Keresés

Részletes keresés

r_tamas Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13029

Érdekes németországban nem volt gond ...

Előzmény: BPI-779 (12998)
Airbus A320 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13028

Jó ötletnek tartom ezt a 4mp és zárás dolgot, de lenne 1 ötletem.

Jó lenne ha két különböző hangjelzéssel árodnának az ajtók. Az 1-ik akkor amikor csak a 4mp telt el és még ki lehet nyitni , a másik hangjelzés meg akkor amikor mindegyik ajtó záródik ,mert indul a villamos.

Ezt nem lehetne megoldani???

Kocso84 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13027
Nem. Egyedinél, impulzus szerű működtetéskor megszólal az indításjelző, és ha nincs a fotocella útjában semmi, akkor az ajtó becsukódik (záródás közben a fotocella aktív). Mint leírtam az előbb, ha központiban 4 másodpercnél tovább tartom nyomva a gombot, a gomb felengedésekor az ajtók egyből záródni kezdenek.
Előzmény: Peti817172M (13026)
Peti817172M Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13026
Tehát egyediben impulzusszerű nyomásnál ugyanúgy 6 másodperc késleltetés van, mint eddig?

Én láttam olyat többször is, hogy központi nyitás után késleltetés nélkül csukott.
Előzmény: Kocso84 (13025)
Kocso84 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13025
Már csak új szoftveres van. 4 másodpercnél hosszabb nyomvatartáskor, a gomb felengedésekor csukódik (egyediben is, központiban is). Központi záráskor impulzus szerű gombnyomás esetén az ajtók 3 másodpercnyi indításjelző után csukódnak, egyedi esetében záráskor, impulzus szerű gombnyomáskor ugyan az a záródás folyamata, mint eddig. Annyival lehet itt "megszívni" ha központiban az ember nyomja a gombot, de nem elég ideig, mert ha 4 másodpercnél (ami lehet, hogy 3, nemtudom hirtelen) rövidebb ideig tartja nyomja a kocsivezető a gombot, és úgy engedi el, akkor még utána 3 másodpercig csipognak az ajtók, és csak ezt követően csukódnak. Egyediben meg ugye, ha nem kellő ideig nyomom, akkor aktív a fotocella.
Előzmény: Peti817172M (13024)
Peti817172M Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13024
És jók a tapasztalataim, hogy a központi zárás nem egyformán működik, vagy csak valami apróságot nem vettem észre a két zárási mód között? Mindkét esetben röviden megnyomta a gombot (két különböző villamoson), egyiknél egyből zárt, a másiknál 3 másodperc után. És mindkettő új szoftveres volt.
Előzmény: Kocso84 (13023)
Kocso84 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13023
Köszönöm, hogy aggódsz értem, és utasaimért, de a központit már használtam párszor, hisz tegnapelőttig az volt a kötelező, még az új szoftveressel is, megtanultam kezelni, de kaptunk az új szoftverhez kezelési utasítást is.
Előzmény: Peti817172M (13021)
Peti817172M Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13022
Ja és egyedi esetén is lekapcsol a fotocella, amint fölengeded a záró gombot. Viszont amíg nyomva tartod, addig ki tudják nyitni a gombbal, viszont vissza már nem csukódik csak a gomb elengedésére. Elengedés után természetesen a gombok is deaktiválódnak.
Előzmény: Peti817172M (13021)
Peti817172M Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13021
A központi zárással vigyázz majd, mert úgy figyeltem meg, hogy némelyik villamoson egyből csuk rövid nyomásra, némelyiken meg a régi szoftverhez hasonlóan rövid nyomás után is kivárja a 3 másodpercet. Az egyedi zárás (mármint egyedi nyitás esetén a végső zárás) egységesnek tűnt (azonnal zár), de nem vagyok benne biztos, mert olyan nem volt, hogy vegyesen használták volna a két üzemmódot.
Előzmény: Kocso84 (13009)
Kocso84 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13020
Halkan jegyzem meg, nekem eddig délután 4-kor is az egyedi esett kézre :p.
Előzmény: CKD Kombinát (13011)
benbe Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13019
Tán nem véletlen, hogy külföldön sehol nincs hangjelzés. Elvégre az ajtó csak akkor csukódik önműködően, ha senki nincs a közelben. Egyedül a vakokat érintené rosszul a jelzés hiánya, de egy önállóan életképes vak embert egy négy másodperc alatt csukódó ajtónál bonyolultabb kellemetlen helyzetbe hozni. Egyrészt, mivel hallja az ajtó mozgását, másrészt a botját mindig előre teszi, ami már megakadályozza az ajtózárási folyamat elindulását.
Előzmény: BTKmániás (13013)
BTKmániás Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13018
:P
Előzmény: Szakadáskapcsoló (13017)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13017

OFF

Oda már hiába mennének, az épület bontásra van ítélve...

