Keresés

Részletes keresés

Hernyofan Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13059

Ezt majd akkor lehet az utason számonkérni, ha minden járművön ugyanolyan logika szerint működik a leszállásjelzés.

 

Listádat egészítsük ki a buszok sajátosságaival, ha már minden járműről beszélünk:

- leszállásjelző gomb lehet szürke, sárga, fekete alapon kék, sárga, piros - hogy nehogy véletlenül kialakuljon az utasban egy szabályos vészjelző, illetve jelzőgomb szín

- leszállásjelző gomb elhelyezése lehet vagy fent az ajtó felett, vagy a kapaszkodókon. 435-ösök esetében a kapaszkodón a gomb, a visszajelző lámpa helyére az ajtó felett viszont sok esetben gombot tesznek, viszont az nincs bekötve, csak világít. Sok esetben mellé van firkálva, hogy nem leszállásjelző. De olyannal is utaztam ,ahol a kapaszkodón lévő nem működött, de az a gomb ott fent be volt kötve, és lehetett vele jelezni.

- villamosnál az átépített egyedis ICS-k közül eddig még egyetlen egyet sem láttam, amin ez a funkció működött volna a forgalomban. KCSV-n használják, bár ott is rendszertelenül, hol működik, hol nem.

Előzmény: vrobee (13058)
vrobee Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13058
Továbbra is legalább 3-an "jeleznek" utánam, miután megnyomtam belül és ajtópáronként 6 helyen világít. :-)

Ezt majd akkor lehet az utason számonkérni, ha minden járművön ugyanolyan logika szerint működik a leszállásjelzés. Jelenleg
- vagy van leszállásjelzés/egyedizés, vagy nincs
- vagy működik a visszajelző lámpa, vagy nem
- ha működik, akkor adhat zöld, fehér, piros fényt (de láttam már kéket is)
- egyes kocsikon teljes karácsonyfaizzó-sor van az ajtó fölött...
Előzmény: mark-berg (13055)
tezslam Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13057
2009.09.12.-én 3 egység megsérült egy bekanyarodó autóbusz miatt. /12936#/. Azóta a kocsiszínben van. További infóm nincs, bizonyára nem kapkodják el, hosszadalmas lesz...
Előzmény: Gianmarco (13056)
Gianmarco Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13056
Erre készültem rákérdezni én is. :-)
Mennyire súlyosan sérült? Javítják, vagy még csak áll?
Előzmény: Szakadáskapcsoló (13043)
mark-berg Creative Commons License 2009.12.22 0 0 13055

Valóban, ez a rém egyszerű dolog, amit munkámból adódóan szerencsére volt alkalmam alaposan kifigyelni, hiszen naponta legalább 3-szor körbejárom az egész körutat, elég sok gondot okoz sok-sok kedves utasnak. Őszintén szólva nagyokat mosolyogtam, amikor egymás után két megállóban is azt láttam ma, hogy a vezető zárta az összes ajtót, s a járdaszigeten az utas odaérve az ajtóhoz vadul nyomkodta kb. 10-szer a gombot gyorsan egymás után, s pofákat vágott hozzá, hogy neki bezzeg miért nem nyílik ki újra és az orra elől elmegy a villamos  :-)

A rekorder pedig eddig amit láttam, a múlt héten a Széna téren (Moszkva felé) volt, amikor 4-szer nyílt újra az ajtó a záródás után 1-1 új felszálló kedvéért (itt szerintem lámpát vesztett a jármű, ezért lehetett ilyen sokáig a megállóban.) Ott álltam és azon röhögtem, hogy már megint újra nyitják, már megint, megint és megint..

csip-csip-csip-csip...   csatt...   csip-csip-csip.-.. csatt...  csip-csip-csatt...  

A matricákat kicserélték, de szerintem még több év, mire mindenki megtanulja.

Lásd: a leszállásjelzésről írottakat.  Továbbra is legalább 3-an "jeleznek" utánam, miután megnyomtam belül és ajtópáronként 6 helyen világít.  :-)

    

