Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
No, ezt is megértük! Gyün a Silent Hunter 3. Egész pofásnak néz ki a képeken. Bár a kettő is annak látszott :) De jópofa hogy végre nem egyedül van az ember a tengón hanem más népségekkel.
Üdv!
Jól értem, hogy a Fulton hajója, a Nautilus nem épült meg soha? Én úgy tudtam, hogy igen, mégpedig 1801-ben.(lásd: www.sulinet.hu/tori/szakkor/hirek/buvarh/taj.htm és www.submarine.miskolc.org – ez utóbbit szerintem nézzétek meg ). Valahol még azt is olvastam, hogy éles bevetésre is kiküldték a hajóját a La Manche-csatornába, de ott a kiszemelt angol hajó könnyedén kitért előle, tehát az irányítása és sebessége túl lassú volt még. Fulton aztán a sikertelenségek után hazájába, Amerikába történő visszatérésekor tervezett még érintőaknákat, egy KATAMARAN nevű merülő aknatutajt is felépített, 1807 -ben ,,Torpedo War or Submarine Explosions” címmel könyvet írt, melyben további elgondolásait vázolta fel, mint pl.: javított érintőgyújtó, új típusú rúdtorpedó stb. Élete végén pedig egy MUTE nevű ormótlan tengeralattjárót épített fel, de az gyakorlatilag kormányozhatatlannak bizonyult. Valahol azt is olvastam, hogy Bushnell után legközelebb az 1812-14-es angol-amerikai háborúban vetettek be a jenkik tengeralattjárót, de egyéb információt még nem sikerült szereznem. Ennek a háborúnak csak Kanada birtoklása volt a tétje, bizony tengeren is megmérkőztek az ellenfelek egymással a plattsburgi tengeri ütközetben.
Észak és Dél háborújával kapcsolatban: nagyon köszönjük az infót a USS Alligatorral kapcsolatban, nekem nagyon hiányzott a gyűjteményemből, az biztos. Az érdekesség az, hogy sehol, senki nem hívta fel a figyelmet eddig az Alligator megépítésének kimondott céljára: a déli Virginia/Merrimack elleni támadásra. A legtöbb helyen az olvasható, hogy az északiak Monitora volt kimondottan erre a célra építve. A déliek tudtommal több tengeralattjárót is építettek a háború folyamán: két propellereset Richmondban (mindkettőről kiderült, hogy használhatatlan volt), majd pedig New Orleans-ban kezdődtek el a Beauregard-féle DAVID-ok megépítése. A DAVID-I.-et az északiak előretörése miatt el kellett süllyeszteni, a DAVID-II. a próbaútján egy arra járó gőzös előre be nem tervezett farhulláma miatt süllyedt el, viszont a DAVID-III. már bevetésre került: 1863. október 5-én az északiak NEW IRONSIDES nevű fregattját alaposan megtépázta. Hogy miért írom le ezeket? Cáfoljatok meg, de szerintem a Beauregard ezredes DAVID-jait majd minden honlapon összekeverik a CSS Hunley-val. (úgy vettem észre, ez érvényes az általam megadott honlapokra is). A HUNLEY az alabamai Mobile-ban épült meg és később került Charlestonba. A többit tudjátok…
Egyébként elképesztő hírszerzési erőfeszítéseket tettek a szembenálló felek egymás tengeralattjáróinak felderítésére, szerintem ez az a háború, amiben megszületett a Naval Intelligence nevű bridzsklub.
Más: most olvasom, hogy az 1899-es spanyol-amerikai háború kitörése előtti hisztérikusan feszült hónapokban, -már a Maine felrobbanása után- a Philip Holland- féle Holland-1-nek nem engedték meg, hogy megtámadja a spanyolok Vizcaya nevű New York-ba tartó hadihajóját. Hát nem semmi… Annak a Holland-nak még a (hajó)farán volt a tojáshéj és már háborúba akart keveredni…A Holland-ot egyébként átkeresztelték ADDER névre és kikiáltották New York védőszentjének, hihihi.
Romániát is kihagytátok a tengeralattjáróval rendelkező országok közül, ha jól láttam, meg Szaúd-Arábia is vett magán-tengeralattjárókat szegény szerencsétlen sejkjeinek.
A Dunán nemsokára lesz egy valódi magyar tengeralattjáró: a Forintos Gyula építette POLARIS-D. Ha jól emlékszem, írtam róla nem is oly régen, de nemigazán került szóba a továbbiakban, úgyhogy nem erőltettem, de ha gondoljátok, szolgálhatok új infókkal; szerencsémre, elmehettem megvizslatni Dunakeszire. Hm, a legendás Georg von Trapp kései leszármazottja is elment megnézni…
Ez azé van barátom, mert ezek a rohatt németek annyira felsőbbrendűek voltak, hogy eleve úgy álltak a csatának hogy "kinyalhatjátok a se**em, köcsögök" :)
Minap kezembe került NemereIstván híres hajók c. könyve. Kinyitottam és egy a Tirpiz hadihajó tatját ábrázoló fénykép alatt a következő aláírást találtam:
"Szemtől szembe a fenevaddal"
Első (amerikai) tengeralattjárónak Bushell Turtle-jét tartják 1776-ból.
