A hír igaz , de némi pontosításra szorul , mert nem Moszkvában , hanem Leningrádban , nem Mercedeszeket hanem Zsigulikat , és nem osztogatnak hanem fosztogatnak .
Szóval a helyzet a következő : a 2 vagy 3 kerekű segédmotoros kerékpárokra nem kell rendszám -- lásd : Babetta , Honda Dio és Piaggio Ape 50 . A négykerekű segédmotoros kerékpárra viszont kell -- lásd : Aixam 400 , Microcar Virgo és a többiek .
A kvadok -- amint az a nevükből is következik -- 4 kerekűek , vagyis közúton rendszámkötelesek . A csavar abban van , hogy míg az összes mopedautó KÖZÚTI KIVITELŰ , addig a kvadoknál ez nem ennyire egyértelmű , azok készülnek gyerekjátékként , sporteszközként , munkagépként és közúti járműként is -- néha a kategóriák összefolynak vagy esetleg egy-egy kivitel több csoport jegyeit is magán viseli .
Hogy a téged érintő részre térjek : az 50-es kvadoknak is vannak olyan kivitelei ( a teljes állomány töredéke ) amelyek közúti forgalomra alkalmasak . Ezeknek ismertető jegyei:
-- belföldi rendszám ( ugyanolyan mint a mopedautóké -- note bene : most csak az 50-esekről van szó ! ) VAGY
-- külföldi közúti okmányok
-- közúti felszereltség ( index, tükrök stb. gyárilag ; és persze mindenben jóváhagyás , vagyis az bizonyos "e" betű )
-- homologizációs vizsgálatot tanúsító ADATTÁBLA
-- a fentiekből eredően a többi kis kvadhoz képest lényegesen magasabb ár . Tapasztalatom szerint a legolcsóbb kis 50-es közúti kvad bőven 1500 euró fölött indul , ha ezt összevetjük a legolcsóbb kínai hordalékáru 1-2 százezer forintos induló árával érzékelhető 2-3-szoros árkülönbség . Értelemszerűen ÚJ járművek árait értem a fentiek alatt
További ismertetőjegy , hogy a külföldön rendszámmal a forgalomban legálisan a közúti forgalomban részt vevő kis paripa okmányai szőrén-szálán elvesznek , ha a szerencsétlen masina Magyarországra teszi be a kis kerekét -- üdítő kivétel amelyik ( a belinkelthez hasonlóan ) nem papírtalan . A legális kinti motorozás emlékét csak a műszaki érvényességet tanúsító matrica és a rendszámtartó keret szokta őrizni . És szintén ismertetőjegy az a rettenetes káosz , mai ezen a terülten uralkodik a hirdetők fejében .
Szóval : az általad belinkelt jármű akkor vehet részt a magyarországi közúti forgalomban , ha ugyanúgy berendszámozzák , mint egy mopedautót . Nekünk van egy ilyen kvadunk (SACU64) , de hamarosan lesz még mert néhányat összevásároltam -- amik közül párat eladok . A berendszámozás legfőbb akadálya , mint fentebb említettem : az okmányok hiánya szokott lenni . Úgy tűnik ennek a masinának megvan az eredeti papírja -- márha ez a szlovén (?) forgalmi ( és törzskönyv ? ) . Ha valóban ilyen a szlovén okirat , akkor be kell még szerezni a kétnyelvű adásvételit ( utolsó szlovén tulajtól ) , bevinni a műszakira ( cca 26 ezer Ft ) , majd befizetni a regadót ( 15 ezer Ft avultatott részét , itt kb. 5 ezer Ft ) és akkor lehet menni az okmányirodába a rendszámért (3.500 Ft) és forgalmiért (4.800 Ft ) . Műszakit örökre kap , biztosítása segédmotoros , vezetni "AM"-mel lehet , sisak kötelező , a megengedett sebesség 40 km/óra , egyrészt mert segédmotor , másrészt mert nincs bennük difi -- bár állítólag létezik egy gyártmány ( talán valami Lifan ) ami difis , és az állítólag 4 ütemű . Amikkel én találkoztam az mind 2 ütemű volt .
