Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.22 0 1 12230

A hír igaz , de némi pontosításra szorul , mert nem Moszkvában , hanem Leningrádban , nem Mercedeszeket hanem Zsigulikat , és nem osztogatnak hanem fosztogatnak .

 

Szóval a helyzet a következő : a 2 vagy 3 kerekű segédmotoros kerékpárokra nem kell rendszám  -- lásd : Babetta , Honda Dio és Piaggio Ape 50 . A négykerekű segédmotoros kerékpárra viszont kell -- lásd : Aixam 400 , Microcar Virgo és a többiek .

 

A kvadok -- amint az a nevükből is következik -- 4 kerekűek , vagyis közúton rendszámkötelesek . A csavar abban van , hogy míg az összes mopedautó KÖZÚTI KIVITELŰ , addig a kvadoknál ez nem ennyire egyértelmű , azok készülnek gyerekjátékként , sporteszközként , munkagépként és közúti járműként is -- néha a kategóriák összefolynak vagy esetleg egy-egy kivitel több csoport jegyeit is magán viseli .

 

Hogy a téged érintő részre térjek : az 50-es kvadoknak is vannak olyan kivitelei ( a teljes állomány töredéke )  amelyek közúti forgalomra alkalmasak . Ezeknek ismertető jegyei:

  • -- belföldi rendszám ( ugyanolyan mint a mopedautóké  -- note bene : most csak az 50-esekről van szó ! ) VAGY
  • -- külföldi közúti okmányok
  • -- közúti felszereltség ( index, tükrök  stb. gyárilag ; és persze mindenben jóváhagyás , vagyis az bizonyos "e" betű )
  • -- homologizációs vizsgálatot tanúsító ADATTÁBLA
  • -- a fentiekből eredően a többi kis kvadhoz képest lényegesen magasabb ár . Tapasztalatom szerint a legolcsóbb kis 50-es közúti kvad bőven 1500 euró fölött indul , ha ezt összevetjük a legolcsóbb kínai hordalékáru 1-2 százezer forintos induló árával érzékelhető 2-3-szoros árkülönbség . Értelemszerűen ÚJ járművek árait értem a fentiek alatt

További ismertetőjegy , hogy a külföldön rendszámmal a forgalomban legálisan a közúti forgalomban részt vevő kis paripa okmányai szőrén-szálán elvesznek , ha a szerencsétlen masina Magyarországra teszi be a kis kerekét -- üdítő kivétel amelyik ( a belinkelthez hasonlóan ) nem papírtalan .  A legális kinti motorozás emlékét csak a műszaki érvényességet tanúsító matrica és a rendszámtartó keret szokta őrizni . És szintén ismertetőjegy az a rettenetes káosz , mai ezen a terülten uralkodik a hirdetők fejében .

 

Szóval : az általad belinkelt jármű akkor vehet részt a magyarországi közúti forgalomban , ha ugyanúgy berendszámozzák , mint egy mopedautót . Nekünk van egy ilyen kvadunk (SACU64) , de hamarosan lesz még mert néhányat összevásároltam -- amik közül párat eladok . A berendszámozás legfőbb akadálya , mint fentebb említettem : az okmányok hiánya szokott lenni . Úgy tűnik ennek a masinának megvan az eredeti papírja -- márha ez a szlovén (?) forgalmi ( és törzskönyv ? ) . Ha valóban ilyen a szlovén okirat , akkor be kell még szerezni a kétnyelvű adásvételit ( utolsó szlovén tulajtól ) , bevinni a műszakira ( cca 26 ezer Ft ) , majd befizetni a regadót ( 15 ezer Ft avultatott részét , itt kb. 5 ezer  Ft ) és akkor lehet menni az okmányirodába a rendszámért (3.500 Ft) és forgalmiért (4.800 Ft ) . Műszakit örökre kap , biztosítása segédmotoros , vezetni "AM"-mel lehet , sisak kötelező , a megengedett sebesség 40 km/óra , egyrészt mert segédmotor , másrészt mert nincs bennük difi -- bár állítólag létezik egy gyártmány ( talán valami Lifan ) ami difis , és az állítólag 4 ütemű . Amikkel én találkoztam az mind 2 ütemű volt .

