti hálózatba kell bekötni - az olyan szigetüzemű kínai félmegoldások, amikben most a magyar kormány ismét gondolkodni látszik, csak a 12 milliónál kisebb forgalmú repülőtereken elfogadhatóak."

 

"Magasvezetésben, külön tarifával komolyabb városrombolás nélkül legfeljebb csak Kőbánya-Kispestig tud eljutni a reptéri vasút. Ez egyszerre vetíti előre a belváros felé nemcsak az átszállási kényszert, hanem a mai, egy jeggyel használható közvetlen busznál bonyolultabb eljutást is."

 

Szerintem az Élessarokig megépülhetne a magasvasút.

toromon36 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348100
Előzmény: trizs77 (348074)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348099

Már nem, nálunk ezt extra profit adónak hívták, de tavaly óta környezetvédelmi adó lett az új neve. Ha megfelelő géped van Aribus Neo pl akkor csak 1900 Ft. Különben 3900.  

Előzmény: attus germanicus (348097)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 6 348098

Igazából a repülőterek tömegközlekedési ellátottsága Európában máshol se az utasszámok függvénye, ezzel Magyarország se lógna ki a sorból. Ez sokkal inkább egy társadalmi, politikai igény. És lehet, hogy neked nem szimpatikus, de azért a magyar társadalom egy jelentős részének pedig az. 

Előzmény: trizs77 (348085)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348097

Ja, eléggé megemelték az adókat. A németek most emelték fel 15 euróra, Magyarországon 3.900 forint, ha jól emlékszem. És ez csak a közvetlen felszállási adó utasonként. 

Előzmény: morgó mh. (348094)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348096

Van azért..... még 4000 ért is néha néha.

Előzmény: morgó mh. (348094)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348095

"Dél és Kelet Pestről repülnek"

 

+ Kelenföld (Dél Buda)

Tehát Budapest negyede! :-)

 

 

Előzmény: MXP--1991 (348091)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348094

A 200E is tömve van utazókkal.

(Nem nagyon van már 6000 forintos repjegy.)

Előzmény: MXP--1991 (348091)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!