Keresés

Részletes keresés

Dreamy Creative Commons License 2024.05.07 0 1 348177

Valaki még nem mondott le a Rákóczi-Thököly úti villamosról, vagy a 4-es metró továbbépítéséről?

Pl. VD programjában egyértelműen trolibusz forgalommal számol a Rákóczi úton, valamint Budán is.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.07 0 2 348176

https://www.google.com/maps/@47.4710316,19.0534242,3a,75y,203.48h,82.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHQeA6Ie0dM8PVVzcATNuaA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

Innen érkeztem. 

 

Nekem az a problémám, hogy az ilyen ideiglenes forgalmi rendek esetén szinte sosem sikerül megoldani, hogy ne egy "párnapos tanulási folyamat" után lehessen közlekedni, és hogy a helyszín akkor is a közúti jelzések mentén értelmezhetően járható legyen, ha valakinek nincsen helyismerete, vagy éppen nem az "ideiglenes" rendet szokta meg.

 

Nem tudom, Ft-ban mérve milyen költsége lenne az összes, aktualitását vesztett fehér jelet felmarni (vagy csak lefesteni feketére) és úgy kirakni a sárgákat.

 

De bármerre jársz, ez van.

 

---

 

Meg úgy általában mindenhol.

 

A Thökölyn esőben egy arra először járó esélytelen, hogy megfejtse, mikor melyik sáv fogy el, van elhúzva félsávot a szembeoldalra, mikor lesz buszsáv, megálló, stb.

 

Vagy Villányi, itt:
https://www.google.com/maps/@47.4838472,19.0272851,3a,75y,143.38h,67.29t/data=!3m7!1e1!3m5!1s4axt6pysa5BSKPNCdLegqw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D4axt6pysa5BSKPNCdLegqw%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D74.78811%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?entry=ttu

Melyik fehér csíkozás jelzi a két autós sáv közötti határt?

 

Trógerság, igénytelenség jellemzi a BKK Közút (vagy épp a különböző kivitelezők forgalmi rendért felelős csapatainak) tevékenységét.

 

Számonkérés, foglalkozástól való eltiltás, pénzbüntetés persze nincs, ha valaki meg ezeket a balfasz helyeken koccan az út kezelőjének trógersága miatt, nyilván az út kezelőjét sosem veszik elő.

Előzmény: Il Leone (348173)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.07 0 1 348175

>A sárga útburkolati jelek a fehéreket, ahol ellentmondanak egymásnak, érvénytelenítik

Nem tudok róla, hogy a magyar KRESZ-ben létezne ilyen szabály (a németben és az osztrákban van). 

Ráadásul az ideiglenes útburkolati jelek pont ugyanolyan sárgák, mint a kerékpársáv, ami sok helyen (a most tárgyalt konkrét helyszínt nem ismerem, általánosságban írom) teljesen átlátlatatlanná teszi a jelzéseket. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (348169)
08-73 Creative Commons License 2024.05.07 0 1 348174

Akkor én is itt kérdem: milyen közúti korlátozások lesznek nyáron az 1-es vágányzárhoz kapcsolódóan? Lesz buszsáv a Szerémin és a hídon a pótlónak? Mondjuk utóbbi durva lenne.

 

Előzmény: Il Leone (348173)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.07 0 1 348173

Nem tudom, hogy most pontosan hol és merre mentél a Budafokin.

 

Két helyen maradt fent terv szerint kék alapon fehér nyilas besorolás rendje tábla, abból az egyik a Budafoki - Bogdánfy út csomópont előtt észak felé. Ha erre gondolsz, akkor lehet, hogy kb. 5 méterrel északra lehetne tenni, de a mostani helyén is jó jelzést ad, az oszlop vonalában már az a sávkiosztás kezdődik, amit jelez.

 

A besorolás rendje tábla csak egy sematikus ábra ami arról ad tájékoztatást, hogy hány sáv lesz a tábla után, és azok a sávok milyen sávok (kanyarodó, egyenes, egyenes-kanyarodó, esetleg elfogyó sáv).

 

Ezen kívül még egy helyen lett kék alapon fehér nyilas tábla tervezve, az pedig, ha a Dombóvárin jössz a Duna felől, ott az eredeti táblán a belső balra kanyarodó sávra egy szélességkorlátozás került ki, illetve ez meg lett ismételve a középszigetben.

