Keresés

Részletes keresés

uhi Creative Commons License 2000.04.15 0 0 312
Kemence nekem túl messze van, holnapra a fiamnak Bátaszék-dombóvári csörgést ígértem alagúttal, bár ez itt a nyomtáv miatt kissé off.
Előzmény: division by zero (311)
division by zero Creative Commons License 2000.04.15 0 0 311
Kemencére ki jön? én hajnalban indulok...
division by zero Creative Commons License 2000.04.15 0 0 310
FOMA-val és mdbz-vel sikerült összeakadni...
Előzmény: uhi (308)
uhi Creative Commons License 2000.04.15 0 0 309
OFF: Bocs, a duplázás most nem az index bűne, megremegett a kezem.
Előzmény: uhi (308)
uhi Creative Commons License 2000.04.15 0 0 308
Igen, én meg próbáltalak felhívni, hogy a nagy tömegben hátha összeakadunk, de sajnos a telefonod nem válaszolt.
Előzmény: division by zero (305)
uhi Creative Commons License 2000.04.15 0 0 307
Igen, én meg próbáltalak felhívni, hogy a nagy tömegben hátha összeakadunk, de sajnos a telefonod nem válaszolt.
Előzmény: division by zero (305)
lasagne Creative Commons License 2000.04.15 0 0 306
Na az éjszakai vasutazásból nem lett semmi. Ott voltunk négyen, rajtunk kívül sehol senki, telep lezárva. Hétfőn telefonálok, hogy hogy is volt ez? A rádiósok lehet rosszul tudták?

Majd meg írom.

division by zero Creative Commons License 2000.04.15 0 0 305
én is voltam...
ne szidjátok Almamelléket, a tömörkényi halvasút után ez 160-as pályának tünik :-)))

itt a 18-21 képeken látható C-50-es maradvány azóta eltünt, valószínűleg kohó...

uhi Creative Commons License 2000.04.15 0 0 304
Délelőtt Almamelléken voltam, gyors beszámoló:
Reggel kilenckor és tízkor indult vonat. A tízórással mentem, azon kevesen voltak. 10:20-kor utolértük a tömött kilencórásit a Lukafai elágazásnál. Mint kiderült, a váltó kissé ócska, és a mozdony mind a négy kerekével leesett a sínről. Éppen addigra ügyeskedték vissza, mire odaértünk, úgyhogy erről nem lesz kép, csak a talpfák közötti keréknyomáról. Ott tehát félreálltunk a Lukafai ágon, hogy megvárjuk, amíg ők visszaérnek. A pálya végig tele irányhibával, az illesztéseknél kissé megsüllyedve, úgyhogy a vonat a jobbra balra riszálás mellett ugrál is, mint a szöcske. Állítólag az egyik legjobb állapotú magyarországi kisvasút. Összesen négyen tartják karban, a pályát kézi erővel szabályozzák, amennyire győzik. Sajnos a patak közelsége miatt az alépítmény állandóan át van ázva, és a pálya kissé vándorol. Azonnali fordulás után 11:20 körül értünk vissza Almamellékre, ahol még tartott az ünnepség, a végállomási deltán is emberek álltak, ezért az előzőt utólérve a két vonat a nyíltvonalon várta ki a tömeg oszlását. Közben az egyik elmehetett valahogyan megint Sasrétre, mert 12:30 körül autóból a lukafai elágazásnál láttam, hogy javában ment vissza Sasrétről emberekkel tömve. Mindkét vonat egy db mozdonyból (C-50? nem értek hozzá) és egy db zárt, középbejárós személykocsiból állt.

Képek később lesznek.

Előzmény: Lehoczki Gabor (293)
Albee Creative Commons License 2000.04.14 0 0 303
Meg engem is!
Előzmény: Törölt nick (297)
lasagne Creative Commons License 2000.04.14 0 0 302
Na voltam felsőtárkányban, erről még írok majd.

A lényeg ma este hattól, állítólag egész éjszaka közlekednek vonatok Debrecen és Hármashatárhegy közt. Most gyűjtöm a népet és indulunk is. Ha jól tudom sehol nem közlekednek éjszaka kisvonatok, talán a MÁV-os vonalakon. Aki tud jöjjön! Sajnos csak ma délután hallottam a rádióban.