Másodiknak a konföderációs Hunley-t említik 1863-ból.
http://submarinehistory.homestead.com/EarlyUnderwaterwarfare.html
Az alábbi rajz Fulton Nautilus-ára hasonlít, de az sohasem épült meg.
Más weboldalakon ezt a járművet a US Navy első tengeralattjárójaként említik. 1776-ban még nem volt US Navy, a Hunley pedig déli volt.
Aktív szonárt nem illik használni :) Mindenki hallja, imígyen mindenki tudja hogy hol van az ember. Az meg háborús időkben nem jó :) Szépen passzívval, ha megvan a kontakt akkor lassú forduló valamerre hogy nem csap e be valami örvény, no meg hogy hallja e a vontatott szonár, mert az valamivel pontosabb adatot ad. Persze eközben tanulmányozni a lőelemeket :) Ha az látni hogy hirtelen 200-250 csomóra gyorsított akkor az valószínűleg nem pontos célkoordináta :)
"a szonár (aktív, passzív illetveaz ECM (passzív rádió iránymérő)) nem ad távolságadatokat, csak irányt. "
Az aktív SONAR ad távolságadatot. A nevében szereplő 'R' a 'ranging' rövidítése. Mint a RADAR-nál.
A passzív sonar némely típusa is ad hozzávetőleges távolságot (A hangtorzulások alapján számítja).
szoval egy harckocsi szimet keresek. anno jatszottam az m1 abrams-szal ami aztan virus miatt kuldetesben eltunt...
van e ennel realisztikusabb, szebb, jobb, stb ?
Szívesen:
A gond az, hogy a szonár (aktív, passzív illetveaz ECM (passzív rádió iránymérő)) nem ad távolságadatokat, csak irányt. Az adott műszer képernyőjén kijelölöd a kontaktust (designate target). A passzív szonár ezt automatikusan frissíti, a többin ezt manuálisan meg kell ismételni időnként.
Ha ezek megvannak, átkapcsolunk a rajzasztalra. Itt alapesetben a tengeralattjáró látszik csak. A kontaktuslistából kiválasztjuk, a minket érdeklőt.
Ekkor megjelenik a tengeralattjáró nyomvonalán egy(az egyes mérési időpontoknak megfelelő) pontsor, illetve ezen pontokból vonalak indulnak el abba az irányba, amerre a kontaktus, az adott időpontban volt. Ha ez megvan, megkeressük a vonalzót (ruler, kis zöld nyíl). Ezt kellene úgy ráilleszteni az irányvonalakra, hogy a bal felső sarokban lévő ábrán a vonalak a középső függőleges vonalon álljanak. Alul a számszerű értékeknél látszik, hogy a vonalzó mozgatásakor a cél távolság, sebesség és irány értékeivel játszunk. Ezek közül a sebességet a hajócsavar fordulatszáma alapján illik pontosan belőni és fixre állítani. A vonalzón látszó keresztosztások az egyes mérési időpontokat jelentik, elméletilek mindegyik osztásnak egy vonalon kell lenni. Gyakorlatban elég, ha az elsőt és az utolsót ráillesztjük a megfelelő irányegyenesre.
Ha elégedettek vagyunk a becsléssel térképre visszük az adatokat (enter solution).
Innentől megjelenik a navigációs térképen (ha a szárazföld belsejében hajózik, akkor nem jó a megoldás:-) és lehet rá lőni is.
Érdemes egy gyakorló küldetést kreálni egy teherhajóval és arra becsülgetni és lőni (a 20. kísérlet már biztos sikeres lesz:-).
Egy kontaktusra nem szabad túl sok irány mérést vesztegetni, mert ha időközben irányt változtat nem tudunk jó megoldást kihozni. Amúgy ha jó a becslés az új irány pontja a bal fölső sarokban, eleve a vonalon fog megjelenni.
egyebkent nekem eleg a "gond", hogy levadaszom. Még arnyekra is vetodjek? :D
Egy csucsragadozo nem engedheti meg maganak, hogy egy celpontbol kettot mutasson... :)
Ez benne a gyönyörűség!
Ott ülsz a szonár vízesés-képernyője előtt és próbálod megtalálni a rád vadászó Akulát, mielőtt ő találna meg téged.
Eddigi tapasztalataim alapján ez a leg-realisztikusabb tengószim (igaz, kicsit régi, de itt nem a grafika számít. Van ugyan külső nézet, de a víz alatt csak akkor látod meg a másik járművet, ha nekimész (pont mint a valóságban:-)