 

A gyakorlatban a sárga hátterű fekete nyilas táblákat oda szokás kihelyezni, ahol jelentősen megváltozik a besorolás rendje, míg a kék alapú fehér nyilas táblákat ott meg szokás hagyni, ahol a sávkiosztás érdemben nem változik.

 

A kerékpáros felfestés egy kicsit más, ott nincs más lehetőség, minthogy az érvénytelenített burkolati jelet legalább le kellene kenni fekete vagy sötétszürke festékkel, ha már nem marják fel, mert ott valóban nem egyértelmű, de azért ahogy néztem eddig a többségnek sikerült értelmeznie.

 

Az első egy-két hétben mindig vannak fennakadások, és egy tanulási folyamat, amíg az arra közlekedők megtanulják a forgalmi rendet, plusz a forgalomtechnikai kezelő is folyamatosan figyeli az érintett helyszínt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (348167)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 348172

Ezt egy hónapja adták át ?

 

Újpalota-Rákóczi út ?

 

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (348161)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.07 0 0 348171

"A sárga útburkolati jelek a fehéreket, ahol ellentmondanak egymásnak, érvénytelenítik,"

Ilyen szabály nincs.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348169)
Dreamy Creative Commons License 2024.05.07 0 0 348170

Milliárdosok meg tudják venni a boldogságot pénzért, nem kell őket sajnálni. :-)

Előzmény: altenberger (348162)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.07 -1 1 348169

A sárga útburkolati jelek a fehéreket, ahol ellentmondanak egymásnak, érvénytelenítik, tehát a sárga útburkolati jeleknek ellentmondó fehér útburkolati jeleket elfelejtheted.
Ami jelzés meg érvényes marad, azok utasításait meg meg kell próbálnod összekombinálni egymással.

Amúgy ilyesmi kérdésekről olykor jókat lehet diskurálni a https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9081469 topikban.

Előzmény: Ashi Valkoinen (348167)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.07 0 0 348168

Ez egy dolog, a másik dolog meg az, hogy pénz ide vagy oda, mire lehet engedélyt kapni Magyarországon.
Azért sajnos akadnak olyan dolgok, amiket semmi pénzért nem kellene olyan formában engedélyezni. Akkor is, ha máshol Kína kicsit kevésbé lesz barátságos. Majd ahol kicsit kreatívabbak és nem (vagy nem legalábbis nem durván) a hazai lakosság és környezet rovására szól a kész tervük, ott kellene megegyezni...

Előzmény: attus germanicus (348159)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.07 0 1 348167

@ Il Leone

 

Bocsi, hogy itt folytatom, de a villamosos topikot nem akarom szétoffolni.

 

Szóval, ha van sárga útburkolati jel a fehéren, de nincsen sárga (ideiglenes) forgalmi rend tábla, de a régi, a fehér jeleknek megfelelő kék tábla igen, akkor miszerint is kell közlekednem? A kék tábla vagy a sárga vonalak szerint?

 

Ugyanúgy a sárga vonalakkal sávok vezetése a szintén sárga vonallal jelölt kerékpársávra sem teremt öhm... egyértelmű helyzeteket. :)

altenberger Creative Commons License 2024.05.07 0 4 348166

Arról sem kérdeztek meg, hogy mit építsenek az utcánkban lévő foghíj telekre.

Ükszüleinket sem kérdezték, hogy akarnak-e egy akkora Parlamentet. :-(

 

Tudom, vannak rendezési tervek, de a jog olyan, mint a pókháló: a kisrovarok fennakadnak, a nagyobbak széttépik (újraírják).

Előzmény: attus germanicus (348159)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.07 0 1 348165
Előzmény: attus germanicus (348159)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.07 0 2 348164

Nagyon pontos a leírásod.

Előzmény: attus germanicus (348159)
altenberger Creative Commons License 2024.05.07 -1 2 348163

"("nagyon magas vasút")"

 

 

Szerintem jól kapisgálsz!

 

Egy nagyon magas épület tömbnél akár a 10. emeleten is kialakítható a vasút végállomás!

 

Tehát folyamatos emelkedéssel magasan Zugló felett vezethető.

