Kalauzos busz: volt rajta gép, és egy szerintem nyugdíjas volános adta a jegyeket. Nem tudom, hogy mennyire rendszeres ez, 1996-ban még Szentendre-Váci rév között is találkoztam ilyen megoldással.
Mk45 - 2007 - 2010 között valamennyi Sárospataki gép volt, és 1980. november 30. után viték át őket Nyírbe, ahol érdekes módon nagyon szerették őket. Pl. a beó személyzetük általában hazavite a mozdony kulcsát, hogy nehogy illetéktelenek kezébe jusson.
Mk45-48 és Dombrád: a nagy baj az, hogy ma Magyarországon folyamatosan állítgatják ki az Mk48-asokat, nem egy kisvasút pedig sorban állna, hogy egy vagy több ilyen erősebb gépet szerezzen. Pl. Csömödérre is több kellene, a Gemenciek is szeretnének, stb. Szóval igény nagyon sok helyen lenne rá, de ehelyett csak a gépek kiállítgatása folyik, ami ilyen körülmények között talán nem túl célszerű...
Probaltam elerni a korabban jelzett plakatot a programmal, de ez nekem nem jött be.
A kollegam, akire hivatalbol tartozik az erdei kisvasut kerdese adott egy kis kek Alapitvanyi eves program ismertetot. Viszont ha lehet szeretnem tudni a szombati programot, mivel a srácaimat szeretnem kivini, meg meg en sem voltam a Gyermekvasuton.
Keresem az, hogy ha lehet kuldj legyszives reszletes programot.
Kosz: Thomas
Egy kis műsorváltozás a Gyermekvasút Napján (április 8.), hogy a motorvonati szerelvény menetrendszerinti vonatban lesz, a különvonaton a debreceni szalonkocsik és a laborkocsi lesz. Azt is mondták, hogy ötkocsisra tervezik, előfogattal. Ha nagyon sokan lesznek, kibővítik hatkocsisra.
Azon csak otthon gondolkoztam el, hogy a plussz három-négy kocsi milyen kocsi lesz. Gondolom, a szebbik fajta Ganz kocsikat szánják a szerelvénybe.
A kezembe került egy könyv, ami a Szombathelyi MÁV igazgatóság területén található, összes kis és nagyvasutat tartalmazza, azokat is amiket már régen felszámoltak. Erről majd még írok.
A kezembe került egy könyv, ami a Szombathelyi MÁV igazgatóság területén található, összes kis és nagyvasutat tartalmazza, azokat is amiket már régen felszámoltak. Erről majd még írok.
Re: illesf.
Kösz a leírást! A képeket is megnéztem.
Kalauzos busz? Ez vajon rendszeres, vagy csak akkor megy, ha nincs a buszon jegykiadó készülék. Tényleg, milyen jegyet adott? (Nyomtatott vagy kézzel kitöltött?) Ha nem szokványos gépi jegyeük van, akkor egyet beszkennelhetnél.
Köszi, hogy írtál. De én most a munkahelyemen vagyok, innét azt elég körülményes elérni. Este fogom elolvasni. Illetve, ha fontos, akkor írhatsz arra is, amit itt az Index.hu-n adtam meg. Tehát jobbra fel "e-mail"-ra katt..., és azt meg tudom nézni most is.
Én csak ballagáskor lehettem szolgálatban (kétszer), meg amikor negyven évesek voltunk. Semmi extra nem volt, "A" menetrend (négyszerelvényes), én meg a rendelkezó + naplózó Ujjtörővárosban. (Áll. főnök: Sáfrán Csabi)
Nem-nem, ilyen már nincs! Télen az egykocsis is mozdonyos vonat. A kis vonatot nem lehet csak úgy járatni föl és alá. Meg aztán nem lehet elvenni minden játékot a gyerekektől, legalább a gépkörbejárást hagyjuk meg nekik!
