Keresés

Részletes keresés

M61-013 Creative Commons License 2005.10.02 0 0 756

Üdv.

bOcs, de a NoHAB-ok végét nem ez jelentette ! Sokkal inkább az, hogy sajnos volt a MÁV-nál egy-két ember, ráadásul sajnos olyan helyzetben, hogy bűntetlenül-indokolatlanul vágathatta őket a jó kis "ócskavas-réz" áráért. Is. Ha anno a gépészeten más mentalitású vezetők lettek volna, akkor kapva kaptak volna a svéd ajánlaton, ami a gépek norvég mintára történő villamos fűtéssel való fölszerelését, és főműhelyét javasolta. SZVSZ inkább ez a TÉNY! :-)

Előzmény: Törölt nick (754)
M61-013 Creative Commons License 2005.10.02 0 0 755

Üdv.

Én elég sok kocsit megbambultam mostanában alulról is:-)) Hát bizony nagyon sok alatt most is ott van a gőzfűtési rendszer. Még friss "fővizsgások" alatt is. Egy halk kérdés: nem arról van szó, hogy egyszerűen úgy döntött a MÁV, hogy kész vége nincs gőzfűtés, és innentől kezdve a kocsik gőzfűtési rendszere NINCS javítva-karbantartva, ergo nem alkalmasak gőzfűtésre?

Előzmény: Törölt nick (754)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.02 0 0 754
Blokki aki mellesleg Peti! A MÁV-nak már nincsenek gőzfűtésre alakalmatos kocsijai, ezért nem is kell a kazánokat soha sehol használni! Ja de kell télen a betonozó szerelvényben a víztartályt fűteni, de ez legyen a betonozó szerelvény tulajdonosának a gondja, hogy őkelmét mivel fűti. A Nohabok végét éppen ez a tény jelentette, hogy a gőzfűtéses kocsik szépen elfogyának.......
Előzmény: Blokki (753)
Blokki Creative Commons License 2005.10.02 0 0 753
 Mert lehet, hogy a MÁV-nak a púposokra már nincs szüksége, igaz hogy gázolajjal működik, de a régebbi személykocsikat is tudja fűteni a B oldalára épített gőzkazánnal, gőzfűtéssel, hozzáértő vezér úr kell a vezetőállásra.
Előzmény: Szütyi (752)
Szütyi Creative Commons License 2005.09.30 0 0 752
A kalendárium szerint ez a bizonyos augusztusi nap vasárnap volt, így már érthető miért van ez a sok szabad gép a fűtőházban.
Előzmény: RhB (740)
RhB Creative Commons License 2005.09.30 0 0 751
Szerintem is 424-es, de azért nem vennék rá mérget. Sajnos nincs róla közelebbi fotó. :-(
Előzmény: Gashpy (750)
Gashpy Creative Commons License 2005.09.30 0 0 750
Szvsz a második képen az is jó, ahogy a 9-es a Trabival harcol...

Jobbra az egy 424?
Előzmény: RhB (740)
Nydqist Creative Commons License 2005.09.30 0 0 749
Húú, micsoda kép! -:)))
Előzmény: RhB (748)
RhB Creative Commons License 2005.09.30 0 0 748

Eredetileg ezt nem akartam betenni, de mivel egyesekben (rg7) felmerült a dögsor gyanúja... :-)))  Ennek a (nem dög)sornak az árnyéka látszik az első képen.

 

Előzmény: RhB (740)
Nohabf Creative Commons License 2005.09.30 0 0 747
Igen((((( (nagy sóhaj).
Előzmény: M61-013 (744)
v431184 Creative Commons License 2005.09.30 0 0 746
Letétes mozdonyok, nem dögsor !
Előzmény: rg7 (742)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.30 0 0 745

Szerencsére akkortájt még nem kezdődött el az indokolatlan irtóhadjárat, így nem dögsort látsz a képen. :-)

Annál is inkább, mert ebből a típusból egyszerre ennyi sosem volt üzemképtelen.

Előzmény: rg7 (742)
M61-013 Creative Commons License 2005.09.30 0 0 744

Üdv.

