Keresés

Részletes keresés

illesf Creative Commons License 2000.05.02 0 0 342
Sajnos. Ami a hatalmas 1000 mm-es rendszerből megmaradt, az az eszéki villamos.
Előzmény: Törölt nick (336)
Albertus Creative Commons License 2000.05.02 0 0 341
Információ a Királyréti Kisvasút Napjáról (2000.05.06. szombat): http://www.tar.hu/kiralyret cimen taláható.
Előzmény: Thomas (338)
Fecóka Creative Commons License 2000.05.02 0 0 340
BahnScorper:
"A mai Népb@szottságban van egy cikk a kisvasutakról, de online nem találtam.."
Napilap/címlap
Fecó
Előzmény: BahnScorper (339)
BahnScorper Creative Commons License 2000.05.02 0 0 339
A mai Népb@szottságban van egy cikk a kisvasutakról, de online nem találtam...
Thomas Creative Commons License 2000.05.02 0 0 338
Sziasztok,
Egy kis segitseg kellene, ugyanis ha jol tudom 6-an lesz a Börzsönyi kisvasuti nap, de nem tudok semmi egyebet rola, hova, mikorra kell menni. Legyszives kuldjetek valamit rola, a sracaim megolnek ha nem megyunk!
Koszi, Thomas
uhi Creative Commons License 2000.04.30 0 0 337
Holnap Mesztegnyő!!!
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.29 0 0 336
Végülis nem mentem Csányoszróra kisvasutat nézni, mert az élet egyéb kérdései kötötték le figyelmem ;-)

Azt mondod, a túloldalon bejelölt számtalan vonal is régvolt és keskenynyomközű?

Macibb

Előzmény: illesf (333)
BahnScorper Creative Commons License 2000.04.28 0 0 335
Szerintem 20, mert 13-án Lillafüred van!
Előzmény: mtomika (334)
mtomika Creative Commons License 2000.04.28 0 0 334
Sziasztok!
Szentán mikor lesz a kisvasúti nap?
Május 13 vagy 20?
És megáll-e aznap a Kvarner?
Köszi.
illesf Creative Commons License 2000.04.26 0 0 333
Érdekes ez az Ormánság térkép... Rajta van az egykori csányoszrói kisvasút, ami már a '60-as években megszűnt, viszont az 1984-ben megszűnt vitézipusztai nincs rajta... Rajta van szinte az eglsz egykori Eszék környéki 1000 mm-es hálózat, valamint az Alsómiholjác (Donji Moholjac) - Országhatár vonal, aminek szintén nyoma sincs... Minden esetre nekem tetszik, de nem tudom, hogy milyen alaptérképről csinálták a turistatérképrt, hogy ilyeket tettek rá...
Előzmény: Törölt nick (320)
BahnScorper Creative Commons License 2000.04.26 0 0 332
Persze hogy nem, hisz mielőtt idekerültek, akkor szűntették meg az átjárókat meg a slót nagyjavítás keretében. Sárospatakon még eredeti állapotban futottak... :-)))
Előzmény: Albertus (331)
Albertus Creative Commons License 2000.04.26 0 0 331
Magánszámunk fináléjaként azt még elmondom, hogy azokban a Bax kocsikban, amik az Úttörővasútra kerültek, már nem volt WC se. :-)
Előzmény: BahnScorper (330)
BahnScorper Creative Commons License 2000.04.26 0 0 330
Csak az egyik végen, az egyik oldalon volt (van) ilyen, ott ahol más Bax-kocsiknál a klotyó volt.
Előzmény: Albertus (329)
Albertus Creative Commons License 2000.04.26 0 0 329
Én ilyen rácsokra nem emlékszem az ablakoknál. Mindenhol ülések voltak. Rácsok csak a megszűntetett átjárók helyére épített ablakok előtt voltak. De meg is lincselték volna azt az utast, aki azt a szűk peront eltorlaszolta volna a sílécekkel.

Nem az én reszortom, hogy mitől vannak a hibák a lapokon, én csak jeleztem.

Előzmény: BahnScorper (328)
BahnScorper Creative Commons License 2000.04.26 0 0 328
Ez főleg a webmesternek és a számítógép hülyeségének tudható be, nem az én reszortom!
Amúgy a "síléctartó" az a hely volt, ahol nem voltak ülések, és korlát volt az ablakoknál.
Előzmény: Albertus (327)
Albertus Creative Commons License 2000.04.25 0 0 327
Szép-szép... de már megint tele van tűzdelve egy-egy más betűtípussal szedett betűvel/szóval/félmondattal.

