Ulalla !!! Nagyon sajnálom , már azt hittem Jézuska megemberelte magát . Ez esetben kénytelen vagyok ajánlani az eredeti angol technika helyett másikat , ami számodra is elérhető ; ezt a németek gyártották , hát a fene tudja , ha ló nincs akkor talán a szamár ? Hát nézd meg , hátha ez is tetszik , én azért legalább ezt mindenesetre kívánom neked :
A félmilliós ár nekem se tűnt soknak egy új járgányért az ígért hatótáv mellett -- már ha valóban tudja azt . Ha elkezdek itthon barkácsolni és eleve kész járműből indulok ki ( Sulky , Charly ) nem tudom mennyivel jövök ki olcsóbban -- ha egyáltalán elkészül valaha is , és nem lesz eleve drágább .
De nekem ez a motorkormányos mediterrán ( ajtó nélküli ) szerkezet nem jön be . Ha pl. a mai szélben ilyennel kellett volna veretnem a városban a Ligier helyett ... brrrr ...
Lehet-e építeni Café Racer járműt Piaggio APE három kerekűből és motor kormányos Casalini Sulky mopedautóból hogy a gyári motor helyett erős motort bele rakni a hátuljába és nagyobb km óra hogy ne 45 km mennyen és 80 km órával hanem többet legyen benne mint 120 km /ó val is lessen menni és kapjon nagy motor rendszámot is a jármű.
Fülke nélküli változatban itt Debrecenben is árultak ilyen járgányt, de kipróbálni nem lehetett, mert egy emeleti raktárban volt. Ha igaz amit a teljesítményéről írnak, akkor nem rossz az ára.
A kínaiak lelkiismeretfurdalás nélkül másolnak le autókat, de ez elég gyenge Ape klónnak. De gondolom vannak akik nem a formája miatt veszik az Ape-t, azoknak jó lehet egy ilyen is...
Amikor hozzám került a járgány akkor dugattyúhiba miatt szét volt szedve a motor . Valahogy ( idegen dugóval !) összeraktam és elkezdtem beüzemelni . Az első próbáknál nem tettem fel a szívászajcsökkentő csövet ezért nagyon nehezen ment a kocsi , csak ráhúzott szívatóval , úgy-ahogy . A normális üzemhez a porlasztó beszívó-nyílásai közül el kellett egyet ( kettőt? ) Mivel nem tudtam , melyik oldalon volt a cső először a jobb oldalra került , ekkor a cső alulról kötött be a légszűrőbe -- emiatt a súlyánál fogva néhányszor lecsúszott ; ekkor állt elő a korábbi hozzászólásban vázolt helyzet . Talán azért nem tettem a bal oldalra a csövet mert ott csak szűken fért el . Később átfordítottam a porlasztón a légszűrőt és légcső a bal oldalra került , ekkor már felfelé állva a lecsúszások lényegében megszűntek . Mellékelek képet egy barátom kocsijáról is , azon meg lehet figyelni a valamelyik előző tulajdonos által pluszban fúrt kér lyukat a cső tetején , vélelmezem valamiféle tuningolási céllal csinálhatták . Lyukat fúrni egyszerűbb a műanyagba , mint nyomtalanul eltüntetni , ezért gyaníthatóan az egylyukas verzió a gyári . Bár az is igaz : nem 50 ccm-es hengerek vannak ezeken a masinákon , a nagyobb lökettérfogathoz pedig nagyobb furat dukál . Azon a két járgányon akkor asszem olyan 75 ccm-es hengerek voltak , nagyjából egyformán mentek , de barátom kocsija többet fogyasztott . Bakaliba menet mértük , 40-es utazósebességnél az enyém 4-et , az övé 5-öt fogyasztott azonos feltételek mellett .
Ez szebb festésű Zsolt járgánya , a lenti képen felül látszik a házilagos két furat .
..ez a 80-as évek japán autóinak a kipufogódobjaira is igaz volt csak kisebb arányban, de talán ma is, igaz a turbós motorok eleve halkabbak a cső végin, és ez nem a teljesítményt , inkább a kényelmet szolgálta....
a szívászajtompító kamra térfogatának elvileg legalább a vonatkozó lökettérfogat 10-szeresének kellene lennie.
Ez itt tkp. meg is van . A műanyag cső belső átmérője kb. 7 cm , a hossza ( csatlakozó könyök nélkül ) 40 cm , ebből olan 1500 ccm jön ki , ami az alapméretes motor 30-szorosa .
sikerült a másik garázsba benyomorított Sulkyban megtalálni a szívászaj-csökkentőt .
Ez nyári kép , azóta kicsit másképp állnak itt a járművek : érteni kell ezalatt , hogy még kevésbé megközelíthető a Sulky , és egyik ajtaját se lehet kinyitni , mert már nem ilyen szellősen van , hanem még beraktam néhány rotációs kapát , fűnyírót , miegymást ide ...
Ja , meg körbeépítettem polccal , ami zsúfolásig van kacattal .
Ja , összekevertem Coolio0011 difi-irányváltó érdeklődésével .