Érdekes kérdés az utasszállítás , ugyanis léteznek 2 személyes változatok -- arra most ne térjünk ki , hogy mit művel az 50 ccm-es vérszegény motorka két személlyel terepen .... Ha jól bogarászom ki az okmányaiból akkor ez kétszemélyes .
Nekem is van berendszámozandó kétszemélyes 50-es kvadom , az Adly Herkuleseket megtartom , a másik (Kymco) eladó lesz . Eredeti elképzelésem szerint én rendszámozva gondoltam ilyen áron meghirdetni , sajnos nehezen palástolható fogyatékossága , hogy nincs benne hátramenet . A képeken a sárga járműről van szó . Azonfelül van még két kisebb kvad ami szintén rendszámozható-rendszámozandó , az egyik hátramentes és csak 804 (!) km van benne -- ez utóbbi hülye módon külön probléma a vizsgáztatásnál . A másikban nincs rükverc és némileg lelakottabb -- cserében jóval olcsóbb .
Bakancs kolléga kérdezném nincs valami zavar a légtérben, közúton használható ? Lehet ,hogy félre értettem az eddig olvasottakat vagy csak azért mert a külhoni papirjaiba MOPED van bejegyezve ? Mert ha használható 50ccm közúton akkor átnyergelek egy ilyenre hamarjában :0)
Ennek az az egyik érdekessége, hogy egy forgózsámolyon helyezkedett el a motor és a meghajtás is. Csak egy nagy kuplungkar volt, aminek a működtetésével hozták működésbe a meghajtást. Nem volt se sebességváltó, se irányváltó. Tolatni úgy lehetett vele, hogy a vezető leszállt az ülésről és a kormányzásra használt kormányívvel együtt kifordította teljesen az egész elejét és gyalog követte a masinát hátrafelé.
van egy 3kerekü amica-m okmányon nélkül ''adásvételi van'' , Közbe kiderült hogy 250ccm-es kis 2hengeres! Én ezt szeretném lepapiroztatni hogy nem kössenek bele, KPM-el felvettem kapcsolatott ahoz hogy rendszámot kapjon egy adásvételivel
Na témánál vagyunk , így már érthető -- ezzel kellett volna kezdeni : normálisan leírni mi van , mi nincs . Mindamellett nem sok jóval szolgálhatok : a jelen állás szerint ennek a járműnek a büdös életben nem lesz rendszáma Magyarországon .
Nézzük sorjában . A 250 ccm-es ( gondolom BCB motor ) 3 kerekű kis autócskát L5e kategóriába kell sorolni ( 5/1990-es KÖHÉM , B. függelék szerint ) , vagyis motorkerékpár , azon belül motoros tricikli . Mivel személyszállító felépítményű , ezért a normál motorkerékpárok sebességkorlátozásai vonatkoznak rá , vagyis 50-90-110-130 km/óra ( lásd : KRESZ ) Mivel normál motor ezért : rendszám , műszaki vizsga ( 2 évente) , forgalmi és törzskönyv (regadó) .