Ja igen a nyírbodrogon sajnos nincs mit összekötni.

BahnScorper Creative Commons License 2000.04.14 0 0 301
1. Ady Endre: Álmodik a nyomor
2. Szerintem csak megmaradtak az elnevezésnél, ez csak egy név...
Előzmény: Andó Gergely (300)
Andó Gergely Creative Commons License 2000.04.14 0 0 300
Azért a MÁV-nak lehet valami titkos terve az összekötésre, és visszaépítésre, mivel a most érvényes F2-es utasítás, illetve függeléke a kisvasutak között a kecskeméti és B.fenyves GV mellett harmadikként a Nyírbodrogi kisvasutat írja.
Előzmény: Törölt nick (299)
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.13 0 0 299
Na elolvastam. Meg is kerestem a szüleim régi túrista térképeit. Van egy 1976-os Zemplén (kilencedik javított). Hát elég szomorú összehasonlítani egy maival. Lenne egy kérdésem: Volt e összeköttetés a pataki és a nyíri vasutak közt, vagy a Tisza túl nagy feladat volt. Vagy lehet hogy csak tervezték? Mert szerintem a pataki két déli ága, és a nyíri két északi végpontja nagyon közel esik egymáshoz. Amúgy hol volt a két pataki déli végállomás? Nincs rajta a térképen.

Volt. Ha megnézed a MÁV menetrendet, a nyíri egyik vonalának a végállomása Balsa után Balsai Tiszapart. Ezzel szemben a ma már megszűnt Kenézlő Tiszapart. A kettőt híd kötötte össze, amelyet a második világháború végén a németek felrobbantottak. Innen a 70-es évekig (a zempléni megszüntetéséig) a két hálózat külön működött, ismételt összekötésükre nem került sor.

Macibb

lasagne Creative Commons License 2000.04.13 0 0 298
Na elolvastam. Meg is kerestem a szüleim régi túrista térképeit. Van egy 1976-os Zemplén (kilencedik javított). Hát elég szomorú összehasonlítani egy maival. Lenne egy kérdésem: Volt e összeköttetés a pataki és a nyíri vasutak közt, vagy a Tisza túl nagy feladat volt. Vagy lehet hogy csak tervezték? Mert szerintem a pataki két déli ága, és a nyíri két északi végpontja nagyon közel esik egymáshoz. Amúgy hol volt a két pataki déli végállomás? Nincs rajta a térképen.

Én Debrecenben voltam úttörővasutas. Imádtam az Mk-48 asokat,(azt hiszem most is) ha csak lehetett rajta utaztam. ( Én kezeltem a kürtöt, és egyszer majdnem elütöttünk egy tehenet. Ívből ki- 50 méterre a tehén vészfék, kürt végig, a gazdája az utolsó pillanatban rángatta le a sinekről.) Azt tudtátok hogy a debreceni 52 km hosszú volt és Nyírbéltek volt a végállomás.

Ez a vasútmánia annyira elhatalmasodott rajtam, hogy a Debrenben újrainduló vasútforgalmi szakra jelentkeztem. De a nagyvasút mint munka kiábrándító volt. A héten jártam Kaposvár felé és elég szomorú látvány fogadott a Lepsény-Tamási nagyvasúti vonalon: sinek felszedve. Remélem csak felújítják.

Ja igen: Járok Spatak felé, és a patak-újhely közti vonal
on "megvan" a töltés, plusz egy híd, meg patakon a Bodrog híd. Ezt vizitúrán láttam.

Tud valaki arról hogy a debreceni régi faátrakó helyén mit akarnak csinálni, mert le van dúrva a telep egy része, és félő hogy jó pénzért eladják és akkor az esetleges rehabilitációnak lőttek.

Azt hiszem van régi Bükk térképem is. Meg is nézem.

Üdv mindenkinek.

Törölt nick Creative Commons License 2000.04.12 0 0 297
A régi turistatérkép engem is ééééééérdekel, ha sikerül bescannelned :-) Köszi előre is.

Mekkora?

Macibb

Előzmény: illesf (294)
lasagne Creative Commons License 2000.04.12 0 0 296
Sziasztok!

