Keresés

Részletes keresés

TomAce Creative Commons License 2000.01.06 0 0 21
Akkor jo, akkor nem kell elokeresnem :o))

Es tagja is vagy???

Előzmény: division by zero (20)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 20
ki ne ismerné, aki kisvasútazik...
(közben megtaláltam az idei program listát, stimmel amit beirtam)
Előzmény: TomAce (18)
illesf Creative Commons License 2000.01.06 0 0 19
Maradékot... a Mázsaházat '95 tájékán lebontották, az út mellett rozsdásodó 3 kocsit is a '90-es évek elején vitte el valaki. A töltések, hidak Nyír-rét felé még egész jól megvannak, bár az idei árvíz egy kicsit itt is megrendezte a telepet...

Van Jenőn is egy házi vasút a Petőfi utca egyik házában, de még egyszer sem volt időm megnézni. Pedig érdekelne a dolog.

Dolgozat: fénymásolni kell, kb 80 oldal. MOst fent van Büdöspesten, de a jövő héten valamikor oda tudom adni.

Előzmény: division by zero (15)
TomAce Creative Commons License 2000.01.06 0 0 18
Igen mert, csak nem ismered??
Előzmény: division by zero (12)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 17
Elöször 81-ben jártam Kemencén, akkor még voltak szállításra kikészitett farakások a Hamuháznál, a vágányok között.
Késöbb amikor Kemencén a starnd melletti réten sátoroztunk, akkor már vonatot is láttam.
Ekkor már csak munkások szállítása folyt, reggel 6-7 között ment fel a vonat, ezután a mozdony visszagurult a strandig, ott a "faházban" (söt elöször még nem is volt faház, csak egy kiselejtezett nagyvasúti tehekocsi, ez még most is meg van a töltés túloldalán) lévő büfében neki állt sörözni a mozdonyvezető, egészen estig. Amikor az egyes munkások végeztek akkor 1-1 kocsival legurultak, és ők is beálltak kocsmázni, így szép lassan összegyült a vonat a mozdony mögött. Este 8 körül indultak haza, ekkor humán meghajtással hozták lendületbe a vonatot, bár néha az MD40 is besegített.
A szerelvény összeállítása (fölfele menet): elöl a homokozó kocsi: kis kéttengelyes kocsi, hosszában, középen egy pad, alatta egy 1/3-nyi olajoshordó darab, ebben volt a homok: ha sikos volt a sín, akkor felült egy munkás, és kézzel szórta a homokot a vonat elé. A kocsinak szabvány kisvasúti ütközője volt. Erről a kocsiról nem találtam képeket a KBK oldalán.
Utána a mozdony (MD40), utána az érseki kocsi (csak ha sok munkás volt), utána 1-2 kéttengelyes, pados személykocsi, ezeknek nem volt szabvány ütközője, láncokkal voltak csatolva.
Én utaztam a homokozókocsin, a kéttengelyes személykocsin, és az érseki kocsin is.
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.06 0 0 16
Engem érdekel ... milyen formátumban és hány példányban kellene soxorosítani?

Macibb

Előzmény: illesf (13)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 15
jöhet!
diósjenői kisvasút "maradékot" merre kell keresni?
"Ma pedig csak a töltések, korhadó talpfák, leszakadó félben lévő hídgerendák és a Mázsaház romja tanúskodik az elmúlt időkről."
Előzmény: illesf (13)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 14
most próbáld meg végig járni...
a 7 Km kb 6 óra volt a nyáron...
van vagy 4 tekercsnyi képem a "maradékokról", erősidegzetűeknek beszkennelem...
Előzmény: Törölt nick (11)
illesf Creative Commons License 2000.01.06 0 0 13
Van egy király tanulmány a börzsönyi vasutakról, amiben minden egykori vonal benne van. Ha érdekel valakit, és tudja sokszorosítani, akkor köuzreadhatom:) (Különben egy szakdolgozat)
Előzmény: Törölt nick (11)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 12
Magyar Közlekedési Közművelődésért Alapítvány?
Előzmény: TomAce (10)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.06 0 0 11
Üdvözlöm ezt a topicot is és befogadtam a KEDVENCEK körébe :-)

A Börzsönyben a legváratlanabb helyeken talál az ember kisvasúti vágányt ... és már csak 2 van forgalomban. Abból is az egyik elvágva a nagyvasúttól (Nagyirtás).

A kemenceit egyszer végigjártam, és örültem, hogy rábukkantam - a sínek csillogása vezetett, amikor rámsötétedett.