ON

Előzmény: BTKmániás (13016)
BTKmániás Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13016
Nem irigylem a villamosvezetőket! Egész munkaidő alatt azt a töménytelen mennyiségű és változó hangszíntű csipogást hallgatni! Ez kész KONCERT!

Előnye az, hogy nem kell Erkel Színházba mennie! :P
Előzmény: Szakadáskapcsoló (13015)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13015

Ez így van. Pl. a Körtéren, a reggeli csúcsban - túlzás nélkül mondom - folyamatosan lehetett hallani a csipogást és az ajtó nem épp zajtalan mozgását, becsapódását.

 

Más: valahogy arra is rá kellene nevelni az utasokat, hogy amikor kintről gombot nyomtak a megállóban, álljanak félre és engedjék előre a leszállókat. Kár, hogy a gombot az ajtónyílás közepére kellett tenni, mert ugyebár ha a kocsiszekrényen lenne közvetlenül az ajtó mellett, akkor a kinyíló ajtó kezeket darálna le.

Előzmény: BTKmániás (13013)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13014
Funkcionálható, de nem az!

Éppen akartam már kérdezni, hogy tulajdonképpen miért nem kettős megálló!?
Ugyanígy a Fővám tér Buda felé, vagy a Móricz Zsigmond körtér a Fehérvári út felől.
Bár ez utóbbi kettő itt Off.
Előzmény: BTKmániás (13012)
BTKmániás Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13013
Az én tapasztalatom - a sok közül - az, hogy szinte minden megállóban ajtó be/ki, mindezt figyelmeztető hanggal! Hát Moszkváról Blaháig (mondjuk utálok metrózni) ezt hallgatni... Már (vagy még) csipogott a fülem, amikor felmentem az ismerősömhöz... :S
Előzmény: mark-berg (13005)
BTKmániás Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13012
A 4/6 Üllői úti megállóhelye - Boráros tér felé - kettős megállónak is funkcionálható! :)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13011
"Viszont a központira szükség van, egyrészt mert vannak olyan megállók, időszakok, amikor jelentősen gyorsabb a központizás, mert azon a pár másodpercen is múlhat a lámpa, amíg az utas megtalálja a picinyke zöld gombot"

Nah látom, a múltkori síndöcögényben tett vitánk után csak jobb ha munkanap délután 4kor egy tömött Nyugati pályudvarnál a központit használja a vezető...;-))
Előzmény: Kocso84 (13009)
Kocso84 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13010
A hozzászólásod azon részére, ami a későn rohanó utasjelöltekkel foglalkozik nem reagálnék egy iylen sűrűn járó viszonylaton, sőt szerintem azért akad az ajtó közelében mindíg egy utas, akinek nincs tele a keze sok-sok csomaggal... . Itt a nyugdíjas nénis rész az érdekes. Természetesen, ha egy utas tájékozatlan, vagy elbambul nem kell nekiesni, és rárivalni (csak ha jön a "Miaf...szé nem nyitod ki köcsög?!" kérdés...), ezesetben elvileg kevés türelmi idő után ki kell nyitni az ajtót, majd tájékoztatni kell, arról, mi a módi. Szerencsére általában pár másodperc elég szokott lenni ahhoz, hogy rájöjjön a tanácstalan utas, mi a teendője.
De megint csak szegény Bécs jut eszembe, ahol a vilalmsovezető mit se lát a sok későn szaladóból, meg tanácstalan emberből, nem ebszélve a sok csomaggal rendelkezőkből, mert (az ULF-okat kivéve) a villamosán nincs visszapillantó tükör, de ha mégis van, akkor jobbára be van hajtva, és nem használják. Ami viszont ott van, és nálunk nincs az az utazási kultúra. Az utasok figyelnek egymásra (is), ha valaki későn fut, belülről nyomnak gombot, hogy fel tudjon szállni, ha valakinek nincs szabad keze jelezni, szintén segítenek neki.
Előzmény: bakterovics (13008)
Kocso84 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13009
Nem a gomb kiírtása és helyének sóval behintése a megoldás. Sajnos sok kollégám hozzáállását, felfogását isemrve, nehéz lesz őket rávenni az egyedizésre, vagy netán lehetetlen. Viszont a központira szükség van, egyrészt mert vannak olyan megállók, időszakok, amikor jelentősen gyorsabb a központizás, mert azon a pár másodpercen is múlhat a lámpa, amíg az utas megtalálja a picinyke zöld gombot (ma reggel kolléganő mesélte, hogy van, aki a matricát nyomkodja...). Még mindíg váltig állítom, hogy idővel az utazóközönség hozzá fog szokni az önműködő ajtókhoz, mint ahogyan anno ahhoz is hozzászoktak, hogy a villamoson is jelezni kell, sőt azt is megszokták, hogy ha nem jelez a villamos nem áll meg a megállóban. Nekem személyszerint még nem volt szerencsém élesben kipróbálni az új ajtószoftvert, mert most 2 napot kirándultam a kettesen, de majd holnap kiderül ;).
Előzmény: Peti817172M (13006)
bakterovics Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13008
Az egyedizés jó dolog, de mint mindent, ezt sem kellene túlzásba vinni.
Gondolok arra az esetre, amikor a szaladó utast zárt ajtókkal várja a busz/villamos, majd a zöld utolsó másodperceiben még keresgélheti a gombot, ezzel is tovább tart a felszállás. Vagy amikor a csomagok miatt nincs szabad keze az utasnak. Ezekben az egyértelmű esetekben vajon miért nem nyithatja ki a vezető az ajtót?
Sőt, amikor a nyugdíjas nénike bizonytalankodik, miért könnyebb ráordítani a vezetőfülkéből, mint megnyomni egy gombot?
GABEN352 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13007
A magyar embernek nem kell más, mint Ikarus 260/280, UV meg ICS. Semmi modern, mert úgy sem ért hozzá, felfogni meg nagy feladat nekik.
Előzmény: mark-berg (13005)
Peti817172M Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13006
Az a gond, hogy van aki használja, van aki nem. Volt olyan, aki 3 percet állt a Moszkván úgy hogy tárva-nyitva volt az ajtó. Ha nem lehet rávenni a sofőröket hogy egyedizzneek, még úgy se, hogy kötelezővé teszik, akkor plombálják le egy matricával az ösznyitókat, és akkor azokat csak vészhelyzetben tudja használni a vezető. Üzemszerű működtetésre meg marad az engedélyezés.
mark-berg Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13005

