Keresés

Részletes keresés

gw Creative Commons License 2005.10.23 0 0 784
szerintem ez pont a vršovicei fűtőház :)
Előzmény: scsabi (781)
braun Creative Commons License 2005.10.23 0 0 783
 Egyébként nem hiszem, hogy a Gugglival kéne kocsmát keresni, tudok én jó címeket:-))
braun Creative Commons License 2005.10.23 0 0 782

A térképemen nincs égtj jelölve, így két verzióm van:

 1. Egy villamos kocsiszín, ami igen korszerűenk tűnik, vmi Vozovna...

 2. Az említett állomástól nem mesze található az egyik legnagyobb prágai fűtőház

 

 Illusztrációként két kép:

 1. a két (nagyon világos) kék színű épület egy ollan együttes, ahol két körcikk épület van egynással szemben. Ahlo mi álltunk, azon akörnyéken van az elágazás. praha-Vrsovice felől két irányban. Az egyik az előkszítő pu felé a másik pedig Budejovice felé.  A fütőház az elágazó vonalak között.

 2. magáért beszél

  
Előzmény: scsabi (781)
scsabi Creative Commons License 2005.10.23 0 0 781
Közbe' kigugliztam, hogy a fűtőháznak látszó ojjektumtól 800 m-nyira (NyÉNy) van a vršovicei (Prága) vasútállomás. De ha nem fűtőház akkor mifene?
Előzmény: luc72 (780)
luc72 Creative Commons License 2005.10.22 0 0 780

Nekem ez cseheknél van!

De ott nincs fütőház.

Előzmény: scsabi (779)
scsabi Creative Commons License 2005.10.22 0 0 779
Ez melyik fűtőház?

Google Earth 50.0610039617, 14.4606321945
RIKA424 Creative Commons License 2005.10.20 0 0 778

Szia!

Ha reggel a 7.15-ös gyorssal jöttök, arról nem kell átszállni. Az utolsó három kocsi jön Tarján/ Terenye felé.

Előzmény: A.Balu (777)
A.Balu Creative Commons License 2005.10.19 0 0 777

Csoportos kirándulás és fotótúra Kisterenyére!

 

Október utolsó hétvégéjén csoportos kirándulást szervezünk a kisterenyei fűtőházba. A fűtőház bejárása mellett felkeressük a legjobb fotóhelyeket is, valamint részletes szakmai vezetést is kapunk Tamás Péter úrtól, volt asztalos mestertől. Aki közel negyven évet töltött el a kisterenyei fűtőház és a vasút szolgálatában, így a lehető legtöbb hiteles információval és történettel ismertet meg minket.

 

Várjuk mindenki jelentkezését, aki velünk tartana egy jóízű vonatozásra!

A pontos dátumot egyelőre még nem döntöttük el, így az a jelentkezők szabadidejének függvényében változhat. Az utazás menetrendszerinti vonattal a Keleti pu. – tól, átszállás Hatvanban.

Jelentkezni az: ackerman@interware.hu e-mail címen, vagy itt a fórumon lehet!

 

Vasútbaráti üdvözlettel:                            

Ackermann Balázs

 

 

nohab Creative Commons License 2005.10.18 0 0 776
Okéoké, meghajlok az index képzanzásító techonlógiája előtt :-))
Előzmény: RhB (774)
Hornyi88 Creative Commons License 2005.10.13 0 0 775
Ezt én is támogatnám!
Előzmény: sínbohóc (711)
RhB Creative Commons License 2005.10.13 0 0 774

>Csak ott sántít nekem, hogy 1988-ban szegény 009 már nem nagyon pihenhetett ott hátul...

 

Sajnos a fotónak ezen a zindexes válozatán tényleg 009-nek látszik, de az ott hátul a sor elején a Trabi mögött az M61,006. Ne szegény Szütyivel kötözködj az én fotóm miatt... :-)))

Előzmény: nohab (764)
hjvb Creative Commons License 2005.10.13 0 0 773
Helybeliek szerint 100 milla! Egyik közeli jóbarátom terenyei, majd kerestetek vele ottani építészmérnököt!
Előzmény: M62 127 (770)
A.Balu Creative Commons License 2005.10.09 0 0 772
FELHÍVÁS! Építészmérnök kerestetik!