Vezetni csakisvalamilyen "A" kategóriás jogsival lehet , amennyiben a motorteljesítmény 15 kW alatt van ( a kéthengeres BCB valami 14 lóerős volt ) akkor jó rá az "A1" -- amit gyorstalpalón meg lehet szerezni -- hiába nagyobb a köbcentija 125-nél . Ha 15 kW fölött van akkor pedig a nehezen megszerezhető korlátlan "A" kell rá . Lásd : 326/2011 kormányrendelet 7. melléklete
Gond a forgalomba helyezéssel lesz , mégpedig komoly gond . A forgalmit ki nem adják amíg az eredeti okmányok elő nem kerülnek. Vagyis kell , ha még Magyarországon nem vették nyilvántartásba , külföldről hozták , mindegy mikor :
-- az eredeti ( EREDETI , vagy a külföldi hatóság által hitelesített ) forgalmi-törzskönyv . Az Olaszból jött masinák hozzák az ottani kivonási határozatot ( ami eredeti ) és a forgalmi fénymásolatát -- az kevés itt Pannóniában az üdvözüléshez
-- magyar (vagy kétnyelvű) adásvételi a külföldi okmányban utolsóként szereplő tulajdonostól . Ha nem magyar ( vagy kétnyelvű) az adásvételi akkor HIVATALOS fordítás ( jó drága) az adásvételiről
-- műszaki vizsga , az NKH telephelyén
-- regadó befizetése
-- eredetiség vizsgálat
-- biztosítás megkötése
-- ha az ÖSSZES fenti megvan akkor már ki is lehet váltani a magyar rendszámot és a forgalmit ....
Ha valami csoda folytán kiderülne , hogy honnan és miképp került az országba . Az osztrák műszaki érvényességet jelző matrica a szélvédő jobb felső sarkában ( vagy valahol kívül ) van a járgányon , az tartalmazza a rendszámot . Ez alapján kérhető az okmányok pótlása -- nagyjából annyiért amennyiért egy ilyenféle járgány olcsóbb árfolyamon gazdát szokott cserélni . Külön kaland ha már nem él a kinti tulajdonos , vagy eltűnt , vagy nem működik együtt -- bár ezen utóbbiak rugalmasan áthidalhatók .
Ha esetleg valami csoda folytán már Magyarországon nyilvántartásba lett véve , mint nagymotor akkor :
-- elő kell hajtani a nyilvántartás szerinti utolsó tulajdonost . Ami azért nehéz , mert a hatóság semmi szín alatt ki nem adja legálisan . Dörzsölt emberek valami hatósági ( rendőr vagy okmányirodai ) ismerősüknél szokták kikönyörögni , hogy nézze meg és adja le ad drótot.
-- az utolsó tulaj ha személyesen bemegy a kormányhivatalba akkor tudja kérni az okmányok pótlását .
-- ha netán az utolsó tulajdonos elhunyt akkor az örökösök intézkedhetnek -- márha hagyatékolásra került egyáltalán a szerencsétlen járgány . Ha nem hagyatékoltak akkor póthagyatékolást kell kérni -- ami az elveszett okmányos masinánál kissé kacifántos lehet . Gondolom mennyire van kedvük az örökösöknek ilyenféle szélmalomharccal tölteni az idejüket egy régen eladott , és nekik egy fillért sem hozó masina kedvéért
Nem véletlenül írtam , hogy ezekkel a verdákkal komoly papírgond szokott lenni , és ezzel persze a jámbor tulajdonos a masina megvásárlása UTÁN szokott szembesülni . Ezért példálództam a Mercedesszel .
Nekem az is gyanús , hogy ilyen motor van benne . Ezekben az Amicakban én csak kis 50-es motorokkal találkoztam , ezt a BCB-t csak a Mirage-ban és a régi vasorrú Sulkykban voltak . Persze attól még lehetett benne gyárilag akármi . Külön kaland , ha előkerül az osztrák okmány -- jobbára onnan kerültek Magyarországra ezek a paripák -- de abban valami 50-es motor szerepel , vagyis ez a köbcentiszaporítás valamelyik előző tulaj műve .
A magyar gyakorlat szerint (csak) adásvételitelivel az alábbi esetben lehet okmányos járművet kreálni :
-- az 1999 január 01 előtt már az országban meglévő lassú járművekre és mezőgazdasági vontatókra kiadják a rendszámot
-- a 2009 április 01 előtt már az országban meglevő 4 kerekű segédmotoros kerékpárokra ( mopedautó vagy kvad ) kiadják a rendszámot
-- minden egyéb járműnél : ha a masina 30 évnél idősebb és megfelel a veteránvizsgán -- vagyis az utolsó csavarig eredeti és szalonállapotú
Létezik olyan gyakorlat is , hogy kiviszik a masinát valamelyik liberálisabb szemléletű Uniós országba , ott berendszámozzák a tulajdonos nyilatkozata alapján , majd behozzák Magyarországra és honosítják ...