Az Mk 48 valamikor (talán 1998-ban) volt a Gyermekvasúton, amikor egy napra volt kölcsönben egy gőzös is. Összegyűjtötték azokat a járműtípusokat, amelyek egykor Úttörővasúton közlekedtek, és még fellelhető volt belőlük működő példány. Habár -- az anekdotákból úgy hallottam --, hogy az Úttörővasúton zöld színű Mk 48-ak közlekedtek, ez meg vérvörös volt. És azon a nagy, forgalmas napon, április egyik szombatján egyetlen nagy kilátó kocsival járt. Van róla kép a KBK lapján, amint páratlan vonattal áll Virágvölgy II. vágányon.
Csak télre, hogy a petróval takarékoskodjanak...
Soxor emiatt járatták egyvonatos menetrendben menetrendszerinti vonatként az ABmot 2-t:
- kisebb fogyasztás
- fűtés megoldva
- nem kell tolatni
Mi van? Mk 48-at a Gyermekvasútra? Minek? Az a kávéfőző a Nagy Muri Napján is csak egyetlen kilátókocsikval kóválygott a vonalon! Az Mk 45 2003 se az igazi már, mert háromkocsis szerelvénnyel nem tudja tartani a menetrendjét. Ugye nem a Hűvösvölgybe akarnak elnyomni egy Mk 48-at?
Eredetileg volt 2 db Sárospatakon, 2 db Nyíregyházán, 6 db Hűvösvölgyben. Aztán a 2 db sárospataki átkerült Nyíregyházára. Majd a 4 db nyíregyházi Hűvösvölgybe. De az a bizonyos 4 db (2007-2010) nem futnak, csak alkatrészbázisul szolgálnak.
Aki ült már Mk45-ön, az tudja, hogy miért nem szeretik, ha gyermekvasutas/utas/őzike kóborol a vontatási telepen. Derékig kihajol a mozdonyvezető, és még úgyse látja, hogy mi van a mozdony előtt 0-20 méterre. Csatolj elé két téli kocsit, és akár bekötött szemmel is tolhatod, mert akkor se látsz kevesebbet.
Meg aztán a váltók nem lezárhatók, és soha nem álltuk meg mi se, hogy átállítsuk ezt vagy azt. És lehet, hogy nem úgy hagytuk, ahogy volt. Ők meg jönnek...
Most már én is értem, hogy miért néztek ránk csúnyán, amikor megjelentünk. Igaz, mi mindig a fűtőház felől mentünk, és találtunk valami ürügyet.
Hazai privát szervezésű rendezvényekhez képest meglehetősen sokan, úgy 25-en voltunk. Az időjárás nem volt túl jó hozzánk, nem nagyon sütött a nap.
A lényegre térve:)
A kisvasút kb. 15 kilométeres hálózattal bír, ebből kb. 7-8 km. járható, és kb. 1,5-2 km az, ami szerintem nem életveszélyes. Van 6 db C50-esük, amiből 3 működőképes, sok csilléjük, és néhány halszállító pörekocsijuk, amiket ex. Bak-kocsikból alakítottak ki. A vasutat főleg a halak etetésére (tápszállítás), és lehalászások esetén a halak szállítására használják. Elég gyakran van menet.
Naszóval miután befizettük a fejenként 70 (nem tévedés, hetven!) Forintos részvételi díjat, felültünk a C50 M2003+1 halszállító pörekocsiból álló vonatra, majd a fűtőháznál a nagy létszuám miatt hozzákapcsoltunk mégegy halas kocsit. Mentünk ezután egy "kiskört", és kimentünk az egyik nevenincs mellékvonalra, ahol azonban elakadtunk (nem látszott a növényzettől a sín...). Ezen a kiskörön volt az ominózus 30 fokban dől a C50-es jelenet. Ezután elmentunk a Tanyához. Ez egy hosszabb vonal, az első bejárt vonalhoz hasonlóan ezen is lehetett csinálni egy nagy kört. A tanyánál körbejárás, majd a szintén pocsék pályán visszamentünk az egykori homokbányai vonalhoz, amin rozsdásodik az egykori Sarkadi GV poggyászkocsija. Na, ezt kirángattuk a gazból, majd örvendeztünk neki ( (c) Gyalog galopp:)). Aztán bementünk még a kilátói vonalba, aminek a kiágazása olyan volt, hogy Csanádi Sanyi (ő volt a mozdonyvezető) csak a mozgó mozdony mellett sétálva mert bemenni az első 10 méteren, pedig akkor már egy kicsit meg is rendeztük a pályát:)) A vonalon kb. 700 méter „i” sín is van, ez az egyedüli jó rész, itt lehetett menni 30-35-tel is.