Most találtam ezt a topicot, és nagyon örülök neki. Mindjárt el is olvasom.

czzf50 Creative Commons License 2000.04.12 0 0 295
Sziasztok! Uj információk:

Miskolc-Diósgyör-Majláthon a LAEV-gözmozdony levizsgázott, akár közlekedhetne is. Olyan menetrendje lesz a nyáron, hogy reggel felmegy Garadnára, visszajön Lillafüredig, ott deltázik a vadiúj deltában vagy körüljár, du. fel Garadnára, aztán a nap végén le Diósgyörbe. Meg lesz hirdetve a menetrendben is.

Nagykanizsán újítják fel a debreceniek mechanikus Mk48-asát, már szét van szedve. Nyárra talán el fog készülni.

illesf Creative Commons License 2000.04.12 0 0 294
A multkor talalkoztam egy Dunakanyar turistaterkeppel a 30-as evekbol, amin rajta volt a dunabogdanyi kisvasut. Majd megprobalom elkerni szkennelni, hatha ideadjak (konyvtari peldany).
Előzmény: Albee (292)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.04.12 0 0 293
FOMÁ-tól most kaptam telefonon infót, hogy szombaton Almamelléken folyamatosan, igény szerint közlekedik a kisvonat.
Előzmény: FOMA (291)
Albee Creative Commons License 2000.04.11 0 0 292
Megvettem "A Pilis és a Visegrádi-hegység" c. túrmiskaatlaszt. Hát, ez minden szempontból olyan, mint a börzsönyi:
1. Tele van "Régi vasút" feliratokkal!
2. Van benne külön fejezet a (hajdani)kisvasutakról!

A következoeket említi:
Visegrád: Apát kúti kisvasút
Dunabogdány: kobanya-kiköto
Lepence-Suszter-rét, Lepence-Szarvas-zug
Dömös-Király-kúti-nyereg (50-es évek!)
Pilismarót: Malom-völgyi erdei vasút: kiköto-Disznós-árok (Laura-forrás)
Esztergom (Szentléleki-patak)-Hármas híd
Dorog: Homokvasút
Pilisvörösvár
Pilisszentiván

Számomra nem kis meglepetést okoztak ezek az információk.

FOMA Creative Commons License 2000.04.09 0 0 291
Üdv Divi!

Légyszi' jelezd, hogy mikor jössz és hova. Ha Pécsre jössz, szívesen elviszünk Almamellékre

OFF
A szegedi képeket el lehet érni valahol?
ON

Előzmény: division by zero (290)
division by zero Creative Commons License 2000.04.09 0 0 290
én!
Előzmény: FOMA (289)
FOMA Creative Commons License 2000.04.09 0 0 289
Hétfőn utánajárok. Ha minden igaz, akkor mi elmegyünk. Jön még esetleg valaki?
Előzmény: Lehoczki Gabor (286)
Albertus Creative Commons License 2000.04.09 0 0 288
Szükségem lenne néhány fotóra a Királyréti Kisvasút Napjáról (2000. május 6. szombat) készülő weblaphoz. Egyaránt örülnék régi, és kevésbé régi képeknek.
mdbz Creative Commons License 2000.04.07 0 0 287
Hátha érdekel valakit!

Vasútmodellező nyilt napok a vasútmodellező klubban!
Szivárvány Gyermekház PÉCS

2000. 04.15. 9-12 óráig
04.17. 10-18 óráig
04.18. 10-18 óráig

23 négyzetméteres klub-terepasztal, gyermekeknek játék terepasztalok.

Információ: 72-253-477

Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.04.06 0 0 286
Honnan lehetne részletes programot szerezni az április 15-i almamelléki kisvasúti napról?
Előzmény: Albertus (284)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.04.06 0 0 285
Honnan lehetne részletes programot szerezni az április 15-i almamelléki kisvasúti napról?
Előzmény: Albertus (284)
Albertus Creative Commons License 2000.04.06 0 0 284
Elküldtem e-mailben a plakátot. Van még valaki, aki nem tudta megnézni, és érdeklődik? (E-mailben írj, ha lehet, ne itt beszéljük ezt meg!)
Előzmény: Thomas (283)
Thomas Creative Commons License 2000.04.06 0 0 283
Köszi, jó lenne. Reméljük az idö is velünk lesz es nem rontja el az ünnepet.
Üdv. Thomas.
Előzmény: Albertus (282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!