Nem tűnik esélyesnek . Ennél a járműcsoportnál a tulajdonos hamar rájön , hogy az a motor nem is nagyobb 50 ccm-nél , jó lesz ez segédmotornak is -- amíg el nem jutnak nagyjaink a NAGY ÁLOM ( segédmotor rendszámozás ) megvalósításáig . Tízből 9 verda így vesz részt a forgalomban ...
Nagyon elbeszéltünk egymás mellet :) Szval van egy 3kerekü amica-m okmányon nélkül ''adásvételi van'' , Közbe kiderült hogy 250ccm-es kis 2hengeres! Én ezt szeretném lepapiroztatni hogy nem kössenek bele, KPM-el felvettem kapcsolatott ahoz hogy rendszámot kapjon egy adásvételivel beviszem a jármüvet és megfelell a müszaki álapotnak csekély összegért tesznek rá, De még pontosan hétfön hivnak vissza hogy ezzel a ccm motorral ellátott 3kereküvel mi a szabály milyen rendszámot kap és mivel lehet vezetni mert pontosan ott sem tudtak mint mondani ezért kelll várnoma hivásukra,
Most nem a rendszám a hangsuly hogy milyen lesz rajta! :) Hanem hogy merre keressem az alvázszámot.
Nagyon nem értjük egymást . Nem akarok öntelt lenni , de ha van valaki ezen a fórumon ( meg úgy általában ) aki meg tudja mondani miképp lehet valamiképp legalizálni egy ilyen jármű közúti forgalomban való részévételét az én vagyok . Ahhoz viszont szükségem van bizonyos információkra -- milyen jármű , milyen motor , milyen papírok stb. Ha ezeket magától nem adja meg a tulajdonos akkor rá szoktam kérdezni . Ha nem kapok (pontos) választ akkor nem tudom megmondani mik a további teendők .
Az alvázszámos kérdésre már válaszoltam , arról többet nem tudok . Nem akarok ebbe nagyon belemélyedni -- nemrégiben a mopedautós fórumon volt téma az alvázszám léte , nem léte és az esetleges pótlása -- de ennél az ügynél a legkevésbé problémás rész az alvázszám . De ez nem fórumtéma .
A zöldből kettő van , mert vizsgáztatás előtt összetörték az egyiket , és vennem kellett alkatrészdonorként még egyet .
Ez a minikvad az egyetlen amelyik nem rendszámozható , és egyébként az összes közül ez négyütemű -- lehet belekerül a motorja valami nagyobb járgányba :
Ezt is alkatrészdonornak vettem , pedig elvileg rendszámozható lenne -- persze papírjai nincsenek , de lényeg , az adattábla a világot jelentő "E" betűvel rajta van :
Hát reményeim szerint nem fogok 300* alatt eladni rendszámos kis kvadot . Az a helyzet , hogy a rendszámozhatók eleve jóval drágábbak , nem a kínai tömegáru kategória , a homológizációs vizsgálatot megfizettetik valahol valakivel . Azonfelül legtöbbnek -- hiába közúti kivitel -- nincsenek okmányai , a hirdetők általános álláspontja szerint biztosítás megkötése után lehet velük veretni a forgalomban rendszám nélkül . Kevés is van belőlük , messze is kell menni értük -- és hiába látom a fotón az osztrák műszaki matricát , a masinához semmi papír nincs .
Ha számolom a beszerzési költséget és rendszámozást akkor hamar ott vagyunk negyedmilliónál . A jelenlegi kínálatot nézve ezek jöhetnek szóba :
Tipikus eset -- papír sehol , de szerinte mehetsz vele közúton , 200 ezer Ft , nekem viszonylag közel van , 2x100 km .