 

Érdekes kérdés az utasszállítás , ugyanis léteznek 2 személyes változatok -- arra most ne térjünk ki , hogy mit művel az 50 ccm-es vérszegény motorka két személlyel terepen .... Ha jól bogarászom ki az okmányaiból akkor ez kétszemélyes .

 

Nekem is van  berendszámozandó kétszemélyes 50-es kvadom , az Adly Herkuleseket megtartom  , a másik (Kymco) eladó lesz . Eredeti elképzelésem szerint én rendszámozva gondoltam ilyen áron meghirdetni , sajnos nehezen palástolható fogyatékossága , hogy nincs benne hátramenet . A képeken a sárga járműről van szó . Azonfelül van még két kisebb kvad ami szintén rendszámozható-rendszámozandó , az egyik hátramentes és csak 804 (!) km van benne -- ez utóbbi hülye módon külön probléma a vizsgáztatásnál . A másikban nincs rükverc és némileg lelakottabb -- cserében jóval olcsóbb .

Előzmény: monogram (12229)
monogram Creative Commons License 2019.01.22 0 0 12229

https://auto.jofogas.hu/csongrad/Kymco_50_Mxu_quad_elado_87389411.htm

Bakancs kolléga kérdezném nincs valami zavar a légtérben, közúton használható ?  Lehet ,hogy félre értettem az eddig olvasottakat vagy csak azért mert a külhoni papirjaiba MOPED van bejegyezve ? Mert ha használható 50ccm közúton akkor átnyergelek egy ilyenre hamarjában :0)

 

matyi51 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 12228

A BŐRGYÁRBAN VOLT ILYEN.

 

Előzmény: oljeg12 (12225)
oljeg12 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 12227

Ennek az az egyik érdekessége, hogy egy forgózsámolyon helyezkedett el a motor és a meghajtás is. Csak egy nagy kuplungkar volt, aminek a működtetésével hozták működésbe a meghajtást. Nem volt se sebességváltó, se irányváltó. Tolatni úgy lehetett vele, hogy a vezető leszállt az ülésről és a kormányzásra használt kormányívvel együtt kifordította teljesen az egész elejét és gyalog követte a masinát hátrafelé.

Előzmény: VolksrodZoli (12226)
VolksrodZoli Creative Commons License 2019.01.15 0 0 12226

frappáns. se difi, se irányváltó.

Előzmény: oljeg12 (12225)
oljeg12 Creative Commons License 2019.01.14 0 0 12225

Itt is egy 3 kerekű. Én a hetvenes évekbe találkozta ilyennel.

 

szegedijoe Creative Commons License 2019.01.10 0 0 12224

Helló! Nem tudom hogy megoldódott-e az alvázszám gondod. Ha jól emlékszem a motortérben a csővázon van,legalábbis az enyémben...üdv

 

Előzmény: Adrián Kovács (12204)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.07 0 1 12223

Nem rossz , 28 járgány ... a videó elején begyalogló két lány telefonszámát nem tudja valaki véletlenül ?

Előzmény: matyi51 (12222)
matyi51 Creative Commons License 2019.01.07 0 0 12222
Alfred Creative Commons License 2019.01.06 0 2 12221

Még tegnap elkezdtem írni pont ezt, mint te, mire ma befejeztem volna, észrevettem, hogy írtál, jó részletesen, alaposan... :o)

Előzmény: Bakancs4 (12219)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.06 0 0 12220

Ilyen a kéthengeres 250-es kétütemű BCB motor , pár hónapja adtam el egyet itt a fórumon egy gyűjtőnek .

 

És ilyen az osztrák műszaki matrica , ez is motoros 3 kerekűé :

 

Előzmény: Bakancs4 (12219)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.06 0 2 12219

van egy 3kerekü amica-m okmányon nélkül ''adásvételi van'' , Közbe kiderült hogy 250ccm-es kis 2hengeres!
Én ezt szeretném lepapiroztatni hogy nem kössenek bele,
KPM-el felvettem kapcsolatott ahoz hogy rendszámot kapjon egy adásvételivel

 

Na témánál vagyunk , így már érthető -- ezzel kellett volna kezdeni : normálisan leírni mi van , mi nincs . Mindamellett nem sok jóval szolgálhatok : a jelen állás szerint ennek a járműnek a büdös életben nem lesz rendszáma Magyarországon .

