Közel másfél évtizede van 110R-ünk. Tíz évnyi közlekedés után nagyjavításra érett a kocsi. A munkálatokról felteszek néhány képet.
Örülök, hogy nem vagyok egyedül kupé-szeretetemmel.
Kevés rozsdát, sok irigyet az autóitokhoz!
Ui: Az előbb hozzászóló Trebron autói érdemesek a figyelemre. Van köztük veteránnak való és épített autó is. Lásd.: itt!
Sziasztok, trebron vagyok. Páram ismerhettek a SŐT-ből vagy a CSAK-ból. Akik még nem ismernek (azoknak eddig szerencséjük volt :) ) azoknak pár szóban magamról: Ahogy visszaolvastam úgy látom itt elsősorban inkább az eredetiség a szempont, nálam ez csak másodlagos. Ahogy olvasom a "gyűjtögetőket" sem szívelitek, én viszont egyesek szemében feltehetően ebbe acsoportba tartozom, bár én nem tartom magam annak. 3db 110R-em van és 4db s100-asom, de sajnos a coupek egyike sem üzemképes jelenleg. A kilósok közül 2 üzemképes. Ezenkívül egy halom alkatrész.
Az autóim között van ami már csak alkatrésznek van meg, a többit szereténém rendberakni, csak hát mindenhez idő és pénz kell, mert mindent magam csinálok az autón.
A coupeim 72, 73, 74 -es évjáratúak, a kilósok 71,73,74,86 -osak.. a 86 -os csak egy kaszni.
Üdv néktek, Srácok, Urak!
Meghatottan konstatáltam, hogy lett egy ilyen topik, ami zsenge ( !? ) fiatalságom ( ...még nem is vagyok öreg! ) azon éveit idézi, amit egy családtól megörökölt S100-al töltöttem el.
Rajta tanultam ki az autószerelést, mármint a gyakorlatot. 20 évesen belefáradt a verda a rozsda elleni harcba, a lukas padlólemez mellé ekkorra már felújított futómű, és egy izmos százhúszasított motor ( a 105-ös h.fejével ), a 68-as blokkba beleesztergált 72-es perselyekkel stb. társult. No meg elektronikus gyújtás, gondosan kitökölt beállítású karburátor...istenem, de szép volt. Szegénynek esélye sem volt elromolni, mert szabad időmben mindig szerelgettem, állítgattam, még ha nem is volt semmi zűr. Így visszagondolva kb. két motorgenerál egészen biztosan csak az unaloműzés jegyében történt...
Aztán egy 120-as, amit másfél éve továbbadtam egy ifjú utódnak, akinek van kedve-ideje-PÉNZE vizsgáztatni.
Én ez utóbbi szempont miatt, no meg a családos élet szűkös időkerete miatt is beültem egy WagonR-be, de a múltat nem lehet, ÉS NEM IS AKAROM elfelejteni!
Gyönyörűek a képek, remélem sok szó esik majd a műszaki tartalomról is.
Bocsássátok meg, ha néha kéretlenül is belepofázok ebbe-abba.
Szurkolok nektek, mert az ilyesmi egyre inkább pénz kérdése is, igaz , hever kishazánkban pár ezer tonnányi használt, meg pár száz tonnányi zsírúj alkatrész skodákhoz...
Tehát akkor a 850db-ot leosztjuk 19 megyével és egy fővárossal kb.:40db jut egy megyébe , aminek a fele már bisztos elpusztult.
De azért kiváncsi lennék , hogy hány autót őriznek öregurak otthon eldugva a garázsban , amit csak húsvétkor, vagy ünnepkor vesznek elő rokonlátogatásra, karácsonykor azért nem mert akkor latyakos az idő.
Az én autómnak 84-óta nem volt műszakija úgy került elő, hogy én hírdetésben kerestem ,és felhívott egy fickó , hogy neki foglalja a helyet egy ilyen kocsi a garázsban , még pár egyéb jármű társaságában. Kidobni sajnálta de azért megkérte az árát.
Tehát így került ellő:
Az volt a szerencsém ,hogy teljes gyári felszereltségű volt, nem berheltek ki belőlle semmit.
Te el is _olvastad_ ezt a cikket ?
" A Skoda 110r coupé nem új ugyan a Merkúr kinálati listáján , "
Már ' 72 - ben elindult a hivatalos forgalmazás ...
Én irtam a Skoda Tuning fórumban a 825 db - t , úgy rémlik néztem a ' 76 -os Autó Motorokat is , és ott már nem jegyezték , de este megnézem . Amugy van ( volt ) ' 76 -os coupé Mo - n , legalábbis hirdetésben régebben láttam , illetve a haveromnak is van egy ' 80 -as . Hogy mennyi került be az országba ilyen olyan uton ' 75 után , nem tudom , de nem hinném , hogy összesen 900 darabnál több érkezett volna ide . Ez minden esetre nem sok az 56902 - böl .
Az árak valóban nagy szórást mutatnak , pl a ' 72 -est , aminek a müszerfalát tegnap mutattam 30 -ért vettük pár éve . De tudok 40 ezres vételről , ami üzemképes volt , igaz , az is két éve volt . Minden esetre , ha valaki vesz egy ilyen autót , számolatlanul lehet rá költeni , akár a vételár többszörösét :)
Az engedélyt csak műszakin nézik, utánna beírják a forgalmiba a tipusmodosítás során a szélesítést, tehát a rendőr nem fog buzerál ha megállít. Belevágni csak akkor próbálj ha kifaggatad a közlekedési felügyeletet,hogy mit engedélyeznek (lakóhelyed szerint illetékest).Mert álltalában ahány város annyi szokás. Nállunk eléggé szívóznak. Mindenképp igy csináld, nehogy előbb megcsináld, és utánna meg ne tudd leműszakiztatni. De ha csak versenyezni akarsz vele ahhoz nem kell papír.
