Nekem az a problémám, hogy az ilyen ideiglenes forgalmi rendek esetén szinte sosem sikerül megoldani, hogy ne egy "párnapos tanulási folyamat" után lehessen közlekedni, és hogy a helyszín akkor is a közúti jelzések mentén értelmezhetően járható legyen, ha valakinek nincsen helyismerete, vagy éppen nem az "ideiglenes" rendet szokta meg.
Nem tudom, Ft-ban mérve milyen költsége lenne az összes, aktualitását vesztett fehér jelet felmarni (vagy csak lefesteni feketére) és úgy kirakni a sárgákat.
De bármerre jársz, ez van.
---
Meg úgy általában mindenhol.
A Thökölyn esőben egy arra először járó esélytelen, hogy megfejtse, mikor melyik sáv fogy el, van elhúzva félsávot a szembeoldalra, mikor lesz buszsáv, megálló, stb.
Melyik fehér csíkozás jelzi a két autós sáv közötti határt?
Trógerság, igénytelenség jellemzi a BKK Közút (vagy épp a különböző kivitelezők forgalmi rendért felelős csapatainak) tevékenységét.
Számonkérés, foglalkozástól való eltiltás, pénzbüntetés persze nincs, ha valaki meg ezeket a balfasz helyeken koccan az út kezelőjének trógersága miatt, nyilván az út kezelőjét sosem veszik elő.
>A sárga útburkolati jelek a fehéreket, ahol ellentmondanak egymásnak, érvénytelenítik
Nem tudok róla, hogy a magyar KRESZ-ben létezne ilyen szabály (a németben és az osztrákban van).
Ráadásul az ideiglenes útburkolati jelek pont ugyanolyan sárgák, mint a kerékpársáv, ami sok helyen (a most tárgyalt konkrét helyszínt nem ismerem, általánosságban írom) teljesen átlátlatatlanná teszi a jelzéseket.
Akkor én is itt kérdem: milyen közúti korlátozások lesznek nyáron az 1-es vágányzárhoz kapcsolódóan? Lesz buszsáv a Szerémin és a hídon a pótlónak? Mondjuk utóbbi durva lenne.
Nem tudom, hogy most pontosan hol és merre mentél a Budafokin.
Két helyen maradt fent terv szerint kék alapon fehér nyilas besorolás rendje tábla, abból az egyik a Budafoki - Bogdánfy út csomópont előtt észak felé. Ha erre gondolsz, akkor lehet, hogy kb. 5 méterrel északra lehetne tenni, de a mostani helyén is jó jelzést ad, az oszlop vonalában már az a sávkiosztás kezdődik, amit jelez.
A besorolás rendje tábla csak egy sematikus ábra ami arról ad tájékoztatást, hogy hány sáv lesz a tábla után, és azok a sávok milyen sávok (kanyarodó, egyenes, egyenes-kanyarodó, esetleg elfogyó sáv).
Ezen kívül még egy helyen lett kék alapon fehér nyilas tábla tervezve, az pedig, ha a Dombóvárin jössz a Duna felől, ott az eredeti táblán a belső balra kanyarodó sávra egy szélességkorlátozás került ki, illetve ez meg lett ismételve a középszigetben.
A gyakorlatban a sárga hátterű fekete nyilas táblákat oda szokás kihelyezni, ahol jelentősen megváltozik a besorolás rendje, míg a kék alapú fehér nyilas táblákat ott meg szokás hagyni, ahol a sávkiosztás érdemben nem változik.
A kerékpáros felfestés egy kicsit más, ott nincs más lehetőség, minthogy az érvénytelenített burkolati jelet legalább le kellene kenni fekete vagy sötétszürke festékkel, ha már nem marják fel, mert ott valóban nem egyértelmű, de azért ahogy néztem eddig a többségnek sikerült értelmeznie.
Az első egy-két hétben mindig vannak fennakadások, és egy tanulási folyamat, amíg az arra közlekedők megtanulják a forgalmi rendet, plusz a forgalomtechnikai kezelő is folyamatosan figyeli az érintett helyszínt.
A sárga útburkolati jelek a fehéreket, ahol ellentmondanak egymásnak, érvénytelenítik, tehát a sárga útburkolati jeleknek ellentmondó fehér útburkolati jeleket elfelejtheted. Ami jelzés meg érvényes marad, azok utasításait meg meg kell próbálnod összekombinálni egymással.
Ez egy dolog, a másik dolog meg az, hogy pénz ide vagy oda, mire lehet engedélyt kapni Magyarországon. Azért sajnos akadnak olyan dolgok, amiket semmi pénzért nem kellene olyan formában engedélyezni. Akkor is, ha máshol Kína kicsit kevésbé lesz barátságos. Majd ahol kicsit kreatívabbak és nem (vagy nem legalábbis nem durván) a hazai lakosság és környezet rovására szól a kész tervük, ott kellene megegyezni...
Bocsi, hogy itt folytatom, de a villamosos topikot nem akarom szétoffolni.
Szóval, ha van sárga útburkolati jel a fehéren, de nincsen sárga (ideiglenes) forgalmi rend tábla, de a régi, a fehér jeleknek megfelelő kék tábla igen, akkor miszerint is kell közlekednem? A kék tábla vagy a sárga vonalak szerint?
Ugyanúgy a sárga vonalakkal sávok vezetése a szintén sárga vonallal jelölt kerékpársávra sem teremt öhm... egyértelmű helyzeteket. :)
Fontos amit írsz, marha nagy a kulturális különbség a kínaival, de mégis szót kell érteni (most arról ne beszéljünk, hogy a tőke nálunk van).