Peti817172M,  Tátrás  és  (db),  igazatok van.

 

No, úgy lett, ahogy számítottam rá. A hiperbonyolult ajtókezelés valóban megoldhatatlan feladatot jelentett az utastársak egy részének...  Én meg halálra röhögtem magam reggel, körbe az egész körúton :-)

 

A Széna téren egy nőci nyomkodta kintről, és hadonásztott hozzá az első ajtónál, közben nézett a vezetőfülke felé.

 

A vezető pali tök rendes volt, állandóan bemondta, hogy "Kérem, tájékozódjanak az új ajtónyitásról az ajtókon elhelyezett matricák segítségével".  Erre ott állt mellettem az ajtónál (!) egy pali meg egy nő, és a csaj megszólalt:  - Biztos az van, hogy csak akkor nyílik ki, ha jeleznek.

 

Érted, bemondják, hogy   o l v a s s a    e l ,   20 centire áll a matricától, de nem olvas!

Utazik a magyar.

 

Erre beérek a munkahelyemre, CSUPA EGYETEMET-FŐISKOLÁT VÉGZETT EMBER KÖZÉ,

beszélgetünk a reggeli kávé közben a villamosól, mire a főokos kolléganőm kiböki, hogy egyáltalán nem érti, hogy van ez az új ajtónyitás.  Ledöbbentem. Reménytelen.

Elmagyaráztam neki...

 

No comment.

 

 

 

 

BTKmániás Creative Commons License 2009.11.16 0 0 13004
Nem mondtam, hogy Te mondtad, csak tényként írtam le. :)
Előzmény: BPI-779 (13003)
BPI-779 Creative Commons License 2009.11.16 0 0 13003
Az Bécs, ez Pest. Ez van. Nem én találtam ki, hogy kell valami.
Szerintem valami különböző hang és fényjelzés kéne. Mondjuk a fény villogna 2-t, meg a hang is szaggatottabban szólna.

BTKmániásnak: Ezt sem állítottam soha. Szvsz szerint a fényjelzés lósz@r, a hang meg nappal szintén lósz@r, este, gyér autós forgalom mellett pedig hangos.
Előzmény: Peti817172M (13000)
BTKmániás Creative Commons License 2009.11.16 0 0 13002
Nem mintha a mostani ajtózáródást jelző fény és hangjelzés tökéletes lenne...
Előzmény: BPI-779 (12998)
[db] Creative Commons License 2009.11.16 0 0 13001
Több helyen is nehézségekbe ütközött a lámpára való indulás, én annak tudom be.
Előzmény: Szakadáskapcsoló (12999)
Peti817172M Creative Commons License 2009.11.16 0 0 13000
Milyen esélyegyenlőség? Ha nincs se hang se fény, egy egészséges utas is csak akkor tudja meg, hogy csukódik az ajtó, mikor már megmozdult. A jelenlegi emgoldás viszont szar, mert mindenki azt hiszi, hogy el akar indulni a villamos. Egyébként is visszanyílik, szal visszazárásnál nyugodtan lehetne hang és fény nélkül. Vajon Bécsben miért nem okoz problémát, hogy nincs se hang se fény?
Előzmény: BPI-779 (12998)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!