Nekem olyasmi rémlik, hogy 160-170 és 190-200 milla körül. Ugyebár ez a 2015-ös ár a teljes 108 db-os flottára. De talán lesz, aki határozottabban és pontosabban tudja... :-)
Nem tudja valaki, hogy mennyibe kerültek az új budapesti trolibuszok darabjai? Szóval azt szeretném tudni, hogy mennyi volt egy szóló és egy csuklós Trollino. Köszi a választ!
Ott még akár indokolható is lenne, hiszen még mindig nem vonták vissza a menetrend szerinti forgalomból. De a 600-asra már tényleg nincs mentség, hiszen eleve nosztalicskának készítették, ahogyan pl. a 156-ost is.
Akkor már nem lehetne azt az oda nem illő Frutiger pályaszámot visszafesteni eredetire? Nosztalgia jármű, egyáltalán minek kell olyan rá, ha a többire nem? Ez így teljesen idegenül hat rajra.
Jelent meg egy-két éve a témáról egy orosz könyv, amiben minden le van angolra is fordítva, csak jelen helyzetben - a banki átutalások körülményessége miatt - szinte lehetetlen beszerezni kintről. Nekem egy van tiszteletpéldányom (mert a pótkocsis üzemre is kitértek benne, mint alternatívára, és ahhoz kaptak tőlem képeket), majd megnézem, hogy mi volt a vélemény.
Annyi biztos, hogy több városban - Kijev mellett (ahol kitalálták) például Riga, Szentpétervár, és Krasznodar, ahol utolsóként szűnt meg - csinálták, és Skoda 9 mellett ZiU9 és más szovjet típusok is meg lettek duplázva.
A TW6000-n kifejezetten csak saját kocsira ható szükségoldó van, ezt nem lehet a szerelvény másik kocsijából oldani.
Viszont az is igaz, hogy ha a hidraulika olaj, akkor az sem működik... jöhet a vonalműszak és oldalról mechanikusan feltekerik a féket, miután felcsatolták a követő járművel a hibás kocsit.
De a ZIU-n nincs (alapesetben) rugóerőtárolós fék. Csak a jó öreg karos kézifék. Levegő nélkül is el lehet tolni (a kézifék kiengedése mellett). De minden normális buszban, troliban ha nincs levegő a rugó szorítja a féket, és ezt csak szerelő oldhatja szerszámmal, járművezető kezelőszervvel nem. Vagy van olyan, ahol lehet? Az is jó kérdés, hogy egy csatolt ZIU-nál az egész szerelvény állva tartására elég volt az első kocsi karos kéziféke?