Előzmény: NAR (348131)
altenberger Creative Commons License 2024.05.07 0 4 348162

"legfeljebb alulról nézegethetjük. A dubajozok meg minket felülről néznek. A fenének se kell ilyen."

 

Egy kis szociális demagógiát érzek ki a szavaidból. Lehetnél több empátiával a milliárdosok felé! :-)

Előzmény: Dreamy (348155)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.07 0 3 348161

Fontos amit írsz, marha nagy a kulturális különbség a kínaival, de mégis szót kell érteni (most arról ne beszéljünk, hogy a tőke nálunk van).

Ami nekem nagyon csípi a szemem, és látom, hogy már isztambuli teszttel is bepróbálkoztak, az a CRRC gumikerékű villamosa, ami egy teljes tévedés szerintem per Európában, de nálunk tuti az volna.

Ilyenkor vannak mindig olyan döntéshozók, poltikusok, szervilis alakok akik azonnal beleszeretnek:-)

 

Türkiye's Istanbul tests Chinese smart metrobus-Xinhua (news.cn)

 

 

Előzmény: attus germanicus (348159)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.07 -2 2 348160

Azért ez nem akármilyen szinten cringe megnyilvánulás volt. (értsd: már 60 éve is rendkívül kellemetlen)

Előzmény: trizs77 (348157)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.07 0 11 348159

Ezekben a projektekben, szerte a világban, sok közös vonás van. Az egyik, talán a legfontosabb, hogy sose a hazai kormány volt a kezdeményező. Kína jön, gyakorlatilag kész tervekkel, lerakják az asztalra, és közlik, hogy te ezt szeretnéd. Persze, ki lehet hátrálni, nem lőnek agyon akkor se. Viszony olyan opció, hogy igen, az ötlet jó, de ezt meg ezt másként szeretnénk, na olyan nem szokott lenni. És a kínaiak komplex rendszerekben gondolkodnak, ha nem kéred a kínált infrastruktúra-fejlesztést, akkor a Kína máshol is kevésbé lesz veled barátságos. 

Úgy mondják, a kínai BYD egy nagy autógyárat akar Magyarországon építeni, és erről is szó lesz a kínai császár látogatásán. Ezt az autógyárat jópár európai ország szerette volna magának, Magyarországon lesz. Az, hogy ez és az előző bekezdés egy hozzászólásba került, nem a véletlen műve. Meg persze már az se, hogy Xi Jinping (Hszi Csin-ping) egyáltalán Magyarországra látogat. 

 

És még valami. Montenegrót a kínai infrastrukturális beruházások finanszírozása csődközelbe sodorta. Több afrikai és délkelet-ázsiai országot szintén. Magyarországon ennyire nem lehet kritikus a helyzet. A belgrádi vasút, bármi is legyen a véleményünk róla, a maga ezermilliárdot el nem érő költségvetésével nem tudja bedönteni a magyar államháztartást, a tervezett repülőtéri vasút, még ha esetleg egy az egyben ablakon kidobott pénzként értékelnénk is, szintén nem fogja veszélyeztetni a magyar állam fizetőképességét. 

 

Persze, bárkinek, neked, nekem, más fórumozóknak, mindenkinek lehet erről véleménye, és nem is szükségszerű, hogy ezek a vélemények megegyezzenek. De azt gondolni, hogy ezt a repülőtéri projektet a magyar kormány kezdeményezte, és Kína szerepe itt a hitel nyújtásában meg építőipari cégek részvételében merül ki, nem több puszta naivitásnál. 

Előzmény: névtelen (348147)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.06 -1 5 348158

Személyesen a kínai császár jön. A többi stimmel. 

Előzmény: trizs77 (348157)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.06 -9 0 348157

Holnapután megjön Csing-Csang-Csung elvtárs és felszáll a budapesti reptéri vasútról a fehér füst ?

 

 

Előzmény: Piszkozat (348153)
toto92 Creative Commons License 2024.05.06 0 4 348156

Én remélem (reméltem) senki nem komolyan beszél itt erről.

Előzmény: Piszkozat (348153)
Dreamy Creative Commons License 2024.05.06 -1 3 348155

Nem hiszem, hogy az országban élőknek túl sok közük lenne ehhez a vasúthoz, korábban is volt már ilyen felvetés, amire úgy reagáltunk, hogy a 100a vonalból kiágazó vágányokat kellene a reptér alá építeni, és úgy tűnt, hogy a szakma és a politikusok is hamar megszerettek, mert emberközeli volt az ötlet, főleg magyar ember közeli.