Nézzük sorjában . A 250 ccm-es ( gondolom BCB motor ) 3 kerekű kis autócskát L5e kategóriába kell sorolni ( 5/1990-es KÖHÉM , B. függelék szerint ) , vagyis motorkerékpár , azon belül motoros tricikli . Mivel személyszállító felépítményű , ezért a normál motorkerékpárok sebességkorlátozásai vonatkoznak rá , vagyis 50-90-110-130 km/óra ( lásd : KRESZ ) Mivel normál motor ezért : rendszám , műszaki vizsga ( 2 évente) , forgalmi és törzskönyv  (regadó) .

Vezetni csakis valamilyen "A" kategóriás jogsival lehet , amennyiben a motorteljesítmény 15 kW alatt van ( a kéthengeres BCB valami 14 lóerős volt ) akkor jó rá az "A1" -- amit gyorstalpalón meg lehet szerezni -- hiába nagyobb a köbcentija 125-nél . Ha 15 kW fölött van akkor pedig a nehezen megszerezhető korlátlan "A" kell rá . Lásd : 326/2011 kormányrendelet 7. melléklete

Gond a forgalomba helyezéssel lesz , mégpedig komoly gond . A forgalmit ki nem adják amíg az eredeti okmányok elő nem kerülnek . Vagyis kell , ha még Magyarországon nem vették nyilvántartásba , külföldről hozták , mindegy mikor  :

  • -- az eredeti ( EREDETI , vagy a külföldi hatóság által hitelesített ) forgalmi-törzskönyv . Az Olaszból jött masinák hozzák az ottani kivonási határozatot ( ami eredeti ) és a forgalmi fénymásolatát -- az kevés itt Pannóniában az üdvözüléshez
  • -- magyar  (vagy kétnyelvű) adásvételi a külföldi okmányban utolsóként szereplő tulajdonostól . Ha nem magyar ( vagy kétnyelvű) az adásvételi akkor HIVATALOS fordítás ( jó drága) az adásvételiről
  • -- műszaki vizsga , az NKH telephelyén
  • -- regadó befizetése
  • -- eredetiség vizsgálat
  • -- biztosítás megkötése
  • -- ha az ÖSSZES fenti megvan akkor már ki is lehet váltani a magyar rendszámot és a forgalmit ....

Ha valami csoda folytán kiderülne , hogy honnan és miképp került az országba . Az osztrák műszaki érvényességet jelző matrica a szélvédő jobb felső sarkában ( vagy valahol kívül ) van a járgányon , az tartalmazza a rendszámot . Ez alapján kérhető az okmányok pótlása -- nagyjából annyiért amennyiért egy ilyenféle járgány olcsóbb árfolyamon gazdát szokott cserélni . Külön kaland ha már nem él a kinti tulajdonos , vagy eltűnt , vagy nem működik együtt -- bár ezen utóbbiak rugalmasan áthidalhatók .

 

Ha esetleg valami csoda folytán már Magyarországon nyilvántartásba lett véve , mint nagymotor akkor :

  • -- elő kell hajtani a nyilvántartás szerinti utolsó tulajdonost . Ami azért nehéz , mert a hatóság semmi szín alatt ki nem adja legálisan . Dörzsölt emberek valami hatósági ( rendőr vagy okmányirodai ) ismerősüknél szokták kikönyörögni , hogy nézze meg és adja le ad drótot.
  • -- az utolsó tulaj ha személyesen bemegy a kormányhivatalba akkor tudja kérni az okmányok pótlását .
  • -- ha netán az utolsó tulajdonos elhunyt akkor az örökösök intézkedhetnek -- márha hagyatékolásra került egyáltalán a szerencsétlen járgány . Ha nem hagyatékoltak akkor póthagyatékolást kell kérni -- ami az elveszett okmányos masinánál kissé kacifántos lehet . Gondolom mennyire van kedvük az örökösöknek ilyenféle szélmalomharccal tölteni az idejüket egy régen eladott , és nekik egy fillért sem hozó masina kedvéért

Nem véletlenül írtam , hogy ezekkel a verdákkal komoly papírgond szokott lenni , és ezzel persze a jámbor tulajdonos a masina megvásárlása UTÁN szokott szembesülni . Ezért példálództam a Mercedesszel .