 

A kisterenyei fűtőházat mentő akciónk következő lépésében el kell készíteni egy szakvéleményt az épület menthetőségéről. Ehhez olyan vasútbarát építészmérnököt keresünk, aki lelkesedésből kiállítaná az előbb említett véleményt, és vállalná ügyünk szakmája szerinti felügyeletét.

 

SEGÍTŐNK MIHAMARABBI JELENTKEZÉSÉT VÁRJUK az ackerman@interware.hu e-mail címre! További részletek is itt kérhetők!

 

A.Balu – www.kisterenye-futohaz.fw.hu  

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.07 0 0 771

Az mv-k nem tudták, hogy van egy lelkes csapat aki azt gondolja lehet belőle múzeum.

 

(Bár a sansz meglehetősen kicsi)

Előzmény: M62 127 (770)
M62 127 Creative Commons License 2005.10.07 0 0 770
Hát az mv-k nekem azt mondták, hogy ez teljesen lehetetlen, mert annyira sz@r állapotban van, hogy ahhoz rengeteg pénz kéne, hogy ismét legyen belőle fűtőház.
Előzmény: A.Balu (769)
A.Balu Creative Commons License 2005.10.07 0 0 769

Látogass vissza néhány év múlva és remélhetőleg már a Fűtőházmúzeumunkat fogod látni! :-) Eredeti, sárga színben stb.

 

 

www.kisterenye-futohaz.fw.hu
Előzmény: M62 127 (768)
M62 127 Creative Commons License 2005.10.07 0 0 768

Bomladozó kisterenyei fűtőház:

werner Creative Commons License 2005.10.04 0 0 767
Jó.
Előzmény: M61-013 (766)
M61-013 Creative Commons License 2005.10.03 0 0 766

Üdv.

Kedves Werner, SZVSZ át kellene mennünk a NoHAB topicba, mert itt "lassan" OFF lesz a téma, leveszik a fejünket. Viszont nagyon szívesen beszélgetnék Veled a témában. Is:-))

Előzmény: werner (762)
nohab Creative Commons License 2005.10.03 0 0 765

Nagytudású barátom 2585 szerint, a délszlávok gépein alkalmazott módszer inkább üdvös lett volna. Hogy ti. a fődinamó terheletlen végénél meghajtani egy plusz segedüzemi generátort. Nagyon igaza van:-)))

 

Ha jól tudom, akkor azért nem jártak át 2043-assal Magyarországra a horvátok, mert a 30-as vonal biztberével csúnyán összeakad a fenti módon megépített fűtési rendszer.

 

Ettől függetlenül nyilván megvalósítható a dolog itthon is, csak mint érdekesség...

Előzmény: M61-013 (761)
nohab Creative Commons License 2005.10.03 0 0 764

A kalendárium szerint ez a bizonyos augusztusi nap vasárnap volt, így már érthető miért van ez a sok szabad gép a fűtőházban.

 

Csak ott sántít nekem, hogy 1988-ban szegény 009 már nem nagyon pihenhetett ott hátul - vagy a két kép nem ugyanakkor készült?

Előzmény: Szütyi (752)
nohab Creative Commons License 2005.10.03 0 0 763

Az M61,017 villamos fűtését SZVSZ kár idecitálni, hiszen eleve max. 3 db IC kocsit tudna

kifűteni, és ellátni energiával.

 

Max. 2, de az is necces, mert a hidrosztatika még levesz a 95 kW körüli motorteljesítményből. By-ból kifűt 4-et, ott nem olyan nagy gáz, ha mondjuk csak 1300V marad kocsinként.

Előzmény: M61-013 (761)
werner Creative Commons License 2005.10.03 0 0 762

"Közgazdaságilag egészen szépen pontosan modelezhető lett volna az alkatrészbeszerzés, il. az esetleges főműhely ."

 

Kíváncsi lennék a részletekre.

 

"Főműhely szempontból nem feltétlenül az ÉJJ-re gondoltam"

 

Hát akkor kire?