Hát még szegény Tapolcaiak:-((

Előzmény: Nohabf (743)
Nohabf Creative Commons License 2005.09.29 0 0 743

Üdv!

 

Nagyon jó ez a kép!!

 

De jó is volt ekkor,nagyon sajnálom hogy már csak múlt időben lehet róla beszélni:(

Előzmény: RhB (740)
rg7 Creative Commons License 2005.09.29 0 0 742
Mi az ott, dögsor?:Ö
Előzmény: m61019andras (741)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.29 0 0 741

Második kép: gyönyörű táj, gyönyörű mozdonyok.  :-)

 

Hátborzongató nosztalgia!

Előzmény: RhB (740)
RhB Creative Commons License 2005.09.29 0 0 740

"A tapolcai fűtőház a régi szép időkben:...1995.6.12."

 

A tapolcai fűtőház a még régebbi még szebb időkben: 1988.08.28

 

AZ első fotón az élen álló Púpos az M40,229, mögötte - ha valaki az árnyékokból nem találná ki - még 3 Púpos, egy üzemi kocsiként funkcionáló Ks kocsi és egy ABmot van.

 

 

 

Előzmény: v431184 (728)
rg7 Creative Commons License 2005.09.27 0 0 739

Nahát, gondolhattam volna, hogy Ka lesz a vége:)

Előzmény: mdbz (738)
mdbz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 738

Szomorú vagyok. A park ugyan stimmel, csak nem Béke, hanem Színház. Utolsó kép, ha ebból sem tudod, megvonom a vonalismeretedet:-))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kép készítőjét is ismerheted, hisz jó pár éve Nyúlvárfalván kénytelen dolgozni.

Előzmény: rg7 (736)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.27 0 0 737

Ha valakinek segít, a háttérben egy darus szénszerelő áll!

 

De hol lehet ez?

Előzmény: mdbz (735)
rg7 Creative Commons License 2005.09.27 0 0 736

Hát, most azt hittem, hogy megvan a megfejtés, de még jobban elbizonytalanodtam.

 

A Béke-park fáit vélem felfedezni a háttérben a szolgálati lakások mögött valamint Dombóvár-alsót, de a tejes kocsit nem csak ide tudnám kötni, viszont a fordító és a süllyesztő stimmel.

 

Persze ha jól tévedek:)

Előzmény: mdbz (735)
mdbz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 735

Így biztos könnyebb:

 

 

Előzmény: mdbz (734)
mdbz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 734

Nem nyert!

 

A háttérben egy gőzös kerékpársúllyesztő látható, a váltótol jobbra volt a fordító korong, a Muki mögötti töltésre váró tejes kocsi talán még Neked is mond valamit, ugyanis szokszor jártál erre, csak lehet hogy már ezeket nem láthattad.

Előzmény: rg7 (733)
rg7 Creative Commons License 2005.09.27 0 0 733
Öööö... Barcs?
Előzmény: mdbz (732)
mdbz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 732

Egy régi barátom régi képe, egy valaha volt fűtőházból:

 

 

Nydqist Creative Commons License 2005.09.27 0 0 731
Be szép! .......  sóhaj.
Előzmény: v431184 (728)
v431184 Creative Commons License 2005.09.27 0 0 730

Szia !

 

Nem tudom, miért dobta vissza; eddig megjöttek a leveleid. Mindenesetre a spam-szűrőt elállítottam, kérlek próbáld meg újra. Köszi !

Előzmény: m61019andras (729)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.27 0 0 729

Szia!

 

Visszapattant kétszer is a válasz mail-em.