 

Nekem az is gyanús , hogy ilyen motor van benne . Ezekben az Amicakban én csak kis 50-es motorokkal találkoztam , ezt a BCB-t csak a Mirage-ban és a régi vasorrú Sulkykban voltak . Persze attól még lehetett benne gyárilag akármi . Külön kaland , ha előkerül az osztrák okmány -- jobbára onnan kerültek Magyarországra ezek a paripák -- de abban valami 50-es motor szerepel , vagyis ez a köbcentiszaporítás valamelyik előző tulaj műve .

 

A magyar gyakorlat szerint (csak) adásvételitelivel az alábbi esetben lehet okmányos járművet kreálni :

  • -- az 1999 január 01 előtt már az országban meglévő lassú járművekre és mezőgazdasági vontatókra kiadják a rendszámot
  • -- a 2009 április 01 előtt már az országban meglevő 4 kerekű segédmotoros kerékpárokra ( mopedautó vagy kvad ) kiadják a rendszámot
  • -- minden egyéb járműnél : ha a masina 30 évnél idősebb és megfelel a veteránvizsgán -- vagyis az utolsó csavarig eredeti és szalonállapotú

Létezik olyan gyakorlat is , hogy kiviszik a masinát valamelyik liberálisabb szemléletű Uniós országba , ott berendszámozzák a tulajdonos nyilatkozata alapján , majd behozzák Magyarországra és honosítják ...

 

 

Nem tűnik esélyesnek . Ennél a járműcsoportnál a tulajdonos hamar rájön , hogy az a motor nem is nagyobb 50 ccm-nél , jó lesz ez segédmotornak is -- amíg el nem jutnak nagyjaink a NAGY ÁLOM ( segédmotor rendszámozás ) megvalósításáig . Tízből 9 verda így vesz részt a forgalomban ...

 

 

 

Adrián Kovács Creative Commons License 2019.01.05 0 0 12218

Nagyon elbeszéltünk egymás mellet :)
Szval van egy 3kerekü amica-m okmányon nélkül ''adásvételi van'' , Közbe kiderült hogy 250ccm-es kis 2hengeres!
Én ezt szeretném lepapiroztatni hogy nem kössenek bele,
KPM-el felvettem kapcsolatott ahoz hogy rendszámot kapjon egy adásvételivel beviszem a jármüvet és megfelell a müszaki álapotnak csekély összegért tesznek rá, De még pontosan hétfön hivnak vissza hogy ezzel a  ccm motorral ellátott 3kereküvel mi a szabály milyen rendszámot kap és mivel lehet vezetni mert pontosan ott sem tudtak mint mondani ezért kelll várnoma  hivásukra,

Előzmény: Bakancs4 (12217)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.05 0 0 12217

Most nem a rendszám a hangsuly hogy milyen lesz rajta! :)  Hanem hogy merre keressem az alvázszámot.

 

Nagyon nem értjük egymást . Nem akarok öntelt lenni , de ha van valaki ezen a fórumon  ( meg úgy általában ) aki meg tudja mondani miképp lehet valamiképp legalizálni egy ilyen jármű közúti forgalomban való részévételét az én vagyok . Ahhoz viszont szükségem van bizonyos információkra --  milyen jármű , milyen motor , milyen papírok stb.  Ha ezeket magától nem adja meg a tulajdonos akkor rá szoktam kérdezni . Ha nem kapok (pontos) választ akkor nem tudom megmondani mik a további teendők .

Az alvázszámos kérdésre már válaszoltam , arról többet nem tudok . Nem akarok ebbe nagyon belemélyedni -- nemrégiben a mopedautós fórumon volt téma az alvázszám léte , nem léte és az esetleges pótlása -- de ennél az ügynél a legkevésbé problémás rész az alvázszám . De ez nem fórumtéma .

Adrián Kovács Creative Commons License 2019.01.05 0 0 12216

Most nem a rendszám a hangsuly hogy milyen lesz rajta! :)  Hanem hogy merre keressem az alvázszámot.