Szóval bárhogy is fog megépülni ez a "gyorsvasút", legfeljebb alulról nézegethetjük. A dubajozok meg minket felülről néznek. A fenének se kell ilyen.

Előzmény: John Howard (348130)
jbaal Creative Commons License 2024.05.06 0 1 348154

Nem újdonság, volt már ebből tavaly balhé a Hungaroring idején.

Előzmény: altenberger (348152)
Piszkozat Creative Commons License 2024.05.06 -2 13 348153

Szürreális, hogy a város legértékesebb tartalékokkal rendelkező területét bárminemű korlátok nélkül túlépítő arab beruházáshoz vezető, a reptér normális kiszolgálását egyáltalán nem célzó kínai játékvasútról megy itt a diskurzus. Azon túl, hogy nettó hazaárulás ami a szemünk láttára folyik ezekkel a projektekkel (+kelebiai vonal), az ontopik vetülete is katasztrofális. Sebaj, itthon is egyre több embernek lesz reális alternatíva Schwechat a Railjet hálózatba való bekötésével..

Előzmény: altenberger (348152)
altenberger Creative Commons License 2024.05.06 -1 0 348152

Kérdés, hogy mekkora jövés-menésre számolnak, lehet, hogy a helikopteres szállítási kapacitás kevés lenne!

Előzmény: névtelen (348151)
névtelen Creative Commons License 2024.05.06 0 5 348151

Mondjuk, lehet menőbb és a városnak olcsóbb is lenne, ha egy ránkerőszakolt magasvasút helyett helikopterrel vinnék a milliomosokat mini Dubajba.... :) és :(.

Előzmény: altenberger (348149)
altenberger Creative Commons License 2024.05.06 0 2 348150

https://24.hu/szorakozas/2023/08/23/helikopter-keses-repulout-new-york-london-tiktok-video/

 

Egy New York-i férfi azt mondja, hogy lekéste volna a menetrend szerinti gépet, amivel Londonba akart utazni, ezért végül helikopterrel kellett a John F. Kennedy nemzetközi repülőtérre. De még így is olcsóbban jött ki, mintha áttetette volna a jegyét.

 

Kevin Droniak még augusztus 18-án egy TikTokon osztotta meg a különös utazás történetét, amikor kivételesen azzal tudott spórolni, hogy helikopterre szállt. 

 

„Ez azért is vicces, mert ma úgy voltam vele, hogy takarékos leszek, és metróval megyek a JFK-re, hogy spóroljak egy kis pénzt, most meg egy istenverte helikopterrel megyek. De ez olcsóbb, mintha egy új repülőjegyet vennék” – folytatta.


Droniak egyébként a sétarepülésekben, helikopterbérlésben és reptéri transzferekben utazó New York Helicopter szolgáltatását vette igénybe.

 

De más cégek is nyújtanak hasonló szolgáltatásokat, például a Blade, amely az amerikai portál szerint 195 dollárt (69 ezer forintot) kér azért, hogy öt perc alatt Manhattanből a JFK repülőtérre vigye az ügyfeleit.

 

Ami onnan nézve nem is számít annyira drágának, hogy a New York-i csúcsforgalom idején akár több mint egy óráig is tarthat, amíg az ember eljut Manhattanből a JFK-re.

 

A videó tanúbizonysága szerint Droniaknak is csupán 5 percbe telt, míg eljutott a repülőtérre, ahol így még fél órája maradt, hogy elérje a gépét.

 

És a férfi talán azzal sem viccelt, amikor azt mondta, hogy a helikopterezéssel pénzt spórolt. A Norse Atlantic Airways egy olcsó légitársaság, de egy New Yorkból Londonba szóló egyirányú jegy 300-400 dollárba (106-142 ezer forintba) kerül a légitársaság honlapja szerint.

 

 

altenberger Creative Commons License 2024.05.06 0 0 348149
Előzmény: somytomy (348148)
somytomy Creative Commons License 2024.05.06 0 1 348148

Tényleg nincs más lehetőség, légihidat kell létesíteni a reptér és a város között :-)

Előzmény: toto92 (348145)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!