Előzmény: Kocso84 (13053)
niederl Creative Commons License 2009.12.17 0 0 13054
Akkor ügyes gomb-elengedéseket láttam eddig csak, elnézést a tévedésért. (meg nem látom mi zajlik a fülkében...)
Kocso84 Creative Commons License 2009.12.17 0 0 13053
Úgy működik az egyedije, hogy záráskor, mikor lenyomjuk a gombot, a nyitva levő ajtóknál megszólalnak az indításjelzők; azok az ajtók, amik maguktól addig nem csukódtak be,nyitva maradnak egész a gomb felengedéséig; viszont a gomb nyomvatartásának ideje alatt a többi ajtó a gombokkal (sajnos) még nyitható. A gondok a gomb felengedésekor kezdődnek. Ugyanis, 3 másodpercnél hosszabb nyomvatartás esetén az ajtó kényszerzárni fog, ergo ki lesz iktatva a fotocella,és a gomb felenedésének pillanatában minden ajtó, ami nyitva van, záródni kezd(->az is, amit a gomb nyomvatartása alat nyitottakki, és még nyílás közben van). Ez senkinek se jó, nekünk kellemetlen, mert a későn felszálló miatt lámpát bukhatunk, a még nyíló ajtószárnyak közé belépő utasra rácsukhatjuk az ajtót satöbbi, az utasoknak pedig szerintem evidens,miért nem jó ez így.
Szerencsére már magasabb fórumokon is felvetődött a probléma (ha jól tudom),és orvosolva lesz elvileg,úgy, hogy az indításjelzés adásakor elveszi a csukott ajtóktól a nyitásengedélyt.
Előzmény: niederl (13051)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.12.17 0 0 13052
Én is tapasztaltam az előbb leírt hibát, szóval nem egyedi esetről van szó!
Tehát a nyitásengedélyt valóban csak a nyomógomb felengedése után veszi el, pedig már annak megnyomásakor meg kellene tennie!
Előzmény: niederl (13051)
niederl Creative Commons License 2009.12.17 0 0 13051
El is veszi, én olyat még nem láttam hogy nyílás közben elkezdene visszazáródni. Legfeljebb a nyílás alatt végig jelez, és utána rögtön záródik.
Előzmény: CKD Kombinát (13050)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.12.17 0 0 13050
Így van, ezek elő problémák!

Monjuk a világít vagy nem világít talán nem annyira.

De az engedélyt már akkor el kellene vennie, mikor a járművezető a gombot megnyomta!
Előzmény: Peti817172M (13048)
Kocso84 Creative Commons License 2009.12.17 0 0 13049
Nekem is feltűnt pár dolog ;).
Előzmény: Peti817172M (13048)
Peti817172M Creative Commons License 2009.12.17 0 0 13048
Találtam hibákat a rendszerben:

A külső gomb kialszik, ha kinyitom az ajtót, pedig a belsőhöz hasonlóan addig kéne világítania, amíg ki van adva az engedély. Ugye záródó ajtó a gombbal visszanyitható, de utas nem jön rá, mert a gomb nem világít addig, amíg az ajtó be nem csukódott, így inkább a fotocellára vagy az elakadásérzékelőre bízza a visszanyitást.

Az engedélyt csak akkor veszi le, ha a vezető már fölengedte a gombot, így kialakulhatnak balesetveszélyes helyzetek, például ha az utas utolsó pillanatban megnyomja a gombot (zárt ajtó esetén nem tudhatja, hogy már szól az indításjelzés), majd a vezető fölengedi, és visszacsukódik az ajtó, mielőtt még teljesen kinyílt volna, utas meg közötte úgy, hogy nem szabálytalankodott.
Előzmény: Kocso84 (13040)
BPI-779 Creative Commons License 2009.12.16 0 0 13047
Itt is felteszem a kérdésem idő illő részét, amit a síndöcben elkövettem. :)

Érdeklődni szeretnék, hogy nem tudja-e valaki véletlenül a Combinókon az ajtók felett megtalálható matricák méretét? Ugyanis a 4-es és 6-os viszonylatot is bevenném az egységes utastájékoztatásos rendszerembe :) (Mintapéldányok megtalálhatóak a BKV táblák, Utastájékoztatás topikban, illetve ezen a weboldalon a Táblák menüpont alatt.)
Kocso84 Creative Commons License 2009.12.16 0 0 13046
Igen, bár szerencsére olyan sokszor (még) nem kell őket cserélgetni :).
Előzmény: Szakadáskapcsoló (13045)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.12.16 0 0 13045
Köszi az infót. Remélem, hamarosan visszatér, végülis a munkanapi tartalékállomány 1/4-ed részéről van szó.
Előzmény: Kocso84 (13044)
Kocso84 Creative Commons License 2009.12.16 0 0 13044
Tényleg nem közlekedik.
Előzmény: Szakadáskapcsoló (13043)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.12.16 0 0 13043

Nem baj, sőt :-)

 

Tud valaki valamit a 2030-as kocsi egészségi állapotáról? Már több, mint három hónapja (szeptember 11-én) balesetezett a Margit körúton, azóta nem láttam. Csak előlem bújkál, vagy tényleg nem közlekedett azóta?

Előzmény: shreena (13042)
shreena Creative Commons License 2009.12.10 0 0 13042

Sziasztok!

 

Raktam fel egy-két képet, remélem nem baj :) Volt egy kis kavarodás tegnapi nap a körúton, áramszedő törés....szerencsére pont elkaptam a pillanatokat :)

 

Sziasztok!