Előzmény: Bakancs4 (12212)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.05 0 0 12215

Ez Gáborék masinája , gond nélkül beírták két személyesnek -- ezt volt az osztrák okmányban , átkerült a magyarba .

Előzmény: Bakancs4 (12213)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.05 0 0 12214

A zöldből kettő van , mert vizsgáztatás előtt összetörték az egyiket , és vennem kellett alkatrészdonorként még egyet .

Ez a minikvad az egyetlen amelyik nem rendszámozható , és egyébként az összes közül ez négyütemű -- lehet belekerül a motorja valami nagyobb járgányba :

Ezt is alkatrészdonornak vettem , pedig elvileg rendszámozható lenne -- persze papírjai nincsenek , de lényeg , az adattábla a világot jelentő "E" betűvel rajta van :

 

Előzmény: Bakancs4 (12213)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.05 0 0 12213

Hát reményeim szerint nem fogok 300* alatt eladni rendszámos kis kvadot . Az a helyzet , hogy a rendszámozhatók eleve jóval drágábbak , nem a kínai tömegáru kategória , a homológizációs vizsgálatot megfizettetik valahol valakivel . Azonfelül legtöbbnek -- hiába közúti kivitel -- nincsenek okmányai , a hirdetők általános álláspontja szerint biztosítás megkötése után lehet velük veretni a forgalomban rendszám nélkül . Kevés is van belőlük , messze is kell menni értük -- és hiába látom a fotón az osztrák műszaki matricát , a masinához semmi papír nincs .

Ha számolom a beszerzési költséget és rendszámozást akkor hamar ott vagyunk negyedmilliónál . A jelenlegi kínálatot nézve ezek jöhetnek szóba :

Tipikus eset -- papír sehol , de szerinte mehetsz vele közúton , 200 ezer Ft , nekem viszonylag közel van , 2x100 km .

https://www.hasznaltauto.hu/motor/adly/atv_50/adly_atv_50_szep_allapotban-13808412

 

Dettó -- papír sehol , de mehetsz vele közúton , 230-250 ezer Ft , hozzám közel . Ezen még az osztrák rendszámtábla tartója is rajta van .

https://www.hasznaltauto.hu/motor/smc/explorer/smc_explorer_mistral_50_sport_felnott_meret-13804189

 

Okmány sehol és 1/3-ad millió :

https://www.hasznaltauto.hu/motor/kymco/mx_50/kymco_mx_50-12893088

 

 És itt , 350 ezernél jelenik meg az első osztrák papír , legalábbis írnak róla :

https://www.hasznaltauto.hu/motor/kymco/mxu_50/kymco_mxu_50-13772446

 

Ligier , jó állapotban , papírok nélkül , 350-ért :

https://www.hasznaltauto.hu/motor/ligier/be_four/ligier_be_four_hr-13432951

 

Ennek az ára (155) még elfogadható lenne , a képen látszik az osztrák matrica és a rendszámtartó , papírok sehol . Az ilyet néha fel szoktma hívni , hátha mégis van okmány ( volt rá példa ) és akkor rámozdulok .

https://www.kepesmotor.hu/cpi-quad/p1984615?nc=1&mc=50

 

Na ez papírozható negyedmilláért , ráadásul egy nagyon jó márka , ilyen van nekem is . Elöl olajos tárcsafékek , fokozat előválasztó és KÉTSZEMÉLYRE vizsgáztatható . Nem véletlenül , az új ára cca. 3300 euró . Ez ennek a kategóriának a csúcsa , annyiban fejelhető meg , hogy létezik vízhűtéses motorral is , illetve készül túrakivitelben is -- vagyis gyárilag csomagtartós és kicsivel többet takarnak a sárvédők , nekem az jobban tetszik , olyanom (is) van , azt tartom meg .

https://www.kepesmotor.hu/adly-quad/p1964385?nc=1&mc=50

 

Papír sehol , negyed milla :

https://www.kepesmotor.hu/kymco-quad/p1949103?nc=1&mc=50

 

Kettőhúszért , papír sehol :

https://www.kepesmotor.hu/adly-quad/p1946932?nc=1&mc=50

 

