Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Szívesen:
A gond az, hogy a szonár (aktív, passzív illetveaz ECM (passzív rádió iránymérő)) nem ad távolságadatokat, csak irányt. Az adott műszer képernyőjén kijelölöd a kontaktust (designate target). A passzív szonár ezt automatikusan frissíti, a többin ezt manuálisan meg kell ismételni időnként.
Ha ezek megvannak, átkapcsolunk a rajzasztalra. Itt alapesetben a tengeralattjáró látszik csak. A kontaktuslistából kiválasztjuk, a minket érdeklőt.
Ekkor megjelenik a tengeralattjáró nyomvonalán egy(az egyes mérési időpontoknak megfelelő) pontsor, illetve ezen pontokból vonalak indulnak el abba az irányba, amerre a kontaktus, az adott időpontban volt. Ha ez megvan, megkeressük a vonalzót (ruler, kis zöld nyíl). Ezt kellene úgy ráilleszteni az irányvonalakra, hogy a bal felső sarokban lévő ábrán a vonalak a középső függőleges vonalon álljanak. Alul a számszerű értékeknél látszik, hogy a vonalzó mozgatásakor a cél távolság, sebesség és irány értékeivel játszunk. Ezek közül a sebességet a hajócsavar fordulatszáma alapján illik pontosan belőni és fixre állítani. A vonalzón látszó keresztosztások az egyes mérési időpontokat jelentik, elméletilek mindegyik osztásnak egy vonalon kell lenni. Gyakorlatban elég, ha az elsőt és az utolsót ráillesztjük a megfelelő irányegyenesre.
Ha elégedettek vagyunk a becsléssel térképre visszük az adatokat (enter solution).
Innentől megjelenik a navigációs térképen (ha a szárazföld belsejében hajózik, akkor nem jó a megoldás:-) és lehet rá lőni is.
Érdemes egy gyakorló küldetést kreálni egy teherhajóval és arra becsülgetni és lőni (a 20. kísérlet már biztos sikeres lesz:-).
Egy kontaktusra nem szabad túl sok irány mérést vesztegetni, mert ha időközben irányt változtat nem tudunk jó megoldást kihozni. Amúgy ha jó a becslés az új irány pontja a bal fölső sarokban, eleve a vonalon fog megjelenni.
egyebkent nekem eleg a "gond", hogy levadaszom. Még arnyekra is vetodjek? :D
Egy csucsragadozo nem engedheti meg maganak, hogy egy celpontbol kettot mutasson... :)
Ez benne a gyönyörűség!
Ott ülsz a szonár vízesés-képernyője előtt és próbálod megtalálni a rád vadászó Akulát, mielőtt ő találna meg téged.
Eddigi tapasztalataim alapján ez a leg-realisztikusabb tengószim (igaz, kicsit régi, de itt nem a grafika számít. Van ugyan külső nézet, de a víz alatt csak akkor látod meg a másik járművet, ha nekimész (pont mint a valóságban:-)
en hasznaltam, de ott hogy 1 celpontbol 2 radarpotty van, es mar nemtom, hogy mi alapjan melyik az igazi, ott vhogy lemondtam rola, pedig szivesen vegignyomnam...
U-2 (Unterbahn zwei).
A fiatal metróvezetô a blitzelôk elleni háború utolsó évében a fiatal rohamellenôrökkel (a sisak egy másik topikban) felszerelt Unterbahnján kifut a nyílt sínekre...
Akkor az nem tengeralattjáró, hanem dunaalattjáró volt.
Amúgy olyan most is van nekünk. Úgy hívják piros metró (ráadásul most építik a másodikat)!!!
:-) )
Sz (szlovák): A magyaroknak tiltott tengeralattjárójuk van!
A (Antant): A magyarok... egy pillanat -térképek közt turkál- á igen. Szóval tengeralattjárójuk. Hmm. De tengerük nincs.
Sz: A dunán van!
A: Szóval a dunán. Az egy folyó!
Sz: Igen, Ôsi szlovák határfolyó, Szvatopluk idején...
A: Tehát a folyón van egy tengeralattjárójuk.
Sz: Igen, mertültek is vele!
A: Nos. Ez érdekes. És milyen tengeralattjáró?
Sz: Orosz minitengeralattjáró!