Ami nekem nagyon csípi a szemem, és látom, hogy már isztambuli teszttel is bepróbálkoztak, az a CRRC gumikerékű villamosa, ami egy teljes tévedés szerintem per Európában, de nálunk tuti az volna.
Ilyenkor vannak mindig olyan döntéshozók, poltikusok, szervilis alakok akik azonnal beleszeretnek:-)
Ezekben a projektekben, szerte a világban, sok közös vonás van. Az egyik, talán a legfontosabb, hogy sose a hazai kormány volt a kezdeményező. Kína jön, gyakorlatilag kész tervekkel, lerakják az asztalra, és közlik, hogy te ezt szeretnéd. Persze, ki lehet hátrálni, nem lőnek agyon akkor se. Viszony olyan opció, hogy igen, az ötlet jó, de ezt meg ezt másként szeretnénk, na olyan nem szokott lenni. És a kínaiak komplex rendszerekben gondolkodnak, ha nem kéred a kínált infrastruktúra-fejlesztést, akkor a Kína máshol is kevésbé lesz veled barátságos.
Úgy mondják, a kínai BYD egy nagy autógyárat akar Magyarországon építeni, és erről is szó lesz a kínai császár látogatásán. Ezt az autógyárat jópár európai ország szerette volna magának, Magyarországon lesz. Az, hogy ez és az előző bekezdés egy hozzászólásba került, nem a véletlen műve. Meg persze már az se, hogy Xi Jinping (Hszi Csin-ping) egyáltalán Magyarországra látogat.
És még valami. Montenegrót a kínai infrastrukturális beruházások finanszírozása csődközelbe sodorta. Több afrikai és délkelet-ázsiai országot szintén. Magyarországon ennyire nem lehet kritikus a helyzet. A belgrádi vasút, bármi is legyen a véleményünk róla, a maga ezermilliárdot el nem érő költségvetésével nem tudja bedönteni a magyar államháztartást, a tervezett repülőtéri vasút, még ha esetleg egy az egyben ablakon kidobott pénzként értékelnénk is, szintén nem fogja veszélyeztetni a magyar állam fizetőképességét.
Persze, bárkinek, neked, nekem, más fórumozóknak, mindenkinek lehet erről véleménye, és nem is szükségszerű, hogy ezek a vélemények megegyezzenek. De azt gondolni, hogy ezt a repülőtéri projektet a magyar kormány kezdeményezte, és Kína szerepe itt a hitel nyújtásában meg építőipari cégek részvételében merül ki, nem több puszta naivitásnál.
Nem hiszem, hogy az országban élőknek túl sok közük lenne ehhez a vasúthoz, korábban is volt már ilyen felvetés, amire úgy reagáltunk, hogy a 100a vonalból kiágazó vágányokat kellene a reptér alá építeni, és úgy tűnt, hogy a szakma és a politikusok is hamar megszerettek, mert emberközeli volt az ötlet, főleg magyar ember közeli.
Szóval bárhogy is fog megépülni ez a "gyorsvasút", legfeljebb alulról nézegethetjük. A dubajozok meg minket felülről néznek. A fenének se kell ilyen.
Szürreális, hogy a város legértékesebb tartalékokkal rendelkező területét bárminemű korlátok nélkül túlépítő arab beruházáshoz vezető, a reptér normális kiszolgálását egyáltalán nem célzó kínai játékvasútról megy itt a diskurzus. Azon túl, hogy nettó hazaárulás ami a szemünk láttára folyik ezekkel a projektekkel (+kelebiai vonal), az ontopik vetülete is katasztrofális. Sebaj, itthon is egyre több embernek lesz reális alternatíva Schwechat a Railjet hálózatba való bekötésével..
Mondjuk, lehet menőbb és a városnak olcsóbb is lenne, ha egy ránkerőszakolt magasvasút helyett helikopterrel vinnék a milliomosokat mini Dubajba.... :) és :(.
Egy New York-i férfi azt mondja, hogy lekéste volna a menetrend szerinti gépet, amivel Londonba akart utazni, ezért végül helikopterrel kellett a John F. Kennedy nemzetközi repülőtérre. De még így is olcsóbban jött ki, mintha áttetette volna a jegyét.
Kevin Droniak még augusztus 18-án egy TikTokon osztotta meg a különös utazás történetét, amikor kivételesen azzal tudott spórolni, hogy helikopterre szállt.
„Ez azért is vicces, mert ma úgy voltam vele, hogy takarékos leszek, és metróval megyek a JFK-re, hogy spóroljak egy kis pénzt, most meg egy istenverte helikopterrel megyek. De ez olcsóbb, mintha egy új repülőjegyet vennék” – folytatta.
Droniak egyébként a sétarepülésekben, helikopterbérlésben és reptéri transzferekben utazó New York Helicopter szolgáltatását vette igénybe.
De más cégek is nyújtanak hasonló szolgáltatásokat, például a Blade, amely az amerikai portál szerint 195 dollárt (69 ezer forintot) kér azért, hogy öt perc alatt Manhattanből a JFK repülőtérre vigye az ügyfeleit.
Ami onnan nézve nem is számít annyira drágának, hogy a New York-i csúcsforgalom idején akár több mint egy óráig is tarthat, amíg az ember eljut Manhattanből a JFK-re.
A videó tanúbizonysága szerint Droniaknak is csupán 5 percbe telt, míg eljutott a repülőtérre, ahol így még fél órája maradt, hogy elérje a gépét.
És a férfi talán azzal sem viccelt, amikor azt mondta, hogy a helikopterezéssel pénzt spórolt. A Norse Atlantic Airways egy olcsó légitársaság, de egy New Yorkból Londonba szóló egyirányú jegy 300-400 dollárba (106-142 ezer forintba) kerül a légitársaság honlapja szerint.