Előzmény: v431184 (728)
v431184 Creative Commons License 2005.09.27 0 0 728

A tapolcai fűtőház a régi szép időkben: a púpos mögött a 019-es nohab, a 013-as nohab mögött pedig a 064-es szergej áll. A műhelyben állt a 017-es nohab, a 260-as szergej pedig ekkor járt ki a VT-ről a 19703 sz. vonatra. A felvételt 1995.6.12.-én készítettem.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.09.26 0 0 727
Akkor a tapocai fűtőházzal kapcsolatos Gőzmozdonyok topikban elkezdett témát itt folytassuk, de már csak holnap mert menek alusznyi.........
Blokki Creative Commons License 2005.09.22 0 0 726
 A  MÁV-Tervező Intézetében , ez a mávti, akinek,kell,jobbaerendezés
Előzmény: ZolTTán (725)
ZolTTán Creative Commons License 2005.09.19 0 0 725
Köszi, de azért a többi segítség is elkél. Eddigi tapasztalatom szerint ugyanis az anyagok igencsak nehezen állnak össze, ráadásul nem is egy helyen. Felhívtam őket megpróbálom, de azért másoknak is köszönöm ha segitenek.,
Előzmény: A.Balu (724)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.19 0 0 724

DE:

 

Tel: (432)4692, (432)4891

 

E-mail: leveltar@mavrt.hu

 

Nyitvatartás: H-Cs: 8-16

                           P: 8-13

Előzmény: ZolTTán (723)
ZolTTán Creative Commons License 2005.09.19 0 0 723
telefonszámot nem tudsz hozzájuk?
Előzmény: A.Balu (722)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.19 0 0 722
Menj el a MÁV Tervtárba amiről beszéltem a múltkor. Ott találsz róla mindent amit akarsz. És ingyen el is hozhatod lemezen, vagy más adathordozón.
Előzmény: ZolTTán (719)
ZolTTán Creative Commons License 2005.09.19 0 0 721
Elég a sematikus is. Mivel a megelőző és követő részek pontosan megvannak, illetve az egész rész fényképpel dokumentált.
Előzmény: 1047 005-2 (720)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.09.19 0 0 720
"Pontosság alatt nem tudom mit értesz."

Ha sematikus rajz elég,akkor nagyobb valószínűséggel tudok segíteni.Pontos métert,szöget tartalmazó leírást biztos,hogy nem tudok szerezni.
Előzmény: ZolTTán (719)
ZolTTán Creative Commons License 2005.09.19 0 0 719
A vágányrajza kellene, mivel amim megvan pont a fűtőházi rész hiányzik. Pontosság alatt nem tudom mit értesz. Fényképekkel rendelkezem, azonban a kitérők helye, a vágányok ívben haladása nem egészen jön össze belőle. Elsősorban a fűtőház előtti és utána levő része hiányzik, mivel maga a fűtőház alaprajzán csak a fordító, a be és kimeneti vágányok, illetve azok fordítón mért szöge van meg. Egyébként mivel a fűtőházat megcsináltam TT-ben, most tenném asztalra és ezt is szeretném jól megcsinálni. Persze ezek után jön majd a többi épület és jövőre a szenelő. Az állapot a 70-es évek vége.
Előzmény: 1047 005-2 (718)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.09.19 0 0 718
"Szeged Rendezőről, főleg a fűtőházi részről nincs véletlenül?"

Mennyire pontos kell?


" Más: meg tudná valaki mondani milyen magas a homokfeladó torony?"

Nagyon.(vicc)Majd kérdezősködöm.
Előzmény: ZolTTán (717)
ZolTTán Creative Commons License 2005.09.19 0 0 717
Szeged Rendezőről, főleg a fűtőházi részről nincs véletlenül? Más: meg tudná valaki mondani milyen magas a homokfeladó torony?
Előzmény: -gonosz- (680)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.18 0 0 716

Köszönöm!!!

 

Remélem eljutunk addig, hogy segítségre legyen szükség. Jelnleg a MÁV-nál szeretnénk elérni valamit.

Előzmény: m61019andras (715)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.18 0 0 715

Gratulálok, szép munka volt!

Ha időm engedi szívesen segítek ebben is. :-)))

Előzmény: A.Balu (714)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.17 0 0 714

Ezt nézzétek meg:

 

kisterenye-futohaz.fw.hu
Indul a bakterház Creative Commons License 2005.09.15 0 0 713

 Nem tudom hogy miért akarsz terenyén múzeumot kialakítani, addig jó, amíg van fűtőház, és mellette személyzet is van.

