Én 2 helyen érdeklődtem csak kíváncsiságból Yuasa YBX7053 (N55) után:
- BP 15. ker. Micronix Hungary KFt - Covid miatt türelmet kértek, jelenleg nincs náluk raktáron és nem szívesen postázza, hátha elborul az akksi szállítás közben.
- GS Yuasa - Miskolc - 32800 Ft + Posta 2800)
Nem 15000, mint egy 35Ah régi Swift akksi, de nem is 60-80 ezer, mint egy 90 Ah Start-Stopos BMW...
Kispest közelében szeretnék vásárolni egy Honda jazz 2016 os évjáratu autóhoz akkumulátort,mivel kezd gyengélkedni,már csak ugy 84%os ra tudom feltölteni,több áramot nem vesz fel,és inditáskor idönként gyengélkedik.
Tippet kérek hol kaphatok az eredetihez hasonló akkumulátort?
Ugyanilyen testtömegindexszel, teljesen hátra tolt üléssel én simán elférek a Jazzben. De 100 km után már fáj a jobb lábam, ezen a jobb combom alá helyezett összehajtogatott pulóver szokott segíteni.
Első autómat keresem, évi 10-12ezer km, elsősorban munkába járásra használnám, városban.
A problémám az, hogy jelentős túlsúllyal rendelkezem, 175 cm-hez 136 kg társul.
Szerintetek mennyire férnék el benne kényelmesen? Hátul viszonylag ritkán lenne utas. Tudom, bele kell ülni, sajnos eddig nem volt rá lehetőségem... és hátha tudtok segíteni.
Egy Nissan Note, Opel Meriva, vagy 2-es Focus esetleg jobb választás lenne számomra?
Olyan autót szeretnék ami nem hosszú a parkolás miatt, 5 ajtós, benzines és megbízható. Keret:1.8-2M Ft.
Szerintem ez egy kicsivel kevesebb fogyasztás, mint amikor a fényszórókat bekapcsolva felejted. Ha tele volt az akku, az nem szokta 3/4 óra alatt teljesen leszívni. Mondjuk télen azért nem garantálnám...
Sziasztok, autós inverterrel kapcsolatban van-e bárkinek tapasztalata? Arra lennék kíváncsi, hogy egy 230V-os Li-ion gyorstöltőt tudnék-e ilyen módon használni a Jazz-ben. Sajnos a töltőről nem találtam áramfelvételi adatokat a neten, annyit tudok, hogy egyszerre 2db 5Ah-s akkut 45 perc alatt tölt fel. Vajon le tud-e adni ennyi áramot a Jazz akkuja, illetve lehet-e bármi baja, ha így használom? Esetleg olyan megoldás is érdekelne, ami egy külön ólomakkuval tudja ezt a funkciót nyújtani, ha tudtok ilyet.
Dobott a Jazz-em (2009-es, 1.4-es) egy motorhiba sárga lámpát. Elméletileg a katalizátor utáni diagnosztizáló lambda szonda ment tönkre, hibakód kiolvasó műszer szerint (szervíz olvasta ki: P0141). Gyárit nem szeretném megvenni, mert százezer fölötti összeget mondtak. Ugye ez egy fűtött szonda, azért is ilyen borsos árú. Nézegettem az utángyártott szondákat. Árban elég nagy a szórás 20.000 és 100.000 között. Sőt van olcsóbb is, de az valami univerzális, forrasztgatós cucc, olyat inkább nem erőltetnék. Van amelyik 825 mm hosszú kábellel van, van amelyik csak 390 mm hosszú. Beépítésnél nem mindegy... Van amelyiknél írja, hogy fűtött, van ahol nem. Ha nem írja, attól még vajon lehet az? Aki már cserélt ilyet, melyik lehet a megfelelő?
ENEOS PREMIUM HYPER FA annyiban más, hogy részecske szűrő nélküli motorokhoz lett fejlesztve. A C3-as olajakat meg kimondottan részecskeszűrős autókhoz ajánlják. (Persze használható a szűrő nélküliekhez és benzinesekhez is..)
Szerintem nem kell ezen sokat gondolkozni, ha nem eszi az olajat az autó, akkor Eneos Ultra 0w20 vagy prémiumban a Sustina 0w20. Mellélőni nem fogsz vele....
A korábbi kérdésemre kapott válaszok alapján, a szűrőket megvásároltam, de az olaj kiválasztása még hátra van.
Az ajánlott ENEOS PREMIUM HYPER FA 5W-30-at nem találtam sehol megrendelhetőként.
A kérdés az, hogy az alábbiak közül melyik a leginkább ajánlott, ha jellemzően városi a közlekedés és hétköznap reggelenként van egy rövid kb. 2,5-3 km-es út, de azért havonta lezavarok egy-egy kb. 3-400 km-es távot is.
Eneos Sustina
SAE 0W-20;
API SN/RC;
ILSAC GF-5
Eneos Premium Ultra
SAE 0W-20;
API SN/RC;
ILSAC GF-5
Motul 8100 Eco-lite
SAE 0W20
API SN/CF
ILSAC GF-5
Az alábbi kettőből leginkább csak ACEA C3 van a rendelhetők között.
Az elsőre az egyik helyi autósboltban azt mondták, hogy a C3 jó a benzineshez is, mert az teljesíti azokat a követelményeket, ami az A3-ra vonatkozik, hiába az van ráírva, hogy diesel autókhoz való. Ez nekem nem egyértelmű.