 

Nagyjából ez most a magyar netes kínálat . Ezek után mennyiért adjam majd az örökműszakis járgányomat ? Egy ilyen már berendszámozott  kvadunk van , az egy személyes , én nagyon sokáig nem tudtam arról , hogy készülnek kétszemélyes kivitelben is . Aztán amikor Muczán Gábornak kerestem járgányt derült ki , hogy létezik olyan is . Gábornak attól kezdve csak az kellett , mert a kissrácot akarta vinni , és ugye macerás külön kiutaztatni a gyereket -- most egyszerűen kiáll a garázsból , felpattannak és hajts . Azt mondja arra jött rá : legálisan kvadozni csak közúton lehet . Ő nem akar száguldozni , tengelyig érő sárban csapatni , csak a kissráccal békésen poroszkálni . Bár 50 ccm-től több nemis telik , ez az Adly brutálisan nehéz , és még az 1-es fokozatban is gyenge terepre .

A Kymco-nak is van egy olyan változata ami 2 személyre vizsgáztatható , abból is van nekem , az is eladó lesz . Az érdekes jószág , ugyanis azt a vázat szerelték a 125-150-es négyütemű hátramenetes blokkal is . Nekem egy 50-es , kétütemű változat van , amin nincs hátramenet . Ha be lesz rendszámozva eladom .

Adly-t rendszámosan nem adok el azok maradnak .

 

 

Előzmény: WooDoo (12210)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 12212

szeretném lepapiroztatni de egyszerüen nem találom a  számját, Sajnos nem ez a a fajtám van :    kellene kpm-hez egy alváz szám

 

Nem egészem értem . Korábban azt írtad , hogy a masina 300-as . Szóval nézzük . Egy ilyenféle ( Sulky , Amica , Charly és effélék )  háromkerekű lehet segédmotoros kerékpár (L2e) vagy motoros tricikli (L5e) -- ez utóbbi nagymotor , vagyis rendszám , műszaki és (valamilyen) "A"-s jogsi .

A segédmotor/nagymotor elhatárolás a gyakorlatban ég és föld . Nézzük gyakorlatban :

-- A háromkerekű segédmotoros kerékpár lényegében a magyar közlekedés legáttekinthetetlenebb járműve . Kevés van belőle , nem ismeri sem a hatóság , sem a rendőr , nagyon sok régi és megszűnt gyártmány van köztük , műszaki leírások nincsenek ... Ha valakinek van egy ilyen 50-esnek mondott járműve , az köt rá egy biztosítást , a tulajdonjogot ( és a jármű paramétereit ) egy pofás kis adásvételivel igazolja és kiveret a forgalomba . A közlekedés törvény ír valami olyat , hogy a 2 és 3 segédmotorokra nem vonatkozik a nyilvántartás és forgalomba helyezés előtti vizsgálat előírása . A KÖHÉM rendelet szerint van valami vizsgálati kötelezettség , de soha senki nem kéri számon . A gyakorlat az , hogy Amica érvényes biztosítással részt vehet a forgalomban és passz -- márha 50-es és segédmotor .

-- A motoros tricikli papírügyileg lehetetlen vállalkozás . Az olasz teherszállítóknak ( Piaggio ApeCar)  néha van papírja , ritkán magyar , gyakrabban külföldi (olasz , ami vagy jó a rendszámozáshoz , vagy nem ) de leginkább semmilyen . Aztán vannak a kis háromkerekű mopedautók ( Amica , Sulky ) amik nagyobbak 50-esnél -- nahát azoknál aztán a papír erőst fehér holló . Egy kezemen megszámolom hány olyan masinát láttam negyed évszázad alatt aminek rendben voltak valamiképpen is okmányai . Lényegében ugyanolyan papírok kellenek (kellenének )  neki mint egy gépkocsinak .

 

A te járgányod esetében nem világos a szitu : ha a gépben 300-as motor van akkor ugyanolyan okmányokra van szükség a legális közlekedéshez , mintha egy Mercedest akarnál használni . Vagyis bagatell kérdés az alvázszám -- milyen okmányok vannak a masinához ? Nagyon csodálkoznék , ha minden szükséges papírja meg volna , mindössze csak az alvázszámot kellene keresgélni .