Mi van Kisterenyén???? Nézd már meg a 378-as hozzászólást!

Előzmény: Blokki (712)
Blokki Creative Commons License 2005.09.14 0 0 712

  Nem tudom hogy miért akarsz terenyén múzeumot kialakítani, addig jó, amíg van fűtőház, és mellette személyzet is van. Akkor még forgalmi rendelkező is van, ezért nem fordulhatna elő olyan vasúti baleset, hogy egy pár vágányon szembe jön a két vonat mint ahogyan  Nógrád megyében történt. Vagy átkéne lőcsölni Sátoraljaújhelynek a fűtőházi munkát, hogy Kisterenyén legyen egy vasútmúzeum?

 Valóban a miskolci igazgatósághoz tartozik, de szerintem érdeklődj inkább a hatvani állomáson, ők többet tudnak!

 

 

Előzmény: A.Balu (709)
sínbohóc Creative Commons License 2005.09.12 0 0 711

Nekem ilyen ötletem van Tapolcával kapcsolatban.

És az legalább még nincs olyan lepusztult állapotan.

Előzmény: Törölt nick (710)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.11 0 0 710

Nekem ilyen ötletem van Tapolcával kapcsolatban. Ott annyival előnyösebb volna a helyzet, hogy ott rendelkezésre áll a sok túrista a balatoni főszezonban.

 

Ettől függetlenül nagyon lelekesen támogatom az ötletedet. Egyelőre a lelkesedésemen túl nem sokat segíthetek.......... 

Előzmény: A.Balu (709)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.11 0 0 709
Mentsük meg a kisterenyei körfűtőházat!

 

Felvettem a kapcsolatot a bátonyterenyei főjegyzővel. Nagyon megörült érdeklődésemnek, meg persze az ötleteimnek is, amit a neki címzett levelemben fejtettem ki.

 

Az elképzelés nagyvonalakban egy fűtőházmúzeum létesítéséből áll, ahol bemutatásra kerülnek a  gőzmozdony üzem különleges gépei, esetleg később mozdonyok is!

Aki jár Istvántelekre meg fűtőházakba biztosan tudja, hogy milyen sok használatlan eszköz kallódik az országban. Ezeket kiállítani jelenleg sehol sem tudják, nincs más lehetőség mint összegyűjteni őket, felújítani csoportos munkával és megoldani kiállításukat.

 

Szóval, a főjegyző –aki támogatja az ötletet- válaszában megadta a MÁV Miskolci Igazgatóság Ingatlankezelő Osztályának elérhetőségét, velük kellene tárgyalnom az elképzelés sorsáról.

 

Kérek mindenkit, hogy akinek van valamilyen kapcsolata velük, vagy van építő jellegű ötlete a dologgal kacsolatban írja meg, akár e-mailben, akár ide a topicba!

Aki érez valamilyen ambiciót ahhoz, hogy segítse a megvalósítást jelentkezzen. Lehetne később gőzmozdonyvezető oktatást tartani, és egyesületként működni.

Most gondolom sokakban felvetődik a kérdés, hogy minek kéne még egy vasútpark. Az elképzelésemben nem egy „kis Füstit” szeretnék berendezni, hanem egyszerűen egy a többek között vasúti építészettel, gépekkel is foglalkozó kiállítást szeretnék bemutatni!

Jó lenne csinálni egy honlapot amivel népszerűsíthetnénk a terveket, remélem erre nem sokára sort keríthetek.

 

Induljon hát a: „Mentsük meg a kisterenyei fűtőházat” akció!!!

 

u.i.: nem lehetetlen, példaképként lebegjen előttünk a Kemencei kisvasút talpra állítása…!

 

Blokki Creative Commons License 2005.08.31 0 0 708
 Ilyesmi is előferdül néhanapján, kösz a bónuszt, Blokki!
Előzmény: rm40 (703)
Blokki Creative Commons License 2005.08.31 0 0 707

   Kösz, kinyomtattam mind a három képet A 4-es méretben, és nem is olyan rossz!

                 Üdv: Blokki!

Előzmény: rm40 (702)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!