Ennek az ára (155) még elfogadható lenne , a képen látszik az osztrák matrica és a rendszámtartó , papírok sehol . Az ilyet néha fel szoktma hívni , hátha mégis van okmány ( volt rá példa ) és akkor rámozdulok .
Na ez papírozható negyedmilláért , ráadásul egy nagyon jó márka , ilyen van nekem is . Elöl olajos tárcsafékek , fokozat előválasztó és KÉTSZEMÉLYRE vizsgáztatható . Nem véletlenül , az új ára cca. 3300 euró . Ez ennek a kategóriának a csúcsa , annyiban fejelhető meg , hogy létezik vízhűtéses motorral is , illetve készül túrakivitelben is -- vagyis gyárilag csomagtartós és kicsivel többet takarnak a sárvédők , nekem az jobban tetszik , olyanom (is) van , azt tartom meg .
Nagyjából ez most a magyar netes kínálat . Ezek után mennyiért adjam majd az örökműszakis járgányomat ? Egy ilyen már berendszámozott kvadunk van , az egy személyes , én nagyon sokáig nem tudtam arról , hogy készülnek kétszemélyes kivitelben is . Aztán amikor Muczán Gábornak kerestem járgányt derült ki , hogy létezik olyan is . Gábornak attól kezdve csak az kellett , mert a kissrácot akarta vinni , és ugye macerás külön kiutaztatni a gyereket -- most egyszerűen kiáll a garázsból , felpattannak és hajts . Azt mondja arra jött rá : legálisan kvadozni csak közúton lehet . Ő nem akar száguldozni , tengelyig érő sárban csapatni , csak a kissráccal békésen poroszkálni . Bár 50 ccm-től több nemis telik , ez az Adly brutálisan nehéz , és még az 1-es fokozatban is gyenge terepre .
A Kymco-nak is van egy olyan változata ami 2 személyre vizsgáztatható , abból is van nekem , az is eladó lesz . Az érdekes jószág , ugyanis azt a vázat szerelték a 125-150-es négyütemű hátramenetes blokkal is . Nekem egy 50-es , kétütemű változat van , amin nincs hátramenet . Ha be lesz rendszámozva eladom .
szeretném lepapiroztatni de egyszerüen nem találom a számját, Sajnos nem ez a a fajtám van : kellene kpm-hez egy alváz szám
Nem egészem értem . Korábban azt írtad , hogy a masina 300-as . Szóval nézzük . Egy ilyenféle ( Sulky , Amica , Charly és effélék ) háromkerekű lehet segédmotoros kerékpár (L2e) vagy motoros tricikli (L5e) -- ez utóbbi nagymotor , vagyis rendszám , műszaki és (valamilyen) "A"-s jogsi .
A segédmotor/nagymotor elhatárolás a gyakorlatban ég és föld . Nézzük gyakorlatban :
-- A háromkerekű segédmotoros kerékpár lényegében a magyar közlekedés legáttekinthetetlenebb járműve . Kevés van belőle , nem ismeri sem a hatóság , sem a rendőr , nagyon sok régi és megszűnt gyártmány van köztük , műszaki leírások nincsenek ... Ha valakinek van egy ilyen 50-esnek mondott járműve , az köt rá egy biztosítást , a tulajdonjogot ( és a jármű paramétereit ) egy pofás kis adásvételivel igazolja és kiveret a forgalomba . A közlekedés törvény ír valami olyat , hogy a 2 és 3 segédmotorokra nem vonatkozik a nyilvántartás és forgalomba helyezés előtti vizsgálat előírása . A KÖHÉM rendelet szerint van valami vizsgálati kötelezettség , de soha senki nem kéri számon . A gyakorlat az , hogy Amica érvényes biztosítással részt vehet a forgalomban és passz -- márha 50-es és segédmotor .
