bOcs, de a NoHAB-ok végét nem ez jelentette ! Sokkal inkább az, hogy sajnos volt a MÁV-nál egy-két ember, ráadásul sajnos olyan helyzetben, hogy bűntetlenül-indokolatlanul vágathatta őket a jó kis "ócskavas-réz" áráért. Is. Ha anno a gépészeten más mentalitású vezetők lettek volna, akkor kapva kaptak volna a svéd ajánlaton, ami a gépek norvég mintára történő villamos fűtéssel való fölszerelését, és főműhelyét javasolta. SZVSZ inkább ez a TÉNY! :-)
Én elég sok kocsit megbambultam mostanában alulról is:-)) Hát bizony nagyon sok alatt most is ott van a gőzfűtési rendszer. Még friss "fővizsgások" alatt is. Egy halk kérdés: nem arról van szó, hogy egyszerűen úgy döntött a MÁV, hogy kész vége nincs gőzfűtés, és innentől kezdve a kocsik gőzfűtési rendszere NINCS javítva-karbantartva, ergo nem alkalmasak gőzfűtésre?
Blokki aki mellesleg Peti! A MÁV-nak már nincsenek gőzfűtésre alakalmatos kocsijai, ezért nem is kell a kazánokat soha sehol használni! Ja de kell télen a betonozó szerelvényben a víztartályt fűteni, de ez legyen a betonozó szerelvény tulajdonosának a gondja, hogy őkelmét mivel fűti. A Nohabok végét éppen ez a tény jelentette, hogy a gőzfűtéses kocsik szépen elfogyának.......
Mert lehet, hogy a MÁV-nak a púposokra már nincs szüksége, igaz hogy gázolajjal működik, de a régebbi személykocsikat is tudja fűteni a B oldalára épített gőzkazánnal, gőzfűtéssel, hozzáértő vezér úr kell a vezetőállásra.
Eredetileg ezt nem akartam betenni, de mivel egyesekben (rg7) felmerült a dögsor gyanúja... :-))) Ennek a (nem dög)sornak az árnyéka látszik az első képen.
"A tapolcai fűtőház a régi szép időkben:...1995.6.12."
A tapolcai fűtőház a még régebbi még szebb időkben: 1988.08.28
AZ első fotón az élen álló Púpos az M40,229, mögötte - ha valaki az árnyékokból nem találná ki - még 3 Púpos, egy üzemi kocsiként funkcionáló Ks kocsi és egy ABmot van.
Hát, most azt hittem, hogy megvan a megfejtés, de még jobban elbizonytalanodtam.
A Béke-park fáit vélem felfedezni a háttérben a szolgálati lakások mögött valamint Dombóvár-alsót, de a tejes kocsit nem csak ide tudnám kötni, viszont a fordító és a süllyesztő stimmel.
A háttérben egy gőzös kerékpársúllyesztő látható, a váltótol jobbra volt a fordító korong, a Muki mögötti töltésre váró tejes kocsi talán még Neked is mond valamit, ugyanis szokszor jártál erre, csak lehet hogy már ezeket nem láthattad.
A tapolcai fűtőház a régi szép időkben: a púpos mögött a 019-es nohab, a 013-as nohab mögött pedig a 064-es szergej áll. A műhelyben állt a 017-es nohab, a 260-as szergej pedig ekkor járt ki a VT-ről a 19703 sz. vonatra. A felvételt 1995.6.12.-én készítettem.
Köszi, de azért a többi segítség is elkél. Eddigi tapasztalatom szerint ugyanis az anyagok igencsak nehezen állnak össze, ráadásul nem is egy helyen. Felhívtam őket megpróbálom, de azért másoknak is köszönöm ha segitenek.,
A vágányrajza kellene, mivel amim megvan pont a fűtőházi rész hiányzik. Pontosság alatt nem tudom mit értesz. Fényképekkel rendelkezem, azonban a kitérők helye, a vágányok ívben haladása nem egészen jön össze belőle. Elsősorban a fűtőház előtti és utána levő része hiányzik, mivel maga a fűtőház alaprajzán csak a fordító, a be és kimeneti vágányok, illetve azok fordítón mért szöge van meg. Egyébként mivel a fűtőházat megcsináltam TT-ben, most tenném asztalra és ezt is szeretném jól megcsinálni. Persze ezek után jön majd a többi épület és jövőre a szenelő. Az állapot a 70-es évek vége.
Nem tudom hogy miért akarsz terenyén múzeumot kialakítani, addig jó, amíg van fűtőház, és mellette személyzet is van. Akkor még forgalmi rendelkező is van, ezért nem fordulhatna elő olyan vasúti baleset, hogy egy pár vágányon szembe jön a két vonat mint ahogyan Nógrád megyében történt. Vagy átkéne lőcsölni Sátoraljaújhelynek a fűtőházi munkát, hogy Kisterenyén legyen egy vasútmúzeum?
Valóban a miskolci igazgatósághoz tartozik, de szerintem érdeklődj inkább a hatvani állomáson, ők többet tudnak!
Nekem ilyen ötletem van Tapolcával kapcsolatban. Ott annyival előnyösebb volna a helyzet, hogy ott rendelkezésre áll a sok túrista a balatoni főszezonban.
Ettől függetlenül nagyon lelekesen támogatom az ötletedet. Egyelőre a lelkesedésemen túl nem sokat segíthetek..........
Mentsük meg a kisterenyei körfűtőházat!
Felvettem a kapcsolatot a bátonyterenyei főjegyzővel. Nagyon megörült érdeklődésemnek, meg persze az ötleteimnek is, amit a neki címzett levelemben fejtettem ki.
Az elképzelés nagyvonalakban egy fűtőházmúzeum létesítéséből áll, ahol bemutatásra kerülnek a gőzmozdony üzem különleges gépei, esetleg később mozdonyok is!
Aki jár Istvántelekre meg fűtőházakba biztosan tudja, hogy milyen sok használatlan eszköz kallódik az országban. Ezeket kiállítani jelenleg sehol sem tudják, nincs más lehetőség mint összegyűjteni őket, felújítani csoportos munkával és megoldani kiállításukat.
Szóval, a főjegyző –aki támogatja az ötletet- válaszában megadta a MÁV Miskolci Igazgatóság Ingatlankezelő Osztályának elérhetőségét, velük kellene tárgyalnom az elképzelés sorsáról.
Kérek mindenkit, hogy akinek van valamilyen kapcsolata velük, vagy van építő jellegű ötlete a dologgal kacsolatban írja meg, akár e-mailben, akár ide a topicba!
Aki érez valamilyen ambiciót ahhoz, hogy segítse a megvalósítást jelentkezzen. Lehetne később gőzmozdonyvezető oktatást tartani, és egyesületként működni.
Most gondolom sokakban felvetődik a kérdés, hogy minek kéne még egy vasútpark. Az elképzelésemben nem egy „kis Füstit” szeretnék berendezni, hanem egyszerűen egy a többek között vasúti építészettel, gépekkel is foglalkozó kiállítást szeretnék bemutatni!
Jó lenne csinálni egy honlapot amivel népszerűsíthetnénk a terveket, remélem erre nem sokára sort keríthetek.
Induljon hát a: „Mentsük meg a kisterenyei fűtőházat” akció!!!
u.i.: nem lehetetlen, példaképként lebegjen előttünk a Kemencei kisvasút talpra állítása…!