Nézelődő!
Ez tényleg 72-es belső, elég lerongyoltan, átalakítva, az ülések sem eredetiek. Akár tapéta volt akár furnér a műszerfal borítás, én még nem láttam eredetit, és úgy tűnik hozzánk nem jutott csak a későbbi 'csupasz' szériából, vagyis a feketéből.
A MO.-ra bekerült kupékról: volt már szó róla, az 1975-ös decemberi autó-motor a skoda 110r sorszámát 825-nek hozta, 76-ban volt autó átadás, a kérdés hogy növekedett-e a sorszám, vagyis hogy hoztak-e be többet. Nekem csak 76 juniusi autó- motor van, ott már nem jegyzik a kupét. Tehát ha valakinek lenne 76 év eleji autó-motor-ja megnézhetné a sorszám végét. Akkor 100%-ban biztosak lehetünk hogy mennyi került be hivatalosan MERKUR-on keresztül az országba.
Az árakról: a SKODA 110r coupé egy nagyon szép, harmonikus vonalvezetésű, nálunk ritka de máshol sem gyakori előfordulású, még öt-tíz év elteltével klasszikussá váló, (merthogy elsősorban egy veteránnál a forma az első, a műszaki tartalomm pedig az idő múltával már csak érdekesség és minél öregebb annál érdekesebb)DE sportkocsiként alapban közepes teljesítményű (ma már kis teljesítményű), nem hétköznapi használatra való kocsi. Praktikusan használati értéke tehát közelít a nullához, (néhány márkabolond ugyan naponta használja, de ez nem a gyakorlati használhatóságból ered, hanem a kupé szeretetéből és abból hogy hízik az ember mája mikor megnézik az utcán a kocsiját...ezt az érzést minden valamiravaló kupé tulajdonosa ismeri, nyilván ti is) 'eszmei'és esztétikai értéke valamint a viszonylagos ritkaságból adódó értéke pénzben már kifejezhető. Legalább annyira mint egy vw bogárnak. (sőt) ÁMDE!!!! Csak akkor ha a kocsi szép, jó, teljesen eredeti vagy értő kezek által restaurált. Vagy RS-re átalakított, de az is csak akkor ha pontosan, mívesen történt az átalakítás. Így ér valamit a kocsi. El lehet érte kérni 3-600 e. ft-ot.De csak ezekért. A roncsokat a 100e. megállítja, a használható, közepes esztétikai állapotú, hiányos, átalakított kocsik ára 100-300 e. ft. Mindezt csak azért írom, hogy ha valaki ide látogat és kedvet kap a kupéhoz, legyen tisztában hogy többe fog neki kerülni mint ahogy a kocsit eladva ki tud szállni belőle. Mert ezen a kocsin nem lehet nyerészkedni, ahhoz nem elég ritka, viszont az embernek nagyon sok öröme telhet benne. Mert egy szép és műszakilag jó kupét vezetni, amit esetleg te magad csináltál, nehezen leírható érzés...
És ha nem lenne engedély, akkor mennyire szólnának érte szerinted? A (félig OFF) 120-asomból lehetséges, hogy LR-replika lesz, az elemeket talán meg is tudnám szerezni viszonylag olcsón, de nem tudom, hogy engedély nélkül bele merjek-e vágni.
Sziasztok!
Köszi 110rnándi a képeket. A 130rs replika a sajátom mostanra állt össze. Műszaki hiányzik már csak róla. 5 éve vettem csontra szétszedtem,felújítottam úgy pakoltam vissza a cuccokat. A müa. elemek sárvédők motorháztető + spoiler kb 100.000 pénz. A gépről majd később nyomok még képet. A műszerfalhoz keresek kesztyűtartó fedelet+zár és két levegő fúvókát. Aki tud segítsen.
Ez az utolsó mondat Nézelődőé, csak nem jól sikerült.
Ha már így magamban levelezek,megkérdem, hogy tudjátok e ezek a műanyag dolgok vannak e, és kb mennyibe kerülhetnek? T.i. szemezgetek egy coupéval, csak eléggé rozsdagombócka. Jó lenne tudni, hogy megéri e.
86pid
Sziasztok
Hátha segítek. Nekem a 130 RS-ben ott a lyukban egy lemez volt / a műszfal szinére/ és benne 3 műszer olyanok mint a meglévő kicsik. Az egyik mérte a vízhőfokot a hűtőnél, a másik az olaj hőfokot a harmadik az időt /óra:))/ Nagyon jól nézett ki.
<<<<<<>>>>>
Mindent megkaptam , köszönöm szépen. A dolog folyamatban van. Többit majd telefonon, ha többet tudok.
Ü:86pid
sziasztok coupésok!
Nándi üzent, hogy nyilt ez a topic. Nekem is van egy coupém, jelenleg a duenen hirdetem. Ha nem megy el, ahogy kezdődik a jó idő, megkapja az RS kasznielemeket és persze megtartom.
Köszönöm, Lajos, a veteránosítás menete már tiszta, csak a részletek (a két excel táblázat ami a veterán vizsga részleteit tartalmazza) maradtak rejtve. Majd telefonon értekezünk az excel rejtelmeiről.
zsolt.