Dombóvár vállalta volna (1985-2xxx)?

 

"A MÁV-nál kellő tapasztalat gyűlhetett össze 2000.12.22.-ig az M41 és a NoHAB párhuzamos üzeme során."

 

És gyűlt is? Készült-e összehasonlító tanulmány a két mozdony azonos terhelésű üzeme (pl. 29. vonal 1995-2000) tekintetében? Ha tudsz ilyenről, kérlek írd meg hol érhető el.

 

"Minimális szakmai kurázsi esetén komoly "szakembernek" nem fordulhatott meg a fejében a villamosítás terjedése vs. NoHAB - ideiglenesen Szergej - Csörgő mint "végcél" aspektus"

 

Ebből nem világos számomra, hogy ugyanazt értjük-e egy dolgon. Amit én írtam, hogy ha áttekintesz egy több év alatt megvalósuló és 20 évre megtérülő beruházást, történetesen az M61 villamos fűtésre átalakítását, figyelembe kell venni, hogy az adott időszakon belül megvalósulhat a MÁV teljes olyan hálózatának villamosítása, ahol szükség van az M41-nél nagyobb teljesítményű személyvonati mozdonyokra.

 

"Ráadásul a hidraulikus hajtómű enyhén szólva nem oda való."

De nagy előnye, hogy alkalmazható az M61 géptérelrendezése esetén a legkisebb változtatásokkal a géptérszerkezetben.

 

"inkább üdvös lett volna. Hogy ti. a fődinamó terheletlen végénél meghajtani egy plusz segedüzemi generátort"

 

A víztartály helyére gondolod? SZVSZ elég problémásnak látom arra a helyre beépíteni egy megfelelő teljesítményű agregátot. Jó sokat vizsgálgattam e szempontból is a NOHAB gépterét.

Előzmény: M61-013 (761)
M61-013 Creative Commons License 2005.10.03 0 0 761

Üdv.

Részigazságok vannak abban amit írsz:-))

Mégegyszer mondom. Közgazdaságilag egészen szépen pontosan modelezhető lett volna az alkatrészbeszerzés, il. az esetleges főműhely . Főműhely szempontból nem feltétlenül az ÉJJ-re gondoltam:-)) A MÁV-nál kellő tapasztalat gyűlhetett össze 2000.12.22.-ig az M41 és a NoHAB párhuzamos üzeme során. Minimális szakmai kurázsi esetén komoly "szakembernek" nem fordulhatott meg a fejében a villamosítás terjedése vs. NoHAB - ideiglenesen Szergej - Csörgő mint "végcél" aspektus:-((

Az M61,017 villamos fűtését SZVSZ kár idecitálni, hiszen eleve max. 3 db IC kocsit tudna kifűteni, és ellátni energiával. Ráadásul a hidraulikus hajtómű enyhén szólva nem oda való. Nagytudású barátom 2585 szerint, a délszlávok gépein alkalmazott módszer inkább üdvös lett volna. Hogy ti. a fődinamó terheletlen végénél meghajtani egy plusz segedüzemi generátort. Nagyon igaza van:-)))

Előzmény: werner (760)
werner Creative Commons License 2005.10.03 0 0 760

A NOHABok végét az jelentette, hogy lassan új alkatrészeket kellett volna beszerezni hozzájuk (bármilyen jóvolt a régi, az is elkopik egyszer), ami rubelért eleinte nem ment volna, később meg nem volt erre a célra dollár. Gondolom az ÉJJ is örül, hogy megszabadult az M61 nagyjavítás nyűgjeitől (ahogy szívesen adta le a nem remot M62 nagyjavítást is).

 

Egy méregdrága fűtésüzem átalakítás, amit a 017 végül is megkapott (bár kétséges hogy a beszerelt fűtőgépcsoport teljesítménye elég lett volna személyvonatokra) nem állt összhangban azzal, hogy a gépek átlagos műszaki állapota nagyjavítás hiányában romlik. Másrészt, lehet, hogy mást akartak kezdeni a pénzzel a döntéshozók, mint M61-esekbe ölni. Úgy ondolták, hogy a villamosítás megfelelően fog haladni 1985 után, és a maradék személyvonati forgalmat M41-essel is el lehet majd látni addig meg Szergejjel. Az M61-esek 1993 után Tapolca VF és a Szombathelyi Igazgatóság kifejezett kérésére maradtak üzemben 2000-ig.