-- A motoros tricikli papírügyileg lehetetlen vállalkozás . Az olasz teherszállítóknak ( Piaggio ApeCar) néha van papírja , ritkán magyar , gyakrabban külföldi (olasz , ami vagy jó a rendszámozáshoz , vagy nem ) de leginkább semmilyen . Aztán vannak a kis háromkerekű mopedautók ( Amica , Sulky ) amik nagyobbak 50-esnél -- nahát azoknál aztán a papír erőst fehér holló . Egy kezemen megszámolom hány olyan masinát láttam negyed évszázad alatt aminek rendben voltak valamiképpen is okmányai . Lényegében ugyanolyan papírok kellenek (kellenének ) neki mint egy gépkocsinak .
A te járgányod esetében nem világos a szitu : ha a gépben 300-as motor van akkor ugyanolyan okmányokra van szükség a legális közlekedéshez , mintha egy Mercedest akarnál használni . Vagyis bagatell kérdés az alvázszám -- milyen okmányok vannak a masinához ? Nagyon csodálkoznék , ha minden szükséges papírja meg volna , mindössze csak az alvázszámot kellene keresgélni .
A gyakorlat az ebben a járműcsoportban , hogy adott a jármű , amihez -- jó esetben -- van egy adásvételi . Sötét változatnál még az se .
Természetesen ezzel a szerencsés járműtulajdonosok csak a masina megvásárlása UTÁN szoktak szembesülni -- gyakorta itt a fórumon .
Én is szeretném lepapiroztatni de egyszerüen nem találom a számját, Sajnos nem ez a a fajtám van : kellene kpm-hez egy alváz szám de igy nem tudok mondnani.
Ebben biztos igazad van , de én olyan helyen és úgy közlekedem , hogy ez nem szempont . Itt falunk akkor beszélünk dugóról , ha a második lámpaváltásnál sem jutunk át . Néha feltorlódik reggel fél 8-kor vagy délután bizonyos helyeken párszáz méter hosszú kocsisor , de én jellemzően nem akkor közlekedem és nem arra .
Meg úgy általában is nyugisan közlekedem . Úgyhogy nekem a bicikli és az autó(pótlék) közé nem kell semmi . Nagyon keveset motorozok , a CB400-as Hondámnak több éve lejárt a műszakija -- ha sikerül berendszámozni a kis 50-es kvadokat , és eladni közülük azokat amiket nem tartunk meg akkor lesz hely itthon az egyik garázsban . Akkor levizsgáztatom és haza hozom , mert hiányzik a nagymotor -- nem a praktikuma , hanem az élvezeti értéke miatt - de jelenleg hiába lenne rajta műszaki , műholdas térkép szerint légvonalban kb. 430 m-re ( gyalog 630 m , járművel 1100 m ) tárolom a lakástól . Átbiciklizni-átgyalogolni , előszedni ( 2 lécsőn tologatni a 200 kilós masinát ) beröffenteni -- ami szintén nyűgös , mert olyan helyen van ahol nem szerencsés motor bőgetni . Beöltözni , sisak , kesztyű -- visszafelé ugyanez : macera . Ha majd itthon áll csak leballagok , rápattanok és brümm ... A kis CB50-es Honda itthon van , az üzemképes , azt könnyebb előszedni ( csak 2-3 fűnyírót és egy kvadot meg némi kacatot kell félrerámolni, hogy kihozhassam ) de azzal is csak elvétve járok . A bicajt viszonylag rendszeresen hajtom viszont .
A parkolás sem szempont különösebben . A rendszámtalan háromkerekűeken főleg ...