A gyakorlat az ebben a járműcsoportban , hogy adott a jármű , amihez -- jó esetben -- van egy adásvételi . Sötét változatnál még az se .

Természetesen ezzel a szerencsés járműtulajdonosok csak a masina megvásárlása UTÁN szoktak szembesülni -- gyakorta itt a fórumon . 

 

 

Adrián Kovács Creative Commons License 2019.01.04 0 0 12211

Én is szeretném lepapiroztatni de egyszerüen nem találom a  számját, Sajnos nem ez a a fajtám van :    kellene kpm-hez egy alváz szám de igy nem tudok mondnani. 

 

Előzmény: Bakancs4 (12209)
WooDoo Creative Commons License 2019.01.04 0 0 12210

 

Kb. mennyiért fogod árulni az 50-es quadokat rendszámozva? A szállítható személyek számához mennyit írnak az igazolólapba?

Előzmény: Bakancs4 (12208)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 12209

Az ilyen könnyű kétkerekű burkolmányokban mindig felmerül az oldalszélérzékenység problémája .

Előzmény: WooDoo (12203)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 12208

Ebben biztos igazad van , de én olyan helyen és úgy közlekedem , hogy ez nem szempont . Itt falunk akkor beszélünk dugóról , ha a második lámpaváltásnál sem jutunk át . Néha feltorlódik reggel fél 8-kor vagy délután bizonyos helyeken párszáz méter hosszú kocsisor , de én jellemzően nem akkor közlekedem és nem arra .

Meg úgy általában is nyugisan közlekedem . Úgyhogy nekem a bicikli és az autó(pótlék) közé nem kell semmi . Nagyon keveset motorozok , a CB400-as Hondámnak több éve lejárt a műszakija -- ha sikerül berendszámozni a kis 50-es kvadokat , és eladni közülük azokat amiket nem tartunk meg akkor lesz hely itthon az egyik garázsban . Akkor levizsgáztatom és haza hozom , mert hiányzik a nagymotor -- nem a praktikuma , hanem az élvezeti értéke miatt - de jelenleg hiába lenne rajta műszaki , műholdas térkép szerint légvonalban  kb. 430 m-re ( gyalog 630 m , járművel 1100 m ) tárolom a lakástól . Átbiciklizni-átgyalogolni , előszedni ( 2 lécsőn tologatni a 200 kilós masinát ) beröffenteni -- ami szintén nyűgös , mert olyan helyen van ahol nem szerencsés motor bőgetni . Beöltözni , sisak , kesztyű -- visszafelé ugyanez :  macera . Ha majd itthon áll csak leballagok , rápattanok és brümm ... A kis CB50-es Honda itthon van , az üzemképes , azt könnyebb előszedni ( csak 2-3 fűnyírót és egy kvadot meg némi kacatot kell félrerámolni, hogy kihozhassam ) de azzal is csak elvétve járok . A bicajt viszonylag rendszeresen hajtom viszont .

A parkolás sem szempont különösebben . A rendszámtalan háromkerekűeken főleg ...

Előzmény: WooDoo (12203)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 12207

Esetleg  bma amica-d volt e?

 

Hogyne , kettő is ... Egyet még 1996-ban vettem , amit pár hónapi bütykölés után elcseréltem egy Renault R-4-re ( Bakancs ... ) majd nagyon hosszú szünet következett , mert nekem az Amica nem jött be . A műanyag kasztni még tetszett volna a korrózómentessége miatt , de a csomagtartó szinte teljes hiánya nagyon zavart . Abban huszon évvel ezelőttiben a 3 sebességes Minarelli blokk volt , elég keservesen tudta csak mozgatni a járgányt . A háromkerekűzést kiélhettem a Paiggio ApeCar-on , az 218 ccm-es motorral szerelt autókormányos kis teherautó , rendszámos ( külön regényt írhatnék mire megkaptam 1993-ban az olaszból saját kezűleg behozott verdára a táblát ) amit imádok . Most sajnos teljes felújításra vár , nem tudom mikor kerül rá sor .

