Keresés

Részletes keresés

jee_c Creative Commons License 2001.06.25 0 0 9
Tudnál errol valami konkrétabbat mondani (vagy esetleg más kémiában képzett topikolvasó)?

Ha jól értem, azt írod, hogy a hidrogén égésekor a jelen levo (levego) N2 az (hidrogén)égés körülményeit (homérséklet, nyomás) felhaszálva reakcióba lép az oxigénnel - szóval gyakorlatilag elég. Ez az égés is enegriatermelo (exoterm), jól sejtem? Milyen körülmények közt jön létre ez a reakció? (Mert normál estetben nem, különben jól néznénk ki! :-)

A szénhidrogének égésekor az biztos hátrány, hogy szén-oxidok jönnek létre, és ezek üvegházhatás-okozó gázok, ez a hidrogénüzem esetében nincs. A nitrogénoxidok ugyanakkora mértékben jönnek létre benzinüzemu motornál is, mint pl. a hidrogénüzemu esetében? Minek a függvénye ez?

Előzmény: dzsodzso (6)
jee_c Creative Commons License 2001.06.25 0 0 8
Szó se róla, nem féltem én a BMW-t :-), de azt el kell ismerni, hogy (szerintem) rövid távon nem egy nagy "biznisz" ennyi pénzt ráfordítani az autó kifejlesztésébe, ahhoz képest, hogy hány darabot tudtak/tudnak belole értékesíteni.
(a hétköznapi életet úgy értettem, hogy nem csak kísérleti példányok léteznek, hanem sorozatgyártási szintig jutottak)
Előzmény: ControlDenied (7)
ControlDenied Creative Commons License 2001.06.25 0 0 7
"Nekem nagyon szimpatikus a BMW ilyen jellegu törekvése, és végül ok tesznek is valamit, ami a hétköznapi élet része lett."

Nyugodj meg, a pénzért csinálják, nem azért, mert féltik a környezetet, amúgy elég érdekesre sikeredett ez a fenti mondat...

Előzmény: jee_c (-)
dzsodzso Creative Commons License 2001.06.24 0 0 6
Tévedtél.

(Redoxifolyamatok, standard potenciál, reakciók nyomás-hőmérséklet függése)

N2+ O2 -> 2 NO
N2+ 2 O2 -> 2 NO2

Ennyi erővel.

(Úgy lesz NOx kb ahogy a szénhidrogének égésekor)

Előzmény: mrzool (5)
mrzool Creative Commons License 2001.06.24 0 0 5
Nezzuk csak az alt.iskolas meset.. 21% O2, 78% N2... De hogyan is jon ez ide?

2H2 + O2 -> 2H2O

Hol van itt a nitrogen? Valki mondja mar meg, hogy tevedtem...

Előzmény: TaXiN (3)
ZR Creative Commons License 2001.06.23 0 0 4
Elég alter javaslat: Talán vissza kellene venni az energiafogyasztásból...:-)
TaXiN Creative Commons License 2001.06.23 0 0 3
Miből is van a levegő ?
Előzmény: mrzool (2)
mrzool Creative Commons License 2001.06.23 0 0 2
Jozan: most vagy en nem emlexem a kemiara, vagy vmi mas gond van... De aruld mar el, hogy mibol keletkezik NOx???

A topichoz: attol felek, hogy a fuzios eromu megalkotasaig nem lesz kulonosebb attores... Nem vagyok egy pesszimista alkat, persze remelem, hogy a fej tudosok kitalalnak valami hasznalhatot addig is.:) A mostani alt. en. forrasok (gondolok itt a szokasosra: nap, viz, szel, geotermikus...)keptelenek ellatni globalisan a vilagot, bar lokalisan, nehany regioban megoldhato veluk az energiaellatas.

Előzmény: Jozan (1)
Jozan Creative Commons License 2001.06.23 0 0 1
A hidrogénhajtású autó sem old meg minden környezetszennyezési problémát. Hacsak nem viszi magával egy másik tartályban az oxigént, akkor kénytelen a környezö levegöt használni oxidálószerként, ekkor pedig az égéstérben NOx is keletkezik. Nem ismerem a BMW 750HL emissziós paramétereit, de érdekel, megoldották-e és hogyan (különleges katalizátorral?)
Előzmény: jee_c (-)
supremacy Creative Commons License 2001.06.22 0 0 0
Bedobjuk a sok Nirvanás kiscsávót a kazánba, aztán lesz sok alternatív energia. Többi alternatív energia hová kéne? A Subaru Impreza sajna nem megy hidrogénnel, akkor meg minek?

Ez egy 0000000halott0000000 ötlet!

Atomot az autókba!