Mint írtam volt a régebbi Sulkyban ismeretlen eredetű egyszerűbb kapcsoló található , de a Kore már valami komolyabb technikával lett szerelve , gyanúm szerint a (nagyon) régi Renaulttal egyezik . Olyanom talán lenne , mert bontottam el ilyen autót . Most az a kérdés , hogy a régebbi kormányszárra felfűzhető-e Kore kapcsolócsoportja ? Mostanában kissé el van ásva a hó alá a Sulky , így bizonytalan mikor tudok efféle összehasonlító vizsgálatokat végezni . Ez esetleg hosszú hetekig (hónapokig ) is elhúzódhat .
Viszont csodával határos módon ma délután sikerült a másik garázsba benyomorított Sulkyban megtalálni a szívászaj-csökkentőt . Valószínűleg ez is arra készült , hogy készletezzen jelentős mennyiségű levegőt , a lökettérfogat valahányszorosát .
Lényegében egy teljesen üres műanyag cső , ami gégecsővel kapcsolódik a porlasztóhoz , a fő test belső átmérője olyan 70 mm lehet , hossza 40-45 cm , a végén pedig van egy 15-16 mm-es furat .
Nekem amikor nem volt fönn a kocsin csak úgy tudtam üzemképességet produkálni , hogy a karburátor 3 légbeszívó furata közül egyet ( kettőt ? a fene emlékszik már ) el el kellett tömnöm .
Casalini saját gyártmánya, vagy valamelyik nagy autógyát (FIAT, Renault, Psa, ...) valamelyik tipusát használták.
Elég esélytelen , hogy egy eredetileg 50 ccm-es járműbe valamelyik normál gépkocsi komplett erőátvitelét belerakják . A Piaggio jelentős gyár és az Ape sorozat saját fejlesztése , ehhez nem használt idegen alkatrészt . A Casalni a Piaggiotól vette meg kompletten az Ape50 hajtásláncot és rakta be a Sulkyba . Az emblémák is erről tanúskodnak .
Ezért tartanak el a jogi perek olyan sokáig -- a bírónak kötelessége meggyőződni az objektív igazságról . Egy ilyen műszaki vitánál független szakértők vizsgálgatják , hogy mi került a járműbe , az megfelelő volt-e , ha nem akkor mennyire okozhatta a hibát , tudhatott-e róla az aki belerakta ?
Amikor bő 20 éve megvettem a Renault R-4-est ( Bakancs) nagyon örültem azon tulajdonságának , hogy az ApeCarral ellentétben ehhez elvileg lehet boltban alkatrészt vásárolni , nem hasonló méretű-felépítésű , de végülis típusidegen cuccokat valahogy belefaragni . Na , ennek jegyében elmentem LÉGSZŰRŐT vásárolni . Renault R-4 , 1970-es , 845 ccm-es motor , tessék , itt van . Beleraktam , rátettem a fedelét , meghúztam a csavart és kész . Egyszer egy alkoholista barátom --azóta sírba vitte már a szesz -- a hegyen át jött haza a Trabanttal a telkéről ( elkerülendő a szondáztató rendőröket ) és elakadt az amúgy porszáraz földúton egy hatalmas tócsában . Én húztam ki , majd mentem utána : akkora porfelhőt csapott , hogy szinte lépésre vissza kellett lassítanom , mert tényleg csak az autó elejéig láttam , és a nem is voltam ismerős arrafelé. De mit nekem por , van légszűrőm ... Aztán egyszer matatva a motortérben csak úgy bedugtam az ujjam a légszűrő beszívónyílásába -- megrökönyödésemre arrébb tudtam tolni a légszűrőt . Húztam a rögzítőcsavaron , de az továbbra is lötyögött . Némi vizsgálódás után kiderült : a légszűrő 1 centiméterrel alacsonyabb volt a kelleténél , vagyis a levegő a betét fölött szűretlenül áramolhatott a motorba . Feltehetőleg az történt , hogy a már akkor szinte veterán korú kocsiban valaki korábban kicserélte a légszűrőházat az 1100-as motorral szereltére . Annak pedig a nagyobb lökettérfogat miatt nagyobb szűrő dukál . A fene gondolta , hogy ebben már nem a gyári foglalat van .
Így összenézve ezt a két régi fotót látszik , hogy az egyik fedélház magasabb , de ezt akkor még nem tudtam .
A Veterán autó motor c. havilap 2011/4. számában a Pannónia P20 fejlesztéséről írt cikkben az áll (70. oldal), hogy a szívászajtompító kamra térfogatának elvileg legalább a vonatkozó lökettérfogat 10-szeresének kellene lennie. Írta mindezt dr. Kovács Miklós, aki a Pannóni gyár főkonstruktőre, majd kutatási vezetője volt.
Szerintem finom voltam és nöies. Már az is gyanús volthogy megigérte hogy beszereli és az utolsó pillanatban meggondolja magát Miért. Is? Mer. Esetleg nem volt benne biztos hogy jő az alkatrész? Már olaszból rendelek és ha gond van vele vita nélkül cserélik
Tisztelt Bakancs4! A 4061-es hozzászólásában ecsetelte a "szívászajcsökkentő" műanyag cső fontosságát. Nekem ab ovo nincs olyan. Eddig működött a gép, de néhány napja beindíthatatlan. Nem gondolom, hogy ennek a cső hiánya az oka. DE. Megmérné a kledvemért, s megírná a mérés eredményét?