Köszönöm akbeta! Lehet van benne valami mert mikor indítom a kocsit akkor az olajszint jelzőből hiányzik egy egység. De a nívópálca szint meg rendbe van. De a abs jel egy kicsit tovább világit bal oldalon egy sárga jel. Nem tudom azzal lenne probléma.
Most regisztráltam az oldalon nemrégiben lettem tulajdonosa 1 benzin -gázos 1,6 berlingónak eddig minden ok csak van egy kis kellemetlen probléma aminek a megoldására még nem sikerült rájönnöm bár még csak a 2100 írásnál járok az elejétől .
a multifunkciós kijelző fénye rendkívül halvány s nem tudom erősíteni elvileg a műszerfal fényerő szabályzással kelle párhuzamosan erősödnie de nem teszi .
Lenne egy(sok) kérdésem a féltengelyekkel kapcsolatban. Egy kangoo 1,4-es benzines 99-es (abs nélküli,ez nem tudom fontos e.) Jobbra kanyarodáskor kigyorsításnál recseg ropog valami elöl. Gumiharangok épek,de 1 éve vettem kereskedésnél,szóval ez nem mérvadó.. Nagy valószínűséggel féltengelycsukló a hibás. A kérdés az az hogy valaki nem tudja,ezeknél lehet csak csuklót cserélni? Mert rendeltem egyet motorkód alapján,de nem lett jó. Még szerencse 14 napig visszaveszik. Boltban aztán arra jutottak hogy elvileg ezekben csak komplett féltengelyt lehet cserélni,bár nem értem hogy akkor csak csuklót miért árulnak hozzá...? Sok boltot megnéztem és mindenhol van. Ha rászánom magam a komplett (jobb oldali) cserére tudtok tanácsot adni hogy milyet érdemes? Új utángyártott,új felújított,enyémet felújítani,vagy bontottat? Előre is köszi ha tudtok segíteni!
Sziasztok! A 2001-es 1,6-os benzines Berlingómon szakasztott ugyanígy viselkedik a benzinszintet jelző műszer, a szakszerviznek sem volt ötlete, de sok tízezerért szívesen kicserélt volna minden szóba jöhetőt. Így hát én is megtanultam zökkenőmentesen együtt élni a jelenséggel. A napokban véletlenül jöttem rá egy összefüggésre az akkumulátorral. Egy rossz bika-kábelt akartam tesztelni. A próba úgy zajlott, hogy a kábel egyik felét az akkura, a másikat a levett sarura csippentettem és indítózni szerettem volna. De a kulcs elfordításakor az üzemanyagszint jelző úgy vágott ki a tele irányba, hogy majd eltört a mutató. Az önindító megnyekkeni sem tudott, mert kiderült, a kábel hibája az, hogy kis keresztmetszetű (kb. 1 mm2), ámde vastag szigetelésű nagyfeszültségű vezetékből csinálta valami barom (cég).
Következtetés:
a műszer sokkal többet mutat a valóságosnál, ha az akkunál megnő egy kicsit az ellenállás.
a benzinszint jelző műszer hibakeresését ott kellene elkezdeni, hogy végig kéne nézni az áramkörének összes elektromos kötését, letisztítani, meghúzni, kontakt spré, stb.
El is határoztam, hogy egyszer, ha nem lesz jobb dolgom, nekiállok. De ha megelőztök, és az újabb tapasztalataitokat megosztjátok, azt nagyon megköszönném.
Idővel illik cserélni. Lehet, hogy csak a szíjat, lehet, hogy a feszítő(ke)t is. Ha nem vagy ilyesmiben járatos*, akkor érdemes inkább szerelőhöz vinni.
*elméletileg otthon is meg lehet csinálni, mint tulajdonképpen mindent, de erősen egyéni dolog, hogy kinek mire van ereje, képessége, helye, szerszámozottsága, stb...
Típusváltás okán eladóvá vált egy Peugeot Partnerre / Citroen Berlingo-ra való eredeti gyári tetőcsomagtartó. Nem sokat volt használva, teljesen hibátlan, még az eredeti dobozában van. Ára: 13e Ft.
Van még egy benzinszűrőm is, 1,6-os benzineshez, 1e Ft-ért. (összetört a kocsi, mielőtt cserélhettem volna.)
Ha valakit érdekel, akkor írjon e-mailt az adataimnál levő címre, de a topicot is nézem időnként. Dunakeszin, vagy észak-Pesten tudom megoldani az átadást.
Tudnátok segíteni,,a bal első ajtó belső burkolatát szeretném leszedni mivel az ablakemelővel /manuális/valami nem stimmel,,,pattok a bowden tekeréskor...
Szétszerelés menete kellene ne szenvedjek..
Illetve volt-e már valakinek olyan tapasztalata hogy akár álló helyzetben teljesen eltekert kormánynál járó motornál a végállásban valami elkezd hangosan "nyöszörögni."..mintha valami forgó alkatrészbe érne valami gumi..
Valaki nem tudja véletlen ,hogy a 2.0 hdi motoros citroen berlingo miért csinálja azt , hogy ha nem megy sokáig és utána indítom először nyújtás piros STOP lámpa világit elalszik utána indítom a motort beindul a piros STOP felvillan vagy 2-3 szor és elalszik de csak mikor hideg a motor?
Debrecenben és Zeg-en tudom, olyan helyeken kérdezősködj, ahol ipari emelősodronyokat árulnak, felvonószerkezeteket. Ők fognak tudni valamerre irányítani.
Én egyszer szétszedtem a műszert és akkor lejöttek a mutatók is. A benzinszint jelzőjét nem sikerült rendesen visszategyem, de nem is erőltettem nagyon, mert egy kerek tengelyre van ültetve, semmi nem pozicionálja és ha lelazult, akkor még ráragasztani sem tudod, mert ahhoz, hogy be tudd állítani (pl. teletanknál), valamennyire össze kell rakni, de úgy meg nem igazán megy a ragasztás... Szóval, én megbarátkoztam azzal, hogy onnantól a mutató kicsit csálén áll, és a lámpára hagyatkozva tankoltam. Ill. a törölhető km. számlálót nulláztam minden teletankolásnál és olyankor tudtam, hogy úgy 550 - 600 km körül keresnem kell egy kutat (bár addigra a lámpa is jelzett többnyire).
Arra viszont lövésem sincs, hogy az akkucsere a Te esetedben milyen szerepet játszhatott.
Nekem 2007 1.6 hdi berlingom van eddig minden rendben müködött amig a müszer falon lévő gomb önnállo életre nem kellt elindulás után 1-2 perc elteltével bezár az ajtó belűröl ,de a gombhoz nem nyul senki rendkívüli módon zavar az akksit kivettem semmi ,probáltam kulcsal nyitni,zárni semmi nem tud valaki megoldást a problémára előre is köszi.
Krisztián nem tudnál nekem egy képet küldeni hogy hol is van ez a mikrokapcsoló meg egyáltalán hogy is néz ez ki. És azt mondod hogy ha ezt kicserélem akkor utána könnyű lesz belülről nyitni mert kintről rendesen nyílik csak a benti gomb olyan nehéz nagyon meg kell nyomni szóval erőlködni kell vele.
Köszönöm Krisztián a segítséget visszaolvastam! De sajnos még mindig nem tudom ,hogy mi az a auto gomb a bal oldali bajusz kapcsolón. Jah még valami a hátsó tolóajtók belső gombját nagyon be kell nyomni mit lehet azzal csinálni hogy könnyen nyíljon ne kelljen vele birkózni. Köszönöm a segítséget!!