A: Tehát egy kicsi, orosz minitengeralattjárójuk van a dunán. És mit csinálnak vele?
Sz: Ez veszélyes, mert a tengeralattjáróval...
A: Mit tudnak csinálni a dunán egy tengeralattjáróval?
Sz: Generátornak használják...
Az SSN668 megvan nekem, mint elég sok tengós játék, de ha ugyanarra gondolunk akkor nem lettem elkötelezett híve. Amire én emlékszem, egy KÜLSŐ nézetes játék volt. Olyan érzésem volt benne mintha egy lomha autóval kellene manőverezni. Kiölték belőle azt, amiért jó egy tengós játékkal játszani. A hangokat, azt az érzést, hogy nem látva az ellent harcolsz.
Itt vizuálisan láttad a célpontot, nem volt kihívás a játék,csak az volt a nehezítés, hogy néha egy pályán nem egy, hanem egyszerre több ellenség is volt. Egyedül a szárnyasrakéta indítások voltak egy kicsit izgalmasabbak, amikor el kelett manővereznia kilövési pontig, megvédeni magad, majd csapást mérni. Nálam nem hagyott maradandó pozitív emlékeket.
Hiányzott belőle a sonar feelengje, a parancsnoki híd feszült légköre, azok amitől jobb egy ilyen játék.
Csak előbb le kell forditanom egy 4 oldalas szlovák nyelvű cikket.......
A magyar szakirodalomban csak érintőlegesen beszélnek róla, egyedüli kivétel: Csonkaréti-Benczúr: Haditengerészek és folyamőrök a Dunán. Ott sincs sok, de legalább az alapsztorit közli.
A szlovákoknak azért nagy dicsőség a dolog, mert ők fújtak be minket, hogy Bp-en egy tiltott fegyvert tartunk rendszerben....
Olaszorszag
Argentina
Torokorszag
Spanyolorszag
Eszak Korea
Del Afrika
Pakisztan
Gorogorszag
Portugalia
Peru
Albania?
Kuba Egyiptom
Indonezia
Lengyelorszag
Brazilia
Kanada
Chile
India
stb...
nos arrol hogy mely orszagok rendelkeznek:
Egyesult Kiralysag
Franciaorszag
Dania
Japan
Hollandia
Németorszag
Svedorszag
Kina
Ausztralia
India
meg ööö asszem valami USA meg Oroszország is... ebben nem vagyok biztos... :D
Szégyenletesnek tartom a saját járatlanságomat a Falklandi háborúban, a Britt flottát ért veszteségekröl. Az igazság az, hogy mindíg is a nagyon érdelekt a téma, de szinte semmit nem lehetett tudni róla. Szégyelem bavallani, de eddig azt hittem, hogy csak azt a két hajót érte támadás, amiről a dokumnetmfilm is szólt. Hála a fórumnak, végre részletesebb képet kaphattam erről az érdekes témáról.
De hogy maradjunk a tengeralatjáróknál. Mint többször említettem, az egyik kedvenc fegyvernemem, ha lehetett volna mód rá, biztos szivesen szolgáltam volna az első magyar atom tengón! :-) Nagyon sok érdekes játékkal találkoztam a témában, az igazán részletesen kidolgozott SSN688-al kezdődően egy olyan Tom Clancy neve alatt kiadott förmedvényig, amiben KÜLSŐ nézetben lehetett a hajót írányítani. :-(
Mostanában úgy érzem méltatlanúl kevés figyelmet fordítanak a játékkiadók, és a filmgyártók ennek a témának, bár a nemrég látott K-19 pozitív csalódás. Valaki nem tud ajánlani nekem megfelelő szakirodalmat, ami akár magyarúl is elérhető, esetleg elektronikus formában ;-) Tudom, sok ez egyszerre, de hátha.
Jól bekapta a USS Stark, de nem süllyedt el. Rövid helyi foltozgatás (Dubai)után saját erejéből ment haza nagyjavításra.
A falklandi tapasztalatok alapján áttervezett Tpe 23 fregatt már harpoont kapott és az akkor épülő Type 22 batch 3 hajóknál is lecserélték az exocetet.
http://warships1.com/BRffg095_BSword3.htm
Az Exocet gyengeségeként a nem elég combos robbanófejet szokták felhozni. Valamint szvsz érzékeny lehet a zavarásra.