Macibb

TomAce Creative Commons License 2000.01.06 0 0 10
holnap majd beirom ide a pontos listat a kisvasuti napokrol, ha erdekel titeket, egyik ismerosom nek van egy ilyen alapitvanya
Előzmény: division by zero (8)
illesf Creative Commons License 2000.01.06 0 0 9
Mondjuk úgy, hogy Magyarországon van kb. 200-250 kisvasút. A múltkor pl. Drégelypalánkon találtam egyet egy fűrésztelepen (jó, nem nagy, de vasút:)))
A bányavasutakról meg ne is beszéljünk... pl. Recsk

Kemence - ahhoz képest, hogy a szomszéd falu, sajnos sohasem utaztam rajta. Emlékszem a fényes sínekre, a frissen olajozott váltókra, de vonatot egyszer sem láttam rajta önerőből mozogni. Egyszer az érseki kocsival gurultunk le vagy 350 métert a fatelepen belül...

Előzmény: TomAce (5)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 8
ha jól tudom:
2000. április 8. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút
2000. április 15. Almamelléki ÁEV
2000. április 22. Debreceni Zsuzsi kisvasút
2000. május 1. Mestegnyői ÁEV
2000. május 6. Börzsönyi ÁEV
2000. május 6. Lillafüredi ÁEV
2000. május 13. Kaszói ÁEV
2000. június 2. Felsőtárkányi ÁEV
2000. június 17. Mátravasút
2000. július 1. Feketebalogi kisvasút (Szlovákia)
2000. július 8. Debreceni Vidámparki kisvasút
2000. július 29. Kemence
2000. augusztus 5. Beregszászi kisvasút (Ukrajna)
2000. augusztus 12. Kecskeméti kisvasút
2000. augusztus 19. Pálházai ÁEV
2000. augusztus 20. Tiszakécskei kisvasút
2000. augusztus 20. Mecseki kisvasút
2000. szeptember 2. Balatonfenyvesi GV.
2000. szeptember 9. Nyírvidéki kisvasút
2000. szeptember 16. Gemenci ÁEV
2000. szeptember 23. Széchenyi Múzeumvasút
2000. október 1. Marosvásárhelyi kisvasút (Románia)
2000. október 7. Szilvásváradi ÁEV
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 7
a legutobbi KBK lapok azzal zárták a témát: "A részletes munkatervet következő számunkba ismertetjük!"
Előzmény: illesf (4)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 6
vannak valakinek képei a kamcei kisvasút működéséről?
úgy 85-92 között rendszeresen nyaraltunk arra, 3x is sikerült beutaznom a vonalat, akkor még a "család" fényképezett, és sajnos úgy tünik sikerült elhagyniuk költözködés közben a képek nagy részét :-((((
néhány képet találtam csak, de azon nincs vonat :-(((
Előzmény: division by zero (2)
TomAce Creative Commons License 2000.01.06 0 0 5
igen, elloptad a 0amat :o)

Kulonben a legtobb kisvasutnak van napja, es letezik kb 20-50 kisvasut.

Előzmény: division by zero (3)
illesf Creative Commons License 2000.01.06 0 0 4
Kisvasúti nap lesz, de hogy a vonat nem fog menni, az biztos. AZ a bökkenő, hogy a pályát leselejtezték 97-ben. Tehát elvileg nincs Kemencén kisvasút...

A KBK most megkapja a telephelyet, és ott akar egy múzeumot csinálni, de még nem tiszta, hogy hogyan, és miből. Hogy a vasúttal mi lesz, az meg még egy nagy kérdés... Csúnya dolog a bürokrácia...

Előzmény: division by zero (2)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 3
off
a 0 (division by ZERO) az az enyém!"
on
Előzmény: TomAce (1)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 2
Kemencével mi lesz?
úgy tudom 2000 július 29-én már lesz kisvasúti napja
TomAce Creative Commons License 2000.01.06 0 0 1
0. ma mar a sokadik :o))

Leteznek alapitvanyok a kisvasutak megmentesere!

Előzmény: illesf (-)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 0
na végre!
illesf Creative Commons License 2000.01.06 0 0 topiknyitó
Hát jó reggelt!

Úgy nézem, hogy kisvasutas téma még nem sok hangzott el ezen a környéken. Akkor megpróbálom megtörni a jeget:)

Kezdjük a legelején: 2000. január 1-től megszűnt a Lenti ÁEV. EZ most nem baj, mert a vonalait átvette a Csömödéri ÁEV, és Lentiben külön vasútigazgatóságot csináltak. Az összekötővonal már megvan, de még nem mindenhol készült el az ágyazat. Majd tavasszal folytatják a munkát.

Ennyit így hirtelen: FI

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!