Gergelyyy Creative Commons License 2009.12.07 0 0 13041
Mikor van 4-6 on garázsmenet? (óra/perc, indulási hely)
Kocso84 Creative Commons License 2009.11.26 0 0 13040
Én sem értem, sok kollégám miért szellőztet ha kell ha nem, még a végállomásokon is. Előfordul, hogy egy-egy necces megállóban, vagy forgalom esetén központit használ az ember, de ez velem heti szinten annyiszor esik meg, hogy egy kezemen meg tudom számolni.
A TW-ken a visszazáródás visszakapcsolása technikailag nem nagy cucc, itt az indításjelző működését kellene átalakítani, hogy az ajtó záródásakor megszólaljon, és az ajtó becsukódása után elhallgasson. Jelenleg ugye zárásparancs adásakor minden ajtónál szól, ha nyitva volt, ha nem.
Előzmény: Papíripari paripa (13039)
Papíripari paripa Creative Commons License 2009.11.26 0 0 13039
Én örülök ennek az ajtó visszazáródás ötletnek és megvalósításnak, csak amit nem értek az az, hogy miért nem használja ezt a lehetőséget minden vezető.
Hülyén jön ki az, hogy a Mechwart liget előtt bemondja "csodás" hangján a "közkedvelt" színésznő, hogy az ajtók automatikusan visszazáródnak (megjegyzem itt, az automatikus szó helyett jobb lett volna az önműködően) és ott állunk nyitott ajtókkal fél percet.

Remélem a TW-ken is megoldják ezt, mert tudom, amikor idekerültek, akkor még visszacsukódtak ugyanígy, de aztán kiiktatták ezt a lehetőséget az eszesek.
BTKmániás Creative Commons License 2009.11.18 0 0 13038
Kocso84 Creative Commons License 2009.11.18 0 0 13037

Na, megvolt az első éles szolgálatom az új ajtókkal.

Azt kell mondjam, hogy egész jól működik a dolog, meglepően hamar kezdik elfogadni, megszokni az utasok (természetesen voltak tanácstalanul nézelődők, illetve a végállomásokon adódott pár vicces szituáció).

fberci Creative Commons License 2009.11.18 0 0 13036
Pont ezt akartam írni, csak azzal az aprócska különbséggel, hogy automatikus záráskor nem kell semmilyen hang. :) Még nem tudtam kipróbálni élőben, de külföldön is úgy működik, hogy a fotocella nélküli záráskor van hang, egyébként meg nincs. És ez nekem így tűnik logikusnak is, hiszen automatikus záráskor az ember - ha nem venné észre a fotocella, hogy érkezik - bármikor rá tud nyomni a nyitógombra (nem csukódnak olyan gyorsan az ajtók), fotocella nélküli záráskor viszont valóban veszélyes helyzet van, hiszen az ajtó mindenképpen záródik.
Előzmény: Airbus A320 (13028)
Peti817172M Creative Commons License 2009.11.18 0 0 13035
Bár mivel minden esetben az első ajtónál álltam, így elképzelhető, hogy az elsőt bevágta az első nyitóval, bár nem tűnt fel, hogy hozzányúlt volna.
Előzmény: Peti817172M (13034)
Peti817172M Creative Commons License 2009.11.18 0 0 13034
Lehet, hogy tudott valami trükköt a vezető, vagy hibásan működött az ajtószoftver, de az nem lehet nem észrevenni, hogy elkezd csipogni, és egyből csukódik. Azt láttam, hogy központiban nyitott, mert a fülke mögött álltam.

Viszont akkor mindenképpen fejlődés, hogy egyedinél is csak 3 másodpercet csipog végső zárásnál.
Előzmény: Kocso84 (13031)
Kocso84 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13033
Holnap este már be tudok számolni élesben szerzett tapasztalatokról is :p.
Előzmény: CKD Kombinát (13032)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13032

"vagy az én igazolásomból kell kihúzni a típust"

 

Ne hamarkodjuk el eme kijelentést...;-))

Előzmény: Kocso84 (13031)
Kocso84 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13031
Az egyedi is csipog 3 másodpercig, impulzus szerű megnyomásnál, akkor is, ha nincsenek az ajtóban. Központi is csipog 3 másodpercet impulzus szerű csukánál záródás előtt. Úgy, mint az ipari, egyből bevágni nem tudod az ajtókat (már a RET fék oldás gombbal se). Vagy te figyeltél rosszul, vagy az én igazolásomból kell kihúzni a típust.
Előzmény: Peti817172M (13030)
Peti817172M Creative Commons License 2009.11.17 0 0 13030
Azt értem, de akkor egyedinél egyből csuk, ha nincs senki az ajtók között, és röviden megnyomod a gombot?

És központinál hogy lehet késleltetés nélkül csukni? Mert olyat is láttam.
Előzmény: Kocso84 (13027)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!