Előzmény: jee_c (-)
jee_c Creative Commons License 2001.06.22 0 0 topiknyitó
Hello,

a topik célja az energiatermeléssel, szállítással, tárolással, felhasználással kapcsolatos alternatív módszerek, ötletek, találmányok tárgyalása; összehasonlításuk a beüzemelt, bevált, használatos módszerekkel, eromuvekkel, motorokkal, ... Beszélhetünk itt a jövo nagyreményu energiaötleteirol, bevezetésükrol, árnyoldalaikról, a bennük rejlo lehetoségekrok, és ezek megvalósításának a részleteirol.

A témakör egyes speciális eseteirol már jó néhány topik született, köztük sok értékes hozzászólásokat, és gondolatmeneteket tartalmaz.

Több topik is foglalkozik a nullponti energia, vagy szabad energia kérdésével:
Nullponti Energia
Szabad-energia kutatás

Volt egz jó topik egy ehhez kapcsolódó jelenségrol. V.László írta le:
PIEZO örökmozgó, vagy tévedés ?

Foglalkozik néhány topik a különbözo (atom)eromuvekkel:
Az ATOMERŐMŰVEK miért nem k...
Fúziós reaktor

Született néhány téma az autó meghajtására is esetleg alkalmas alternatív motorról, találmányról:
Benzin helyett víz???
GRÓF SPANYOL - tényleg megcsinálta??
Veszélyben a MAGYAR találmányok!!!

És végül egy általános (és sok hozzászólásos) topik amelynek a címe magáért beszél:
Elfogy az olaj. Mi lesz utana?

Nos, nagyjából ennyi, amirol tudomásom van.

Nyitó gondolatnak rögtön itt van a hidrogénmeghajtású autó. Ilyen már létezik, és nem csak kísérleti példány, hanem sorozatgyártásban lévo modell. A BMW 750HL-rol van szó.

Broad Bandi írta a Gróf Spanyol .. topikban:

Olvastam hozzászólásod. Az, hogy a BMW (és társai, csak az én tudomásom szerint is legalább) 85 óta kísérletezik a hidrogén autóval, és ezt tartják a jövő egyik zálogának, de sorozatra jelenleg sem gondolnak, már önmagában is töménytelen sok problémát sejtet.
A hidrogén mint kémiai energiatároló, valóban sok előnyös tulajdonséggal bír, mivel ez tekinthető a legnagyobb energiasűrűségűnek, égésekor víz keletkezik,... . Másik oldalról ugyanez komoly tárolási, felhasználási, közlekedésbiztonsági, logisztikai és sok más problémát vet fel, melyeket nem lehet elhanyagolni. Csak néhány kiragadott példa:
- tömeges elterjedéséhez nagy mennyiségben, folyamatos üzemben olcsón és biztonságosan elő kellene tudni állítani, tárolni, szállítani, disztribútolni, értékesíteni és felhasználni. (Te egy "hidrogénkút" milyen körzetében laknál nyugodtan? Vajon Paks vagy egy "hidrogénfinomító" biztonsági kockázata a nagyobb?)
- meg kellene oldani a mai eszközök (beleértve a generátorok, erőműveket is) továbbélését azok természetes cseréjéig. (Ezért is próbálják a hibrid üzemet, bár ez szükségképpen sok kompromisszumot jelent)
- mivel ezek az autók alapjaiban sem szabadfelhasználású szabadalmakat, technológiákat tartalmaznak, ezért a verseny rendkívül kiélezett lenne, komoly foglalkoztatási, térsadalmi és politikai következményekkel. A szabványosítás önmagában is hatalmas gondokat jelentene.
- a környezet szennyezés csökkenése is attól függ, hogyan állítjuk elő a hidrogént. Mert ha ugye szén-olaj-gáz erőművekben termelt villamosenergiával, akkor inkább a szennyezés helyét sem mint a mennyiségét csökkentjük.

Számomra úgy tűnik, van még itt gond bőven (az olaj és autó ipar ellenérdekeltségén kívül is), ami persze nem jelentheti a munka feladását.

Ebben a topicban viszont a téma megvitatása már messze off, ezért javasoltam egy másik nyitását. Ott részletekbe is mehetnénk.

Sorozatra nemcsak, hogy gondolnak, de gyártják is a fent említett modellt. Hidrogénkút mellett pedig legalább olyan nyugodt lennék, mint benzinkút mellett, mivel a meglevo BMW által üzemeltetett kutaknál robot tankol, és az kevésbé hajlamos hibázni, mint az ember.

Nekem nagyon szimpatikus a BMW ilyen jellegu törekvése, és végül ok tesznek is valamit, ami a hétköznapi élet része lett.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!