A buszosok kedvéért: odafelé egy ik 280-assal mentünk Csongrádról, amin kalauz volt, vissza egy 260-assal, ezen kívül stoppolási kísérletem közben egy ik 263-ast is láttam.
Most ez így gondolom nem sokat mond, a jövő hétre lesznek fényképek és térkép is, Div, kommentáld, ha kihagytanm valamit.
Még most sem szívesen látott vendég a gyermekvasutas pajtás a füttybe, ha nincs rá elég jó indoka (odaküldték x célból, vagy n-t keresi). Ez soxor a vasútbarátokra is kiterjed, még ha nem is mindig. Tán ez most abból ered, hogy sok minden eltűnt már ott... Na persze hepajoknál annyira nem nézik, hogy ki van benn...
A MÁR Rt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút napja április 8. szombaton kerül megrendezésre. Beszkenneltem a plakátot, ami a www.tar.hu/vasut/albertus/gyermekvasut_napja.pcx (131 KB) címen érhető el.
A plakátról is megtudhatók a következők:
A fő attrakció a szalonkocsis különvonat lesz, ami 10:40-kor indul a Széchenyi-hegyről. A vonatra előre kell jegyet váltani. A ballagóvonat mintájára a legtöbb állomáson a szokásosnál hosszabb ideig tartózkodik, idegenvezetést, illetve valamiféle renezvényt tartanak. Egyébként hivatalos rendezvény már a Széchenyi-hegyi indulás előtt is lesz.
Most is lesz pályakocsizás. A vonaton utazók közül kerülhetnek ki azok, akik a vonat után felzárkózva közlekedő pályakocsival utazhatnak.
Hűvösvölgyben beviszik az embereket a vontatási telepre és a kisvasút múzeumába. Amikor én úttörővasutas voltam, nekünk a vontatási telep tabu volt -- azt se volt szabad megkérdezni, hogy hány tároló vágányunk van -- most viszont még körbe is vezetik a vendégeket. (!)
Visszafelé egy hagyományos (mozdonyos, kilátókocsikból összeállított) gyors különvonattal lehet utazni a Széchenyi-hegyig. A kotta szerint sehol nem állítják meg.
A rendezvénynek ez a hivatalos része 10:15-től kb. 14:00 óráig tart. Egyébként a háromszerelvényes menetrend szerint közlekednek.
A szalonkocsis vonat keresztez Csillebércen a 31317 sz. v.-tal, Virágvölgyben keresztez a 31115 sz. v.-tal, megelőzi a 31312 sz. v., Szépjuhásznén keresztez a 31215 sz. v.-tal, Hárs-hegyen szerintem át fogják haladtatni, Hűvösvölgyben keresztez a 31315 sz. v.-tal. A visszafelé közlekedő vonat Hűvösvölgyben egyszerre áll majd a 31113 sz. v. szerelvényével (és mindkettőnek elöl lesz a mozdonya, nem úgy, mint egy vonatkeresztezésnél), Szépjuhásznén keresztez a 31214 sz. v.-tal, Széchenyi-hegyen keresztez a 31314 sz. v.-tal. Holnap rákérdezek majd a szerelvényvonatok menetrendjére is, ha érdekel valakit a fotózási lehetőség.