Hogyne , kettő is ... Egyet még 1996-ban vettem , amit pár hónapi bütykölés után elcseréltem egy Renault R-4-re ( Bakancs ... ) majd nagyon hosszú szünet következett , mert nekem az Amica nem jött be . A műanyag kasztni még tetszett volna a korrózómentessége miatt , de a csomagtartó szinte teljes hiánya nagyon zavart . Abban huszon évvel ezelőttiben a 3 sebességes Minarelli blokk volt , elég keservesen tudta csak mozgatni a járgányt . A háromkerekűzést kiélhettem a Paiggio ApeCar-on , az 218 ccm-es motorral szerelt autókormányos kis teherautó , rendszámos ( külön regényt írhatnék mire megkaptam 1993-ban az olaszból saját kezűleg behozott verdára a táblát ) amit imádok . Most sajnos teljes felújításra vár , nem tudom mikor kerül rá sor .
Aztán volt-van néhány Sulky és Charly , azok jöttek-mentek , de Amica egy se . Aztán jó másfél éve egy környékbeli bácsi életre lehelte a Ligier Ambráját (berendszámozta ) és a fölöslegessé vált Amicát átvittem egyik fórumtársunknak -- akkor azt pár napig birtokoltam . Abban valami 50-es robogó blokk volt .
A régi verda alvázszámára nem emlékszem -- lehet meg se találtam benne , annak semmi papírja nem volt . Ennek az újsütetűnek volt füzetecskéje is , alvázszáma is . Ez utóbbi a motortérben volt , a pótkereket tartó csövecskére hegesztettek rá egy táblácskát .
Szerintem a tiedben az alvázszám a motortérben valamelyik szabadon álló vasba van ütve . A Charly-nak az alváza külön van , le lehet venni róla fülkét -- az én régi fehér Amicam úgy emlékszem műanyaggal teljesen bevonta a vázat . De azt tudom van olyan Amica amit le lehet venni az alvázról , az ilyen konstrukcióknál a küszöb alatt jobb oldali vázcsőben lehet még alvázszám -- a Charlyban legalábbis ott van ...
A zárt fülkés járművekkel nekem mindig az a gondom, hogy azokkal ugyan olyan lassan lehet közlekedni, mint egy személygépkocsival. Ha nem esik, én még fagypont közeli hőmérsékletben is inkább az elektromos Babettával vagy biciklivel megyek, mert az a gyorsabb, és a parkolással sem kell kínlódni. Ma már nagyon jó thermo ruhákat lehet kapni, csak a kezem szokott néha fázni.
Van egy érdekes art deco motor, amit 2 és 3 kerekű robogókra építenek. Ez talán a lehető legkeskenyebb jármű, nem tudom egy ilyennel el lehetne-e menni a kocsisorok között/mellett. Műanyagból olcsón le lehetne gyártani, és valami kabrió tetőt is lehetne rá barkácsolni. Ebben a retró őrületben talán még piacképes is lehetne egy műanyag építőkészlet. Ha rá lehet "húzni" egy 50-es robogóra, még az engedélyezéssel se kellene bajlódni.
Az ötvenes segédmotor kategóriát lehet formálni, de nem mehet gyorsabban, és sose lesz rendszámos. Valami nagyon egyedi nagyon drága engedélyezéssel egy járművet létrehozni, amin felhasználod a Sulky főbb ismertető jegyeit lehetne, de nem éri meg...
Rendszámos nagy APE-ból van motorkormányos, talán kihaló félben van már, és jellemzően nem szokott papírjuk lenni, ha lenne viszont engedélyeztethető bizonyos keretek közt, mérnökkel konzultálva, tervezési díj, elvi engedély, megvalósítás, vizsga. Azért a 120 már felvet némi stabilitási problémát :) nem erőltetném. A gyári kivitelek is tervezési végsebességre tudták a hatvan párat, hogy felmehessenek autópályára (itt gondolom elkerülők, városon belüli szakaszok) és autóútra, de most az új Ape Classik végsebességét mégis levitték talán 40-45 környékére ha jól olvastam... Mondjuk talán mint kiskapu P rendszám. De mindig írd meg merre jársz, nehogy arra utazzak ;)