 

Aztán ott az értékkönyv. 2000 táján az üzemben maradt M61 sor. mozdonyok 1963-64-es gyártásúak, ugyanakkor az M62 sor. mozdonyok (kis hibával persze) 1972-74-es gyártásúak, tehát átlagosan tíz évvel fiatalabbak voltak, ami akkor élettartamuk kétharmadát teszi ki. A MÁV a fiatalabb gépek mellé tette a voksot.

 

***

 

Véleményem szerint, ha az M61 sorozat (mind a 20 db, természetesen)fűtésátalakítása és a fő gépcsoportok új alkatrészekkel történő nagyjavítása 1990-re BEFEJEZŐDIK, akkor lehetett volna szó M61 üzemről kb. 2010-ig. Ez kiváltotta volna a 20 db rezsót, ami szintén sok gondot okozott a MÁVnak az elmúlt tíz évben.

Előzmény: M61-013 (756)
werner Creative Commons License 2005.10.03 0 0 759

"innentől kezdve a kocsik gőzfűtési rendszere NINCS javítva-karbantartva, ergo nem alkalmasak gőzfűtésre"

 

Ez így igaz. Ha valami nincs karbantartva, előbb-utóbb alkalmatlan lesz a feladata ellátására. Nézd meg a MÁV legtöbb dízelmozdony-sorozatát.

 

A gőzfűtőrendszerre ez nagyon igaz, igen macerás vele dolgozni. Ha a MÁV a háború után időben el tudta volna kezdeni a dízelesítést és a villamosítást, talán már a hetvenes évek végén megszűnt volna a gőzfűtés.

 

Előzmény: M61-013 (755)
werner Creative Commons License 2005.10.03 0 0 758

Ja, Kenesén meg folyton csak Szergej jött, hiába is vártuk a Nohabot...

 

 

***

 

 

Egyébként emlékeim szerint nem volt ez ilyen feketefehér, mert nyáridőben is sokszor hallottam a nohabok hangját a kenesei vasutas üdülőből. A Balcsiból pedig a mozdonyt is lehetett látni általában.

Előzmény: Szütyi (752)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.02 0 0 757

Pontosan így döntöttek mert egyszerűbbnek tűnt nekik! Melleslleg szerintem is egyszerűbb, mint a gőzfűtést fenntartani! De ezen nem kell vitatkoznunk mert már megoldódott a dolog.

 

Legyen neked igazad a Nohabok végét illetően, bár lehet, hogy a két dolog egyidőre esése tette be nekik az ólajtót.

Előzmény: M61-013 (755)
M61-013 Creative Commons License 2005.10.02 0 0 756

Üdv.

bOcs, de a NoHAB-ok végét nem ez jelentette ! Sokkal inkább az, hogy sajnos volt a MÁV-nál egy-két ember, ráadásul sajnos olyan helyzetben, hogy bűntetlenül-indokolatlanul vágathatta őket a jó kis "ócskavas-réz" áráért. Is. Ha anno a gépészeten más mentalitású vezetők lettek volna, akkor kapva kaptak volna a svéd ajánlaton, ami a gépek norvég mintára történő villamos fűtéssel való fölszerelését, és főműhelyét javasolta. SZVSZ inkább ez a TÉNY! :-)

Előzmény: Törölt nick (754)
M61-013 Creative Commons License 2005.10.02 0 0 755

Üdv.

Én elég sok kocsit megbambultam mostanában alulról is:-)) Hát bizony nagyon sok alatt most is ott van a gőzfűtési rendszer. Még friss "fővizsgások" alatt is. Egy halk kérdés: nem arról van szó, hogy egyszerűen úgy döntött a MÁV, hogy kész vége nincs gőzfűtés, és innentől kezdve a kocsik gőzfűtési rendszere NINCS javítva-karbantartva, ergo nem alkalmasak gőzfűtésre?

Előzmény: Törölt nick (754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!