Aztán volt-van  néhány Sulky és Charly , azok jöttek-mentek , de Amica egy se . Aztán jó másfél éve egy környékbeli  bácsi életre lehelte a Ligier Ambráját (berendszámozta ) és a fölöslegessé vált Amicát átvittem egyik fórumtársunknak -- akkor azt pár napig birtokoltam . Abban valami 50-es robogó blokk volt .

A régi verda alvázszámára nem emlékszem -- lehet meg se találtam benne , annak semmi papírja nem volt . Ennek az újsütetűnek volt füzetecskéje is , alvázszáma is . Ez utóbbi a motortérben volt , a pótkereket tartó csövecskére hegesztettek rá egy táblácskát .

Szerintem a tiedben az alvázszám a motortérben valamelyik szabadon álló vasba van ütve . A Charly-nak az alváza külön van , le lehet venni róla fülkét -- az én régi fehér Amicam úgy emlékszem műanyaggal teljesen bevonta a vázat . De azt tudom van olyan Amica amit le lehet venni az alvázról , az ilyen konstrukcióknál a küszöb alatt jobb oldali vázcsőben lehet még alvázszám -- a Charlyban legalábbis ott van ...

Adrián Kovács Creative Commons License 2019.01.03 0 0 12206

Szia
Esetleg  bma amica-d volt e?

Előzmény: Bakancs4 (12117)
Adrián Kovács Creative Commons License 2019.01.03 0 0 12205

Róla lenne szó

Adrián Kovács Creative Commons License 2019.01.03 0 0 12204

Sziasztok! 
2Napja tulajdonomba került piaggio bma amica 300-as 3kerekü ''moped'' 
Valaki nem e tudja hogy merre találom az alváz számot?

 

WooDoo Creative Commons License 2019.01.03 0 0 12203

A zárt fülkés járművekkel nekem mindig az a gondom, hogy azokkal ugyan olyan lassan lehet közlekedni, mint egy személygépkocsival. Ha nem esik, én még fagypont közeli hőmérsékletben is inkább az elektromos Babettával vagy biciklivel megyek, mert az a gyorsabb, és a parkolással sem kell kínlódni. Ma már nagyon jó thermo ruhákat lehet kapni, csak a kezem szokott néha fázni.

 

Van egy érdekes art deco motor, amit 2 és 3 kerekű robogókra építenek. Ez talán a lehető legkeskenyebb jármű, nem tudom egy ilyennel el lehetne-e menni a kocsisorok között/mellett. Műanyagból olcsón le lehetne gyártani, és valami kabrió tetőt is lehetne rá barkácsolni. Ebben a retró őrületben talán még piacképes is lehetne egy műanyag építőkészlet. Ha rá lehet "húzni" egy 50-es robogóra, még az engedélyezéssel se kellene bajlódni.

 

http://www.randygrubb.com/decopod-tri-pod/

Előzmény: Bakancs4 (12199)
VolksrodZoli Creative Commons License 2019.01.02 0 0 12202

Értem. Biztos erre gondoltál? :)

Előzmény: Bakancs4 (12200)
VolksrodZoli Creative Commons License 2019.01.02 0 0 12201

Az ötvenes segédmotor kategóriát lehet formálni, de nem mehet gyorsabban, és sose lesz rendszámos. Valami nagyon egyedi nagyon drága engedélyezéssel egy járművet létrehozni, amin felhasználod a Sulky főbb ismertető jegyeit lehetne, de nem éri meg...

 

Rendszámos nagy APE-ból van motorkormányos, talán kihaló félben van már, és jellemzően nem szokott papírjuk lenni, ha lenne viszont engedélyeztethető bizonyos keretek közt, mérnökkel konzultálva, tervezési díj, elvi engedély, megvalósítás, vizsga. Azért a 120 már felvet némi stabilitási problémát :) nem erőltetném. A gyári kivitelek is tervezési végsebességre tudták a hatvan párat, hogy  felmehessenek autópályára (itt gondolom elkerülők, városon belüli szakaszok) és autóútra, de most az új Ape Classik végsebességét mégis levitték talán 40-45 környékére ha jól olvastam... Mondjuk talán mint kiskapu P rendszám. De mindig írd meg merre jársz, nehogy arra utazzak ;)

Előzmény: passat2018 (12198)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!