Egyébként hol voltak azok a síléctartók? Én nem emléxem rájuk, pedig párszor voltam szolgálatban a debreceni kocsikon.

Előzmény: BahnScorper (326)
BahnScorper Creative Commons License 2000.04.25 0 0 326
Ugyanúgy néz ki, mint mikor nálunk volt. Csak a vonókészüléket cserélték ki olyanra, mint ami a LÁEV-motorvonaton van, meg a fényezés ződ-fehér. Amúgy mind a 4 üzemben volt mikor ott jártam, a két mrsz vonatot azokból rakták össze.
Egyesek szerint a forgóvázak sem szerették az íveket - vagy fordítva - lényeg az, hogy a felújítás előtt a kocsikat csak munkásszállításra használták...
A gyv-s vagonokokról infók itt olvashatók
Előzmény: Albertus (325)
Albertus Creative Commons License 2000.04.25 0 0 325
Gyermekvasutas Bax kocsik Lillafüreden:

Sajnos, azok a kocsik már akkor is mostohagyerekek voltak, amikor az Úttörővasútra kerültek. 1984-ben a kis kilátó kocsik helyére hozták őket azzal a címszóval, hogy majd ezeket sorozzák be a vonatba nyáron a két nagy kilátó kocsi mellé. Azért ezeket, és nem a GANZ/győri kocsikat, mert ezeknek nagyobb az ablaka és egybefüggő az utastére.

Csak aztán rájöttek, hogy a jegyvizsgáló vagy zárfékező nem tud a kocsinak egyszerre mind a két végén az ajtóban állni, így nem tudja az ajtókat becsukatni. Meg némelyik állomáson (Szépjuhászné és Virágvölgy) a hátsó ajtóból nem lehetett látni a naplózót. Tehát csak hébe-hóba jártak a debreceni kocsik. Télen pedig szinte soha, mert a GANZ/győri kocsik sokkal előnyösebbek voltak: az egyik szakaszt fűtötték, a másikat nem. Így mind a két vagy három kocsiban volt fűtött és fűtetlen szakasz. Tehát a kimelegedett síelőknek nem kellett a 25 fokban főni, a másik szakaszban viszont kényelmesen lehetett üldögélni egy pulcsiban. Tehát nem volt valami jó vásár...

Aztán a négy maradékból kettőt kerékpárszállítóvá alakítottak. Most már csak egy van, mert az egyikből szalonkocsi lett. A menetrendben sincsen már benne, hogy a vonatok kerékpárszállító kocsit továbbítanak. Nyilván nem volt kihaszálva a kerékpárszállító kocsi, csak ette a mozdony az üzemanyagot. Tehát megint csak állnak-állnak a fűtőház mellett.

És most hogyan néz ki az a négy kocsi Lillafüreden? Ott legalább használják őket?

Előzmény: BahnScorper (324)
BahnScorper Creative Commons License 2000.04.25 0 0 324
Aktuális kisvasúti szitu - amit a múlt hét folyamán láttam.

Lillafüred: A gőzös menetkész, Kilián és Majláth között vonatot is vitt (amúgy meg csak Puskaporosig járt fönt helyi infók szerint). A GyV-s kocsikat viszont lehetne jobban is karbantartani...
Debrecen: A vagonok kezdenek egyre lepusztultabbá válni, mind kívülről, mind belülről, az űrszelvénybe egyre jobban belógnak a bokrok.
Szilvásvárad: A gőzös nem rossz, csak hát kicsi a kapacitása a szerelvénynek - viszont a mozdony még azzal az 1 Bak-kocsival is kapart Halastónál!
Felsőtárkány: elég jó állapotban van most, a síneket cserélték, már Stimecz-ház előtt dolgoznak, és a járművek is jól néznek ki...
Pálháza, Gemenc, Mesztegnyő: erős törekvési hajlam, mind a nyitott kocsik építése, mind a meglévő kocsik helyrepofozása terén.
Kaszó: kb. ugyanez, kár, hogy a gőzös nem mehet végig, csak Bojszáig - na meg most a kazánvizsgája is lejárt...
Almamellék: most mindenki láthatta, hogy mi van az állomáson - meg hogy a vonalon ugyanennek az ellentéte...
Balatonfenyves: épp ideje volt már a kocsikat újrafényezni...
Tiszakécske: ezt inkább hagyjuk! Az oké, hogy vasutat akarnak csinálni, de ezt nem úgy kéne, ahogy ott!

