Maradékot... a Mázsaházat '95 tájékán lebontották, az út mellett rozsdásodó 3 kocsit is a '90-es évek elején vitte el valaki. A töltések, hidak Nyír-rét felé még egész jól megvannak, bár az idei árvíz egy kicsit itt is megrendezte a telepet...
Van Jenőn is egy házi vasút a Petőfi utca egyik házában, de még egyszer sem volt időm megnézni. Pedig érdekelne a dolog.
Dolgozat: fénymásolni kell, kb 80 oldal. MOst fent van Büdöspesten, de a jövő héten valamikor oda tudom adni.
Elöször 81-ben jártam Kemencén, akkor még voltak szállításra kikészitett farakások a Hamuháznál, a vágányok között.
Késöbb amikor Kemencén a starnd melletti réten sátoroztunk, akkor már vonatot is láttam.
Ekkor már csak munkások szállítása folyt, reggel 6-7 között ment fel a vonat, ezután a mozdony visszagurult a strandig, ott a "faházban" (söt elöször még nem is volt faház, csak egy kiselejtezett nagyvasúti tehekocsi, ez még most is meg van a töltés túloldalán) lévő büfében neki állt sörözni a mozdonyvezető, egészen estig. Amikor az egyes munkások végeztek akkor 1-1 kocsival legurultak, és ők is beálltak kocsmázni, így szép lassan összegyült a vonat a mozdony mögött. Este 8 körül indultak haza, ekkor humán meghajtással hozták lendületbe a vonatot, bár néha az MD40 is besegített.
A szerelvény összeállítása (fölfele menet): elöl a homokozó kocsi: kis kéttengelyes kocsi, hosszában, középen egy pad, alatta egy 1/3-nyi olajoshordó darab, ebben volt a homok: ha sikos volt a sín, akkor felült egy munkás, és kézzel szórta a homokot a vonat elé. A kocsinak szabvány kisvasúti ütközője volt. Erről a kocsiról nem találtam képeket a KBK oldalán.
Utána a mozdony (MD40), utána az érseki kocsi (csak ha sok munkás volt), utána 1-2 kéttengelyes, pados személykocsi, ezeknek nem volt szabvány ütközője, láncokkal voltak csatolva.
Én utaztam a homokozókocsin, a kéttengelyes személykocsin, és az érseki kocsin is.
jöhet!
diósjenői kisvasút "maradékot" merre kell keresni?
"Ma pedig csak a töltések, korhadó talpfák, leszakadó félben lévő hídgerendák és a Mázsaház romja tanúskodik az elmúlt időkről."
Van egy király tanulmány a börzsönyi vasutakról, amiben minden egykori vonal benne van. Ha érdekel valakit, és tudja sokszorosítani, akkor köuzreadhatom:) (Különben egy szakdolgozat)
Üdvözlöm ezt a topicot is és befogadtam a KEDVENCEK körébe :-)
A Börzsönyben a legváratlanabb helyeken talál az ember kisvasúti vágányt ... és már csak 2 van forgalomban. Abból is az egyik elvágva a nagyvasúttól (Nagyirtás).
A kemenceit egyszer végigjártam, és örültem, hogy rábukkantam - a sínek csillogása vezetett, amikor rámsötétedett.
Mondjuk úgy, hogy Magyarországon van kb. 200-250 kisvasút. A múltkor pl. Drégelypalánkon találtam egyet egy fűrésztelepen (jó, nem nagy, de vasút:)))
A bányavasutakról meg ne is beszéljünk... pl. Recsk
Kemence - ahhoz képest, hogy a szomszéd falu, sajnos sohasem utaztam rajta. Emlékszem a fényes sínekre, a frissen olajozott váltókra, de vonatot egyszer sem láttam rajta önerőből mozogni. Egyszer az érseki kocsival gurultunk le vagy 350 métert a fatelepen belül...
ha jól tudom:
2000. április 8. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút
2000. április 15. Almamelléki ÁEV
2000. április 22. Debreceni Zsuzsi kisvasút
2000. május 1. Mestegnyői ÁEV
2000. május 6. Börzsönyi ÁEV
2000. május 6. Lillafüredi ÁEV
2000. május 13. Kaszói ÁEV
2000. június 2. Felsőtárkányi ÁEV
2000. június 17. Mátravasút
2000. július 1. Feketebalogi kisvasút (Szlovákia)
2000. július 8. Debreceni Vidámparki kisvasút
2000. július 29. Kemence
2000. augusztus 5. Beregszászi kisvasút (Ukrajna)
2000. augusztus 12. Kecskeméti kisvasút
2000. augusztus 19. Pálházai ÁEV
2000. augusztus 20. Tiszakécskei kisvasút
2000. augusztus 20. Mecseki kisvasút
2000. szeptember 2. Balatonfenyvesi GV.
2000. szeptember 9. Nyírvidéki kisvasút
2000. szeptember 16. Gemenci ÁEV
2000. szeptember 23. Széchenyi Múzeumvasút
2000. október 1. Marosvásárhelyi kisvasút (Románia)
2000. október 7. Szilvásváradi ÁEV
vannak valakinek képei a kamcei kisvasút működéséről?
úgy 85-92 között rendszeresen nyaraltunk arra, 3x is sikerült beutaznom a vonalat, akkor még a "család" fényképezett, és sajnos úgy tünik sikerült elhagyniuk költözködés közben a képek nagy részét :-((((
néhány képet találtam csak, de azon nincs vonat :-(((
Kisvasúti nap lesz, de hogy a vonat nem fog menni, az biztos. AZ a bökkenő, hogy a pályát leselejtezték 97-ben. Tehát elvileg nincs Kemencén kisvasút...
A KBK most megkapja a telephelyet, és ott akar egy múzeumot csinálni, de még nem tiszta, hogy hogyan, és miből. Hogy a vasúttal mi lesz, az meg még egy nagy kérdés... Csúnya dolog a bürokrácia...
Úgy nézem, hogy kisvasutas téma még nem sok hangzott el ezen a környéken. Akkor megpróbálom megtörni a jeget:)
Kezdjük a legelején: 2000. január 1-től megszűnt a Lenti ÁEV. EZ most nem baj, mert a vonalait átvette a Csömödéri ÁEV, és Lentiben külön vasútigazgatóságot csináltak. Az összekötővonal már megvan, de még nem mindenhol készült el az ágyazat. Majd tavasszal folytatják a munkát.