Szóval a kisvasutak élni akarnak, végülis a vagonpark fejleszt(get)ése megtörtént, sok helyen a pályát is feljavították, már csak a sebességet kéne növelni, mert akármilyen szép a környezet, azzal a csigatempóval elunja az ember...
(az meg már megint egy másik mese, hogy nekem mi hiányzik...)

uhi Creative Commons License 2000.04.23 0 0 323
Friss képek Almamellékről itt láthatók:
v_peti Creative Commons License 2000.04.21 0 0 322
Az Almamelléki ÁEV történetét ismertető kis füzetben szó esik néhány megszüntetett kisvasútról, amik az ottani erdőgazdaság területén közlekedtek.
lasagne Creative Commons License 2000.04.20 0 0 321
Bocs de csak most jutottam ide.

Debrecenben nem is volt éjszakai járat. Legalábbis a vasútnál nem tudtak róla. Szórakoztak a rádiónál. Enyit erről. Viszont Felsőtárkány elég érdekes volt, még mindig sok helyen megvannak a régi alépítmények. Áll még a régi fűtőház (mint vállalkozói központ: műhely) és a vágányok nagy része is megvan a fűtőház előtt, sőtt: két váltó még "működik". Beszélgettem az ottani ÁEV-es főnökkel, lázasan készülnek a szezonra: felújjítás, pft, stb. Ja már csak 9 kilós sineik vannak és a hasonló gondok. Egy ott dolgozó öreg szerintem mozdonyvezető mondta, hogy régen 4-6 gőzösük volt de azokat elvitték SZUba, Kínába. Ma 3 C50-es.

Üdv mindenkinek.

Törölt nick Creative Commons License 2000.04.20 0 0 320
Burma = Középrigóc-Villány?

Köszi :-)

Macibb

Előzmény: mdbz (319)
mdbz Creative Commons License 2000.04.20 0 0 319
mint "felhagyott keskenynyomközű vasút". Ki tud erről valamit?

Érdeklődtem a BURMÁT járó vezérektől, az öregeknek dereng valami, volt ott kisvasút, de 64-ben már biztosan nem működött. Egyébként Okorágon is volt. Nyoma ma már egyiknek sincs.

mdbz

Előzmény: Törölt nick (318)
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.19 0 0 318
Az Ormánság turistatérképét tanulmányozva az államvasút Csányoszró állomásától kiindulva jelöl a térkép egy kb. 4 km hosszú, észak felé induló nyomvonalat, mint "felhagyott keskenynyomközű vasút". Ki tud erről valamit? Mikor szűnhetett meg? Mit lát az ember, ha odamegy? (a hétvégén megfordulok a kb. 15 km-re lévő Drávafokon)

Macibb

uhi Creative Commons License 2000.04.19 0 0 317
Divi! A reggel kilenckor indult vonaton voltál? Hogyan raktátok vissza? Hóóó-rukkk? :-)
Előzmény: FOMA (316)
FOMA Creative Commons License 2000.04.18 0 0 316
csak most veszem észre, hogy a tegnap délutáni hozzászólásom nem ment át. Akkor második kísérlet: Sasréten történt egy különös eset, két szerelvény állt benn, mindkettő tömve utasokkal. Elindulás után az első lelassított az útátjárónál, a másik pedig hátulról meglökte. Szerencsére lasssan mentek, nem történt baj. Viszont division by zero alatt a vonat is kisiklott, neki volt lehetősége végignézni a helyrerakást.
Előzmény: uhi (304)
uhi Creative Commons License 2000.04.17 0 0 315
Volt ott régen egy oldalág be az erdőbe, ha arra gondolsz, a sinnek nyoma sem igen látszik, viszont nyomvonalkorrekció volt (ott is és még pár helyen) úgyhogy a pályahossz is valamivel rövidebb lett.
Előzmény: illesf (313)
Albertus Creative Commons License 2000.04.17 0 0 314
Elkészült a Királyréti Kisvasút Napjáról (május 6. szombat) szóló weblap. A következő címen érhető el: http://www.tar.hu/kiralyret
illesf Creative Commons License 2000.04.17 0 0 313
Téleg kivették Almamelléken az elágazás és Almamellék közötti kitérőt (azt, amelyik a vadászlesnél volt?)
A térkép elég nagy, budapesti villamoshálózati elemek is bőven vannak rajta (igazából nem is annyira a Dunakanyarról szól, mint ahogy a címe sejteti). Be kell szabadulnom valamikor a térképészeti tanszék könyvtárába, remélem, hogy ideadják szkennelni.

Kemence rullah:)

Előzmény: uhi (312)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!